- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste komedies
Beste komedies
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Hier mijn top 10 van films waar ik het meest en het hardst om heb moeten lachen. Valt me op dat een groot deel van hen echter niet puur komedie zijn, maar komedie als subgenre hebben.
1. De Coen komedies
Hiermee gaat het mij voornamelijk om The Big Lebowski, Fargo en O Brother Where Art Thou? Hilarische persones en heerlijke humor.
2. Survive Style 5+
Gisteren voor het eerst gezien, maar meteen één van mijn favoriete komedies aller tijden. Opnieuw heerlijke personages en grappen. Visueel overigens ook erg mooi.
3. Kikujirô no Natsu
Geweldige en zeer warme film. Naast ontroerend is Kikujiro ook óntzettend grappig. Met name de scènes met het liften en het zwemmen zijn echt om te gieren zo leuk!
4. De Billy Wilder films
Hiermee gaat het mij voornamelijk om de films Some Like It Hot, The Apartment, One Two Three en The Seven Year Itch. Stuk voor stuk briljante komedies met schitterende dialogen.
5. Braindead
Heerlijke over-the-top zombiefilm met tonnen bloed. Maar voor elk spatje bloed zit ook een goede grap en zo wil het dat Braindead één van de meest hilarische films ooit is geworden.
6. De Chaplin films
De films van Chaplin weten me ook altijd wel te raken. Niet alles is even briljant, maar humor zit er wat mij betreft genoeg in. M'n favorieten van Chaplin zijn zonder twifel The Gold Rush en Modern Times.
7. Happiness
Ook een film die de kijker zowel aan het lachen weet te krijgen als weet te ontroeren. Desalniettemin weet Happiness van tijd tot tijd echt ontzettend grappig te worden!
8. Office Space
Hilarische film over kantoorpikkies. Heerlijk dik aangezette personages (de hilarische baas en de meesterlijke Milton Waddams voorop) en erg goede grappen. Film die niet weet te vervelen.
9. Toy Story 2
Zonder twijfel mijn favoriete computeranimatie. En niet alleen omdat het er allemaal erg mooi uitziet, maar voornamelijk door de geweldige humor en de hilarische dialogen. Pixar op hun best.
10. The Naked Gun trilogie
Tja, toch even een eervolle vermelding voor The Naked Gun trilogie. Heerlijke droge parodie met die geweldige droogkloot van een Nielsen. Vaak geïmiteerd, wat mij betreft nooit geëvenaard.
Films die op dit moment net buiten deze top 10 vallen zijn onder andere de films van Monty Python (met name The Holy Grail en Life of Brian), horrorkomedies als Evil Dead 2, Bad Taste en Shaun of the Dead en films als His Girl Friday en Arsenic and Old Lace.
darius666
-
- 42 messages
- 0 votes
1. Jackass 2
2. Kungfu hustle
3. Southpark the movie
4. Kung pow
5. Roadtrip
Horor film waar ik het hardst om moest lachen.
Dracula 3000
nickydebeer
-
- 1 messages
- 10 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Beste komedie:
heey ik ben op zoek naar een leuke komedie, ik zelf vind persoonlijk "how high" een van de beste komedies die ik heb gezien. Welke vinden jullie de beste???
filmlover
-
- 36 messages
- 208 votes
Pirates of the Caribbean
Home Alone
Bruce Almighty
Parents Trap
Scary Movie
The pink panther
Cheaper by yhe dozen
Little Stuart
40 days and 40 nights
Bridget Jones
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Stoned naar de Life of Brain gekeken. Nog nooit zo hard gelachen om een hamer die in slow-motion van een toren af flikkerd.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
1. Dr. Strangelove
2. American Beauty
3. Bad Taste
4. Toxic Avenger
5. The Cheech & Chong's Next Movie
Runner ups: Commando, Survive Style 5+, The Big Lebowski, South Park, The Party.
j0zman
-
- 144 messages
- 459 votes
Top 5 gaat echt niet lukken 
1. National Lampoon's Vacation
2. Naked Gun
3. Southpark The Movie
4. White Chicks
5. Deuce Bigalow Male Gigolo
6. Three Fugitives
7. The Money Pit
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
1. scarymovie reeks
2. austin Powers
3. jack ass 1 + 2
4. american beauty
5. ....
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
1.The Naked gun (vooral de honkbal wedstrijd)
2.The Naked gun 2 1/2
3.South Park
4.Monty Python and the Holy Grail
5.Monty Python's Life of Brian
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
1. Big Lebowski
2. Life of Brian
3. Ace Ventura: Pet Detective
4. Dumb & Dumber
5. Liar liar
belg v.c.b.s
-
- 49 messages
- 31 votes
top 5
nr.1 things are tough all over: de 2 russen cheech en chong zijn arm en hebben een arm baantje in een tankstation ze krijgen van een moortlustige domme arbabier en een half kale dr.frankenstijn gek geven de 2 een goed betalende job en ze moeten een limo naar las vegas rijden zonder te weten dat er 5 mil. aan zward geld zit ,als ze aan de helft zit van de trip gaat hun tank leeg en ze moeten een manier vinden om aan geld te graken en dan verkopen ze (in feit) helemaal de limozinn
na een tijdje zegt de koper dat ze er nog nie zijn end enken de 2 maffen arabieren dat ze het gedl ondekt hebben en dat ze ermee vandoor zein en dus gaan ze erachter na er gebeuren hilarise gekke moordachtige
vrouwen en feiten in de film
geniet van deze film als je ze hebt , of anders hurt hem
nr.2 lair lair
nr.3 ace ventura pet detective
nr.4 dumb dumber and bumber
nr.5 mvp: een apen trainer ( geestelijke mentale man) gaat voor een oude onderweizer met zijn aap aan studente voorstellen en tonen hoe slim apen kunnen zijn na dat de oude man steft aan een hart aanval wil de aap trainer zijn aap terug naar zijn afkomst sturen maar dat word verbroddelt door 2 die de aap in een test labo willen steken de duo willen dat niet en stuurt de aap in een tas en stuurt hij waar hij van af komt de aap heefd te lang gewacht en ga naar een klein dorpje in de staat mexico
en da aap beland bij een goede familie die heel graag hockyt ze vinden de aap en nemen die mee naar de altijd verliezende hocky team en de aap gaat op het plein op een wedstrijd en neemt een stick en gaat mee met het ver. ploeg en wint de wedstrijd maar word afgeschaft omdat er een aap mee deet de ploeg beslist dat de aap mee doet en ze winnen da elke keer maar er broed iets in de verte
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
Volgens mij is dit bericht grappiger dan de films die je noemt 
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
1. Dumb and dumber
2. South park: BLU
3. Versus
4. Dead leaves
5. My neighbor totoro
6. Kikujiro
7. There's something about Marry
8. What about Bob
9. Bizita Q
10. survive style 5+
Zo iets maar echt weten doe ik het niet. Top 3 vind ik wel echt hilarisch.
belg v.c.b.s
-
- 49 messages
- 31 votes
Volgens mij is dit bericht grappiger dan de films die je noemt 
vind ik ook
de eerste is hilaris
belg v.c.b.s
-
- 49 messages
- 31 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Beste komedie:
heey ik ben op zoek naar een leuke komedie, ik zelf vind persoonlijk "how high" een van de beste komedies die ik heb gezien. Welke vinden jullie de beste???
how high is ook een goede film een stukje what i al smelling? OW THAD CANNABIS FOR MEN .dat was een goede
Gollem
-
- 153 messages
- 660 votes
1.There's Something About mary
2.Dumb & Dumber
3.Austin Powers: The Spy Who Shagged Me
4.Bruce Almighty
5.School of Rock
Music and Lyrics met Hugh Grant lijkt me ook heel leuk.
movie*freak
-
- 422 messages
- 21 votes
Napoleon dynamite, harold and kumar, scary movies's, American pie 1 en 2.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
1. Scary Movie
2. Shrek
3. Finding Nemo
4. Scary Movie 2
5. -
Voiceless
-
- 1 messages
- 67 votes
Mijn top 3:
1. Malibu's Most Wanted
2. Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
3. Office Space
En deze vind ik ook erg grappig:
Tenacious D and the Pic of Destiny
School of Rock
The Three Amigo's
Borat (geen echte film, alsnog voeg ik m toe)
laureen
-
- 2 messages
- 0 votes
1.True Lies
2.BASEketball
3.Hot Shots
4.American Pie 1 en 2
5.The naked gun
6.Bean
7.Bruce Almighty
8.Click
9.Hitch
10.Scary Movie reeks
Er zijn uiteraard nog heel veel grappige films....
daviddoelen
-
- 663 messages
- 6589 votes
- The Pink Panther-films (met Peter Sellers)
- Groundhog Day
- Tranes, Planes and Automobiles
- Arsenic and Old Lace
- The Naked Gun-films
- Some Like it Hot
- The Great Dictator
- Liar Liar
- Dr. Strangelove (het gelijknamige personage in de film is hilarisch, en briljant vertolkt door Peter Sellers!)
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
bruce almighty
Dumb and dumber
As Good as It Gets
rat race
the 51 state
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
As Good as It Gets? 
Vaak een glimlach maar toch niet echt dubbel gelegen. Die film moest het van de drama hebben.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
As Good as It Gets? 
Vaak een glimlach maar toch niet echt dubbel gelegen. Die film moest het van de drama hebben.
ben geen comedie fan maar bij die film moest ik juist daarom erg veel lachen 
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Il Mostro (begnini)
Getting any? (kitano)
CRANK (geen idee, met jason statham)
Dikkenek
...
x_ShamieeJ
-
- 158 messages
- 70 votes
Zowat elke film van Martin Lawrence
Pirates of the Caribbean
Dude , Where's My Car ( humor die je moet begrijpen )
Bruce Almighty
Guess who was ook niet slecht