• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.264 votes
Profile

Grappige dikzakken

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik vind dikke acteurs/actrices altijd wel grappig om in een film voorbij te zien komen.

Bud Spencer

(afbeelding)

Fat Bastard

(afbeelding)

Jack Black

(afbeelding)

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

Kevin James

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

(afbeelding)

Chris Farley, rest his soul, had een paar leuke, droge films gemaakt.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Mark Addy, bekend van de serie Still Standing is echt een baas!

(afbeelding)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

(afbeelding)

Peter Griffin

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

(afbeelding)

Kevin uit The Office USA

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Zou je Jack Black écht een dikzak noemen?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Nee als ik hem zou zien in het echt geef ik hem een hand en vraag hoe het ermee gaat, maar hij is wel aardig dik ja.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Danny DeVito mag natuurlijk niet ontbreken!

Ik wou Joe Pesci ook neerzetten, maar niet echt een dikzak te noemen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Kevin james

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ben het niet eens met de titel van dit topic want 'dikzak' vind ik gewoon een scheldwoord en klinkt helemaal niet vriendelijk, maar goed.

Een leuke 'wat stevigere' vrouw vind ik toch wel Melissa McCarthy. Erg leuk in Gilmore Girls

(afbeelding)

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

En in Mike & Molly.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mike & Molly wil ik wel eens checken, van Chuck Lorre en Katy Mixon . Al is de topictitel wel bedenkelijk ja. Alsof je ook een topic maakt over grappige afro-amerikanen en het grappige nikkers gaat noemen .

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Wat stellen jullie dan voor? Iets als "Grappige zwaarlijvigen"? Nee dat klinkt lekker.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Grappige acteurs met een dikke buik klinkt beter.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Maar slaat nergens op omdat het niet alleen om hun buik gaat..

De benaming 'dik' of 'dikke' is iig al een stuk beter dan 'dikzak', dat laatste heeft een wat negatieve lading terwijl de eerste gewoon feitelijk juist is. Niet dat 't mij wat kan schelen, ik hecht niet zoveel waarde aan scheldwoorden dus... Lekkah laten!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Feitelijk juist? Ligt er maar net aan wat je referentiekader is natuurlijk. En 'dik' en 'dikke' hebben minstens zo negatieve ladingen als 'dikzak'.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Grappig en volslank?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ik denk dat je voor jezelf wel goed kan bepalen wanneer iemand dik is, niet? Buik over de riem, onderkin, okselvet Gewoon tekenen van overgewicht.

Daarnaast valt er over dat laatste gewoon te twisten, ik vind dat dikzak een negatievere klank heeft.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

Cartman

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

The one and only Oliver Hardy

(afbeelding)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Wat moviemafketel dus wil zeggen is dat hij het grappig vind om dikke mensen in films voorbij te zien komen, niet eens omdat hun personage grappig is, maar omdat ze dik zijn? Dat zou dan sowieso al nergens op slaan natuurlijk, en dan is dikzak ook nog eens een scheldwoord. Noem het dan gezette acteurs, volle acteurs, stevige acteurs. Klinkt al heel anders.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

Ik denk dat je voor jezelf wel goed kan bepalen wanneer iemand dik is, niet? Buik over de riem, onderkin, okselvet Gewoon tekenen van overgewicht.

In de westerse cultuur misschien.

Daarnaast valt er over dat laatste gewoon te twisten, ik vind dat dikzak een negatievere klank heeft.
Overgewicht in het algemeen is gewoon nog een beetje een taboe. Ik ben vrij lang (1m98) en heb wel 's te horen gekregen "Tjemig, hoe groot ben jij?". Je hoort mij dan niet terugzeggen "Tjemig, hoe dik ben jij?" hoor.

Of neem m'n broer, die zelfs nog wat langer is dan ik, die werd een keer aangesproken met "hé lange". Toen 'ie terugriep "hé dikke" werd 'ie raar aangekeken.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

niet eens omdat hun personage grappig is, maar omdat ze dik zijn?

Het is maar hoe je het op wilt vatten.. De dikke acteur speelt bijna uitsluitend de funny guy, dus vanzelfsprekend wil moviemafketel dan een selectie van de leukste dikkerds

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Grappige dikkerdjes klinkt wel vriendelijker Maar wat een commotie weer, ik had niet eens het idee dat het verkeerd op gevat zou kunnen worden aangezien al die dikke komedianten 9 van de 10 keer ook een gezonde dosis zelfspot hebben.

Jonah Hill

(afbeelding)

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Zat er nog over na te denken vannacht of ik dikkerdjes of dikzakken zou gebruiken. Ik ben zelf ook niet 1 van de lichtste, dus je moet het helemaal niet zien dat ik dikzakken belachelijk maak. Vind het gewoon grappige karakters in films(in het echt trouwens ook vaak) over het algemeen. En grappige dikkerdjes klinkt ook niet echt lekker, maar goed. Back on topic maar weer.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

(afbeelding)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Gaat echt weer te ver op deze manier

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Die van dominion is ook niet de bedoeling. Ik zoek naar grappige dikzakken en niet naar dikzakken.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Mo'Nique, erg leuk in 'Phat Girlz'.

(afbeelding)

Queen Latifah, ook vaak een leuke verschijning in films. Onlangs nog gezien in 'The Dilemma'.

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.