- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
jassonn
-
- 5303 messages
- 3237 votes
Idd. voor veel films is het behalen van 75 stemmen al een hele klus.
Flipman
-
- 7139 messages
- 1149 votes
Ik vind 't ergens nog steeds MerkWaardig dat "Dark City" wel in de Top-250 staat en "The Crow" niet!
Ik gun 't "Dark City" zeer, daar niet van, maar de Sfeer van "The Crow," alles aan die film is gewoon zo Duister!!
Maar goed, qua verhaal spreekt "Dark City" misschien meer mensen aan, dat kan ik wel begrijpen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Sinds de nieuwe site. Eigenlijk een beetje jammer, aangezien zo'n top250 notering toch voor een hoop reclame zorgt, iets wat de meeste tip150 films dus best kunnen gebruiken 
Hmm, misschien wel. Maar veel films die door weinig mensen gekeken worden, worden vooral gekeken door liefhebbers van dat type films. Anime bijvoorbeeld is een beetje een cultgenre. Als alleens fans daarvan gaan stemmen worden de gemiddeldes hoger dan gewoonlijk. De meeste Amerikaanse films worden vaak door veel mensen gekeken, waaronder veel mensen die er eigenlijk niet zo van houden. Voor dat soort films is een hoger gemiddelde halen moeilijker. Daarom is een hoge toelatingsaantal wel op zijn plaats.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Idd. voor veel films is het behalen van 75 stemmen al een hele klus.
Films die moeite hebben om 75 stemmen te halen hebben m.i. niets te zoeken in een lijst van populairste films.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Sinds de nieuwe site. Eigenlijk een beetje jammer, aangezien zo'n top250 notering toch voor een hoop reclame zorgt, iets wat de meeste tip150 films dus best kunnen gebruiken 
Dat wordt levendige berichten plaatsen bij die films om de mensen over de streep te halen de film eens een kans te geven.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Films die moeite hebben om 75 stemmen te halen hebben m.i. niets te zoeken in een lijst van populairste films.
Kan je het niet zien als alternatieve marketing ? Nu wordt zo'n lijst deels bepaald door het geld dat een bedrijf tegen z'n film wil aangooien qua promotie. Veel promotie is meer kans om in de top 250 te komen.
Wanneer die films met 75 in de top 250 komen krijgen ze ook die promotie, en ze zijn er wel geraakt omdat een hoop mensen ze goed vinden. Een Hotaru heeft eigenlijk in no time 50 stemmen extra gekregen en staat nog steeds in de top 10. Velen had die film nooit gezien als hij niet in de top 250 gesukkeld was. Potentiële populaire films worden zo weer meer geweerd, en da's toch ergens jammer. Zo verlies je wat weermaarde aan deze site.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Ben ik het mee eens. Het minimum van 75 stemmen of 100 stemmen is overigens arbitrair en toch nog vrij aardig vergelijkbaar, en bovendien geen 250 stemmen of iets dergelijks.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Wanneer die films met 75 in de top 250 komen krijgen ze ook die promotie
Ik begrijp je vanuit het "ik wil dat er goede films in de top-lijsten staan"-oogpunt, maar daar is het de lijst niet naar. Ik vind dat het een lijst moet zijn met films waarmee de gemiddelde filmkijker het meest heeft, en niet naar waar ze eigenlijk het meest zouden moeten hebben in een eerlijke wereld.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Daar draait het eigenlijk nog niet eens om. Ik vind het vooral een lijst waarmee de gemiddelde filmkijker gaten kan invullen. "Goh, welke films heb ik nog niet gezien". Die 50 Hotaru stemmen zijn niet van die hard anime fans, en de relatief stabiele positie is toch ergens een bewijs dat ook die mensen veel uit de film gehaald hebben (de meeste stemmen daar blijven in de 4*-5* range). Gemiddelde filmkijkers hebben dus zeker wat aan zo'n film, alleen is er geen naamsbekendheid. Zo'n lijst levert die.
Hebben ze er niks aan, dan zullen de lage stemmen snel volgen en verdwijnt de film in regionen waar hij toch van geen belang meer is. Of kwam Ikiru misschien iets te dicht bij de 75 stemmen ? 
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Vroeger had ik (user 2500+) het idee dat je een film nog de top in kon bediscusiëren. Dat mis ik tegenwoordig een beetje. Kan misschien ook liggen aan de huidige updates, waar je niet alle discussies meer mee krijgt. Tegenwoordig moet de top maar voor zich spreken, terwijl het voor mij maar een weinig (niets) betekende lijst is. Dat wil zeggen dat ik er geen indruk van een film kan op doen die bij mij past aan de hand van die lijst. Kunnen we niet van voor af aan beginnen? Met een schone lei?
jassonn
-
- 5303 messages
- 3237 votes
Wat bedoel je daarmee Yekezzez?, met die schone lei....
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Alle stemmen van Yekezzez wegmieteren. 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Of juist bij alle films alle 0,5 en 5 sterren wegmieteren. Dan krijg je wellicht interessantere lijstjes.
Maar goed, de 100-stemmen grens voor de toplijst vind ik prima. Aangezien het aantal users flink gestegen is, is die keuze niet verwonderlijk. (ok ok de meeste users stemmen alleen op de blockbusters) Het is gewoon een kwestie van tijd dat de 75-99 stemmen films (weer) in de toplijst staan.
Opmerkelijk dat niemand [ik kan het mis hebben] iets heeft gezegd over de floplijst (van 50 naar 100 stemmen).
Ach ja, het is maar hoeveel waarde je hecht aan een populariteitslijstje. Zo lang er maar eerlijkerwijs wordt gestemd (en dat gebeurt helaas niet altijd, maar dat zijn speculaties).
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Wat bedoel je daarmee Yekezzez?, met die schone lei....
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Waarom staat Band of Brothers niet in de top 250 ??
lizard
-
- 83 messages
- 0 votes
Secrets & Lies heeft nu genoeg stemmen voor een top notering
donnie darko
-
- 6142 messages
- 2829 votes
Bij Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (2001):
is er nu niemand die vind dat deze film wel een beetje een té hoog gemiddelde heeft. Ok, het is zeker geen slechte film, maar 4.11, kom op, dat is bijna alsof het een meesterwerk is. Ik kan wel meer dan 100 films zeggen die in totaal beter zijn en toch staat deze zo hoog(ook in de top 250). 21, dat is te hoog naar mijn mening, maar alle mensen die ik ken vinden net als jullie allemaal dat dat verdiend is.
Is er nu niemand die door deze film heen ziet en een mooie film maar zeker geen meesterwerk ziet.
groetjes
donnie darko
aegron
-
- 4030 messages
- 1276 votes
blijkbaar niet. 
"Let op! Discussies over de top 250 notering van deze film horen in het forum, niet bij de film."
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Nog 1 stem nodig voor top 250 notering:
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Is er nu niemand die door deze film heen ziet en een mooie film maar zeker geen meesterwerk ziet.
Warm hè 
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Bij Amélie heb ik dat ook niet zo. Bij die andere 90% van de top250 wel 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik ben redelijk tevreden met de top 250. Gevarieerd en de meeste films die ik goed vind staan er wel in. Dat er dan wat tussenzitten die je niet leuk vind hou je toch.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Tja, van m'n 26 5* films vind ik er 3 terug in de top 250. Erg onder de indruk ben ik dus niet. Gavarieerd is de top zeker, maar binnen bepaalde grenzen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Tja, in de lijst staan vooral films die veel mensen aanspreken en wees eerlijk, jou favoriete films vallen daar vaak niet onder. Films als Gerry en Eraserhead zullen best goed zijn, maar lijken me niet echt toegankelijk.
starbright boy (moderator films)
-
- 22487 messages
- 5150 votes
9 van mijn 15 vijven in de lijst, maar ook twee van de films die ik 1* gaf.
Een top 250 die door veel mensen wordt samengesteld is een grootste gemene deler, wat dat betreft doen we het hier niet eens slecht. Al is de tiplijst verrassender en frisser en duidelijk mijn favoriete MM-lijstje.