• 178.093 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.548 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

Ah, voor de laatste 100 uit de top 250 geldt nog gewoon een minimum van 50 stemmen ?

Ehm...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

en ik blijf de top 250 net zo lang manipuleren tot Menace II Society er vast in staat!

kos

• 46690 messages
  • 8846 votes

Idi I Smotri heeft het dapper gedaan, maar het mocht niet baten

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Over drie maanden staat 'ie er alsnog weer in.

flipsen

• 1696 messages
  • 482 votes

Wacht even hoor, ik denk dat ik het niet snap. Voor de eerste 150 is een minimum van 75 stemmen, en voor de laatste 100 een minimum van 50? ... als nou op plaats 150 film A staat met 75 stemmen en een gemiddelde van 3.60 en en er is een film B met een gemiddelde van 4.40.....

komt film A dan dan hoger in de lijst dan B....

Ik snap het niet, belgisch bloed door mijn aderen denk ik.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nee sorry, foutje van mij. Van de gehele top 250 is het minimum aantal stemmen naar 75 verhoogd

aegron

• 4030 messages
  • 1267 votes

far from doubting jullie oneindige wijsheid hoor, maar waarom hebben jullie hiertoe besloten? kwamen er te veel films met weinig votes in oid?

just curious

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Grappig, na een paar uur afwezigheid is Rashomon al weer terug in de lijst. De eerste die de drempel van 75 neemt.

Ik ben trouwens voorstander van een tip 150.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

aegron wrote:

far from doubting jullie oneindige wijsheid hoor, maar waarom hebben jullie hiertoe besloten? kwamen er te veel films met weinig votes in oid?

just curious

Tja tot we een "vaste regel" afspreken (minimaal zoveel keer het gemiddelde aantal stemmen per film, ofzo) is het een beetje natte vinger werk. Een film met 3 maal een stem van 5 sterren en verder niets hoort niet op één... Alleen films met meer dan 500 stemmen in de top-lijsten levert een lijst met alleen LOTR en Harry Potter op en is ook niet gewenst... en ergens daartussen ligt de juiste grens...

aegron

• 4030 messages
  • 1267 votes

Ja dat snap ik, maar ik was benieuwd waarom de grens werd opgehoogd.

Ik weet niet of het mogelijk/wenselijk is, maar je kunt als minimum het gemiddeld aantal stemmen per film aanhouden: 374421/ 22188 = 16 stemmen op dit moment

..... is misschien wat weinig?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat vind ik inderdaad veel te weinig. Waarom het opgehoogd wordt? Omdat er steeds meer stemmen op de site komen.

aegron

• 4030 messages
  • 1267 votes

ok prima. (het scheelt mij weer films kijken om de top 250 volledig te zien )

kos

• 46690 messages
  • 8846 votes

Jordy wrote:

Dat vind ik inderdaad veel te weinig. Waarom het opgehoogd wordt? Omdat er steeds meer stemmen op de site komen.

Maar dan is dat idee van stemmen per film gemiddelde misschien niet eens zo'n gek idee, maar dan in een vermenigvuldigingsfactor...

Heb je in ieder geval wat houvast.

Of zit ik nu te bazelen en speelt mijn wiskundetrauma zich hier weer op?...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat lijkt me inderdaad de beste oplossing uiteindelijk, al vind ik het voorlopig nog wel even leuk om het op gevoel te doen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Ik ben trouwens voorstander van een tip 150.

Ik ben voorstander van een tip 150 inderdaad, maar wel meetellen als er 5 stemmen zijn op een film. De huidige tip haalt voor mij niet die echte tips eruit. Dus een erg laag minimum aub, anders heeft een tiplijst ook geen enkele zin.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De tip 150 was al afgesproken binnen de directie. Het heeft alleen technisch wat meer voeten in de aarde dus Jordy moet daar nog eens naar kijken.

Een minimum van 5 stemmen vind ik overdreven en onwenselijk.

Je hebt een groot risico dat er een heleboel obscure films lange tijd in de lijst geparkeerd staan zonder er ook maar 1 stem bij te krijgen.

Dan moet je zo stadig aan een tip 500 hebben.

jassonn

• 5303 messages
  • 3233 votes

Vind dat we een mooie top 250 lijst hebben.Voor sommigen films heeft deze nieuwe regel zeer goed uitgepakt,het scheelt hier en daar bijna 50 plaatsen(omhoog).Bijvoorbeeld THe 25th hour die gisteren op 249 stond,vanmorgen er helemaal uit was en nu op 205 staat.Ook The Untouchbles gingen van 203 naar 166.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De films die er uit zijn gegaan komen er vroeg of laat weer in. Het gaat soms om 10 stemmen, dus het effect is over twee maanden geminimaliseerd.

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Wat mij opvalt is dat de grens (nu dus 75 stemmen) zo weinig (in de zin van frequentie) wordt opgehoogd. In plaats van bijvoorbeeld elk half jaar de grens met 10 stemmen te verhogen wordt hij hooguit eens per jaar en dan ineens met 25 stemmen opgehoogd. Door de grens regelmatiger te verhogen met een lager aantal wint de toplijst m.i. aan stabiliteit.

jassonn

• 5303 messages
  • 3233 votes

Op een gegeven moment zouden er dan toch veelste veel stemmen nodig zijn voor een film om in de top 250 te komen?

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Meer users, meer stemmen en zo kan de grens van de stemmen van de films in de top 250 weer omhoog.

Ik vind trouwens +25 stemmen per jaar perfect.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Beste oplossing is nog altijd een vaste formule. Bijvoorbeeld 4 of 5 x het gemiddelde aantal stemmen per film zoals Jordy al aangaf en als dat getal 1 hoger wordt, automatisch het minimum ook met 1 stem verhogen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De meeste users stemmen op een select groepje bekende films.

Van de ruim 22000 films , zijn er op dit moment slechts 1367 films die 75 stemmen of meer hebben.

Dus het is eigenlijk een top 250 uit 1367.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Des te meer een reden om de Tip-lijst uit te breiden naar 250 films en met een minimum aantal stemmen van 10.

Zo kom je nog 'ns op ideëen om iets anders te gaan zien dan de 'bekende' 1367.

flipsen

• 1696 messages
  • 482 votes

Op zich, is natuurlijk het aantal stemmen ook een maat voor of een film goed gevonden wordt door de meeste mensen, of niet, dus wat dat betreft is een eerst selectie op het aantal stemmen helemaal niet zo verkeerd.

jassonn

• 5303 messages
  • 3233 votes

Moet het aantal stemmen dat nodig is om in de Flop top 100 te komen dan ook niet naar 75 omhoog gebracht worden?

jassonn

• 5303 messages
  • 3233 votes

kappeuter schreef:

De tip 150 was al afgesproken binnen de directie. Het heeft alleen technisch wat meer voeten in de aarde dus Jordy moet daar nog eens naar kijken.

Een minimum van 5 stemmen vind ik overdreven en onwenselijk.

Je hebt een groot risico dat er een heleboel obscure films lange tijd in de lijst geparkeerd staan zonder er ook maar 1 stem bij te krijgen.

Dan moet je zo stadig aan een tip 500 hebben.

Dat is nu anders ook het geval,sommigen staan er al sinds ik (10 maanden) op de zit,zonder ook maar een vin te verroeren.

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

bij Godfather Part II, The (1974):

Het is de bedoeling dat je op films stemt Michael.

Jij zet films in je top 10 waar je niet eens op gestemd hebt.

John Doe

• 916 messages
  • 2122 votes

Diesel wrote:

Het is de bedoeling dat je op films stemt Michael.

Jij zet films in je top 10 waar je niet eens op gestemd hebt.

Zo zijn er wel meer die even langs komen wippen.

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Het zou verboden moeten worden.

Een film zou alleen in je top 10 terecht kunnen komen als je er daadwerkelijk ook op hebt gestemd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.