• 179.435 movies
  • 12.317 shows
  • 34.174 seasons
  • 650.205 actors
  • 9.401.830 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

Knisper wrote:

Nou nee hoor, het gemiddelde is nu al niet hoog genoeg. Laat staan de hoeveelheid lage stemmen die de film zou krijgen als mensen de film gaan kijken omdat hij in de toplijst staat.

Valt me wel op dat er al 15 films uit 2004 in de lijst staan, waar naar alle waarschijnlijk Saw, Bin-Jip, Hotel Rwanda, Brotherhood, Million Dollar Baby, Crash, Nobody Knows en Howl's Moving Castle nog bij komen.

komt door het toenemende aantal jonge users...simpel zat

Mijn complete filmcollectie en alle ruim 400 bijbehorende trailers kan je aanschouwen op mijn website http://www.film-trailers.nl

Voor elke filmfan een plek in je favorieten waard!

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

vrijwel alleen maar hedendaagse hollywoodfilms. Hoop troep maar zit ook wel wat leuks tussen.

Site ziet er goed uit !

Knisper

• 13042 messages
  • 1280 votes

Wouters wrote:

komt door het toenemende aantal jonge users...simpel zat

Ja, maar dat stemgedrag is toch een reactie van de laatste tijd. Van 2003 staan er 'maar' 12 in de lijst en 2002 heeft er 7.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

dat zeg ik toch...afgelopen half jaar...stemmen op recente films en degenen die er dan het eerst inkomen zijn films uit 2004

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2290 votes

Jammer dat nu ook al Indiana Jones & Last Crusade, Amadeus, Truman Show, All The President's men en Blade Runner zich al moeten reppen om niet uit de top te vallen.

starbright boy (moderator films)

• 22487 messages
  • 5150 votes

Wouters wrote:

dat zeg ik toch...afgelopen half jaar...stemmen op recente films en degenen die er dan het eerst inkomen zijn films uit 2004

Er stonden voorheen ook meer films uit 2003 en 2002 in. Ik denk dat een aardig aantal er vanzelf weer uitvallen. Totdat het aantal dichter in de buurt van 2002 en 2003 ligt.

P8rb

• 10773 messages
  • 1831 votes

Pieter Montana wrote:

Jammer dat nu ook al Indiana Jones & Last Crusade, Amadeus, Truman Show, All The President's men en Blade Runner zich al moeten reppen om niet uit de top te vallen.

Indiana Jones mag er gewoon niet uit, supergoede film.

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2860 votes

Donnie Darko stond gisteren nog op nr. 43 en vandaag op nr. 51. En dat terwijl hij lange tijd in de top 30 heeft gestaan. Ongeveer een half jaar geleden scoorde hij nog 4,05* Nu 4,00*. Ach, de top 50 wordt er stukken mooier op.

Een film die stilletjes een enorme opmars gemaakt heeft richting de top is Forrest Gump. Toen die film de laatste keer op tv werd uitgezonden noteerde hij 4,00* Nu 4,07*

Verder drijft Rear Window weg uit de top. Nog niet zo lang geleden noteerde hij een 4,09* Nu 4,05*. Zijn status als statistisch sterkste Hitchcock komt in gevaar.... Gladiator heeft zijn plekje ingenomen en is juist 0,04* gestegen naar 4,10*.

Verschrikkelijk trouwens dat The Green Mile ook maar blijft stijgen.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Idd. green mile is niet veel maar schokkender vind ik dat gladiator een film als rear window achter zich weet te laten.

timbo_

• 13116 messages
  • 3876 votes

En vanaf morgen dacht ik me te herinerren komt million dollar baby veel te hoog binnen.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

maxcomthrilla wrote:

Gladiator heeft zijn plekje ingenomen en is juist 0,04* gestegen naar 4,10*.

Nog veel meer; ongeveer een jaar geleden balanceerde hij altijd tussen de 3,99 en 4,00.

Findecano

• 7 messages
  • 856 votes

maxcomthrilla wrote:

Verschrikkelijk trouwens dat The Green Mile ook maar blijft stijgen.

Meen je dat? Waarom vind je dat zo verschrikkelijk dan? Het kan dat de film je persoonlijk niet zo aansprak, maar in principe is de film top, toch?

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Findecano wrote:

(quote)

Meen je dat? Waarom vind je dat zo verschrikkelijk dan? Het kan dat de film je persoonlijk niet zo aansprak, maar in principe is de film top, toch?

Nee, de film is niet top. Erg langdradig en een sentimentele draak. Ze hadden op sommige momenten net zo goed een bordje kunnen laten zien met de text: en nu moet je verdrietig worden!

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

Findecano wrote:

(quote)

green mile is écht allesbehalve top...

nog erger dan shawshank zelfs !

Knisper

• 13042 messages
  • 1280 votes

kiriyama wrote:

Nee, de film is niet top. Erg langdradig en een sentimentele draak. Ze hadden op sommige momenten net zo goed een bordje kunnen laten zien met de text: en nu moet je verdrietig worden!

Er zijn nu eenmaal mensen die niet altijd zelf op zoek willen naar emotie, maar emotie willen aanschouwen. In die categorie vind ik the Green Mile wel een van de toppers.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

(quote)

Er zijn nu eenmaal mensen die niet altijd zelf op zoek willen naar emotie, maar emotie willen aanschouwen. In die categorie vind ik the Green Mile wel een van de toppers.

In die categorie vind ik hem idd. ook goed, jammer alleen dat ik het een afschuwlijke categorie vind.

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2860 votes

kiriyama wrote:

(quote)

Maar je vind hem wel even goed als Nights of Cabiria? Heiligschennis.

timbo_

• 13116 messages
  • 3876 votes

maxcomthrilla wrote:

Maar je vind hem wel even goed als Nights of Cabiria? Heiligschennis.

Ten opzichte van the Green Mile neem ik aan

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2860 votes

Nou stond Ikiru eindelijk weer in de top 50. Maar dat kon natuurlijk nooit lang duren. Ene gebruiker: -chase- heeft bijna de complete top 70 flink te grazen genomen. Films als: 12 Angry Men, Stalker, Amores Perros, Fanny Och Alexander, It `s A Wonderful Life, Sunset Boulevard, Rocco E Suoi Fratelli, Zerkalo, Casablanca, Rear Window, North By Northwest en Bom Yeoreum Geurigo Bom kregen zomaar een 0,5* Om nog maar te spreken van de 1* en 1,5* lijstjes.

Ik ben benieuwd waarom hij zich aan zulke obscure films waagt, zeker gezien zijn top 10. Die louter bestaat uit commerciële films. Ik ben wel benieuwd naar beargumentatie. Nu lijkt het alsof hij de films die hij kent: Snatch, Leon, Heat, Goodfellas, Fight Club enz. wat hogerop wil helpen.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla wrote:

Nou stond Ikiru eindelijk weer in de top 50. Maar dat kon natuurlijk nooit lang duren. Ene gebruiker: -chase- heeft bijna de complete top 70 flink te grazen genomen. Films als: 12 Angry Men, Stalker, Amores Perros, Fanny Och Alexander, It `s A Wonderful Life, Sunset Boulevard, Rocco E Suoi Fratelli, Zerkalo, Casablanca, Rear Window, North By Northwest en Bom Yeoreum Geurigo Bom kregen zomaar een 0,5* Om nog maar te spreken van de 1* en 1,5* lijstjes.

Ik ben benieuwd waarom hij zich aan zulke obscure films waagt, zeker gezien zijn top 10. Die louter bestaat uit commerciële films. Ik ben wel benieuwd naar beargumentatie. Nu lijkt het alsof hij de films die hij kent: Snatch, Leon, Heat, Goodfellas, Fight Club enz. wat hogerop wil helpen.

Stuur anders een pm naar een mod, zijn er idd. wel heel erg veel.

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2860 votes

Inmiddels maar even gedaan.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12902 votes

maxcomthrilla wrote:

Nu lijkt het ...

En daarom kun je dat best even via de user zelf uitklaren, ipv openlijk op het forum.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

nieuwe nummer 1

Struan

• 53 messages
  • 275 votes

Ben nieuw op deze site. Compliment, zeer goede discussies.

Wel vind ik 4 titles uit de top 10 vreemd.

shawsh etc. Zo'n film op 2!!?? Hij is zeker niet slecht, een 2e plaats vind ik wel vreemd. Ook de Green Mile en Se7en vind ik maar matige films. Vermakelijk, maar ook niet meer dan dat. Scarface is wat beter maar ook vrij 1-dimensionaal. Voor top 10 films zijn er toch veel betere te kiezen.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Sja, de meeste hoge beoordelingen gelden

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Geloof me je bent niet de enigste die dat vind.

movie*freak

• 422 messages
  • 21 votes

Godfather terug op nummer 1.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

En morgen weer niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.