- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Blijkt nergens uit. Je mag geen halve sterren geven aan top 100 films?
Maar toevallig wel voor andere films (bv LotR) allemaal een 5 geven.
Maar ja, dat is mijn mening.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Prachtige lijst idd!
Valt me nu trouwens wel op dat Aliens (toch lange tijd vaste klant in de top 100) pas op plek 101 staat. 
Nu nog Engelstalig Jordy, en IMDB kan wel inpakken. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Neuh, aan de Engelstalige "markt" heeft MM niet zoveel toe te voegen
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Blijkt nergens uit. Je mag geen halve sterren geven aan top 100 films?
Dat is toch een beetje je kop in het zand steken, hoor. Ik kan me er niet echt druk om maken dat ze het doen, maar dat hier sprake is van top-100 beinvloeding kan een blinde nog zien.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Fijn zo'n lekker lange lijst
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1060 votes
Lekkere lange lijsten! _o_ Ik ga weer aan de slag voor een 'to-see' lijst, lekker om zo het nieuwe jaar in te gaan.
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Wat mij vooral opvalt is dat Tillsammans in korte tijd als een baksteen is gezakt, die stond nog niet zo lang geleden (net) in de top 100.
De Knip
-
- 1885 messages
- 3681 votes
Wat mij vooral opvalt is dat Tillsammans in korte tijd als een baksteen is gezakt, die stond nog niet zo lang geleden (net) in de top 100.
Is gewoon voor een gros niet weggelegd en krijgt - ook van mij - veel lage waarderingen.
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Dat zal best, maar ik doel op het feit dat hij in hele korte tijd flink is gezakt. Ook toen hij nog in de top 100 stond was hij niet voor iedereen weggelegd lijkt me.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ja, maar hij was dus wel eergister op televisie
.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
De plaatsen in de lijst kloppen niet helemaal met de plaatsen bij de film. Paar plekken verschil de hele tijd. How come?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Oh da's vreemd, noem eens een voorbeeld?
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes

Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
een top 250!!! erg goed!! vind ik echt een verbetering!
Oog en blik
-
- 15 messages
- 51 votes
bij C'era una Volta il West (1968):
Hallo allemaal,
Ik lurk hier al een hele tijd, maar ik vond het toch even noodzakelijk om jullie aandacht ergens op te vestigen. Natuurlijk is het logisch dat je je eigen favoriete film hebt, en op een kleinzielige manier ook dat je die film graag bovenaan de top100 wilt zien staan. Aangezien de mods erg lankmoedig tegen het moedwillig omlaag stemmen van films optreden, doe ik een beroep op jullie gezond verstand.
Stop met het omlaag stemmen van andere films, zodat jij jouw oogappeltje op 1 in de top100 kunt zien. Het is zonder waarde, want de top100 is inmiddels al zodanig gemanipuleerd dat ie een stuk minder objectief is dan wenselijk. En het is een gebed zonder einde, want de groepering die de andere films een warm hart toedragen, hebben net zo'n grote sukkels in hun geledingen die jouw film weer omlaag stemmen... etc etc.
Hou er mee op en besef je hoe kinderachtig en onbeduidend deze strijd om de hoogste ranking is.
Get a life!
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Dat gaat je geen punten opleveren Oog en blik, 1 keer was wel genoeg.
PartyMarty
-
- 3165 messages
- 1311 votes
Hee, volgens mij zag ik bovenstaand berichtje ook al ergens anders?! 
Oog en blik
-
- 15 messages
- 51 votes
mij interesseren de punten niet Tovenaar, wel het welzijn van deze website.
En ik vrees dat als er niet per top6 site een waarschuwing staat, die simpelweg niet gelezen wordt.
Als ik lees hoe Jordy de commentaren hierover van meerdere leden (en niet de minsten) in de wind slaat... tja...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Je weet niet waar je het over hebt. Er zijn het afgelopen jaar tientallen users gebanned om die reden.
Als je 1 film uit de top 100 een halve ster geeft is dit nog geen reden voor een ban.
Oog en blik
-
- 15 messages
- 51 votes
ik kijk niet naar een individuele gebruiker beste Kappeuter. Hou de top6 maar een paar weken in de gaten. Ik ben niet de enige die het opvalt. Vooral tussen het briljante Pulpfiction en de even briljante Godfather films is al wekenlang een 'strijd' gaande.
Overigens, iedereen is vrij een eigen mening te hebben, maar mensen die een van de top6 films een 0,5 geven zijn mijns inziens sowieso verdacht.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
ik kijk niet naar een individuele gebruiker beste Kappeuter. Hou de top6 maar een paar weken in de gaten. Ik ben niet de enige die het opvalt. Vooral tussen het briljante Pulpfiction en de even briljante Godfather films is al wekenlang een 'strijd' gaande.
Ja omdat de afronding op tienden er voor zorgt dar ROTK wat plaatsen heen en weer hopt. Een 3,5 kan de film al van de eerste op de 4de plek zetten. En een 5 weer op 1. Stuivertje wisselen dus.
Dus toch niet vrij om mening te hebben.
Oog en blik
-
- 15 messages
- 51 votes
bij De Site > Algemeen > Manipulatie Top 100:
Mijn actie is niet onopgemerkt gebleven, en waarschijnlijk wordt al snel het meeste ervan uitgepoetst. Leuk, maar het probleem blijft. Niet alleen ik, maar veel mensen valt het op dat er vooral met de top6 van de top100 aardig 'gestoeid' wordt. Films die maandenlang stationair op een positie staan, vallen plaatsen oplaag, anderen gaan weer omhoog, dan erna weer snel omlaag. Opvallende laagstemmers... oftewel ranking manipulatie.
Mijn opmerking is niet de eerste, zal ook niet de laatste zijn, maar door Jordy wordt er erg lankmoedig op gereageerd.
Het is geen halszaak, maar wel irritant... misschien een idee om er in 2004 extra goed op te letten... ook op de ogenschijnlijk minder overduidelijke gevallen.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
mij interesseren de punten niet Tovenaar, wel het welzijn van deze website.
Goh, nu staat je bericht toch maar op 1 plek.
Oog en blik
-
- 15 messages
- 51 votes
je mist het punt beste Tovenaar. Het gaat erom (hoe onwaarschijnlijk het ook is dat degenen die het doen zullen luisteren) dat de kinderen die lopen kloten wakker worden geschud. Van de meerderheid weldenkende mensen die hier rondlopen hoef ik niemand te overtuigen van de onzin van ranglijst manipulatie... daarom is deze discussie zinloos en overbodig. Je kan je kop in het zand steken, maar daar wordt de site echt niet beter van.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Ik mis het punt helemaal niet Oog en blik. Ik weet precies wat je bedoeld, maar ik zeg alleen maar dat hetzelfde bericht bij 6 films posten geen enkel nut heeft, omdat dat door de mods binnen 5 minuten weggehaald zal worden.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
ja inderdaad heel apart, waarschijnlijk hebben de clowneske figuren de film geeneens gezien. Heel vreemd van meneer Jordy dat hij niet ziet dat het een beetje apart is dat er opeens 4 nieuwe mannekes opduiken die een vurige liefhebber zijn van de lord of the rings en heel toevallig 0,5 geven voor de film die concureert (en bijna iedereen met enigzins een verstand goed vind). Hoe verzin je 't uberhaupt om een 0,5 te geven voor de godfather, heiligingsscennis. Wanneer zij hun mening niet verdedigen lijkt mij het een klare zaak. Ik snap niet wat voor meer bewijs je nodig hebt. Maargoed, deze top 100 begint inderdaad enorm in waarde aftenemen, jammer.
Oog en blik
-
- 15 messages
- 51 votes
@ Mods: als jij een beter idee hebt om het kinderachtige geneuzel tegen te gaan, be my guest. Het gaat me hier niet om mezelf, noch gelijk krijgen, noch jullie extra werk te bezorgen... het gebeurt, het wekt bij veel leden irritatie op, het doet afbreuk aan de lijst en aan de site. Opmerkingen erover bij b.v. de Godfather door anderen worden ogenschijnlijk niet serieus genomen. Tja... zeg jij het maar.