• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.602 votes
Profile

De Oscars

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Hallo, Clooney is drie keer genomineerd en denk juist dat hij hem krijgt voor beste bijrol. Regie wordt te moeilijk en ook voor script zal het lastig worden... Juist, dan blijft bijrol dus over

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Clooney hadden ze al eerder moeten nomineren voor O, Brother Where Art Thou?. Van alle 5 de genomineerde films lijkt Good Night, and Good Luck me het mooist, dus ik gun het Clooney wel.

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Judi Dench is genomineerd voor een Oscar!

Ik hoop zo dat ze hem gaat winnen, deze keer heeft ze hem echt verdient!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik vind Judi Dench zowiezo één van die actrices die je elk jaar wel kunt nomineren. Die vrouw is zo'n beetje altijd goed. Shakespeare in Love, Mrs. Brown, Iris , Mrs. Henderson Presents... allemaal Oscarwaardig m.i.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

"Good Night, and Good Luck" verdient voor mij de oscar voor beste regie en beste verhaal. Ik moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat ik vele andere genomineerden niet heb gezien, dus m'n oordeel is vrij slecht onderbouwd.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

hier is(nogmaals ) een volledig overzicht van alle films die kans hebben op oscars

http://specials.rediff.com/...

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Impa heeft een mooi overzicht, gaat terug tot 1976.

http://www.impawards.com/2005/oscars.html

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Van Hitchock was het bekend dat hij ondanks z'n stempel als klassieke regisseur, nooit een oscar heeft gewonnen. Maar als je even nakijkt zijn er nog wel meer grote namen in het zelfde schuitje die zelfs nog nooit genomineerd waren:

Steve Buscemi

Cameron Diaz

Christopher Lee

Donald Sutherland

Eli Wallach

Stan Laurel (wel een ereoscar, maar nooit voor een film)

Oliver Hardy

Gary Oldman

Jean Reno

Michael Madsen

Val Kilmer

Brian de Palma

net als grote films die geen enkele nominatie kregen:

The Shining

Heat

Frankenstein

Reservoir dogs

King Kong

Metropolis

Once upon a time in the west

Rio Bravo

Big Lebowski

Of grootse prestaties:

Judy Garland in Wizard of Oz

Anthony Perkins in Psycho

Marilyn Monroe in Some like it hot

Gene Kelly in Singin' in the rain

Ingrid Bergman in Cassablanca

Erroll Flyn in Robin Hood

Peter Sellers in Pink Panther

Malcolm McDowell in Clockwork Orange

Leonardo DiCaprio in Titanic

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Cameron Diaz

Leonardo DiCaprio in Titanic

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Cameron Diaz is idd wel wat overdreven, en welke King KOng bedoel je, ik hoop niet dat je het nieuwe versie bedoelt..

• 31148 messages
  • 5448 votes

Turkeyloverz wrote:

Cameron Diaz is idd wel wat overdreven, en welke King KOng bedoel je, ik hoop niet dat je het nieuwe versie bedoelt..

natuurlijk niet, de originele

En Cameron Diaz is dan wel niet echt een kanshebster voor de oscars, ik vind wel dat Leonardo een nominatie verdiend had bij Titanic.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Film Pegasus wrote:

net als grote films die geen enkele nominatie kregen:

The Shining

Heat

Frankenstein

Reservoir dogs

King Kong

Metropolis

Once upon a time in the west

Rio Bravo

Big Lebowski

Zet daar ook maar Sin City bij

• 31148 messages
  • 5448 votes

Nogal raar eigenlijk. Halle Berry krijgt wel een oscar, terwijl sterren als Andy Garcia, Harrison Ford, Liam Neeson, Burt Reynolds en Tim Burton in hun hele carriere met 1 nominatie moeten toekomen.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5827 votes

Pieter Montana wrote:

Zet daar ook maar Sin City bij

belachelijk idd, maar wel te voorspellen. veel te gewelddadig voor die brave lui van het oscarcomité. ook de reden dat Norton geen oscar kreeg in 1998.

Dit is misschien ook nog leuk voor de liefhebbers!

Oscar©Nacht

Zal "Brokeback Mountain" ook op de Oscaruitreiking triomferen? Hoe zal "Walk The Line Scoren"? Welke Hollywoodster zal de wansmakelijkste outfit aangetrokken hebben? Welke winnaar zal de kortste speech houden? Ontdek het live tijdens de Oscar©Nacht op groot scherm in Kinepolis Gent, Kinepolis Leuven en Metropolis Antwerpen.

22:30 Avant-Première "The New World"

01:40 Live uitzending Oscaruitreiking met Jan Verheyen + ontbijt met koffiekoeken

€ 8,00 AP + live uitzending

€ 3,00 live uitzending

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Waarom doen ze dat nou niet eens bij mij in de buurt

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

E! zendt het ook uit...

Ik weet nog niet of ik weer zo'n lange nacht er van ga maken. Volgende dag is wel weer een gewone werkdag en tot voor zover bekend gemaakt is Robin er ook niet bij.

Dan maar opnemen.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

De bookmakers zijn eensgezind in hun odds voor de voornaamste Oscars. De torenhoge favorieten zijn:

Film: Brokeback Mountain

Regie: Ang Lee

Acteur (hoofdrol): Philip Seymour Hoffman

Actrice (hoofdrol): Reese Witherspoon

Acteur (bijrol): Paul Giamatti

Actrice (bijrol): Rachel Weisz

Alleen Giamatti lijkt enigszins serieuze concurrentie te hebben. Van George Clooney.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Dat zou mooi zijn. Giamatti en Hoffman worden al jaren totaal genegeerd door de academy.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Hun gun ik het ook, ja.

Op de andere categorieen kan trouwens haast nergens gewed worden. Ik kom ze alleen tegen op betfair (maar daar kunnen alleen gebruikers zelf weddenschappen aanbieden - en aannemen).

In ieder geval zijn daar Paradise Now en Tsotsi de favorieten voor beste niet-Engelstalige film. Hany Abu-Assad lijkt dus een serieuze kans te maken.

March of the Penguins lijkt zeker (je krijgt 1/100 van je inleg uitgekeerd) als beste docu.

Memoirs of a Geisha is vaak favoriet bij de technische Oscars.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

En beste animatie zal ook niet echt spannend zijn, Aardman heeft maar één keer niet gewonnen met een Wallace & Gromit en dat was toen ze wonnen met een andere film .

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Haha, geweldig!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Laat Howl maar winnen bij de animatie oscars, al is het verder ook maar een magere categorie.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Koekebakker wrote:

De bookmakers zijn eensgezind in hun odds voor de voornaamste Oscars. De torenhoge favorieten zijn:

Film: Brokeback Mountain

Regie: Ang Lee

Acteur (hoofdrol): Philip Seymour Hoffman

Actrice (hoofdrol): Reese Witherspoon

Acteur (bijrol): Paul Giamatti

Actrice (bijrol): Rachel Weisz

Alleen Giamatti lijkt enigszins serieuze concurrentie te hebben. Van George Clooney.

Ik heb hier thuis ook met een paar mensen gewed en dit zijn precies mijn voorspellingen. Ik hoop echter niet dat Brokeback Mountain wint (al heb ik hem niet gezien). Zojuist wel Good Night and Good Luck gezien en die verdient gewoon een paar prijzen, al zal Clooney wel met lege handen naar huis gaan.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik gun het Wallace & Gromit van harte, was gewoon een heel leuke film en het blijft knap hoe het is gemaakt.

En ja Geisha voor de technische Oscars. Wat fijn dat we die film (net als Capote) in Nederland pas kunnen aanschouwen ná de Oscars. En daarover gesproken wil ik ook Pathé nog bedanken voor het feit dat ze Good Night, Good Luck helemaal links hebben laten liggen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dat is jammer moviefreak#1, want Good Night, and Good Luck verdient een groot publiek. Het is eigenlijk een wonder dat hij voor een Oscar genomineert is, want het is eigenlijk helemaal geen typische Hollywoodfilm.

Jack Sparrow

• 472 messages
  • 3267 votes

Wordt het dit jaar ook ergens uitgezonden op tv of internet?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Jack Sparrow wrote:

Wordt het dit jaar ook ergens uitgezonden op tv of internet?

Voor de Vlamingen, zoals ieder jaar zondagnacht op Kanaal Twee, voorafgegaan door een paar Oscarwinnende films.

Programma zondag:

21.15 film: Road To Perdition

23.25 film: The Cider House Rules

01.40 Countdown : vanuit de KANAALTWEE Oscarstudio in Vilvoorde overlopen Jan Verheyen en zijn gasten de genomineerden, de kanshebbers en hun persoonlijke favorieten.

02.00 Red Carpet: rechtstreekse uitzending van de Oscaruitreiking.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Stemmen voor Oscars zijn geteld.

De kogel is door de kerk, de stemmen voor de Oscars zijn geteld. Dinsdag om 17 uur Californische tijd ten laatste moesten de stemmen van de leden van de Academy of Motion Picture Arts and Sciences binnengebracht zijn.

Nu worden de stemmen van de leden van de Academy geteld door twee medewerkers van Pricewaterhouse/Cooper die, vanzelfsprekend, absoluut geheim moeten houden wie de begeerde beeldjes op 5 maart mee naar huis mag nemen.

Wanneer alle stemmen geteld zijn, worden de namen van de winnaars uit de 24 categorieën, waaronder die voor beste film en beste acteur en actrice, in een verzegelde enveloppe bewaard. Tot aan de ceremonie van zondag 5 maart worden die overigens veilig weggestopt voor pottenkijkers in een kluis op een onbekende plaats.

Met acht nominaties lijkt "Brokeback Mountain" van regisseur Ang Lee goed op weg om de grote winnaar van de 78ste Oscaruitreiking te worden.

Bron: hln.be

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

speedy23 wrote:

21.15 film: Road To Perdition

23.25 film: The Cider House Rules

Waarom ze dan geen films pakken die ook de prijs van beste film gewonnen heeft is me een raadsel. Deze films scoorden toch niet ongeloofelijk goed bij de Oscars. Road to Perdition had alleen een nominatie voor beste mannelijke bijrol in de belangrijke catogoriëen.

En Nederland zal het evenement wel weer niet uit zenden

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.