- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
WTF 
Sin City nergens te vinden?

Man,man 
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Sin City is vreemd ja. En van mij had Christian Bale ook genomineerd mogen worden voor Batman Begins
A.S.E.
-
- 386 messages
- 1476 votes
De enige verassing was Munich voor 'Beste Film'. Iedereen dacht aan Walk the Line. Het is ook één van de enige keren dat de cathegorie 'Beste Regie' volledig overeenkomt met 'Beste Film' (en ook met de DGA).
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
En John Williams heeft weer een nominatie 
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5309 votes
Michelle Williams nominatie 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Paradise Now (2005) (Palestine)
Alweer een 'Nederlandse' film genomineerd 
sneak
-
- 121 messages
- 1556 votes
Weet iemand ook of de uitreiking in nederland te zien zal zijn? BBC misschien?
A.S.E.
-
- 386 messages
- 1476 votes
BBC zendt altijd de oscars uit. Canal + voor de geabonneerden.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
En John Williams heeft weer een nominatie 
Nee dat is geweldig... Begin het ieder jaar meer en meer zat te worden dat ie steeds maar genomineerd wordt... Kan in ieder jaar wel een boel betere noemen zo'n beetje.
sneak
-
- 121 messages
- 1556 votes
BBC en canal+ deden dat afgelopen jaar niet.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Voor de Belgen hier,wij kunnen de Oscar-uitreiking volgen op KanaalTwee.
Wat ik ook een verassing vond is de nominatie voor Keira Knightley.Nu moet ik zeker maar eens dringend "Pride and Prejudice"zien!
Wat doet William Hurt bij Beste mannelijke bijrol ?????

Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
BBC zond een samenvatting uit een dag later. Zo'n samenvatting is ook wel lang genoeg vind ik.
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Heb alles gezien behalve Mrs. Henderson Presents, Transamerica, North Country, Pride & Prejudice, Harry Potter, Narnia, en de foreign/short/docu/animation (feature en short)/etc films (de enige documentaire van de 5 die ik heb gezien is March of the Penguins).
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Rheese Witherspoon kunnen ze niet overslaan voor 'Walk the Line'. Nooit geweten dat zij zo'n talent had.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Nee dat is geweldig... Begin het ieder jaar meer en meer zat te worden dat ie steeds maar genomineerd wordt... Kan in ieder jaar wel een boel betere noemen zo'n beetje.
Welke zou jij nomineren ?
sneak
-
- 121 messages
- 1556 votes
Ja maar ik wil alles live zien. Dit doe ik jaarlijks (vorig jaar op cinenova) samen met ROOSKY.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Voor dit jaar is dat nogal moeilijk omdat ik weinig recente scores zijn die goed kan beoordelen (loop meestal wat achter). Wat waren ook alweer de regels omtrend de periode waarin de film (en de score) zijn gaan draaien om genomineerd te worden? Zal ik iets proberen samen te stellen (of anders voor andere jaren
)
Ik wil overigens niet zeggen dat het altijd onverdiend is (ken deze twee genomineerde van Williams dan ook nog niet).
RWL
-
- 872 messages
- 832 votes
BBC en canal+ deden dat afgelopen jaar niet.
Cinenova deed dat toen wel en die zijn overgenomen door Canal +....
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Rheese Witherspoon kunnen ze niet overslaan voor 'Walk the Line'. Nooit geweten dat zij zo'n talent had.
Dat bedoel ik nou vaak, iemand die elke keer wordt uitgelachen door zogenaamde filmkenners omdat ze alleen in romantische films speelt, en er gewoon niet naar de acteerkwaliteit wordt gekeken. Dat gebeurt pas als zo iemand in een drama speelt, en dan kun je het resultaat zien.
Beetje teleurstellend dit jaar, dat er maar uit zo een beperkt aantal films wordt gekozen voor de belangrijkste categorien. Net of de jury maar tijd had om 10 films te gaan kijken in 2005.
Ik had verwacht dat Cinderella Man een zekerheid was voor een nominatie.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik niet, ze gaan heus niet tweemaal achter elkaar een boksfilm pakken.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
Het valt misschien niet echt op, maar Witherspoon heeft in films als "Election", "Freeway", "Pleasantville" en zelfs "Cruel Intensions" laten tonen dat ze best wel aardig kan acteren. Het zat er aan te komen dat publiekslieveling nr.1 van de gelegenheid gebruik zou maken haar talenten te tonen.
Dit is in ieder geval nu al het jaar van George Clooney!
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Publiekslieveling was een paar jaartjes terug met Sweet Home Alabama en Legally Blonde. Daarna ging het toch bergafwaarts met Vanity Fair (inmiddels compleet in de vergetelheid geraakt) en Legally Blonde 2 (die volgens mij niemand goed vond). Een logische stap is dan om eens iets anders te doen en dat schijnt goed gelukt te zijn. Ik hoop de film deze week nog te zien.
Maar dat ik haar beter ga vinden als Dame Judy Dench in Mrs. Henderson Present lijkt me wat veel gevraagd.
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
Wat doet William Hurt bij Beste mannelijke bijrol ?????

Ik vond zijn rol in A history of violence best wel goed. Hij verdiende wel een nominatie!
A.S.E.
-
- 386 messages
- 1476 votes
Valt toch op dat de Oscars weer zo 'open' zijn voor buitenlandse films.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
Publiekslieveling was een paar jaartjes terug met Sweet Home Alabama en Legally Blonde.
Met het vervolg op "Legally Blonde" en "Just Like Heaven" is ze nog steeds niks van haar populariteit verloren. Dacht trouwens gelezen te hebben dat ze met "Just Like Heaven" de bestbetaalde actrice ter wereld is geworden.
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Ik vond zijn rol in A history of violence best wel goed. Hij verdiende wel een nominatie!
idd - al was het bijna een cameo, ik vond het een zeer goeie komische acteerprestatie.
Nu maar hopen dat Kiss of the Spider Woman (waarvoor hij Best Actor won) op DVD wordt uitgebracht door hernieuwde interesse in William Hurt's filmwerk.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Maar hij heeft natuurlijk geen enkele kans in die categorie. Jake Gyllenhaal heeft daar toch echt wel de beste papieren, althans zo lijkt het. Ik blijf het vreemd vinden dat Bob Hoskins er niet tussenstaat 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
William Hurt was zeker goed in A History of Violence, maar ik had daar toch liever Ed Harris zien staan voor dezelfde film. En moet Jake Gyllenhaal niet bij hoofdrol staan. Het komt zo op mij over dat ze hem in deze catogorie geplaatst hebben, zodat ze hem kunnen laten winnen. Jake Gyllenhaal met een Oscar: zoiets kan ik me totaal niet voorstellen. In de films waarin ik hem nu gezien heb vind ik hem bijzonder irritant. Giamatti moet die catogorie gewoon winnen.