- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Matchostomos
-
- 4171 messages
- 535 votes
Wordt weer lang opblijven..... ik volg traditiegetrouw de show rondom de uitreiking van de oscars namelijk al jaren. Hoe "voorspelbaar" sommige winnaars ook zijn en hoe "fout" de glitter en de glamour ook vanaf het beeld je huiskamer inspringen...... het heeft wel iets en dan met name de host.
Ik deel geheel je mening.
Maar mag ik jou, en anderen, dan ook vragen welke zender zich geroepen voelt om heel gebeuren uit te zenden? Kanaaltwee laat het namelijk sinds vorig jaar afweten, en na wat ongeduldig rondzoeken op het internet, ben ik er allesbehalve wijzer op geworden...
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
@Matchostomos
Maar natuurlijk mag je dat vragen.
Ik volg de uitzending live op Moviechannel daar ben ik niet lid van maar omdat ik wel digitale televisie van UPC ontvang geven ze, net als vorig jaar, eenmaal toegang tot de live show die op die zender wordt uitgezonden.
Kortom, alleen voor alle lieden die of Moviechannel ontvangen of die reeds lid zijn van UPC digital tv.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1279 votes
Ik heb begrepen dat Film1 de Oscars codevrij uitzendt en dat dus iedereen gewoon kan kijken (bij wijze van reclame).
'
http://www.alleenopeen.tv/Over_Alleenopeen/Gratis_kijkperiode/
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Iedereen met digitale TV.
Matchostomos
-
- 4171 messages
- 535 votes
Ik heb begrepen dat Film1 de Oscars codevrij uitzendt en dat dus iedereen gewoon kan kijken (bij wijze van reclame).
Ik stootte net op dezelfde informatie, maar het lijkt me toch enkel weggelegd te zijn voor een selecte groep 'digitale gebruikers'. Ikzelf ben in het bezit van Belgacom TV (digitale televisie in België), en voor zover ik weet, helpt me dat naar de oscaruitrijking toe niet verder. 'Iedereen met digitale televisie' lijkt me dus niet geheel van toepassing... 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Vorig jaar via het internet wel te volgen met TVU player of iets dergelijks...
Even installeren en klaar is klaassie.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
'
http://www.alleenopeen.tv/Over_Alleenopeen/Gratis_kijkperiode/
Klopt, ik bedoelde Film1 niet Moviechannel.
niethie
-
- 7319 messages
- 7246 votes
Vraagje, als je upc hebt kun je dan ook gewoon kijken zonder extra te betalen...
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Als je UPC analoog hebt is dit niet mogelijk.
UPC Digital kost € 3,99 per maand extra, bovenop de standaard kosten als je gewoon UPC Analoog ontvangt.
Je krijgt dan een hoop zenders erbij standaard, waarvan vooral BBC3, 4 en Holland Doc erg interessant zijn. Je krijgt bij dit pakket niet het kanaal "Film1" maar er wordt wel een uitzondering gemaakt voor de Oscar avond waar je Film1 dan wel voor die avond kunt ontvangen.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Vorig jaar was de show inderdaad prima te volgen via TVU, hopelijk wordt die traditie voortgezet.
Voor mensen die gezellig gratis willen gokken, vooral voor de lol maar ook nog wel wat leuke prijsjes, dat kan op mijn site: http://www.kleinedingen.nl.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Voor mensen die gezellig gratis willen gokken, vooral voor de lol maar ook nog wel wat leuke prijsjes, dat kan op mijn site: http://www.kleinedingen.nl.
Goed zo, ik verwacht binnenkort een date met Ellen Page!
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Vorig jaar was de show inderdaad prima te volgen via TVU, hopelijk wordt die traditie voortgezet.
Kom ik nu pas achter je erg leuke site, thanks!
tess83
-
- 5 messages
- 0 votes
Het ziet ernaar uit dat ik de Oscars dit jaar dus via internet zal moeten volgen. Is er echt geen mogelijkheid om de show op tv te volgen als je Belgacom tv hebt? Extra betalen of zo..
Alvast bedankt voor de info.
Matchostomos
-
- 4171 messages
- 535 votes
Vorig jaar kreeg ik de indruk dat Belgacom TV de mogelijkheid bood om via E!Entertainment naar de uitreiking te kijken, maar dat bleek helaas enkel terug te slaan op de 'red carpet' extravaganza, en dat zal dan ook hetzelfde zijn voor dit jaar. Nu blijkt dan weer dat Telenet het hele gebeuren wel uitzendt, en dit via een post waar Belgacom TV dringend nood aan heeft, namelijk Prime. Bezitters van Belgacom TV zullen dus ofwel een kennis moeten opzoeken met Telenet, ofwel zich wenden tot het volgende alternatief: http://pages.tvunetworks.com/.
tess83
-
- 5 messages
- 0 votes
Help. Ik heb TVU kunnen dowloaden, maar nu blijkt dat ABC niet langer wordt uitgezonden via TVU. Geen idee hoe ik nu zal kunnen kijken naar de Oscars...
Matchostomos
-
- 4171 messages
- 535 votes
Hopelijk betreft het een tijdelijke, technische fout of iets dergelijks...
Dat terzijde heb ik nog een praktische vraag. In welke mate heeft het gebruiken van deze TVU-player invloed op de downloadlimiet? En gebruikt hij daarbij aanzienlijk veel bandbreedte (is dit de correcte term?)? Vermits de oscaruitreiking heel wat tijd in beslag neemt, kan dit op lange termijn misschien negatief zijn voor mijn maandelijkse downloadlimiet.
tess83
-
- 5 messages
- 0 votes
Wanneer je naar de oscars kijkt, ben je niet langer aan het dowloaden. Gewoon een keer de TVU player downloaden en dan heb je een programma waarmee je nr verschillende internationale zenders kunt kijken (waaronder ABC). Op dat moment gebruik je de TVU player (zoals windows media player, enz.. maar ben je niet langer ah dowloaden). Snap je?
Een ander probleem nu. Naar het schijnt is de zender ABC er vorig jaar pas op het allerlaatste moment (tijdens de red carpet) bijgesprongen. Het wordt dus afwachten tot zondagavond om te weten of dat dit jaar ook het geval zal zijn en of we dus wel zullen kunnen kijken... Dus zelfs als je nu de TVU-player installeert , zul je merken dat ABC er nog niet bijstaat. Afwachten dus...
Weet iemand hier meer over?
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
ABC zelf is er gewoon bij, de vraag is alleen of TVU 'm doorpiept. Kan me wel herinneren dat ik vorig jaar inderdaad pas toen de uitzending begon, zeker wist dat het goed zat. Zal nu dus niet anders zijn, spannend! Ondertussen maar door blijven googelen op zoek naar alternatieven, in ieder geval deze hou ik in de gaten (Sopcast mislukte vorig jaar).
(PS: voorspellingen kunnen op mijn site nog t/m zondag!)
tess83
-
- 5 messages
- 0 votes
Ok, dat wordt inderdaad spannend! Ook ik doe de laatste tijd niets anders dan naar alternatieven zoeken. Merci voor de tips.
First Angelus
-
- 127 messages
- 317 votes
Dus, wanneer je naar de Oscars aan het zien bent, of gewoon elk programma via de TVU speler, dan is het een streamende video en wordt er niets gedownload via de buffer en tijdelijk opgeslagen?
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Voor de TVU'ers: het Noorse NRK en Chinese CCTV6 staan op de lijst met Oscar-broadcasters:
11153 NRK1 (Norway) - twijfel ik aan, kan het niet vinden op hun eigen site
51909 CCTV6
.. maar het blijft afwachten. Vorig jaar verschenen een paar uur voor de uitzending hier en daar kanalen genaamd 'Academy Awards', dat maakte het een stuk makkelijker
.
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
"maak van vrijdag 22 t/m maandag 25 februari a.s. kennis met Film1 Sport 1 tijdens de speciale Freeview-dagen en geniet van het beste wat deze zenders te bieden hebben."
Mmm, vaag. In principe zou ik (als digitale UPC kijker) nu toch echt al sinds vrijdag Film1 moeten kunnen ontvangen.
Nog meer mensen die nog niks ontvangen?
Ya_Shex
-
- 18 messages
- 156 votes
op welke zenders kan je nou naar de oscar kijken??
en hoe kan ik naar ABC of naar andere zenders kijken. ik heb TVU. weet iemand iets beter?? 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Als je een 'digtaal' abonnement van UPC hebt wordt Movie1 pas op het moment dat de uitzending van de Oscar's daadwerkelijk gaat beginnen 'vrij' gegeven.
Ik ontvang nu ook niets, maar ik kan wel het kanaal opzoeken.
gotti
-
- 14075 messages
- 5889 votes
Volgens mij kan je film 1 pas ontvangen als de oscars beginnen...
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Als je een 'digtaal' abonnement van UPC hebt wordt Movie1 pas op het moment dat de uitzending van de Oscar's daadwerkelijk gaat beginnen 'vrij' gegeven.
Zeg ik, gamma

JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Volgens mij kan je film 1 pas ontvangen als de oscars beginnen...
Jep, daar ben ik ook achter. Heerlijke manier van reclame maken:
"Maak van vrijdag 22 t/m maandag 25 februari a.s. gratis kennis met Film1 en Sport 1 tijdens de unieke Freeview-dagen".
En even verderop:
"Let op: Film 1.1 is alleen te bekijken van zondagochtend 24 februari 10.30 uur tot maandagochtend 25 februari 09.00 uur en maandagavond van 20.30 uur tot 22.00 uur".
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Film1 is nu al te ontvangen hoor. De rest van de dag tot en met de Oscars kun je naar klassiekers als Casablanca , Citizen Kane en Gone With The Wind kijken.
Alleen Film 1.1 natuurlijk, de andere zenders zijn nog altijd niet te zien.
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Film1 is nu al te ontvangen hoor.
Jep, vanaf 10.30 uur vanmorgen dus...