- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Previously Unreleased
Previously Unreleased
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
als eerbetoon aan Manoel de Olvieira: O Porto de Minha Infancia.
nice!
(beter nog een snel geïmproviseerd mini-retrospectiefje oid
maar dit is zeker cool)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
wolfmanrene Alleluia zag ik op Imagine en Jauja op IFFR (en die draaiden jullie al) - edit: o je bedoelt die eerste twee van het nieuwe lijstje.. natuurlijk. Dus met Gueros ben ik nog wel blij - anderen moet ik checken. De Oliveira ook, maar wel graag op een dag dat ik kan 
Tetro heb ik inmiddels op blu ray. Ben benieuwd of het je lukt om m te vertonen voordat dat ik mijn regiovrije blu ray speler heb gekocht 
Concept/Initiatief wordt trouwens uiteraard gewaardeerd, ook dat de titels meestal vaak een week draaien, dan heb je iets meer kans dan met één voorstelling.
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Ja, elke film gaat in ieder geval eerste week elke dag van de week draaien. We gaan dit jaar trouwens om en om een P.U.-titel in EYE en in Parisienzaal in de Filmhallen laten starten.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
- Peace to Us in Our Dreams (Sharunas Bartas)
- The Treasure (Corneliu Porumboiu)
- One Floor Below (Radu Muntean)
Als het IFFR ze niet gaat vertonen dan maar duimen voor het PU-programma van de zomer. 
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Eerste vier titels P.U. 2016 bekend: One Floor Below, Short Skin, Una Noche Sin Luna en La Ultima Tierra.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Het meesterwerk uit Paraguay, ben benieuwd.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Wat mij betreft twee MEESTERWERKEN en een lieve film uit Italië. 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
The Treasure (Corneliu Porumboiu)

Plus heel waarschijnlijk The Forbidden Room. En uiteraard titels die aangekocht zijn door Nederlandse distributeurs maar die ze vervolgens niet meer uitbrengen. Denk aan iets als The Endless River van Oliver Hermanus.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Dat P.U programma begint van de zomer? Ik vind tevens op de Eye website op dit moment voornamelijk nog informatie van voorgaande previously unreleased programma's, kan dat kloppen?
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
We hebben hier gewoon wat inside information voordat het op de Eye-site staat.
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
vanaf 7 juli ME AND EARL AND THE DYING GIRL - Alfonso Gomez Rejon engels gesproken, nederlands ondertiteld; ( start in Filmhallen)
vanaf 14 juli ONE FLOOR BELOW Radu Muntean - 93' - Roemenië - roemeens gesproken, engels ondertiteld (stat in eye)
vanaf 21 juli LA ULTIMA TIERRA Pablo Lamar - - 77' - Paraguay - geen dialoog (eye)
vanaf 28 juli SHORT SKIN - I DOLORI DEL GIOVANE EDO -Duccio Chiarini - 86' - Italie italiaans gesproken, engels ondertiteld (The Movies)
vanaf 4 augustus THE FORBIDDEN ROOM Guy Maddin - 129' - Canada (eye) engelse tussen- en ondertitels.
vanaf 11 augustus CALVARY John Michael Mc Donagh - 102' - engels gesproken, frans en nederlands ondertiteld (The Movies)
vanaf 18 augustus UNA NOCHE SIN LUNA Germán Tejeira - Uruguay - 78' spaans gesproken, engels ondertiteld( eye)
vanaf 25 augustus THE TREASURE Corneliu Porumboiu -- 89' - Roemenie roemeens gesproken, engels ondertiteld (Filmhallen)
vanaf 1 september MISTRESS AMERICA Noah Baumbach - engels gesproken, nederlands (electronisch) ondertiteld 88' (eye)
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
met hulp (en op verzoek) van Verhoeven die de lijst heeft aangeleverd, heb ik een lijstje aangemaakt op Icheckmovies van de Previously Unreleased films.
Ik heb er 11 gezien. Veel te weinig 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Nice! Viel me op dat ik trouwens 4 van die 11 checks in de afgelopen drie maanden heb gezien, maybe I'm turning over a new leaf! Meer 'Verhoevenfilmpjes' 
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Zag er 26. Flink wat grote aanraders bij, maar dat wist ik al..
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
De PU's van dit jaar:
- La Helada Negra (Maximiliano Schonfeld)
- Maudite Poutine (Karl Lemieux)
- Safari (Ulrich Seidl)
- Nocturama (Bertrand Bonello)
- Koza (Ivan Ostrochovský)
- Homo Sapiens (Nikolaus Geyrhalter)
- Certain Women (Kelly Reichardt)
- Cialo (Malgorzata Szumowska)
Waarschijnlijk komt er nog één of twee titels bij. Erg benieuwd naar Homo Sapiens en Koza. 
timmienoelie
-
- 1518 messages
- 4265 votes
Nocturama is toch ook geweldig op het grote scherm hoor 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Dat je The Forbidden Room nog niet gezien hebt. Lijkt me wel in je straatje! Draaide niet in je omgeving, zeker? Heb je hem al wel liggen?
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ik heb vooralsnog geen enkele 'klik' met het eerdere werk van Guy Maddin. Heb wel al wat mogelijkheden gehad om hem te zien. Bijvoorbeeld twee jaar terug in Gent. In Limburg volgens mij één voorstelling in Lumière (Maastricht) geweest. Dat was het.
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Vooral deze spreekt me erg aan. Te hopen dat die een nette tour krijgt.
Lily Lane (Benedek Fliegauf, Hongarijë/Duitsland/Frankrijk, 2016)
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
De lijst is nu onder mijn supervisie. Met een tipje van de sluier voor komend seizoen. 
Zag er 66 maar heb The Edge of Seventeen, Stateless Things, OSS 117: Rio ne répond plus, Small Gods, Eyforiya en Two-Lane Blacktop nog op DVD liggen. En Me and Earl and the Dying Girl staat nog steeds netjes op Netflix.
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Eerste titels Previously Unreleased 2018 bekend:
Dawson City: Frozen Time - Bill Morrison
Park - Sofia Exarchou
Rey - Niles Atallah
Takara - la nuit oú j'ai nagé - Kohei Igarashi en Damien Manivel
Winter Brothers - Hlynur Palmason
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Drie erg fijne films en twee die er erg fijn uitzien...
absentwithoutleave
-
- 5 messages
- 9 votes
Op woensdag 28 maart vertonen we OUROBOROS van Basma Alsharif in WORM. Alsharif is een Palestijns-Amerikaanse kunstenaar die haar korte films onder meer op het IFFR vertoonde (The Story of Milk and Honey, 2011 en Home Movies Gaza, 2013). Ouroboros ging vorig jaar in première in Locarno en heeft daarna onder meer op de Whitney Biennal en BFI London gedraaid.
Het is een bij vlagen verbijsterende film over het verlangen om terug te keren naar een plek waar je denkt thuis te horen, maar die eigenlijk niet meer bestaat. Met prachtig 16mm camerawerk van collega filmmaker Ben Russell.
Meer info: absent without leave + WORM
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Park (Sofia Exarchou)
Releasedatum: 12-7-2018
Takara, la nuit où j’ai Nagé (Kohei Igarashi en Damien Manivel)
Releasedatum: 26-7-2018
Winter Brothers (Hlynur Palmason)
Releasedatum: 9-8-2018
Rey (Niles Atallah)
Releasedatum: 23-8-2018
Dawson City: Frozen Time (Bill Morrison)
Releasedatum: 6-9-2018
Hot Country, Cold Winter (David Safarian)
Releasedatum: 20-9-2018
Ook maakt de volgende titel onderdeel uit van het Previously Unreleased programma, maar daar heb ik nog geen releasedatum van:
Woodshock (Kate Mulleavy en Laura Mulleavy)
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Woodshock is 30 augustus en er komen er nog drie bij