• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.900 votes
Profile

Sundance

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vooruitblik op komende Sundance festival op Ioncinema:

2008 Sundance Film Festival: 20 Early Predictions

Ben erg benieuwd naar Todd Louiso's nieuwe film: The Marc Pease Experience

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Push wint!

Niet die met Dakotta Fanning gelukkig

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

De Sundance prijswinnaars kan ik tot nu allemaal heel erg appreciëren.

Primer

American Splendor (Iets minder maar toch onderhoudend en fris genoeg)

Personal Velocity: Three Portraits

The Believer

You Can Count on Me

Girlfight (Mwah...)

Three Seasons

Welcome to the Dollhouse (Mwah..)

Blood Simple heb ik op dvd liggen en Frozen River ga ik binnenkort in het filmhuis zien. Eens kijken of de rest van de films zijn uitgebracht in Nederland. Ken ze namelijk niet. Dat betekent dat ik nog veel moois tegemoet heb of...

2009 15 januari - 25 januari Push: Based on a Novel by Sapphire

2008 17 januari - 27 januari Frozen River

2007 18 januari - 28 januari Padre Nuestro

2006 19 januari - 29 januari Quinceañera

2005 20 januari - 30 januari Forty Shades of Blue

2004 15 januari - 25 januari Primer

2003 16 januari - 26 januari American Splendor

2002 10 januari - 20 januari Personal Velocity: Three Portraits

2001 18 januari - 28 januari The Believer

2000 20 januari - 30 januari Girlfight en You Can Count on Me

1999 21 januari - 31 januari Three Seasons

1998 15 januari - 25 januari Slam

1997 16 januari - 26 januari Sunday

1996 18 januari - 28 januari Welcome to the Dollhouse

1995 19 januari - 29 januari The Brothers McMullen

1994 20 januari - 30 januari What Happened Was...

1993 21 januari - 31 januari Public Accessen Ruby in Paradise

1992 16 januari - 26 januari In the Soup

1991 17 januari - 27 januari Poison

1990 19 januari - 27 januari Chameleon Street

1989 20 januari - 29 januari True Love

1988 15 januari - 24 januari Heat and Sunlight

1987 16 januari - 25 januari The Trouble with Dick en Waiting for the Moon

1986 17 januari - 26 januari Smooth Talk

1985 Onbekend Blood Simple

1982 Onbekend Circle of Power

Wat vinden jullie van de prijswinnaars..?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Waarom kun je dat dan moeilijk begrijpen..?

Ben wel benieuwd wat je van de onderstaande films vind. Als je die ooit eens wilt gaan zien natuurlijk.

Three Seasons

Primerr

American Splendor

Blijft het trouwens bij Poison van Todd Haynes of kunnen we nog meer van de beste man verwachten..?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

De winnaars zijn niet de meest aansprekende films, maar verder betekent een "selectie voor Sundance" toch meestal wel dat het om een aparter (genre)filmpje gaat. Vind het één van de meest aansprekende festivals eigenlijk, buiten het FFFcircuit.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Malick wrote:

Blijft het trouwens bij Poison van Todd Haynes of kunnen we nog meer van de beste man verwachten..?

De rest van Haynes is gewoon in NL verkrijgbaar, Dotiie Gets Spanked moet je het internet voor afstruinen, maar daar zijn regio 1 DVD's van. En Superstar - Karen Carpenter Story moet je proberen via You Tube (rechtenkwestie - die zal nooit een reguliere release krijgen).

Trouwens. back on topic met Sundance. Sluit me wel bij SB aan dat een prijs op Sundance mij nog nooit heeft geprikkeld om een film te willen zien. Spreekt toch minder aan de grote festivals, maar ook zeker dan Locarno (die heeft altijd heel bijzonder titels, Ai no Yokan om maar eens wat te noemen), Busan of zo.

De winnaars die ik heb gezien lopen nogal uiteen van het fraaie Blood Simple. tot het verschrikkelijk sentimentele Three Seasons.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Sundance is wellicht niet interessant door zijn prijzen, maar er komen buiten dat om toch wel vaak interessante films vandaan en het is ook regelmatig een opstapje geweest voor regisseurs die later bekend zouden worden. Wat dat betrefd wel een waardevol festival, al hou ik het zelf niet echt bij.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Verhoeven wrote:

Waarom kun je dat dan moeilijk begrijpen..?

Omdat ik het een film vond die nog net bleef drijven op de prestatie van Gosling en het best fascinerende thema, maar verder een nogal zwak en ongeloofwaardig script had en verder had de film ook niet echt veel identiteit, weinig auteursgevoel.

Ben wel benieuwd wat je van de onderstaande films vind. Als je die ooit eens wilt gaan zien natuurlijk.

Three Seasons

Primerr

American Splendor

Splendor heb ik gezien (zie aldaar en boven). Primer komt er nog weleens van. Three Seasons en Personal Velocity trekken me wat minder, maar wie weet...

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Winner of the World Cinema Special Jury Prize for Documentary Film:Stand Van de Sterren

Winner of the World Cinema Cinematography Award for Documentary Filmmaking: Hell And Back Again

Winner of the World Cinema Documentary Editing Award: The Black Power Mixtape 1967-1975

Winner of the World Cinema Documentary Directing Award: Project Nim

Winner of the World Cinema Grand Jury Prize in Documentary: Hell And Back Again

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Winner of the World Cinema Special Jury Prize, Dramatic, for Breakout Performances: Tyrannosaur

Winner of the World Cinema Cinematography Award, Dramatic: Todos Tus Muertos

Winner of the World Cinema Screenwriting Award, Dramatic: Restoration

Winner of the World Cinema Directing Award, Dramatic: Tyrannosaur

Winner of the World Cinema Grand Jury Prize, Dramatic:Happy, Happy ( Sykt Lykkelig )

Tyrannosaur wordt ook nog goed gesmaakt zie ik op het IFFR 2011

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Winner of the Best of NEXT! Audience Award: To.Get.Her

Winner of the World Cinema Audience Award for Documentary Film: Senna

Winner of the World Cinema Audience Award for Dramatic Film: Kynyarwanda

Winner of the U.S. Documentary Competition Audience Award, presented by Acura: Buck

Winner of the U.S. Dramatic Competition Audience Award, presented by Acura: Circunstance

Winner of the Special Jury Prize, U.S. Documentary Competition: Being Elmo: A Puppeteer’s Journey

Winner of the Special Jury Prize, U.S. Dramatic Competition: Like Crazy ( Felicity Jones )

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Winner of the Excellence in Cinematography Award, U.S. Documentary Competition: The Redemption of General Butt Naked, cinematography by Eric Strauss, Ryan Hill and Peter Hutchens.

Winner of the Excellence in Cinematography Award, U.S. Dramatic Competition: Pariah, cinematography by Bradford Young.

Winner of the Special Jury Prize, U.S. Dramatic Competition: Another Earth

Winner of the U.S. Documentary Editing Award: If a Tree Falls: A Story of the Earth Liberation Front, edited by Matthew Hamachek and Marshall Curry.

Winner of the Waldo Salt Screenwriting Award: Another Happy Day

Winner of the U.S. Documentary Competition Directing Award: Resurrect Dead: The Mystery of the Toynbee Tiles

Winner of the U.S. Dramatic Competition Directing Award: Martha Marcy May Marlene

Winner of the U.S. Documentary Competition Grand Jury Prize: How to Die in Oregon

Winner of the U.S. Dramatic Competition Grand Jury Prize: Like Crazy

timbo_

• 13116 messages
  • 3859 votes

Inmiddels bezig en vanaf woensdag ben ook ik daar. Veel zin in. Dit zijn de films die ik op Robert Redford's festival in ieder geval ga zien:

About Face

About Face: The Supermodels, Then And Now. - Online Film Guide | Sundance Institute - filmguide.sundance.org

Luv

LUV - Online Film Guide | Sundance Institute - filmguide.sundance.org

Teddy Bear

Teddy Bear - Online Film Guide | Sundance Institute - filmguide.sundance.org

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Schitterend om daar bij te mogen zijn.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Nergens een trailer te vinden van de grand jury prize winner 'Beasts Of The Southern Wild'

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Sundance unveils 2013 competition lineup

Het ene Filmfestival is nog niet afgelopen of de volgende gaat alweer beginnen. Opvallend is dat Shane Carruth een nieuwe film heeft! En er valt genoeg te ontdekken in de Wereld Cinema.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Shane! Eindelijk! Ga je daar ook heen Verhoeven?

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Is dit festival eigenlijk goed toegankelijk voor de gewone bezoeker, niet dat ik daar ooit zal geraken natuurlijk, of is dit ook een festival zoals Cannes?

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

dimi303 wrote:

Is dit festival eigenlijk goed toegankelijk voor de gewone bezoeker, niet dat ik daar ooit zal geraken natuurlijk, of is dit ook een festival zoals Cannes?

Volgens mij wel hoor. Op de website van Sundance kan iedereen kaarten bestellen:

How to Buy Tickets | Sundance Film Festival

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Twee weken geleden weer eens aan een lijstje gewaagd en ditmaal uitgekomen op de Sundance Film Festival - Grand Jury Prize Dramatic. Zowel letterlijk als figuurlijk drama met 2,0* voor Smooth Talk (1985) terwijl Old Enough (1984) solliciteert naar 1,0*.

Nog maar 6 van de prijswinnaars gezien, maar als dit de crème de la crème van Sundance moet voorstellen en het niveau van de festival moet weerspiegelen, dan voorspelt dit weinig goeds voor de toekomst.

Enfin, hierdoor wel weer genezen van lijstjes. Voor nu dan.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Die twee (nog) niet gezien maar Sundance heeft door de jaren heen toch echt wel een aantal erg fijne films bekroond. Maar ik heb tevens het vermoeden dat hier nog genoeg pareltjes te ontdekken vallen. Zo vond ik Martha Marcy May Marlene, Take Shelter, Blue Valentine en Ballast van de afgelopen jaren beter dan sommige winnaars. Maar zoals gewoonlijk moet je zelf op ontdekkingstocht.

01. Personal Velocity: Three Portraits (★★★★)

02. Primer (★★★★)

03. Winter's Bone (★★★★)

04. Beasts of the Southern Wild (★★★★)

05. The Believer (★★★★)

06. Three Seasons (★★★★)

07. Frozen River (★★★½)

08. Blood Simple (★★★½)

09. American Splendor (★★★)

10. Welcome to the Dollhouse (★★★)

11. Precious (★★★)

12. Quinceañera (★★)

13. Sunday ( - )

14. You Can Count on Me ( - )

15. Girlfight ( - )

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

En waarom moeten wij dan zo lang op het programma van het IFFR wachten?

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Kan er soms iemand zeggen welke film gisteren vertoond werd op Sundance channel onder de noemer ten days of sundance?

doncorleone

• 278 messages
  • 109 votes

Zijn er los van programma lijstjes van 2014 ook al bepaalde tips van bijzondere films of mogelijke winnaars?

Of loop ik nu erg op de zaken vooruit?

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

dimi303 wrote:

Kan er soms iemand zeggen welke film gisteren vertoond werd op Sundance channel onder de noemer ten days of sundance?

Dat was Le Météore (2013)

Hier staan de overige films die vertoont worden.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Ah ik dacht dat er nog een film voor le météore was. Bedankt voor de link.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.