• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.982 votes
Profile

Golden Globes

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Tja, toch nog veel The Social Network. De rest inderdaad niet al te bijzonder.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Net de show bekeken. Inderdaad bijna alleen maar voorspelbare winnaars. Gelukkig maken met name Ricky Gervais en Downey Jr. veel goed. Downey Jr. lijkt mij trouwens de perfecte presentator voor de Oscars.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Moet zeggen dat ik de humor bijzonder grappig vond tijdens de show. In het begin werd 'the Tourist' neer gehaald en de jury kreeg het er ook van langs. Presentator Ricky Gervais neemt duidelijk deze awards niet helemaal serieus.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Ze weten het risico als ze hem huren. Ook die grap met Tim Allen was top. In feite zegt Gervais voor een groot publiek alles wat iedereen onderling al tegen elkaar zegt.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Het optreden van Gervais schijnt in de Amerikaanse pers behoorlijk bekritiseerd te zijn. Niet echt een verrassing, dat die tere zieltjes uit de USA het niks vinden. Ik heb me er weer prima mee vermaakt in ieder geval.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat heb je altijd met de pers, die zoeken altijd wel wat om kritiek om te kunnen lveren. Die vertegenwoordigen echt niet de publieke opinie. Wat een onzin weer om de AMerikanen tere zieltjes te noemen. De doorsnee Amerikaan kan altijd nog veel meer hebben dan de doorsnee Europeaan. Laat staan als ik de Nederlanders eruit pik. Iets met potten en ketels.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Haha, nou dat denk ik toch echt even niet NW. Maar wat jij wilt!

Dat de pers niet de publieke opinie vertegenwoordigd dat snap ik ook wel. Ik had het dan ook over de pers. Dat zijn ook Amerikanen in deze.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Geweldig voor Colin Firth, hij verdient 'm absoluut! Nu die Oscar ook nog maar even op de schoorsteenmantel bijzetten!

Jammer dat Georffrey Rush niet gewonnen heeft, maar over Christian Bale is iedereen lyrisch dus zal de Globe ongetwijfeld ook wel verdiend hebben.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Gervais blijft een schitterende kerel.

Ricky Gervais die gisteren voor de tweede keer de Golden Globes presenteerde, verdween gedurende de show voor een uur van het gala.

Gervais opende de Globes met een reeks beledigingen aan het adres van Hollywoodsterren als Johnny Depp, Angelina Jolie en Hugh Hefner. Daarna was hij ineens verdwenen, terwijl hij toch de awardsshow aan elkaar moest praten. Aan het eind van de Golden Globes keerde Gervais terug maar van zijn bravoure uit de opening was weinig meer over.

Insiders denken dat Gervais flink op zijn vingers is getikt om zijn grappen. Velen denken ook dat hij volgend jaar niet meer de Golden Globes zal presenteren. De aanwezige Hollywoodsterren waren in ieder geval duidelijk geshockeerd door de grappen van Gervais.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Eigenlijk compleet de winnaars die ik verwachtte. Dit jaar zouden de Globes weer eens echt op de Oscars kunnen gaan lijken qua uitslag.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

God wat nemen die mensen zich weer serieus.

Gervais

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Nog even het lijstje, die heb ik nog niet zien staan.

Best Motion Picture, Drama

The Social Network

Best Actor in a Motion Picture, Drama

Colin Firth The King's Speech

Best Motion Picture, Comedy or Musical

The Kids Are All Right

Best Actress in a Motion Picture, Drama

Natalie Portman Black Swan

Best Actor in a Motion Picture, Comedy

Paul Giamatti Barney's Version

Best Televison Series, Comedy or Musical

Glee

Best Director - Motion Picture

David Fincher The Social Network

Best Supporting Actress in a Motion Picture

Melissa Leo The Fighter

Best Actor in a Television Series, Comedy or Musical

Jim Parsons Big Bang Theory

Best Actress in a Television Series, Comedy or Musical

Laura Linney The Big C

Best Foreign Language Film

In a Better World

Best Supporting Actress in a Series, Miniseries or Motion Picture Made for Television

Jane Lynch Glee

Best Screenplay - Motion Picture

The Social Network

Best Actress in a Miniseries or Motion Picture Made for Television

Claire Danes Temple Grandin

Best Actor in a Miniseries or Motion Picture Made for Television

Al Pacino You Don't Know Jack

Best Actress in a Motion Picture, Comedy

Annette Bening The Kids Are All Right

Best Animated Feature Film

Toy Story 3

Best Original Score - Motion Picture

Trent Reznor, "Atticus Ross" The Social Network

Best Original Song - Motion Picture

"You Haven't Seen the Last of Me" Burlesque

Best Television Series, Drama

Boardwalk Empire

Best Actor in a Television Series, Drama

Steve Buscemi Boardwalk Empire

Best Supporting Actor in a Series, Miniseries or Motion Picture Made for Television

Chris Colfer Glee

Best Miniseries or Motion Picture Made for Television

Carlos

Best Actress in a Television Series, Drama

Katey Sagal Sons of Anarchy

Best Supporting Actor in a Motion Picture

Christian Bale The Fighter

Susanne Bier dus met de best foreign, wist ik nog niet, maar dat mag ook geen verrassing heten.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Montorsi wrote:

Nog even het lijstje, die heb ik nog niet zien staan.

...

Op Wikipedia staat ook een overzichtelijk (...) overzicht inclusief alle genomineerden.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Is dit nog ergens terug te zien?

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

moviemafketel wrote:

Gervais blijft een schitterende kerel.

(embed)

Ge-ni-aal Flauwe grapjes, maar hoe hij het verteld is echt heerlijk

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

De Niro zijn grap was anders ook wel geslaagd.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

YAAY! Jessica Lange (American Horror Story)

Joseph Gordon-Levitt en Ryan Gosling ook

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Geen nominatie voor Tree of Life..... Niet meer serieus te nemen.

Verder ook een raar artikel. Eest actrices uit een tv serie, dan de beste liedjes en pas op het eind met de belangrijke nominaties komen.....

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Tsja, als Bridesmaids genomineerd is, is het sowieso al niet meer serieus te nemen. Wat een bout film was dat zeg.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Lijken me allemaal tamelijk logische en te verwachten nominaties. Snap alleen niet dat The Artist niet bij buitenlandse film staat . En The Hour als film ipv serie wordt gezien, merkwaardig.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Dat de tree of life niet bij zit is onterecht, maar de globes zijn dan ook vaak iets t mainstream.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vreemd wat betreft de Tree of Life, ook wat opvallende keuzes in serieland. Voor de rest erg 'veilige' keuzes.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

De animatie categorie is dit jaar nog erger dan anders, al mag Rango van mij nog best winnen.

w.b.t. series natuurlijk erg vreemd dat Breaking Bad niet voor Best Drama is genomineerd, in plaats daarvan staat American Horror Story. Dat is inderdaad een DRAMA, maar geloof niet dat ze dat bedoelen. Geen nominatie voor Toni Collette in United States of Tara en alweer geen Community bij Comedy, maar wat is nieuw. Glee is natuurlijk veel leuker!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Elineloves wrote:

Tsja, als Bridesmaids genomineerd is, is het sowieso al niet meer serieus te nemen. Wat een bout film was dat zeg.

Bridesmaids is op veel plaatsen erg geliefd en een 'dark horse' voor de Oscars. Had niet anders verwacht dan hem hier bij comedy aan te treffen. Veel vreemder vind ik dat The Ides of March het zo goed doet. Totaal onverschillig ontvangen door zo'n beetje iedereen.

Dat The Tree of Life er niet in staat is hier geen grote verrassing. De Globes zijn de laatste jaren zo populistisch dat de Oscars er zelfs enorm gedurfd en artistiek bij lijken. Of The Tree of Life overigens een kans maakt op nominaties bij de Oscars valt ook nog wel te bezien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

American Horror Story is wel erg vreemd inderdaad. Lachwekkend zelfs. Al lijkt Glee me wel terecht overigens.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Glee is het eerste seizoen ook een kleine guilty pleasure voor me geweest, meer omdat ik er licht vrolijk van werd en door Lynch, meer ook niet. Lynch is voor mij dan ook de enige GG waardige speler in die serie, maar daar zal ik wel weer alleen in staan. Die lip syncende huppeltrutjes en mooi boys hebben een leuke hype in gang gezet, deels terecht, maar irritant is het wel.

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Moet nog bijna alle genomineerde films zien, alleen Ides of March gezien en goed genoeg voor een nominatie vond ik die ook weer niet. Wel leuk voor George natuurlijk.

Jammer dat 50/50 als comedy wordt genomineerd, toch ietsjes meer drama.

Bij de vrouwen hoop ik op Swinton en zou leuk zijn als Gleeson in de prijzen zou vallen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Naomi Watts wrote:

American Horror Story is wel erg vreemd inderdaad. Lachwekkend zelfs. Al lijkt Glee me wel terecht overigens.

Misschien moet ik Glee weer eens oppikken, of opnieuw mee beginnen. Toch lijkt het me geen betere comedy dan Happy Endings, Big Bang Theory of Community.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nee, maar vind Glee eigenlijk ook geen comedy. Ik vind het gewoon een heruitvinding van de musicals waar ze zeer effectief gebruik maken van de conventies. Glee speelt effectief met cliché's en stereotyperingen. Maar draait toch vooral om de reimaginations van hedendaagse popsongs. Daar bovenop gewoon lekker zoet drama en Lea Michele natuurlijk . Ik ga ook weer verder.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.