- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Vandaag 3 stuks voor mij, L'Ange om 5 uur, Jermal om half 8 en nog The Pot om kwart over 10.
CinemAvanti.nl
-
- 282 messages
- 97 votes
surprisefilm hint: bouwjaar 1972
iemand een idee?
Pharro
-
- 1 messages
- 0 votes
99% kans dat het, Clint Eastwood's - Gran Torino , is.
Een echte traktatie als we de recensies mogen geloven. En voor zover ik weet zijn er nog voldoende kaarten beschikbaar.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3702 votes
Speelduur bedraagt 90 minuten is ook nog een hint Gran Tarino duurt bijna 2 uur. Ik hoop dan ook op iets leukers.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Het zit erweer op voor mij. Een aantal mooie dingen gezien. Grootste tegenvallers waren de veel shorts film die meestal niets te doen hadden met de hoofdfilm. Het gezever van programmeurs en een aantal belabberde (beamer)projectie's. Je zou er bijna vrijwillger van worden.
Leukste momenten waren de vele mensen die ik tegen kwam. Van dit forum ook drie stuks. Maar dat was niet meer dan een hand geven. Volgens mij heb ik tegen Danuz niet meer gezegd dan ''hallo''. starbright boy was volgens mij niet meer dan een hand en met Mochizuki Rokuro heb ik dan iets meer mee gepraat maar dat viel ook vies tegen. Dat krijg je ook met een volgeboekt programma...
Volgend jaar hopelijk de volle 12 dagen maar dan maximaal vier of films op de dag. Sowiezo niets in de ochtend. Dat brak me soms echt op.
En nu even tijd vrij maken om stukjes bij elke film te schrijven. Dit zijn trouwens alle films en shorts die ik punten heb gegeven. Moet ze nu nog omzetten tot sterren.
40. Confortorio (Paolo Benvenuti, 1992) :: 5.0
41. Pieniadze albo zycie (Jerzy Skolimowski, 1961) :: 6.0
42. Rysopis (Jerzy Skolimowski, 1964) :: 5.5
43. Tôkyô sonata (Kiyoshi Kurosawa, 200 :: 7.8
44. Er shi si cheng ji (Zhang Ke Jia, 200 :: 7.0
45. Hans im Glück - Drei Versuche, das Rauchen loszuwerden (Peter Liechti, 2003) :: 4.0
46. 33 sceny z zycia (Malgorzata Szumowska, 200 :: 6.0
47. Achilles to kame (Takeshi Kitano, 200 :: 6.5
48. À l'ouest de Pluton (Henry Bernadet, Myriam Verreault, 2009) :: 8.2
49. Ddongpari (Yang Ik-June, 200 :: 8.2
50. Hamles (Jerzy Skolimowski, 1960) :: 5.0
51. Le Départ (Jerzy Skolimowski, 1967) :: 6.0
52. The Sound of Insects - Record of a Mummy (Peter Liechti, 2009) :: 6.5
53. Dreznica (Anna Azevedo, 2009) :: 4.0
54. Slepe lásky (Juraj Lehotsky, 200 :: 7.5
55. Babi buta yang ingin terbang (Edwin, 200 :: 6.0
56. La Vie moderne (Raymond Depardon, 200 :: 8.4
57. Profils paysans: l'approche (Raymond Depardon, 2001) :: 8.0
58. Profils paysans: le quotidien (Raymond Depardon, 2005) :: 7.5
59. Yokus (Mehmet Can Mertoglu, 200 :: 5.0
60. Tatil kitabi (Seyfi Teoman, 200 :: 4.0
61. The Strength of Water (Armagan Ballantyne, 2009) :: 6.5
62. Bronson (Nicolas Winding Refn, 2009) :: 8.0
63. Bekhawy (Dawood Hilmandi, 2009) :: 6.5
64. Fixer: The Taking of Ajmal Naqshbandi (Ian Olds, 2009) :: 8.5
65. Metamorphosis (Geir Hansteen Jorgensen, 2007) :: 7.0
66. De Ofrivilliga (Ruben Östlund, 200 :: 6.0
67. The Shaman (Raditya Sidharta, 200 :: 6.0
68. Pomeranie (Maria Murashova, 2009) :: 4.0
69. Sunrise/Sunset (Vitaly Mansky, 200 :: 5.0
70. My Magic (Eric Khoo, 200 :: 7.0
71. Be Calm and Count to Seven (Ramtin Lavafipour, 200 :: 6.0
72. Parque vía (Enrique Rivero, 200 :: 6.0
73. Rey muerto (Lucrecia Martel, 1995) :: 6.0
74. La Mujer sin cabeza (Lucrecia Martel, 200 :: 6.0
75. Koza (Nuri Bilge Ceylan, 1995) :: 6.0
76. Kasaba (Nuri Bilge Ceylan, 1997) :: 5.0
77. Cztery noce z Anna (Jerzy Skolimowski, 200 :: 7.8
78. Tony Manero (Pablo Larrain, 200 :: 7.5
79. Masumiyet (Zeki Demirkubuz, 1997) :: 6.9
80. Jerrycan (Julius Avery, 200 :: 8.0
81. Los Herederos (Eugenio Polgovsky, 200 :: 6.0
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
... en met Mochizuki Rokuro heb ik dan iets meer mee gepraat maar dat viel ook vies tegen. Dat krijg je ook met een volgeboekt programma...
Ik ben je vanwege de afspraak met Querelle bij Tokyo Sonata al gelijk uit het oog verloren. Ik heb je later nog wel in de zaal gezien bij Kitano. Maar verder niet meer. Volgend jaar opnieuw. Je hebt wel een heel herkenbare kop!
(en je lijkt niet op je avatar - gelukkig)
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ik ben je vanwege de afspraak met Querelle bij Tokyo Sonata al gelijk uit het oog verloren. Ik heb je later nog wel in de zaal gezien bij Kitano. Maar verder niet meer. Volgend jaar opnieuw. Je hebt wel een heel herkenbare kop!
(en je lijkt niet op je avatar - gelukkig)Naderhand ben ik jullie nog gaan zoeken maar helaas niets te vinden. Ochja, ik weet nu wel hoe deze drie members eruit zien mochten jullie volgend jaar van de partij zijn dan kan ik jullie gewoon aanspreken.
Trouwens Wim, ga jij nooit naar de maandelijkse Filmbeurs in Den Bosch? Je werkte toch in het filmhuis van Eindhoven dus dan zou het mogen.
De komende filmbeurs is op 20 maart.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Nee, een vriend van mij werkt in het Filmhuis in Eindhoven. Die gaat daar wel heen volgens mij. Hij was ook bij Tokyo Sonata, maar dat was nadat wij elkaar spraken. Ik ben inmiddels gepensioneerd filmhuismedewerker uit Wageningen en Nijmegen (en ietsiepietsie iets in Den Haag)
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Hmmm, nu bijna alle films toegevoegd. Maar ik kan deze films/documentaires niet vinden.
Sunrise/Sunset (2008)
http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/film.aspx?ID=fa211dfc-fd11-45d3-89b0-52a81e6b1f13
Los Herederos (2008)
http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/film.aspx?ID=f3a734f1-431b-4686-b049-dc816a405372
Be Calm and Count to Seven (2008)
http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/film.aspx?ID=856d41bc-4f2c-4a8f-8148-91b814f80f16
The Strength of Water (2009)
Kan iemand me helpen?
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
4,5Tulpan
4,5* Not Sool
4,5 Slepe Lásky
4* Rachel Getting Married
4,0Wendy and Lucy.
3,5 Turistas
3,0 Yuryev Den.
Mijn lijstje na 3 dagen festival, en het zit er weer op voor mij. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk 3 films op 1 dag doen, in 3 of 4 dagen, want tussen de films door deed ik vrij weinig, en daarom had ik er na een hele middag wachten ook eigenlijk geen zin meer in om de laatste film te gaan kijken
.
En buiten de film met Remi om, geen mensen gezien. Remi kende ik al
.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Nou, was weer een apart dagje. L'Ange was weer een hele ervaring. Je zou denken dat de film beter tot zijn recht komt op groot scherm (had hem al op video gezien), maar dat is buiten vertrekkende mensen, om slapende mensen gniffelende mensen en omgeschopte colablikjes gerekend.
Volgens mij zat ik naast Starbright Boy trouwens, of een andere MM-er die ik van een kiekje van een meeting oid dacht te herkennen. 
Tokyo OnlyPic erna was gewoon fucking retarded.
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Zo, dit was een minder geslaagde dag voor mij.
Eerst gelukkig wel goed begonnen met Rachel Getting Marries, precies het soort film waar ik van hou: familiedrama met veel gelul en toch ook humor.
De tweede film was Jay. Het eerste uur was zwaar bagger. Het laatste half uur was nog wel grappig, maar bij elkaar dus niet zoveel goeds.
Daarna naar de Moviesquad film geweest, wat voorspelbaar Slumdog Millionaire was. Verschrikkelijk! Ik had al verwacht dat ik hem niet zo goed zou vinden als het gemiddelde publiek, maar dit was toch wel erg niet mijn ding. Het was een soort Kite Runner in het kwadraat. Als je die goed vond, was deze dus supergoed. Als je die zoals ik slecht vond, was deze dus superslecht. Wat een voorspelbare, geforceerde en ongeloofwaardige film. Alleen de muziek was nog wel aardig. Het is gewoon een echte Hollywoodfilm (in de negatieve zin van het woord). Jammer!
Morgen nog vijf films te gaan gelukkig: Morphia, Delta, Troubled Water, Filmphobia en Involuntary.
Jammer dat ik trouwens niet bij een meet up kon zijn! Volgend jaar hopelijk beter!
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Vandaag 3 stuks, L'ange, Jermal en The Pot. Laatsgenoemde was echt angstaanjagend slecht, maar zie hem niet op moviemeter (of imdb) staan. Iemand die me kan helpen?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Een goede dag gehad, ondanks niet zo'n best slot. Want de nieuwe Jia Zhang Ke bleek heel erg mooi en Better Things maakt van Duane Hopkins voor mij de ontdekking van het festival. Ik ben nu al nieuwsgierig waar die man nog mee gaat komen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Trouwens een beetje jammer dat Slumdog Millionaires er met de Moviesquad award en de (vrijwel zeker) ook de publieksprijs vandoor gaat. Ik gun dat altijd aan films die die promotie wat beter kunnen gebruiken (en daardoor bijvoorbeeld wèl Nederlandse distributie krijgen).
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Trouwens een beetje jammer dat Slumdog Millionaires er met de Moviesquad award en de (vrijwel zeker) ook de publieksprijs vandoor gaat. Ik gun dat altijd aan films die die promotie wat beter kunnen gebruiken (en daardoor bijvoorbeeld wèl Nederlandse distributie krijgen).
Helemaal mee eens! Het was echt een ramp toen de presentatrice gister bij de uitreiking van de Moviesquad zei dat er ook een geldprijs van 2000 euro aan vast zat voor promotie enzo en dat de film dan in filmhuizen te zien zal zijn. Beetje scheef.
Wat dat betreft had ik liever Unmade Beds zien winnen!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Totaal voorspelbaar dat Slumdog met de prijs weg zou gaan (mijn andere gok was Gommora). Jammer hoor, maar wel te verwachten..
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
ik denk dat het Stella is. Volgens mij is dat meisje waar het over gaat in ' 72 geboren. Franse film die echt heel erg de moeite waard is. Over een meisje in haar eerste schooljaar met een moeder als kroegbazin. De kroeg zit vol met alcoholisten, dropouts etc. etc. Het meisje ziet, hoort en ervaart dingen waar ze eigenlijk nog veel te jong voor is. Fantastische begin jaren 80 sfeer. Wie herinnert zich nog de UHU-plakstick. Met Guillaume Depardieu!
CinemAvanti.nl
-
- 282 messages
- 97 votes
ik denk dat het Stella is. Volgens mij is dat meisje waar het over gaat in ' 72 geboren. Franse film die echt heel erg de moeite waard is. Over een meisje in haar eerste schooljaar met een moeder als kroegbazin. De kroeg zit vol met alcoholisten, dropouts etc. etc. Het meisje ziet, hoort en ervaart dingen waar ze eigenlijk nog veel te jong voor is. Fantastische begin jaren 80 sfeer. Wie herinnert zich nog de UHU-plakstick. Met Guillaume Depardieu!
nee, stella is geboren in '66.
het zal gran torino wel worden.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Gisteren een mooi dagje. Eerst het geweldige Rachel Getting Married daarna een bijzonder welkome verassing met Troubled Water. Erg mooie film dikke 4. Daarna nog het wat tegenvallende Bronson maar dat kon de dag niet meer verpesten. Vandaag alleen nog oficieel Morphia maar heb het wel een beetje gehad dus laat die lopen.
Wat betreft de vergelijking van Tessav tussen Kite Runner en Slumdog. Die zie ik eigenlijk niet zo. Vond de Kite Runner de stukken die ik zag trouwens ook maar een matig filmpje maar Slumdog is wel cool. Neemt evengoed niet weg dat het jammer is dat hij waarschijnlijk met de prijzen gaat lopen.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Het geweldige Rachel Getting Married.
.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Grappig, ik vond The Kite Runner niet bepaald speciaal maar Slumdog Millionaire meer dan goed te pruimen.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Trouwens Wim, ga jij nooit naar de maandelijkse Filmbeurs in Den Bosch? Je werkte toch in het filmhuis van Eindhoven dus dan zou het mogen.
De komende filmbeurs is op 20 maart.
Tijj geleden dat ik daar naartoe ben gegaan. Afgelopen 17 januari zou ik eindelijk weer eensgaan met een collega, maar moest helaas toch afhaken. Zie nu dat het weer een vrijdag (argh) is.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Al zal ht niet het eerste jaar zijn dat de surprisefilm toch écht als een surprise kwam en niet tussen de tips te vinden was.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Erg jammer inderdaad dat zo'n voorspelbaar Hollywood vehikel als Slumdog Millionaire waarschijnlijk de publieksprijs zal gaan winnen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Tijj geleden dat ik daar naartoe ben gegaan. Afgelopen 17 januari zou ik eindelijk weer eensgaan met een collega, maar moest helaas toch afhaken. Zie nu dat het weer een vrijdag (argh) is.
Oké, we hebben elkaar dan mis gelopen bij My Magic maar hier gaat dat niet zo makkelijk lukken.
De datums:
Vrijdag 20 februari
Zaterdag 21 maart
vrijdag 24 april
zaterdag 23 mei
vrijdag 19 juni
zaterdag 29 augustus
vrijdag 25 september
zaterdag 31 oktober
vrijdag 27 november
zaterdag 19 december
Pik er maar eentje uit dan kunnen we elkaar daar spreken. Ik kom waarschijnlijk naar ze allemaal.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
13.30 uur gisteren
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Better Things maakt van Duane Hopkins voor mij de ontdekking van het festival. Ik ben nu al nieuwsgierig waar die man nog mee gaat komen.
Geweldige film inderdaad, ik zat echt met een steen in mijn maag na afloop. Voor mij na Unmade Beds de beste film die ik gezien heb dit festival (heb er geloof ik 13 gezien, maar geen enkele uit de top 10 van de publieksprijs).
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3702 votes
He toch nog een goed filmpje gezien, Troubled Water. Sweet onder water opzekop shots! Maar 2 full en 2 shortjes gezien dit jaar, was met de kaartverkoop er niet echt bij en vond de mensen achter de kassa ook maar onaardig, dus toen was de bar en cafe toch leuker. Wel gezellig verder dus, maar heb niet het gevoel echt een juweeltje gemist te hebben dit jaar. Ik maak me op voor AFFF!