- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Gouden Ui
De Gouden Ui
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Nederland heeft nu ook z'n eigen razzies, namelijke de "gouden uien", dit jaar voor het eerst uitgereikt. De "winnaars":
Slechtste film: Joyride
Slechtste regie: Frank Herrebout (Joyride)
Slechtste acteur: Daan Schuurmans (Snowfever)
Slechtste actrice: Georgina Verbaan (Joyride)
Meeste irritante cameo van een bekende Nederlander die geen acteur is: Chazia Mourali (Vet Hard)
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Haha, ik ben bang voor Georgina dat het niet haar laatste ui zal zijn. 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Er is ook een website: www.degoudenui.nl
Er was ook nog een ui voor grootste flop:
Zwarte Zwanen (De film had een budget van ruim 1 miljoen euro maar er kwamen maar 978 mensen kijken.Daarmee kostte de film ruim 1000 euro per bezoeker!)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik had niet gedacht ooit nog blij te zijn dat Georgina Verbaan een prijs zou winnen, maar bij deze: gefeliciteerd 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Genomineerd voor de publieksprijs;
Wild Romance
'n Beetje Verliefd
Kruistocht in Spijkerbroek
Honeyz
Blind
Afblijven
Zoop in Zuid-Amerika
Ernst, Bobby en de geslepen Onix
Dennis P.
Kicks
Sextet
Wolfsbergen
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Gouden Ui komt met publieksprijs
De organisatie van de Gouden Uien, de prijzen voor de slechtste Nederlandse filmproducties van het jaar, komt met een publieksprijs.
Tijdens de derde editie kan naast een vakjury ook het publiek laten weten wat de meest bedroevende Nederlandse film van het jaar was. Filmliefhebbers worden opgeroepen de komende week op www.degoudenui.nl hun voorkeur kenbaar maken, aldus de organisatie donderdag.
De film die de meeste stemmen krijgt, wint de Gouden Publieks-Ui. De ceremonie vindt plaats op donderdag 4 oktober in de Utrechtse Club Monza. Andere categorieën zijn slechtste film, regisseur, acteur, actrice en filmkus.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Goh wie zou daarvan ( rijtje) gaan winnen....
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Bij Beetje Verliefd, 'n (2006):
Genomineerd voor een Gouden Ui...
Maar ach... wie neemt die lijstjes nou serieus... 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Grappig. Waar zie je de nominaties? Op de website staat dat de nominaties pas 1 oktober bekend worden gemaakt.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Geen idee, gok op Ernst & Bobby.
Ik op Honeyz, die heeft de bioscoop niet eens gehaald..
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Die heeft weldegelijk in de bioscoop gedraaid hoor.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Bij Beetje Verliefd, 'n (2006):
Genomineerd voor de publieksprijs.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vreemd. Het publiek is niet bepaald enthousiast.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Lijkt me gewoon een voorselectie gemaakt door de 'jury'.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Alle grote matig/slecht bekritiseerde Nederlandse produkties staan op de "short" list, dus zo verwonderlijk is het niet.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Vond dit de minste van koolhoven, maar zou niet terecht zijn als hij de gouden ui zou krijgen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Grappig. Waar zie je de nominaties? Op de website staat dat de nominaties pas 1 oktober bekend worden gemaakt.
Verwarrend inderdaad, maar het blijkt hier om de selectie voor de Publieksprijs te gaan.
Als je op de Gouden Ui site op de link 'Publieksprijs' klikt, krijg je deze nominaties te zien (en kun je stemmen).
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Een enorm flauwe lijst zeg. Vraag me af of die mensen ze allemaal wel gezien hebben...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Vond dit de minste van koolhoven, maar zou niet terecht zijn als hij de gouden ui zou krijgen.
Absoluut wel. Dat hij in het verleden behoorlijke films heeft gemaakt zou juist negatief mee moeten wegen, want 'n Beetje Verliefd *is* me toch een wanproduct...
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Goh, wat boeiend om te weten wat het slechtste is.
.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Da's toch leuk? Deze site heeft ook een bottom 100...
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ja, vind ik ook totaal onnodig persoonlijk.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Absoluut wel. Dat hij in het verleden behoorlijke films heeft gemaakt zou juist negatief mee moeten wegen, want 'n Beetje Verliefd *is* me toch een wanproduct...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Na und? Titanic was ook al zo vervelend en die heeft me toch een bakken met geld opgeleverd...
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Afgaande op deze gouden ui lijst kan je zeggen dat het kwalitatief goed gesteld is met Nederland, aangezien 90% niet op die lijst thuishoort.