• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

Festival van de Fantastische Film in Brussel - BIFFF

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Jongens jongens, het BIFFF heeft zijn naam dit jaar niet gestolen. Wat een programma! Ik viel er zowat van uit m'n stoel. Dat worden weer lange nachten. Hoera!

Officiële site

Programma 2005

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Ja, dat programma ziet er geweldig uit...:).....zelfs The Taste of Tea....*zucht*

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Kom gezellig een paar daagjes afzakken, maken we er meteen een MM-FestivalMeeting van.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Hey, ze draaien ook Nina.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Programma is om je vingers bij af te likken

Toch maar eens informeren waarom ze in Eindhoven geen festival organiseren

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

bioscoopzaal wrote:

Kom gezellig een paar daagjes afzakken, maken we er meteen een MM-FestivalMeeting van.

Het zou me hartstikke leuk lijken maar helaas gaat me dat nu financieel even niet lukken...qua tijd trouwens ook niet...;(

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Vital, Izo, Taste Of Tea .. de rest boeit me weinig, of heb ik al lang gezien.

Maar Vital om 18:30 (vrijdag) en Izo om 00:30(donderdag) ... wie verzint zo'n tijdstippen

Lees ik trouwens op de site dat Izo zo gezegd Miike's eerste samurai film zou zijn .. klopt ook weinig van.

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Russische kortfilm wint kortfilmcompetitie Festival Fantastische Film Brussel

Op het 23ste Brussels Internationaal Festival van de Fantastische Film (BIFFF) heeft de Russische kortfilm 'The Door' van Vladimir Kott de Grote Prijs voor kortfilms gewonnen. De Belg Peter Ghesquiere gaat met de Sabam-prijs ter waarde van 2.500 euro naar huis voor 'Schijn van de Maan'. Ghesquiere werd ook uitgeroepen tot finalist voor de Melies d'Or voor deze kortfilm.

De Speciale Prijs van de Jury gaat naar 'Water' van de Nieuw-Zeelandse regisseur Chris Graham. De Kroatische kortfilm 'Plastikat' van Simon Bojogevic-Narath wint de Publieksprijs voor de korte film.

In de Belgische kortfilmcompetitie waren prijzen weggelegd voor Fabrice Couchard, Jean-Marie Buchet en Roel Mondelaers en Raf Reyntjes. Couchard wint de Ciné & FX Prijs voor 'Croit' en krijgt een digitale postproductie ter waarde van 5.000 euro aangeboden. De Prijs SACD ter waarde van 1.250 euro gaat naar 'Een Rare Dag' van Jean-Marie Buchet. Mondelaers & Reyntjes gaan naar huis met de TV5 Prijs voor hun kortfilm 'A Message from Outer Space'. Ze krijgen een digitale camera ter waarde van 1.080 euro.

Bron: De Standaard, 21/03/2005

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Goodfella schreef:

Bootjesrace? Vertel!

Inderdaad ook een erg opgefokte, lawaaierige bedoening. Maar hoe geweldig. Ik kijk er elk jaar weer naar uit.

Ingrediënten: twee teams (Les Bleus en Les Rouges), twee rubberbootjes, twee vrijwilligers die het durven te riskeren en zo'n 600 paar handen.

Na het startschot worden de bootjes vanaf het podium op de handen van het publiek gegooid, die het (in crowd-surf-manier) tot het einde van de zaal en terug moeten transporteren. Na drie rondes is de winnaar bekend.

Echt geweldig altijd. En net als vorig jaar waren Les Rouges de winnaars! Ik heb nog foto's gemaakt, ik zal eens zien of ik die kan inscannen.

Meestal wordt de film die daarna volgt trouwens ook enthousiast onthaald. Crimen Ferpecto heeft in elk geval van de goede sfeer kunnen profiteren.

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Palmares BIFFF 2005:

Gouden Raaf:

Marebito - Takashi Shimizu

Zilveren Raaf:

Vital - Shinya Tsukamoto

Nochnoy Dozor - Timur Bekmambetov

Pégasus (Prijs van het publiek):

Saw - James Wan

Prijs van het 7de Spoor:

The Taste of Tea - Katsuhito Ishii

Zilveren Méliès:

Hypnos - David Carreras

Speciale Vermelding:

Nuit Noire - Olivier Smolders

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Nog iemand geweest dit jaar?

Zag dat er een paar zeer leuke titels op het menu stonden.

Haze, Rampo Noir, Hills Have Eyes, Allegro, Meatball Machine, Eli, Eli, Lema Sabachthani?.

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

In Film > Festivals en awards > BIFFF 2006 - Brussels Festival van de Fantastische Film:

Helaas een wat mindere editie van het BIFFF dit jaar, gelukkig wel met de nodige uitschieters. Er ontbraken een aantal grote titels aan het programma en me sprak vooral de lichting Aziatische films wat minder aan dan vorig jaar.

Vreemd genoeg waren het ook een aantal niet-horrorfilms die het meeste indruk hebben gemaakt op het publiek, en in tegenstelling tot vorig jaar is het palmares wat minder experimenteel dan bij de vorige editie:

De Gouden Raaf

Adams Æbler (Anders Thomas Jensen)

De Zilveren Raaf

Storm (Måns Mårlind en Björn Stein)

Speciale Vermelding van de Jury

Fragile (Jaume Balagueró)

en

Masters of Horror: Homecoming (Joe Dante)

De Pegasus (Prijs van het Publiek)

De Zilveren Méliès

De Prijs van het 7e Spoor

Sigaw (Yam Laranas)

Speciale Vermelding

The Beautiful Washing Machine (James Lee)

Maar dat wil niet zeggen dat ik me niet enorm heb geamuseerd. Want de sfeer was zoals gebruikelijk weer om van te snoepen.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Pffff, speciale vermelding voor meest saaie film zeker?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Nieuwe editie is indrukwekkend.

Sogo Ishii retrospectief met aandacht voor z'n eerste films! Verder nieuw werk van Boe (Offscreen), Black Sheep (!) en nog een aantal interessant uitziende films (zoals de nieuwe van Kei Fujiwara - de vrouw uit Tetsuo).

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6588 votes

Whoehoe!!!! Poultrygeist ook!!!

cadrach

• 8 messages
  • 0 votes

Hmmmm leuk die paar eerste films van Ishii met een bruggetje naar Electric Dragon, maar waarom alleen om 0030. Wat is dat nou......

Henry Spencer

• 468 messages
  • 1197 votes

In Film > Festivals en evenementen > twee tickets voor BIFFF:

Hoi

Ik heb twee tickets voor het BIFFF liggen die ik niet zal kunnen gebruiken voor middernacht op 10 april. Iemand geïnteresseerd ?

Ik wil ze opsturen of je kan ze afhalen in Sint-Niklaas (Oost-Vlaanderen in België)

Vriendelijke groeten

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Zijn er buiten The Ward nog andere aanraders?

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Inmiddels ook op mijn lijstje:

- Burke & Hare

- Essential Killing

- Rare Exports

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Ik ga aanstaande maandag naar Super. Best wel hoge verwachtingen naar

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Leek mij ook al interessant, maar zit tot 20:00 op kantoor en als ik dan nog de metro moet nemen ben ik veel te laat voor de voorstelling.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Moet je een perskaart hebben voor die Q&A met regisseurs?

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

yeyo wrote:

Moet je een perskaart hebben voor die Q&A met regisseurs?

ik dacht van niet

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

straks mijn eerste dagje BIFFF'en van dit jaar met One day, Super, Thirteen assassins en Proie.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Ik snap geen flikker van die BIFF website, nu zie ik dat Enzo G. Catellari dit weekend op het BIFF is maar snap totaal niet waar die Q&A met de beste man plaats gaat vinden en in het kader van wat.

BIFFF Official website

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Hij is blijkbaar ere-jurylid. De Q&A wordt gehouden in een VIP-stand naast de bar.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Er staat toch dat die op 17/04/2011 om 19:45 plaatsvindt? In de grote inkomhal is er een aparte ruimte voor de Q&A, staat in het groot aangegeven, kan je niet naast kijken.

Tja, in het kader van wat zou ik niet kunnen zeggen. De beste man zetelt blijkbaar in de jury, misschien daarover? Geen idee.

edit\ wat yeyo dus zegt

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Dank voor alle info .

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Iemand interesse in twee gratis kaarten voor 'The Temptation of St. Tony', morgen 14:00 uur? Af te halen in Etterbeek (nabij Montgomery)

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Ik ga misschien wel een paar dagen dit jaar. Wil vooral Killer Joe zien (12/04).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.