• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.487 votes
Profile

Nederlands Film Festival - NFF

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ronduit bizar dat Deining wel en Blue Bird niet is genomineerd voor lang Tv-Drama.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Ik vind trouwens die nominatie van Mimoun Oaïssa ook wel opmerkelijk. Ik had eerder een nominatie verwacht voor Peter Paul Muller.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

SIMON 6x

DE DOMINEE 4x

THE LAST VICTORY 3x

DE PASSIEVRUCHT 3x

SHOUF SHOUF HABIBI! 3x

A LABYRINTH OF TIME 2x

VENT 2x

HET ZUIDEN 2x

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

starbright boy wrote:

Ronduit bizar dat Deining wel en Blue Bird niet is genomineerd voor lang Tv-Drama.

Helemaal mee eens. Gelukkig krijgt de film wel erkenning van de filmrecensenten.

020

• 39 messages
  • 39 votes

Wel te gek voor Frank Lammers.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Vreemd dat ter Burg er niet bij zit.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Art wrote:

Ik vind trouwens die nominatie van Mimoun Oaïssa ook wel opmerkelijk. Ik had eerder een nominatie verwacht voor Peter Paul Muller.

Dat zou mij heel erg verbaasd hebben.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Wouter schreef:

(quote)

Dat zou mij heel erg verbaasd hebben.

Ik vond Muller een goede rol spelen in De Passievrucht en mij verbaasd het dus wel een beetje dat hij niet genomineerd is en Oaïssa wel. Die Oaïssa speelde nou niet echt een opvallend goede rol.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

De film nog steeds niet helemaal gezien, maar op basis daarvan tipte ik hem al voor de nominaties.

Muller werd overal de grond in geschreven, dus dat zou erg verassend zijn geweest.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Zullen Oaïssa en Lammers eigenlijk wel een kans hebben om een Gouden Kalf te winnen? Want volgens mij staat het bijna al vast dat Geel het beeldje mee naar huis gaat nemen. En dat baseer ik dan op de goede stukken die ik heb gelezen over Simon en in het bijzonder over de prestatie van Geel. En als ik een beetje op de trailer af ga, daar kan ik weinig op uitmaken dat weet ik, denk ik dat al die lof terecht is en dat Geel gewoon met het Kalf naar huis gaat. Maar goed, ik moet de film nog gaan zien maar ik zet toch stiekem mijn geld op Geel. Wat is jouw voorspelling?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Monic en Cees lijken me veruit favoriet, maar zeker weet je niks.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Wouter wrote:

Monic en Cees lijken me veruit favoriet, maar zeker weet je niks.

Inderdaad, niks is zeker Ik moet het Zuiden nog zien, snel maar eens gaan huren, maar Monic Hendrickx heeft bewezen dat ze een ijzersterk actrice is en dat zal in deze film wel niet anders zijn Maar als ik een gokje zou wagen dan zou ik Halina Reijn als favoriet naar voren willen schuiven.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Art schreef:

Ik vind trouwens die nominatie van Mimoun Oaïssa ook wel opmerkelijk.

Die werd toch al lang voorspeld. Uitermate nominabele performance.

Ik had eerder een nominatie verwacht voor Peter Paul Muller.
Dan ben je een van de weinigen.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Waarom zijn er eigenlijk geen Gouden Kalven voor beste bijrollen?

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Blue Bird mis ik idd ook. Ik vind de lijst hier en daar ook niet helemaal 'kloppen'.

020

• 39 messages
  • 39 votes

'Grimm' van regisseur Alex van Warmerdam heeft dit jaar de Skrien Afficheprijs gewonnen. Dit heeft de jury dinsdag bekendgemaakt op het Nederlands Film Festival. Ieder jaar wordt de beste Nederlandse filmposter bekroond met deze prijs. Het affiche van 'Grimm' is door Van Warmerdam zelf ontworpen.

"De poster laat een geschilderde stijl zien van een essentieel beeld uit de film. Het grauwe, sombere beeld van het affiche weerspiegelt naadloos de film die het aanprijst", was een deel van het commentaar van de jury. De jury twijfelde overigens lange tijd of de hoofdprijs zou gaan naar de poster voor 'Shouf Shouf Habibi'. Vorig jaar was het affiche voor 'Van God Los' de gelukkige.

Van Warmerdam krijgt de prijs, bestaande uit een ingelijst klassiek affiche van 'Jonge harten' en een bedrag van 250 euro, dinsdagavond in Utrecht. Dit gebeurt in de talkshow van Matthijs van Nieuwkerk. Juryvoorzitter Alex de Ronde reikt de onderscheiding uit.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

(afbeelding)

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Twijfelen tussen deze schitterende poster en de poster van Shouf Shouf Habibi!?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Idd, en was Het Zuiden niet genomineerd ?

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

FisherKing wrote:

Idd, en was Het Zuiden niet genomineerd ?

Voor die prijs wordt niet genomineerd. Alle affiches dingen mee.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

In zo'n geval prefereer ik dan toch een top 3 of 5 om te weten wat bij de Jury in de smaak viel.

Winnaar is duidelijk.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Het heeft inderdaad ook mijn voorkeur om uit alle posters een soort van shortlist te maken met zo'n 5 filmposters. Maar er is toch sinds de invoering van deze prijs toch altijd een soort van top 3 of 5 geweest? Verleden jaar won Van God Los bijvoorbeeld van Meisje en Go West, Young Man!

020

• 39 messages
  • 39 votes

Dat systeem hebben ze volgens mij dit jaar losgelaten. Vind de winnaar eigenlijk niet zo'n goede keuze (geen jaloezie!). Op zich een prachtig affiche, maar om je film mee te promoten bij 'zwevende' kijkers waardeloos. Veel te afstandelijk. Dan werkt Shouf Shouf toch echt beter (los van de discussie mooi/lelijk). Zal Van Warmerdam blij zijn met z'n 250 (!) euro?

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Daar heb je op zich wel een punt maar ik blijf het een verschrikkelijke poster vinden van Shouf Shouf Habibi! en het zal mij als "zwevende" kijker ook niet zo snel trekken. Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk. Wat is dan de kracht van een goede filmposter? Een paar bekende koppen op de poster bijvoorbeeld? Verleden jaar heb je die prijs gewonnen met die prachtige poster van Van God Los en ik heb wat op jouw site rondgesnuffeld en zie daar hele mooie posters tussen staan. En dan noem ik een Cloaca en een Ramses. Was jij trouwens dit jaar ook nog in de race voor die prijs?

020

• 39 messages
  • 39 votes

De beste affiches eten volgens mij van beide walletjes waar ook een film zich tussen bevindt: commercie en creativiteit. Als je clichés kunt gebruiken (drie koppen, in de lucht) en daarnaast ook vernieuwend bent, dan ben je goed bezig. Alleen maar een mooi affiche (zoals dus m.i. Grimm) mist de aantrekkingskracht die deze film in de videotheek nodig heeft, tussen 1000 andere dvds. Men kiest toch altijd voor iets dat ze al min of meer kennen, hoe vervelend ook.

Ik moet inderdaad m'n site maar weer eens updaten. Ik was dit jaar in de race met De Dominee, Gay, Verborgen Gebreken en, even iets heel anders, Ellis in Glamourland. Volgend jaar beter.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

020 wrote:

Alleen maar een mooi affiche (zoals dus m.i. Grimm) mist de aantrekkingskracht die deze film in de videotheek nodig heeft, tussen 1000 andere dvds.

Ik vind deze dan juist opvallen tussen al die dvd hoezen die op elkaar lijken. De poster van De Noorderlingen vind ik overigens vele malen mooier.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Gay vind ik echt een orginele poster en die van Verborgen Gebreken is ook zeker geslaagd. Die andere twee vind ik minder. Keep up the good work!

020

• 39 messages
  • 39 votes

Dankje. Was zelf heel erg blij dat de distributeur accoord ging met mijn idee voor Gay.

En, Kappeuter, klopt wat je zegt, maar jij bent wel een echte filmfanaat, volgens mij. En die gaan toch al naar deze film (of huren/kopen hem), die hoef je dus niet te overtuigen. Leg de dvd van Grimm naast die van bijvoorbeeld Goodbye Lenin (± vergelijkbaar in articiteit en genre) en elke 'leek' zal kiezen voor de tweede. Omdat de kleuren lekker helder zijn en omdat er iemand op staat die je aankijkt.

Ik werkte in vroeger tijden voor het blad Blvd. De verkopen kelderden als er niet iemand op de cover stond die je aankeek!

Ik vond de Noorderlingen als film ook een stuk beter.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

020 wrote:

Ik was dit jaar in de race met De Dominee, Gay, Verborgen Gebreken en, even iets heel anders, Ellis in Glamourland.

Met Ellis zelfs tweemaal, toch? (Twee verschillende officiele posters).

De Cloacaposter vond ik niet geweldig, eerlijk gezegd, maar ik hoorde dat dat een idee van de distributeur zou zijn, n.a.v. de trailer.

020

• 39 messages
  • 39 votes

Ja, Ellis x2 (ze konden niet kiezen, dus...)

Voor Cloaca heb ik samen met Willem van de Sande Bakhuyzen de stills doorgenomen. Hij maakte me duidelijk dat deze scene een belangrijke voor hem was. De reacties op deze poster waren ook bij A-Film heel verschillend.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.