• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.103 votes
Profile

Filmfestival Venetië

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

Venice Days:

Opening film, out-of-competition

One On One (S Korea)

Kim Ki-Duk

Closing film, out of competition

Messi

Alex De La Iglesia

El 5 De Talleres (Argentina)

Adrián Biniez

Return to Ithaca (Retour a Ithaque) (France)

Laurent Cantet

Before I Disappear (US-UK)

Shawn Christensen

The Dinner (I Nostri Ragazzi) (Italy)

Ivano De Matteo

Les Nuits D´Ete (France)

Mario Fanfani

Patria (Italy)

Felice Farina

Metamorphoses (France)

Christophe Honoré

Between 10 And 12 (Tussen 10 En 12) (Bel-Fra-Neth)

Peter Hoogendoorn

The Farewell Party (Mita Tova) (Israel)

Sharon Maymon, Tal Granit

The Goob (UK)

Guy Myhill

Labour Of Love (Asha Jaoar Majhe) (India)

Adityavikram Sengupta

They Have Escaped (He Ovat Paenneet) (Fin-Neth)

Jukka Pekka Valkepaa

SPECIAL EVENTS

9x10 Novanta (Italy)

Collective project

In collaboration with the Tribeca Film Festival:

The Show Mas Go On (Italy)

Rä Di Martino

The Lack (Italy)

Masbedo

Five Star (US)

Keith Miller

MIU MIU WOMEN’S TALES

#7 Spark And Light (It-US)

So Yong Kim

#8 Somebody (It-US)

Miranda July

LUX PRIZE

Class Enemy (Razredni Sovraznik) - Rok Biček

Ida - Pawel Pawlikowski

Girlhood (Bande De Filles) - Céline Sciamma

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Hoofdcompetitie:

- Trois Coeurs (Benoit Jacquot)

- 99 Homes (Ramin Bahrani)

- Anime Nere (Francesco Munzi)

- Birdman (Alejandro G. Inarritu)

- The Cut (Faith Akin)

- Le Dernier Coup de Marteau (Alix Delaporte)

- Hungry Hearts (Saverio Costanzo)

- Ghesse-ha / Tales (Rahkshan Bani-E'temad)

- Il Giovane Favoloso (Mario Martone)

- Good Kill (Andrew Niccol)

- Loin des Hommes (David Oelhoffen)

- The Look of Silence (Joshua Oppenheimer)

- Manglehorn (David Gordon Green)

- Nobi / Fires on the Plain (Sinya Tsukamoto)

- Pasolini (Abel Ferrara)

- A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence (Roy Andersson)

- The Postman's White Nights (Andrei Konchalovsky)

- Le Rançon de la Gloire (Xavier Beauvois)

- Red Amnesia (Wang Xiaoshuai)

- Sivas (Kaan Müjdeci)

Interessante line-up. Vooral benieuwd naar nieuw werk van Bahrani, Inarritu, Akin, Delaporte, Oppenheimer, Green, Andersson en Xiaoshuai. En die Iraanse regisseuse.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Orizzonti:

- Theeb (Naji Abu Nowar)

- Kreditis Limiti / Line of Credit (Salome Alexi)

- Senza Nessuna Pietà (Michele Alhaique)

- Cymbeline (Michael Almereyda)

- Renato de Maria (Renato De Maria)

- Near Death Experience (Benoît Delépine en Gustave de Kervern)

- Realité (Quentin Dupieux)

- Ich seh, Ich seh (Veronika Franz)

- Jayuui Eondeok / Hill of Freedom (Hong Sang-soo)

- Bypass (Duane Hopkins)

- The President (Mohsen Makhmalbaf)

- Your Right Mind (Ami Canaan Mann)

- Belluscone, Una Storia Siciliana (Franco Maresco)

- Nabat (Elchin Musaoglu)

- Heaven Knows What (Ben Safdie en Joshua Safdie)

- Takva Su Pravila / These Are the Rules (Ognjen Svilicic)

- Court (Chaitanya Tamhane)

Ook niet onbelangrijk programma. Maar zie hier niet meteen iets tussen waarna ik uitkijk. Wellicht het Franse regisseurskoppel en een drietal titels uit de WereldCinema: Georgië, Azerbeidzjan en India.

Waar is Eden van Mia Hansen-Løve gebleven vraag ik me nu af. En de nieuwe film van Paul Thomas Anderson is ook gewoon klaar. Venetië krijgt niet de première daarvan? En zie ook vrijwel niets uit Latijns-Amerika en Afrika. Ook niets uit Thailand en de Filipijnen.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Quentin Dupieux vind ik toch bijzonder obscure maar toch briljante cinema maken. Het idee alleen al om in "Rubber" een band als protagonist te nemen. En dan is er gewoon nog Wrong. Ja ik kijk toch uit naar nieuw werk van Mr. Oizo.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Malick wrote:

Waar is Eden van Mia Hansen-Løve gebleven vraag ik me nu af. En de nieuwe film van Paul Thomas Anderson is ook gewoon klaar. Venetië krijgt niet de première daarvan?

Eden krijgt zijn premiere in Toronto.

TIFF.net | Eden

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ben helemaal blanco wat betreft Quentin Dupieux.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

En in de Venice Days-gedeelte een nieuwe film van Adrián Biniez en Laurent Cantet. En J.-P. Valkeapää heeft ook een nieuwe film. Op basis van zijn debuut en poster wil ik dit heel graag zien:

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTYxMDcxNTY4MV5BMl5BanBnXkFtZTgwMDAxNjMyMjE@._V1_SY317_CR4,0,214,317_AL_.jpg

Out of Competition zit James Franco, Ann Hui, Im Kwon-taek en Amos Gitai. En hier de gerestaureerde Klassiekers. Kortom weer genoeg om naar uit te kijken ook al wordt Afrika, Latijns-Amerika en Zuidoost-Azië vrijwel genegeerd.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Alfonso Cuarón is juryvoorzitter filmfestival Venetië

Volgens geruchten zou de openingsfilm dit jaar gemaakt zijn door Guillermo del Toro, maar dat is nog niet bevestigd.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Venice Film Festival: Johnny Depp’s ‘Black Mass’ And New Works From Charlie Kaufman, Alexander Sokurov Expected At 72nd Edition:

Also likely to be Lido-bound are Charlie Kaufman’s stop motion animation “Anomalisa” and new works from international heavyweight auteurs Alexander Sokurov, Amos Gitai, and Marco Bellocchio, as well as younger directors like Argentinian Pablo Trapero’s hot crimer “The Clan,” which Fox will release in Latin America.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Hoofdcompetitie:

- Frenzy (Emin Alper)

- Heart Of A Dog (Laurie Anderson)

- Sangue del mio Sangue (Marco Bellocchio)

- Looking For Grace (Sue Brooks)

- Equals (Drake Doremus)

- Remember (Atom Egoyan)

- Beasts Of No Nation (Cary Fukunaga)

- Per amor Vostro (Giuseppe M. Gaudino)

- Marguerite (Xavier Giannoli)

- Rabin, The Last Day (Amos Gitai)

- A Bigger Splash (Luca Guadagnino)

- The Endless River (Oliver Hermanus)

- The Danish Girl (Tom Hooper)

- Anomalisa (Charlie Kaufman & Duke Johnson)

- L’attesa (Piero Messina)

- 11 Minutes (Jerzy Skolimowski)

- Francofonia (Aleksandr Sokurov)

- The Clan (Pablo Trapero)

- Desde allá (Lorenzo Vigas)

- L’hermine (Christian Vincent)

- Behemoth (Zhao Liang)

Vooralsnog niet direct enthousiast. Lijken me veel 'tussendoortjes' tussen te zitten. Zal ook wel deels komen doordat Toronto meer en meer opschuift op de Filmfestivalkalender. En dan moeten producenten / regisseurs / distributeurs kiezen. Vooral omdat wereldpremières nu belangrijker zijn dan ooit.

Desalniettemin erg blij met een nieuwe film van Fukunaga, Kaufman, Skolimowski en Sokurov. En van Giuseppe M. Gaudino wil ik al heel lang zijn debuut zien. En een nieuwe film van Emin Alper. Zo'n beetje de enige kandidaat in Turkije die het stokje van Ceylan kan overnemen.

In de Orrizonti een nieuwe film van Allouache, Lindholm, Mascaro en Plá.

Voor de rest een nieuwe documentaire van Ming-Liang, Loznitsa en Wiseman maar die draaien alle drie buiten de competitie. Hier de hele line-up.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

20 films, 8 debut pieces, 18 global premieres, and 15 countries represented, with special consideration for Italian films, of which 3 will feature among the other films in competition. This is a breakdown of the Venice Days 2015, which will be held from 2 to 12 September as part of the 72nd Venice International Film Festival. “The big festivals are always rife with controversy over the representation of national works”, announced Giorgio Gosetti, the General Delegate of the section, when the line-up was revealed earlier today in Rome, “too many German films at the Berlinale, too many French ones at Cannes… This year the Venice Days will be no exception, and we can’t help but be proud of the three Italian films in the running”.
En in de Venice Days een nieuwe film van Matias Bize en Michael Rowe. De rest ken ik (nog) niet.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Is dat dé Laurie Anderson??

Verder bijna eerder een line-up die je verwacht in Locarno.

Leuk, wel.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Jep.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Aan de stemmen van zazdarovje te zien is het begonnen...

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

*KLIK*

Venezuela (From Afar), Argentinië (The Clan) en Brazilië (Neon Bull). Gaat lekker daar in Latijns-Amerika. Ben benieuwd wat hiervan aangekocht gaat worden. Of juist niet.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Kan het nog niet helemaal bevatten maar ik ga met gebruiker Wolfmanrene dit jaar tien dagen naar Venetië. De accommodatie is al geregeld. Alleen nog een vliegticket + accreditatie.

Laten we hopen dat Malick Cannes overslaat!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

goed bezig

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Schijnt het relaxte grote festival te zijn.

Leuk!

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Nice! Geniet ervan...

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Sowiezo één Malick naar Venetië volgens deze insider. De rest kan me gestolen worden.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Festival fever: 40 films we predict will premiere at Venice, Toronto and Telluride

But, the director, who is a Dutchman called Martin Koolhoven, was responsible for 2005’s Schnitzel Paradise, AKA one of the worst films we’ve ever seen. Let’s just pray he’s had a major conversion since then.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

La Biennale di Venezia - The restored films of Venezia Classici - labiennale.org

L’argent + La Battaglia di Algeri + Dawn of the Dead + Oci Ciornie + Pretty Poison + Profumo di Donna + Legend of the Mountain + Tutti a Casa + Twentieth Century zou ik wel willen zien.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Veel kijkplezier Verhoeven.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Line-up van de Venice Days is een paar dagen terug bekend gemaakt. Morgen grote dag.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Enjoy Verhoeven

Ben toch wel beetje jaloers.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Jongens, wat een line-up. Ik kom straks ogen tekort.

Waar kijk ik naar uit? Malick! Malick! Malick! Maar ook de nieuwe van Troch, Villenueve, Amirpour, Loznitsa, Morrison, Burshtein en Brosens + Woolworth maken me blij.

Verder ook wel Wenders, Larrain, Chazelle, Cianfrance, Franco, Konchalovsky, Brizé, Gibson, Diaz, Koolhoven, Ki-duk, Erdem en Quillevere. En voor de zekerheid noteer ik ook even El Cristo Ciego, Boys in the Trees, Die Einsiedler, Spira Mirabilis, Kekszakallu ( ? ) en de nieuwe Zlotowski + Sutton.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

De twee langste films van Venetië komen uit de Filipijnen en Nederland en duren respectievelijk 226 en 148 minuten. Overigens kun je Lav Diaz voor en achter de camera gaan bewonderen. Want hij heeft ook een rol in Singing In Graveyards van Bradley Liew:

Denk dat ik voor beiden pas.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ziet er best goed uit, paar interessante films waarvan ik benieuwd ben naar hun ontvangst.

Straka

• 206 messages
  • 564 votes

De nieuwe Escalante klinkt interessant, zullen we hier wel weer tot Rotterdam voor moeten wachten.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

"[Here comes the next film] in competition: the new film of Terrence Malick. This is not the fiction film that everyone expects, because it is not ready, it takes him years to finish the film, it is well known; but this is the film that he has worked on for ten years, 'Voyage of Time'. Using the word documentary to call it would be an understatement, it is a great visionary film that dares to do something perhaps never done before by anyone: to tell the origins of the Universe."

Ben blij dat het Voyage of Time is geworden want dit kan wel eens de Gouden Leeuw worden voor Terrence Malick. En daarmee de eerste regisseur ooit die Berlijn, Cannes en Venetië heeft gewonnen. Zou het? Na To The Wonder? En mocht ik hem tegen het lijf lopen maak ik een foto!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.