- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- MovieMeter's muziekfestival topic
MovieMeter's muziekfestival topic
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ja, heb het begin van Regi & Wout nog meegepikt. Meteen geopend met Amphetamine ... klonk goed. Wat later Yves De Ruyter nog even aan het werk gehoord die me vooral wist te verblijden met Open Your Eyes van Nalin & Kane. Pure nostalgie...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En, wat vond je ervan? Moby was echt geweldig! Al dat vuurwerk op de climax van Go. Kippenvel en tranen in de ogen. Heb voor de rest veel tijd doorgebracht in Kozzmozz, Vandit, I Love the '90's en Mainstage.
Dit waren voor mij de hoogtepunten:
Derrick May
Stacey Pullen
Push
Thrillseekers
Giussepe Ottaviani
Moby
Ik was naar Moby in Amsterdam, was erg goed, met 1200 man in de Melkweg. Ik heb hier wat video-opnames geplaatst:
YouTube - Moby Melkweg Trouble with God 14-07-2009
YouTube - Moby Melkweg Go 14-07-2009
Staan er nog wat meer, te vinden via mijn youtube kanaal:
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Zal de filmpjes straks thuis eens bekijken. Maar even om verwarring te vermijden: op Tomorrowland draaide Moby een dj-set.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Goeie ouwe tijd, hehe.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach als jij C'mon en Kypsky en soil & pimp als ouwe tijd ziet.... 
Veder is het wel altijd lekker relaxed bij die ouwe lullen concerten. 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik doelde natuurlijk op die contest van de beeldbuis opgenomen.
Die muziek zal ik nog eens beluisteren later.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Aha! Ja ik heb wel wat vooruitgang geboekt het afgelopen jaar. Waar mm al niet goed voor is. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Avondje Lokerse Feesten:
Etienne de Crecy:
Orbital:
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ze hadden er alleen wat rode, gele en groene, etc. vlakjes van moeten maken... Nu was ie veel te makkelijk op te lossen. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Toch nog een kaartje voor Lowlands weten te bemachtigen dankzij de hulp van een vriend. Vrijdag is al meteen een lekker drukke dag. Beginnen in de Alpha bij Lily Allen, dan keihard rennen naar de Bravo voor Dizzee Rascal, van daar rennen naar de X-Ray voor Clark en dan even op adem komen en naar de Alpha kuieren voor The Prodigy. Als ik nog leef pak ik om 3:30 (!) The Gaslamp Killer nog mee.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Ik heb ook nog 2 kaarten weten te bemachtigen via Marktplaats, misschien zie ik je wel weer Arthur 
Basement Jaxxxxxxxxxxxxxxxxx
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Haha, dat zou wel toevallig zijn
.
Is Marktplaats wel te vertrouwen trouwens? Straks mag je niet binnen. Ik heb nog een kaartje kunnen krijgen van de 500 die vanochtend om 11 uur in de verkoop gingen.
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
LowLands is geweldig, daar hangt zó'n relaxed sfeertje. Dit jaar voor het eerst sinds jaren geen kaartje weten te bemachtigen, dacht dat ik me er bij neergelegd had maar nu het bijna begint merk ik dat ik stinkend jaloers ben op iedereen die heen gaat
.
Alle LowLands gangers: Heel veel plezier!
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Dit jaar was mijn Lowlands-ontgroening. Jammer dat ik niet wist dat BA en JB er ook waren. Was verder een fantastische week! Alleen Arctic Monkeys viel zwaar tegen, maar dat kon de pret niet drukken. 
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
De Arctic Monkeys vielen ook op Pukkelpop redelijk tegen eigenlijk. Ondanks de magere line-up van Pukkelpop dit jaar vond ik het toch weer een zeer geslaagde editie (mijn derde editie al weer) met als hoogtepunten: The Offspring, Enter Shikari, Mad Caddies en natuurlijk ook wat DnB in de boiler met Subfocus, Morduk en The Brookes Brothers. 50 Cent heb ik niet gezien en ik heb er ook geen spijt van.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Jammer dat ik niet wist dat BA en JB er ook waren.
Het is ook weer niet zo dat je elkaar gemakkelijk tegen het lijf loopt tussen 55.000 man. Ik kon de helft van de tijd mijn vrienden niet eens meer terugvinden
.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ondanks de magere line-up van Pukkelpop dit jaar vond ik het toch weer een zeer geslaagde editie
Vond de line-up absoluut niet tegenvallen, je moet alleen wel weten waar je moet zoeken
Ben alleen naar de vrijdag gegaan omdat daar de meeste van mijn favorieten kwamen.
Erg goede optredens die ik gezien heb:
-A Place to Bury Strangers
-Future of the Left
-Bill Callahan
-Kap Bambino 
-Patrick Wolf 
-HEALTH 
-Fever Ray (enkel een paar nummers van gezien)
-Kraftwerk
Alleen Placebo viel mij tegen, maar heb toch van alle acts kunnen genieten. Ga volgend jaar waarschijnlijk weer.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Een paar weken geleden naar Pinkpop geweest. The Prodigy, Pink en Mika waren heel goed.
Binnenkort een dagje Tomorrowland, Laundry Day en zelfs Rimpelrock haha 
Ook de foute party en studio 54 @ sportpaleis staan nog voor de boeg, al zijn dat niet echt festivals natuurlijk 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Terug van RW, eerste festival dat ik heb meegemaakt, heel gaaf!
Hoogtepunten: Phoenix, Vitalic, Booka Shade, Bloody Beetroots (al krijgen ze een zeer magere recensie op Humo) en natuurlijk het best van allemaal LCD Soundsystem 
Eervolle vermelding: Shameboy, Das Pop, Empire of the Sun.
Grootste tegenvallers: Gossip, Stereophonics (veel meer van verwacht).
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ook de foute party en studio 54 @ sportpaleis staan nog voor de boeg, al zijn dat niet echt festivals natuurlijk
Zelfs het gedeelte 'muziek' wordt hier in twijfel getrokken. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
NSJ komt eraan, maar ik kan alleen zaterdag, vrijdag ha ik al naar Zappa plays Zappa in de Melkweg enzondag moet ik zwemmen in de Hofpleinfontijn. 
Iemand nog tips voor zaterdag?
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Inderdaad was geweldig
Mijn top 7 (top 5 is ook maar zo klein):
1. The Gaslight Anthem
2. Editors
3. Arcade Fire
4. Muse
5. Phoenix
6. Midlake
7. Vampire Weekend
Volgend jaar ben ik weer van de partij 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Graspop Metal Meeting was te warm en te stoffig. Bruin zweet en temperaturen van rond de 30 graden. Hoe overleef je dat? Dat is nog best makkelijk. Factor 15 en plat water. Toch weer wat geleerd van die Belgen. Spa Blauw is plat water. Doe mij maar 1 plat. 
Aantal goede bands gezien waaronder: Sick of it All, Hatebreed, Slayer, Killswitch Engage, Motorhead, Sabaton, Tarja, Soulfly, Carcass, Slash, Death by Stereo en Billy Talent.
Aerosmith en KISS waren er ook, maar die konden we ook op de camping horen als achtergrondmuziekje.
Het waren 3 memorable metal dagen, alleen het kost je 5 jaar van je leven, maar normaal heb je ook 5 jaar nodig om dat soort bands mee te maken. Nu heb je ze allemaal in 3 dagen.
Graspop Metal Meeting. Een aanrader voor de Metal fanaat!
Maar nog 1 kleine opmerking. 3 dagen in een tent slapen blijft compleet ruk!
![]()
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Inderdaad was geweldig
Mijn top 7 (top 5 is ook maar zo klein):
1. The Gaslight Anthem
2. Editors
3. Arcade Fire
4. Muse
5. Phoenix
6. Midlake
7. Vampire Weekend
Volgend jaar ben ik weer van de partij
Ja ik ook, heb de smaak te pakken! 30 juni t/m 3 juli. Wat een heerlijk sfeertje hing er ook. Heb echt nul incidenten meegemaakt.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Tomorrowland was weer fantastisch dit jaar. Hoogtepunten waren Push en Jeff Mills. Vooral die eerste ging lekker retro op de I Love The '90's stage. Veel bekende plaatjes voorbij horen komen en veel kippenvelmomenten gekend. Armin als afsluiter gisteren was ook fijn met al het vuurwerk. Muzikaal wisselend van niveau, maar sfeer was super. Tot volgend jaar.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Zijn er nog mensen naar plensvalley geweest? Was ondanks het weer toch weer erg geslaagd, iedereen was erg vriendelijk en vrolijk 
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
In Overigen > Algemeen > Het grote muziektopic:
Nog mensen die naast de pot gepist hebben voor wat betreft het bemachtigen van een Lowlandskaartje? Ik lees net dat het nu al uitverkocht is, vandaag binnen 2 uur was het gebeurd! Voor mij een teken om hier niet meer heen te gaan in ieder geval..
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Kan ook niet anders he, aangezien het is uitverkocht.