• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.103 votes
Profile

Cannes

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Het kon ook een scène uit Play zijn.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Je zal trouwens wel de situatie in de touringcar in De ofrivilliga bedoelen, die duurt langer dan die in de tram. Turist heeft weer een kortere variant in de touringcar. En Play heeft zo te zien een bus- en metroscène. Openbaar vervoer is kut.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Uit die touringcarscene valt juist het tegenovergestelde op te maken over ostlund dan wat Verhoeven beweert. Hij toont gewoon hoe wij mensen vaak 'onvrijwillig' (het is sterker dan onszelf) in een soort van ego of trots-gevangenis verzeild raken. Hoe dilemma's in genante situaties nergens een uitkomst bieden. Niets zeikerig aan. Deze scène draait echt niet over: "hou toch die bus/tram/trein proper!

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Jongens, ik weet niet waar jullie het over hebben maar ik heb het over de trein en de wieg in Play.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Ah, ok! Herinner ik me niet meer..

Straka

• 206 messages
  • 564 votes

Die scene in de trein met het wiegje was in kleine stukjes door de hele film heen verwerkt, en niet zo zeer een lange uitgerekte scene, misschien dat dit ook voor de verwarring zorgde.

Play en Turist van Ostlund bevielen mij dan wel en ik ben zeker ook nieuwsgierig naar The Square, was ik eigenlijk al bij bekend maken van de competitie.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Malick wrote:
Jongens, ik weet niet waar jullie het over hebben maar ik heb het over de trein en de wieg in Play.

Had ik vanochtend toch gelijk! Ik heb Play dus helemaal niet gezien. Moet je maar niet eerst mijn ludieke post bevestigen. In de trailer van Play kon ik alleen een bus en een metro spotten.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

timmienoelie wrote:

echt een zeikfilm

Welke? Toch niet Guitar Mongoloid, want dan zou je die binnen een minuut gekeken moeten hebben, of je bericht hebben aangepast.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Oh nee, geen enkele. Was maar een dom sarcastisch plagerig mopje.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ah, je doelde nog op Play die ik naar het schijnt niet heb gezien.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Is Cannes nog nodig? Scherp stuk!

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Een vraag die bij opkwam, na de berichtgeving over competitiefilms die distributie moeten hebben, was waarom men daarbij alleen focust op de films van Netflix.

Als ik kijk naar de competitiefilms van 2016 zie ik drie films (La Larga Noche de Francisco Sanctis, Pericle il Nero en The Transfiguration) zonder Franse releasedatum op IMDB en eentje (Varoonegi) met een releasedatum in juli 2017.

En dan zullen er allicht ook films zijn geweest die inmiddels wel zijn uitgebracht, maar tijdens het festival nog geen distributie hadden.

Een andere vraag die bij me opkwam was of het verbod een film op sVOD te plaatsen binnen drie jaar na bioscooprelease ook andersom werkt: mag een film die al op sVOD staat ook niet meer in de bioscoop worden uitgebracht?

Zijn deze vragen ergens beantwoord? Als ik er op wil zoeken vind ik telkens maar hetzelfde herkauwde bericht over de films van Bong Joon Ho en Noel Baumbach.

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

De drie titels die je noemt zaten niet in competitie, maar in Un Certain Regard. En volgens mij gaat het er niet om of ze theatrale distributie moeten hebben, maar kúnnen krijgen. Netflix belemmert de mogelijkheid dat films een release krijgen, soms zelfs dat ze een festivalvertoning krijgen.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Aangezien er ook de 'Prix Un Certain Regard' voor de beste film in dat programma is, leek me dat die films ook 'in competition' zijn, maar ze zijn dus niet 'in Competition', met een hoofdletter.

De tekst is toch wat vaag, waarschijnlijk expres: 'Any film that wishes to compete in Competition at Cannes will have to commit itself to being distributed in French movie theaters.'

Netflix brengt Okja in de bioscoop uit in de V.S. en Zuid-Korea. Ik vind dat als een bioscooprelease en Netflix-release binnen 3 jaar in Frankrijk volgens de huidige wetgeving niet mogelijk is, dat het dan niet Netflix is die de bioscooprelease belemmert.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Mijn voorspellingen voor de hoofdcompetitie zijn:

- Nuri Bilge Ceylan

- Mia Hansen-Løve

- Hirokazu Koreeda

- Xavier Dolan

- Lee Chang-dong

- Paolo Sorrentino

- Naomi Kawase

- Jean-Luc Godard

- Matteo Garrone

- Olivier Assayas

- Alice Rohrwacher

- László Nemes

- Mike Leigh

- Jacques Audiard

- Ciro Guerra

- Stéphane Brizé

- Alejandro Landes

- Christophe Honoré

- Claire Denis

- Carlos Reygadas

Openingsfilm: Asghar Farhadi / Terry Gilliam

Slotfilm: Luca Guadagnino / Yimou Zhang

Leos Carax en Jia Zhangke zijn nog niet af? Of wel? En dan blijft zorgenkindje Lars von Trier nog over. Wat daarmee te doen? En als ze op tijd af zijn verwacht ik Lou Ye en Gan Bi in de Un Certain Regard. Terrence Malick gaat naar Venetië.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Ah, de Cannes-voorpret is al begonnen, hoera

Dat lijstje zou best eens heel veel overlap kunnen hebben met de uiteindelijk selectie. Wel wat veel usual suspects, nou heeft Cannes daar ook wel een handje van, maar dit zijn er wel heel veel hoor

Cannes heeft gelukkig ook altijd wel een aantal verrassende titels, die uit het niets lijken te komen, waaronder een of meerdere debuten, welke worden dat?

De nieuwe Lanthimos is ook klaar toch? Dat lijkt me dan een zekerheidje om toe te voegen. Von Trier lijkt ook waarschijnlijk, ik begreep dat Fremaux in Eye de indruk wekte dat die wel weer welkom zou zijn.

Ruil die twee (ook al Cannes-regulars) in voor Brize en Honore en het rijtje wordt ineens nog veel aantrekkelijker!

Zou Farhadi niet gewoon in competitie vertoond worden?

Kawase, Kore-eda en Denis hebben de laatste jaren ook al in bijprogramma's gestaan, ik verwacht die niet alle drie in competitie.

Guadagnino's Suspiria lijkt mij te groot voor de slotfilm. Al zal waarschijnlijk Sorrentino, Rohrwacher of Garrone moeten wijken als Suspiria in competitie draait. Drie is zelfs al veel. Dus als 2 van die 3 goed zijn: Suspiria naar Venetie?

En moet er niet op z'n minst 1 Rus en een paar Amerikanen bij?

En Carax... ja, die is vast nog niet af helaas. Wordt nog een jaartje extra wachten waarschijnlijk.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Koekebakker wrote:

En moet er niet op z'n minst 1 Rus en een paar Amerikanen bij?

Richard Jenkins heeft een film zo goed als klaar, schijnt. Korine ook, maar Venetie misschien logischer dan Cannes? Schnabel?

Steve McQueen? Oke, Brits, maar deels Amerikaanse productie.

Cuaron? Oke, Mexicaan, maar Amerikaanse productie. Of gewoon weer Venetie voor hem?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Cannes 2018: who's in the running?

Oef, wat een titels / regisseurs!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Titels die jullie en Screen Daily nog niet genoemd hebben:

Fahrenheit 451 (2018)

Vitalina Varela (2018)

edit: Oh wacht, is die Fahrenheit een Netflix aangelegenheid? Oh nee, HBO, zag nu pas op imdb dat het een TV-film is. Dat had ik even gemist, dan zal t wel niet in Cannes komen.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Malick wrote:

Mijn voorspellingen voor de hoofdcompetitie zijn:

- Nuri Bilge Ceylan

- Mia Hansen-Løve

- Hirokazu Koreeda

- Xavier Dolan

- Lee Chang-dong

- Paolo Sorrentino

- Naomi Kawase

- Jean-Luc Godard

- Matteo Garrone

- Olivier Assayas

- Alice Rohrwacher

- László Nemes

- Mike Leigh

- Jacques Audiard

- Ciro Guerra

- Stéphane Brizé

- Alejandro Landes

- Christophe Honoré

- Claire Denis

- Carlos Reygadas

Kwijl, kwijl......

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Ben alleen maar benieuwd of de film van GODard op tijd af is en het festival haalt .

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Pedro Costa vind ik meer iets voor Locarno. Als Fahrenheit 451 in Amerika echt in mei gaat draaien dan zal die ook wel ergens in Cannes opduiken. De nieuwe Brian de Palma gaat voor de eerste keer in zijn leven hoofdcompetitie Cannes worden. Echter Schnabel gaat geen Cannes worden.

Wel balen dat Lanthimos weer een nieuwe af heeft!

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Malick wrote:

Wel balen dat Lanthimos weer een nieuwe af heeft!

Goed nieuws dus

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Filmfestival Cannes doet Netflix in de ban - RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Netflix en andere streamingservices mogen niet meer meedingen naar de Gouden Palm, de prijs voor de beste film van het filmfestival in Cannes. Dat heeft de organisatie van het Franse evenement bevestigd aan The Hollywood Reporter.

Streamingservices krijgen wel nog de mogelijkheid hun films te laten zien op het festival, maar dan buiten de competitie om.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Martin Scorsese krijgt ereprijs voor innovatieve regisseurs op openingsavond filmfestival Cannes - Film - de Volkskrant

Filmregisseur Martin Scorsese zal dit jaar een speciale ereprijs op het festival van Cannes krijgen. De Carrosse d'Or, een beeldje van een kleine gouden koets, wordt uitgereikt op de openingsavond ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van het onderdeel Quinzaine des Realisateurs. Scorsese (onder andere bekend van Taxi Driver, Raging Bull en Goodfellas) zal een speciale vertoning bijwonen van zijn doorbraakfilm Mean Streets, die in 1974 in de selectie van Cannes draaide.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ja, zelfs ik krijg er een wow gevoel bij, terwijl ik 80% niet eens ken.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Everybody Knows van Asghar Farghadi opent het festival. De solofilm uit de Star Wars Saga over Han Solo draait buiten de competitie ook in Cannes.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

A new phase for Cannes?

And obviously, we mustn’t underestimate the chances of Donbass by Ukraine’s Sergei Loznitsa (any trace of which he seems to be keeping under the radar), while a great deal of uncertainty is hovering over the fate of Peterloo by the UK’s Mike Leigh.
For various reasons (release strategies, post-production lagging too far behind, the selectors’ choices and so on), the latest movies by Xavier Dolan, Claire Denis, Barry Jenkins, Luca Guadagnino, Naomi Kawase and Jacques Audiard will allegedly not be taking part (although who knows – one could still envisage the odd last-minute entry).
Denis, Kawase en Audiard graag naar Venetië.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Interessante ontwikkeling!

Either way, Cannes had apparently already accepted these five films. So if they dig their heels in, it might be Netflix’s move to decide if they’ll abide by these new rules, which would be a huge change to their business model and require substantial planning, work, and infrastructure in France that they currently don’t have. Or, they could just pull the films, move on and perhaps wait for Venice, TIFF or Telluride.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.