• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.105 votes
Profile

Miss Marple: Sleeping Murder (1987)

mathieudc

• 46 messages
  • 461 votes

Verenigd Koninkrijk

Misdaad / Mystery

100 minuten

geregisseerd door John Howard Davies

met Joan Hickson, Geraldine Alexander en John Moulder-Brown

Gwenda, een jonge Australische, vindt in Engeland een gezellig oud huis. Maar het huis blijkt wel een verleden te hebben. Eerst vindt ze het leuk om samen met haar man na te speuren wat er vroeger is gebeurd, maar al gauw stuiten ze op een moord. Miss Marple raadt haar aan het verleden te laten rusten... maar het is al te laat. Verfilming van het gelijknamige boek van Agatha Christie.

Van de drie Miss Marple's die ik gezien heb vind ik dit toch de beste. Het heeft een aparte sfeer.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Aardige Miss Marple met een goede sfeer, die zelfs op het einde nog redelijk spannend wordt. Probleem van dit soort films is dat de afloop vaak redelijk voorspelbaar is. Het leuke aan deze film is echter dat er wordt gezocht naar een moordenaar van een moord uit het verleden. Verder is deze film dynamischer dan bijvoorbeeld een 4.50 to Paddington, die ik onlangs ook zag. En wat drinken ze trouwens een thee daar in Engeland, niet normaal meer zeg.

3,0*

RRT

• 241 messages
  • 4920 votes

Wat mij betreft de beste Miss Marple die ik tot nu toe gezien heb. Maar moet er nog een stuk of zes.

Wat meer spanning dan de andere die gezien heb, en liep alllemaal wat vlotter. Mooie film dus en 4*.

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Weer zo'n geweldige Miss Marple film met Joan Hickson in de hoofdrol.

Elke rol is perfect gecast en weergegeven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.