• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.851 votes
Profile

The Six Million Dollar Man (1973)

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

The Six Million Dollar Man (TV Movie 1973) - IMDb

pilot voor de tv-serie

Verenigde Staten

Avontuur / Science-Fiction

90 minuten

geregisseerd door Richard Irving

met Lee Majors, Martin Balsam en Barbara Anderson

Een testpiloot verongelukt tijdens een noodlanding; de regering sluit hem op in een kliniek waar dankzij nieuwe medische ingrepen het lichaam weer tot leven komt. Resultaat: bovenmenselijke krachten waarna de regering de piloot een geheime missie laat volvoeren.

---------------------------------------------------------------------------------------

Steve Austin, goh wat heb ik vroeger veel naar de serie gekeken. Met die heerlijk overdreven soundeffects.

Later ooit nog eens teruggezien, en toen vond ik het toch slecht. Blijkt maar weer dat je jeugdsentiment beter niet kan herzien.

montenegro

• 100 messages
  • 3902 votes

Petey,

Je hebt groot gelijk.

Ik kan mij ook niet meer in die jaren terug plaatsen

ThaNick

• 138 messages
  • 0 votes

komt een remake van uit met Jim Carrey!

http://www.imdb.com/title/tt0385235/

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

ze zullen de originele serie wel weer verkrachten door er een belachelijk comedy van te maken, trouwens Lee Majors moet die rol gewoon spelen, zo oud is ie niet geworden, gewoon z'n haar zwart verven en z'n baard afscheren, en klaar is kees.

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

De remake met Jim Carrey gaat niet door.

Ravenstein

• 1524 messages
  • 518 votes

Gisteren gezien en ik moet zeggen dat hij me wel beviel.

Redelijke traag en voorzien van (vooral in 't begin) flink wat archiefbeelden en slechte speciale effecten (Steve Austin's maanwandeling ziet er niet uit!), maar de film is verbazend donker en zelfs deprimerend van toon.

Steve Austin heeft het erg moeilijk om z'n nieuwe ledematen te aanvaarden en komt geregeld in aanvaring met de mensen die van hem een cyborg maakten.

Hier nog geen slow-motion, de beruchte geluidseffecten of de aanwezigheid van Oscar Goldman (die zijn er pas vanaf de tweede tv-film, The Six Million Dollar Man: Wine Women and War).

Ik heb me pas het complete eerste seizoen aangeschaft en ga dit met veel plezier en nostalgische gevoelens bekijken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.