- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Kledingtopic
Kledingtopic
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ik heb geen twijfels. Voor Dry Jeans wordt echte indigo gebruikt.
Ik hoop voor jou van harte dat je gelijk hebt en niet in de maling wordt genomen door die bedrijven. Ik heb het ze dus nergens zien beweren op hun sites.
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Ik hoop voor jou van harte dat je gelijk hebt en niet in de maling wordt genomen door die bedrijven. Ik heb het ze dus nergens zien beweren op hun sites.
"Our professional experience, acquired over the years, enables us to work only with a top selection of materials. Like for example, rare first
choice quality denim, manufactured in the century old weaving process and indigo dyed. An ability that few other companies can boast of."
Een stuk gekopieerd van de site van Atelier la Durance.
Er word zeker wel echt indigo gebruikt dus, en of het water weert dat is volgens mij niet zo, maar dat is ook niet nodig anders koop ik wel een regenbroek.
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Dat is ook de reden waarom witte stoelen blauw worden als je er met je nieuwe Dry Jeans op gaat zitten.

Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Jullie realiseren je wel dat indigo behalve een kleurstof ook gewoon een kleur is? (voor Amerikanen één van de zeven kleuren van de regenboog, tussen blauw en paars in; in Europa onderscheiden we echter doorgaans maar zes regenboogkleuren)
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Dat wist ik niet, altijd leuk dat soort feitjes.
Misschien heeft het te maken met het feit dat de oorsprong van Jeans in Amerika ligt.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Misschien niet.
Ik citeer voor het gemak even de Wikipedi:
In Aziatische landen, zoals India, China en Japen wordt indigo al eeuwenlang als kleurstof gebruikt. Ook in het oude Egypte, Griekenland, Rome, Peru en Afrika werd indigo gebruikt.
Men denkt dat India de oudste leverancier is van indigo richting Europa. Het Griekse woord voor verf, indikon, verwijst zelfs naar India. De Romeinen gebruikten de term indicum, wat evolueerde via het Italiaans naar het huidige woord indigo.
De Romeinen gebruikten indigo als schilderspigment en ook voor medicinaal en cosmetisch gebruik. Het bleef een luxe en zeldzaam product tot de Middeleeuwen.
Aan het eind van de vijftiende eeuw, ontdekte de Portugees Vasco da Gama een zeeroute naar India. Dit leidde tot een versterking van de handel met India, Indonesië, China en Japan. Indigo kwam hierdoor beter beschikbaar in West-Europa, en ook in Nederland via de VOC. Europeanen begonnen zelfs indigoplantages aan te leggen. Frankrijk en Duitsland verboden echter geïmporteerde indigo rond het begin van de zestiende eeuw, om hun eigen wede industrie te beschermen.
In 1865 begon de Duitse scheikundige von Baeyer met indigo te werken. Dit resulteerde in de synthese van indigo in 1880. Drie jaar later werd de chemische structuur bekend gemaakt. BASF ontwikkelde een commerciële productietechniek die vanaf 1897 in gebruik werd genomen. Rond 1913 was het natuurlijke indigo vrijwel geheel vervangen door synthetisch indigo. In 2002 werd wereldwijd ongeveer 17.000 ton indigo geproduceerd.
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Ik heb een AtelierLaDurance gehad. Maar zijn al die broeken dry? Ik heb hem 2ehands gehad en weet alleen dat ie in Parijs gekocht is en waarschijnlijk vrij duur is geweest (was van een collega van mijn moeder geweest). Maar ik heb hem dus wel gewassen, en dat kwam niet ten goede aan de donkerte van de kleuren, het ging echt helemaal vervagen, echt geen mooie blauwe kleur op het einde.
Omdat de broek ook iets te kort was en ik het een soort combi van combat en gewone jeans vond heb ik hem toen weggedaan
Je hebt hem duidelijk te vroeg gewassen, het is de bedoeling de eerste wasbeurt zo lang mogelijk uit te stellen
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Misschien niet.
Ik citeer voor het gemak even de Wikipedi:
In Aziatische landen, zoals India, China en Japen wordt indigo al eeuwenlang als kleurstof gebruikt. Ook in het oude Egypte, Griekenland, Rome, Peru en Afrika werd indigo gebruikt.
Men denkt dat India de oudste leverancier is van indigo richting Europa. Het Griekse woord voor verf, indikon, verwijst zelfs naar India. De Romeinen gebruikten de term indicum, wat evolueerde via het Italiaans naar het huidige woord indigo.
De Romeinen gebruikten indigo als schilderspigment en ook voor medicinaal en cosmetisch gebruik. Het bleef een luxe en zeldzaam product tot de Middeleeuwen.
Aan het eind van de vijftiende eeuw, ontdekte de Portugees Vasco da Gama een zeeroute naar India. Dit leidde tot een versterking van de handel met India, Indonesië, China en Japan. Indigo kwam hierdoor beter beschikbaar in West-Europa, en ook in Nederland via de VOC. Europeanen begonnen zelfs indigoplantages aan te leggen. Frankrijk en Duitsland verboden echter geïmporteerde indigo rond het begin van de zestiende eeuw, om hun eigen wede industrie te beschermen.
In 1865 begon de Duitse scheikundige von Baeyer met indigo te werken. Dit resulteerde in de synthese van indigo in 1880. Drie jaar later werd de chemische structuur bekend gemaakt. BASF ontwikkelde een commerciële productietechniek die vanaf 1897 in gebruik werd genomen. Rond 1913 was het natuurlijke indigo vrijwel geheel vervangen door synthetisch indigo. In 2002 werd wereldwijd ongeveer 17.000 ton indigo geproduceerd.
Oke, ik zie waar je heen wilt, maar het indigo wat jij hier beschrijft wordt dus echt niet gebruikt voor de dry-jeans, het hele idee dat het zou 'faden' zou met synthetische indigo niet eens meer werken. Ik heb gezocht en ik vond zo'n kaartje wat ik nog had wat bij mijn Blue Blood Dry-jeans zat:
Dry Goods is a natural denim concept by Blue Blood Brand. This is a pure indigo denim product. Natural indigo denim will fade & have colour loss.
WARNING: Indigo could transfer to white underwear & white sneakers. This product will shrink apporx 5%
Dat is de letterlijke tekst van het kaartje.
Ook vond ik op deze site een beschrijving en een bevestiging dat ook Nudie Jeans pure indigo bevat.
http://www.gotoreviews.com/archives/clothing/natural-indigo-jeans-metaefficient.html
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Je hebt hem duidelijk te vroeg gewassen, het is de bedoeling de eerste wasbeurt zo lang mogelijk uit te stellen
Ik wist dan ook niet dat het een Dry-broek was, zijn alle LaDurancebroeken Dry dan? En hij was dus een weggevertje van iemand die hem ongetwijfeld ook al gewassen had.
Maar heb jij tips voor winkels waar ik een Dry-jeans kan kopen? Liefst in Amsterdam of Utrecht. Alvast bedankt
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Ik weet niet of Atelier laDurance ooit niet-dry broeken heeft verkocht, nu verkopen ze in iedergeval alleen nog maar Dry.
In Amsterdam:
Bendorff
Kalverstraat 176
1012 XG Amsterdam
Tel: 020-6235809
Spoiled
Leidsestraat 27
1017 NT Amsterdam
Tel: 020-6263818
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Maaruh... even serieus, is je broek nou verpest wanneer je de broek aanhebt, en je in een regenbui terrecht komt?
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Nee, je broek kan wel tegen een stootje, zou ik zo zeggen, anders zou je geen echte spijkerstof hebben, denk ik..
Dit topic is wel grappig. 
damon
-
- 1887 messages
- 0 votes
Maaruh... even serieus, is je broek nou verpest wanneer je de broek aanhebt, en je in een regenbui terrecht komt?
gatverdikkeme, kom maar niet naast mij zitten in de tram 
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Er zijn zoveel dingen vies, seks is ook vies 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
LOL
Gelukkig mag je na seks meteen douchen. Maar als je met je Dry Jeans over een hondendrol uitglijdt en in een moddeplas terecht komt, moet je evengoed nog zes maanden wachten voordat je 'm mag wassen. 
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Ondertussen zijn er een aantal jaren gepasseerd, maar ik draag nog steeds met veel plezier en veel stijl dezelfde dry jeans 
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Wat dragen jullie graag?
(winkels, merken enzovoorts..)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik heb niet echt vaste winkels of vaste merken.. Hou ook niet heel erg van kleren shoppen.. als ik ga winkelen, bekijk ik eerst of de kleding in de etalage me aanspreekt, als dat zo is loop ik eens naar binnen.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Kledingstijl is eigenlijk best belangrijk (vooral bij een jongen); het toont aan wat voor een persoon hij/zij is zeggen ze dan 
in eindhoven ga ik graag naar Björn Borg, Zara, soms H&M, Chill Out (onder de bijenkorf), America today...geen Jeans center of jack &jones voor mij want die heb je echt overal
als ik in tilburg of amsterdam ben zoek ik wel wat van Lacoste of iets van de jongensafdeling van Bershka. Ik besteed mn geld wel goed, ik koop geen superdure dingen. Verder kijk ik soms op asos.com
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hugo Boss dress shirts en voor de gemakkelijke kleding kom ik met gemak uit bij TapOut.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
voor schoenen kijk ik altijd naar de Bershka, Zara of Footlocker
ik hou wel van sneakers maar ik ben meer van de All stars
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Thuis loop ik er altijd slordig bij. Trainingsbroekje in m'n sokken gevouwd en een filmshirtje aan ofzo.
Voor de rest vind ik kleding wel belangrijk. Ik heb een zwak voor die strakke koltruitjes, draag veel overhempjes van Tommy Hilfiger, voor de rest vaak een simpele polo of shirtje van Boss, D&G, G-Star, Hilfiger o.i.d.
Mij favoriete broek is de elwood van G-Star, die vind ik echt heerlijk zitten. Beetje baggy, niet te strak (shirt dan het liefst weer wel).
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Kledingstijl is eigenlijk best belangrijk (vooral bij een jongen); het toont aan wat voor een persoon hij/zij is zeggen ze dan
Valt ook reuze mee. Tenminste, bij mij hebben ze het vaak mis. Ik draag vaak rokjes, weinig broeken, alleen jeans eigenlijk of een strakkere zwarte lange broek.. Omdat ik vrij lang ben voor een meid (1m81) en lange benen heb en brede heupen, heb ik moeilijkheden met het vinden van mooi zittende broeken.. en daarom draag ik graag rokjes, daar heb ik dat probleem veel minder is.
Nadeel is dat veel mensen meteen denken dat je een kakkertje bent, of een of ander secretaresje.
Maargoed, die mensen komen dr al snel achter dat ik helemaal niet zo ben, maar op het eerste gezicht kan dat toch een heel ander vermoeden opwekken over een persoon.
Thuis loop ik er, net zoals HarmJanStegenga soms best Tante Sidonia achtig bij.. een lekkere slobberbroek met een strak topje, maar loop ook soms de hele dag rond in een hotpants en een truitje, zeker met zo'n benauwd weer als dit. Maargoed, zoals ik thuis rondloop zou ik ook nooit over straat gaan, vind ik een beetje aso.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Ik geef totaal niks om merkkleding en koop dat dan ook zelden, tot nooit.
Ik loop eigenlijk altijd in spijkerbroeken en T-shirts en bij wat kouder weer een lerenjas er over aan.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Ik draag vaak rokjes
Ik pleit al jaren voor meer vrouwen aan de rokjes.
Ben benieuwd wat de gemiddelde MM'er van de volgende schoentjes vindt: klik, klik, klik, klik, klik.
Vast wat teveel van het goede. Die Gucci's zijn dan ook wel érg, maar wel heerlijk fout.
#1 en 4 zijn wel heel erg lelijk. Die andere zijn wel ok.
En wat ik zelf draag? Van alles wat er goed uitziet en goed zit. Merkkleding boeit me ook niets, zeker niet alleen om het merk. Om Vast Aire maar eens te quoten: Tommy Hill's no friend of mine / Don't put nobody's name on my behind.