- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Apple
Apple
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vond Mac OSX vooral wat sfeerloos toen ik het voor de eerste keer zag. En ook had ik wat moeite met de interface (het transparante werkblad dus eigenlijk, waarbij alles lijkt te 'zweven' itt windows). Maar na verloop van tijd ben ik hier steeds meer aan gaan wennen en nu werk ik toch het liefst op Mac. Overzichtelijk, snel, helder. En dan natuurlijk nog dat 'geen virus' gedoe (maar daar had ik volgens mij op mijn PC ook weinig last van.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Snap niet wat dit met het geloven in God of Goden te maken heeft, eerlijk gezegd.
Moet eerlijk bekennen dat ik niet wist welke van de twee betekenissen jouw opmerking had. Ben dus net als jij verbaasd dat 88% Windows gebruikt, maar het kon aan de andere kant namelijk ook zo zijn dat je bedoelde dat Windows 'beter' is dan Mac omdat het procentueel gebruiksaantal hoger is. (wat in mijn ogen de meest slappe drogreden is die er bestaat, vandaar ook de link naar het geloof.). Maar aangezien ik dat dus niet wist zei ik 'los gezien van wat je bedoelt'.
Was dus absoluut geen kritiek of wat dan ook, maar dat snap je wel. 
Onderhond
-
- 87585 messages
- 12834 votes
Die cijfers zijn gemaakt aan de hand van mensen die op internet surfen. Dat is makkelijk onder te verdelen in Apple en Windows-gebruikers, toch? Of bedoel je wat anders.
Ik begreep je bericht niet helemaal goed.
Bij ons op het werk is er momenteel een even verdeling Mac/Windows. Ik vertik het om met een Mac te werken aangezien ik het niet half zo handig vind, maar iedereen mag daar gewoon zelf in beslissen. Het idee dat Mac echter langer meegaan mag dan wel weer even ontkracht worden, want die dingen vallen als vliegen bij ons. Problemen met moederborden, autoreboots en batterijen zijn schering en inslag. En dan terwijl de PCtjes vrolijk blijven verderzoemen.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Onderhond jij vind Mac waarschijnlijk niet handig, omdat jij opgegroeid bent met windows en daar aan gewent bent. je weet hoe heel de OS in elkaar zit en van Mac dus niet. Maar voor iemand die nooit een computer heeft gebruikt. en zou moeten beginnen met Mac of Windows, zal Mac een stuk gemakkelijker vinden om mee te werken. Bij Mac werkt alles gewoon je hoeft geen troep in te stellen naar hoe jij het wil of iets dergelijks. Het werkt gewoon. Geen virus scanner nodig, je hoeft er gewoon niks vanaf te weten en je kan er mee omgaan. Als je een PC in je handen krijgt geduwd ben je er van gegarandeerd dat als je er niets van weet het de kortste keren meteen verneukt is door virussen en daarbij komt dat windows gewoon een onstabiele OS is. Crasht om de haverklap en het design is ook nog eens lelijk. De voordelen aan Windows zijn dat er veel meer software voor is en dat alle software te vinden valt op het internet en dan ook nog eens is gekraakt. ^^ Er is overigens nog nooit iets mis geweest met mijn huidige 2,5 jaar oude MacBookje, softwarematig gezien en hardwarematig gezien. Mijn 3 jaar oude PC heb ik genoeg problemen mee gehad. Ik denk dat ik hem in die tussentijd al 2 keer heb geformateerd. En problemen gehad met drivers die ik allemaal handmatig moest zoeken, etc... Ik heb aan mijn PC veel moeten sleutelen voordat hij het fatsoenlijk deed.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Bij de bibliotheek hier staan Macs, ik denkt dat ongeveer de helft het niet doet. Verder vind ik het ook echt niet mooi, ziet er allemaal veel te fancy uit. Dat je geen virusscanner nodig zou hebben is ook onzin, die heb je op elke pc nodig, er zijn ook virussen voor Mac OSX.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Wat Reinoir zegt is echter wel waar. En dat kan echt niemand ontkennen. Het OS van Apple is ongelooflijk simpel. De overgang van Windows naar Mac OS kan inderdaad "anders" zijn. Omdat Windows vrij veel kennis vraagt. Installaties zijn omslachtig, en de manier waarop bestanden op schijven worden opgeslagen is ingewikkeld.
Mac hanteert alles zo'n beetje op kinderniveau. De muis heeft maar één knop, en alles wat je aan klikt hoef je maar ergens heen te slepen en het heeft al effect. Wat je ziet krijg je ook, wat je doet dat gebeurd.
Virussen zullen er ook vast en zeker zijn. In mijn (bijna) 6 jaar dat ik mijn iMac G4 gebruik heb ik nog nooit een virusscanner gehad, en nog nooit een virus gehad. En internet word elke dag gebruikt.
Bij ons op het werk is er momenteel een even verdeling Mac/Windows. Ik vertik het om met een Mac te werken aangezien ik het niet half zo handig vind, maar iedereen mag daar gewoon zelf in beslissen. Het idee dat Mac echter langer meegaan mag dan wel weer even ontkracht worden, want die dingen vallen als vliegen bij ons. Problemen met moederborden, autoreboots en batterijen zijn schering en inslag. En dan terwijl de PCtjes vrolijk blijven verderzoemen.
Wel goed om te zien dat de verdeling van Mac en Windows gelijk is. Ik zou niet weten waarom die Mac computers minder lang meegaan. Mijn ervaring is andersom. Maar Apple is ook geen geschenk uit de hemel. Alle hardware kan stuk gaan of falen.
Ik ben wel heel bekend met irritante hardware-matige fouten. Maar die zijn meestal van relatief klein niveau. Ventilatoren die bizarre geluiden maken, CD's die vast komen te zitten of externe harde schijven die af en toe niet meer herkend worden.
Ik zeg altijd... Windows heb ik jaren gebruikt, en gebruik ik nog steeds als het moet. Mac heb ik ook jaren gebruikt en die zal ik altijd de voorkeur geven. Dat moet iedereen lekker zelf weten.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Het OS van Apple is ongelooflijk simpel. [...]
Mac hanteert alles zo'n beetje op kinderniveau.
Hele goede argumenten om NOOIT zo'n OS te gebruiken. Ik vind de interface van Windows al te simplistisch en te fancy, bij Mac is dat volgens mij nog erger.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Waar slaat dat op?
Waarschijnlijk worden jouw favoriete films ook op het OS van Mac in elkaar gezet
.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Waar slaat dat op?
Waarschijnlijk worden jouw favoriete films ook op het OS van Mac in elkaar gezet
.
En waar slaat dat op? 
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Ik kan geen logica vinden in jouw bericht waar je zegt dat een simpele interface zou moeten lijden onder het kunnen van een besturingssysteem. Tenminste, die hint geef je - want je zegt het niet letterlijk.
Ik zeg alleen maar dat de post-productie en montage van film tegenwoordig vooral gedaan word op computers van Apple. Dat slaat dus nergens op, maar het is wel zo. 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik kan geen logica vinden in jouw bericht waar je zegt dat een simpele interface zou moeten lijden onder het kunnen van een besturingssysteem.
Ik had het alleen maar over de interface. Simplistisch is leuk voor bejaarden en kleuters, ik heb liever veel mogelijkheden en minder absurd grote fancy iconen.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Hoevaak heb jij gewerkt met zo'n computer dan?
Dit zal ik dus nooit kunnen begrijpen in deze discussie. Die (onwetende) felheid jegens het een of het ander. Een paar berichten eerder zei ik nog:
Ik zeg altijd... Windows heb ik jaren gebruikt, en gebruik ik nog steeds als het moet. Mac heb ik ook jaren gebruikt en die zal ik altijd de voorkeur geven. Dat moet iedereen lekker zelf weten.
Ik als Mac gebruiker zeg enkel dat ik Mac prefereer boven Windows. Maar Windows gebruikers maken er op een of andere manier altijd een spel van door erbij te blijven Mac iets kuts is. Simplistische onzin voor bejaarden en kleuters. En het liefst op de meest rottige manieren verwoord. Ik snap dat niet.
Bovendien kan je die "absurd grote fancy iconen" gewoon aanpassen naar eigen smaak. Inderdaad, voor oudere mensen (mijn opa is Mac gebruiker en 67 jaar), zijn zulke overzichtelijke (grote) iconen heel handig. Maar ik (21 jaar) kan deze gewoon schalen naar eigen gebruik. Wat je met Mac al wel niet kan tegenwoordig! Ongelooflijk.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Bij de bibliotheek hier staan Macs, ik denkt dat ongeveer de helft het niet doet. Verder vind ik het ook echt niet mooi, ziet er allemaal veel te fancy uit. Dat je geen virusscanner nodig zou hebben is ook onzin, die heb je op elke pc nodig, er zijn ook virussen voor Mac OSX.
Wat lul je nou, die heb je niet nodig nee. Er zijn inderdaad ook virussen voor Mac. Maar zullen wij eens wedden dat je die niet tegenkomt. Mijn vader werkt heeeel zijn leven alleen maar met Apple Computers, hij heeft nog nooit een virusscanner geinstalleerd, dus lulkoek.
Ik had het alleen maar over de interface. Simplistisch is leuk voor bejaarden en kleuters, ik heb liever veel mogelijkheden en minder absurd grote fancy iconen.
Als een interface er simplistisch uit ziet wil nog niet zeggen dat er minder mogelijkheden zijn. Zo breng jij het en dat klopt niet.
Wel goed om te zien dat de verdeling van Mac en Windows gelijk is. Ik zou niet weten waarom die Mac computers minder lang meegaan. Mijn ervaring is andersom. Maar Apple is ook geen geschenk uit de hemel. Alle hardware kan stuk gaan of falen.
De huidige Mac's zijn in feite gewoon het zelfde als een PC hardwarematig gezien. Intel Processoren Nvidea kaarten etc. Niet voor neits dat je er Windows op kan draaien. Tayama ik vind dat je helemaal gelijk hebt in je laatste post en zo denk ik er precies het zelfde over. Zelf gebruik ik Mac en Windows beide.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Klopt.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Kijk deze computer art designer vergelijkt Windows XP met Mac OSX. En hij heeft verdomt gelijk. Het is wel een lang reviewtje, maarja tis het wel waard.
5. VISTA SUCKS. Not much more to say, Vista is a complete and utter disaster with no value beyond a stop-gap-eye-candy-hole-filler of an operating system clearly designed just to buy time until Windows inevitable decline as the dominant OS and / or Microsoft's eventual decision to create a true evolution of XP, which was, at it's zenith, a solid and quick OS. So here's to patiently awaiting XP SP3, then probably being totally disappointed.
Prachtig toch. ^^
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Enige Windows waar ik echt bij zou kunnen zweren is 2000 Professional.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Nooit gebruikt, dus ik zeg Windows XP. Wel met SP3 natuurlijk. Laten we hopen dat Windows 7 een beetje degelijk word.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Ik ben ongeveer zo'n drie jaar geleden van Windows naar Mac 'geswitcht' en heb geen problemen gehad met de overstap. En nu wil ik enkel nog een Mac. Er worden dan misschien virussen uitgeschreven voor Mac, ik heb in al die jaren zonder scanner (en niet echt voorzichtig) geen last gehad. En niemand die ik ken met een Mac.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik heb een probleem. Waarneer ik nu iTunes aanklik start hij niet op. Hij staat ook niet bij Taakbeheer. Waarneer ik mijn iPod Touch aan de laptop aansluit krijg ik wel een klein foutmeldingtje: Fout 2028 (ofzo iets). Laptop meerdere malen opnieuw opgestart, maar iTunes niet opnieuw geïnstaleerd.(eerst hulp vragen)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik ben ongeveer zo'n drie jaar geleden van Windows naar Mac 'geswitcht' en heb geen problemen gehad met de overstap. En nu wil ik enkel nog een Mac. Er worden dan misschien virussen uitgeschreven voor Mac, ik heb in al die jaren zonder scanner (en niet echt voorzichtig) geen last gehad. En niemand die ik ken met een Mac.
Me too en ik werk al 15 jaar op Mac. Heb ook windows gehad, maar dat vind ik toch stukken minder gebruiksvriendelijk en leuk.
Van een MAC wordt je gewoon vrolijk. 
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Jumpstylemovie: Kan me vaag herinneren dat ik zoiets ook ooit gehad heb. Geen idee meer wat ik toen had gedaan om het op te lossen. Hij start helemaal niet op? Staat het programma ook niet in het lijstje van Forceer Stop onder het Apple logo linksboven?
Gewoon even opnieuw installeren anders. Eerst oude verwijderen. Wel zeker zijn dat je niet je muziek weggooit. En je iTunes library bestanden bewaren anders moet je misschien alles opnieuw onder verdelen.
Reinbo: Van MAC word je vrolijk. Maar die strandbal mag echt verdwijnen. Kan ik me af en toe nog echt aan irriteren.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Ik doe inmiddels al bijna 3 jaar met mijn Ipod Nano. Hij wordt vrijwel elke dag gebruikt, is vaak gevallen, en hij doet nog gewoon perfect!! Ook de baterij is nog altijd prima,, gaat lang mee. Ik weet 1 ding zeker, voor mij nooit meer een andere muziekspeler dan een Ipod
.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik weet 1 ding zeker, voor mij nooit meer een andere muziekspeler dan een Ipod
.
Wacht maar tot hij ontploft. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Jammer dat al die spullen van Apple veel te duur en overhypt zijn. Die iPods zijn van prima kwaliteit maar voor veel minder centjes kan je een net zo'n goede Creative kopen.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Jumpstylemovie: Kan me vaag herinneren dat ik zoiets ook ooit gehad heb. Geen idee meer wat ik toen had gedaan om het op te lossen. Hij start helemaal niet op? Staat het programma ook niet in het lijstje van Forceer Stop onder het Apple logo linksboven?
Ik neem aan dit de laatste op de Mac te zien is. Het gaat hier even om een laptop van windows Vista.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Haha, ik schrok al bijna jumpstyle, ik dacht dat het over een Mac ging. Maar wat Tayama zegt kan zou goed kunnen werken. iTunes deinstalleren en dan opnieuw installeren.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Misschien toch eens verder kijken. Op Apple zit o.a. de mogelijkheid om de grootte van de iconen aan te passen. 
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Ik had een vraagje. Ik heb apple en heb powerpoint nodig, dus zocht ik op google naar versies om te downloaden, maar ik wist echt niet welke ik moest nemen. Kan iemand me hierbij helpen?