- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Wat voor horloge(s) dragen de MM-users?
Wat voor horloge(s) dragen de MM-users?
leendert135
-
- 50 messages
- 604 votes

net een maand in bezit moet wel even wennen zeg..
stinissen (crew films & series)
-
- 23431 messages
- 76914 votes
Is het nu 18.16 pm ?
leendert135
-
- 50 messages
- 604 votes
Is het nu 18.16 pm ?
het is nu..
de bovenste rij is uren 4+1=5
de onderste rij is minuten 32+8+2=42
dus 5.42
Je kan niet aflezen of het am of pm is maar dat kun je zelf wel inschatten natuurlijk.
VHS1975
-
- 348 messages
- 70 votes
Horloges van €2000... shit man, stelletje gekken 
Ik heb dat allemaal niet.
Op een horloge moet ik de tijd kunnen zien, ik had altijd horloges die niet duurder waren dan €50 Van mijn vriendin kreeg ik en horloge die €250 was. Ik vond het een prachtig ding.
Hetzelfde met auto's. Had een R. Clio uit 94 en mijn maten hadden alles gepimpt etc. gaven duizenden euro's uit aan onderdelenvoor die auto.
ik vind het allemaal maar zonde, maar goed....ieder z'n ding hé
belchinees
-
- 4182 messages
- 2326 votes

Na weken rondgesnuffel het eerste analoge, en ook automatische horloge voor mezelf gekocht, als verjaardagskadootje. Zal aanpassen worden, na een hele tijd met Casio'tjes om de pols te hebben gelopen.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Ik draag geen horloge, een armband is genoeg
. Als ik de tijd wil weten, kijk ik altijd op mijn mobiel
.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Heb sinds lange tijd weer een horloge gekocht. Vooral omdat bij allerlei buiten activiteiten waarbij zand, stof, modder, water een permanente rol spelen gebruik van een mobieltje voor tijdsindicatie de overlevingskansen van het mobieltje in kwestie wel erg verkleinen
Ook een stopwatch en timer kan soms handig zijn.

Werkt gegarandeerd tot een temperatuur van -20c en hoewel het geen officieel duikhorloge is heb ik hem gisteren meegenomen op 2 duiken in een Belgische steengroeve naar 30m en 27m en hij werkte perfect (lichtje, knopjes, stopwatch). Tja, d'r is maar een manier om te ontdekken of die waterdichtheid tot 20bar echt klopt he... Maar geeft geen krimp onder druk en dat voor nog geen E100,-
Heerlijk.
Arizona89
-
- 11 messages
- 1163 votes
(afbeelding)
net een maand in bezit moet wel even wennen zeg..
Ik heb ook een dergelijke, andere uitvoering maar ook van 01 The One. Nu al bijna 2 jaar en ben er nog steeds erg blij mee, fatsoenlijke kwaliteit en batterij gaat langer mee dan ik verwacht had 
Blij een mede-nerd gevonden te hebben haha!
leendert135
-
- 50 messages
- 604 votes
Ik heb ook een dergelijke, andere uitvoering maar ook van 01 The One. Nu al bijna 2 jaar en ben er nog steeds erg blij mee, fatsoenlijke kwaliteit en batterij gaat langer mee dan ik verwacht had 
Blij een mede-nerd gevonden te hebben haha!
haha zo'n nerd ben ik niet hoor.. welke type heb jij dan ??
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Heb sinds lange tijd weer een horloge gekocht. Vooral omdat bij allerlei buiten activiteiten waarbij zand, stof, modder, water een permanente rol spelen gebruik van een mobieltje voor tijdsindicatie de overlevingskansen van het mobieltje in kwestie wel erg verkleinen
Ook een stopwatch en timer kan soms handig zijn.
(afbeelding)
Werkt gegarandeerd tot een temperatuur van -20c en hoewel het geen officieel duikhorloge is heb ik hem gisteren meegenomen op 2 duiken in een Belgische steengroeve naar 30m en 27m en hij werkte perfect (lichtje, knopjes, stopwatch). Tja, d'r is maar een manier om te ontdekken of die waterdichtheid tot 20bar echt klopt he... Maar geeft geen krimp onder druk en dat voor nog geen E100,-
Heerlijk.
Casio G-Shocks zijn cool. Zijn net als de Submariner (Rolex) niet kapot te krijgen. 
Ik heb zelf ook jarenlang een Casio als daily beater gehad (geen G-Shock) en was er altijd supertevreden over.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Voor mijn verjaardag een cadeau van een deel van de familie gekregen:

U-Boat flightdeck 50
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Casio G-Shocks zijn cool. Zijn net als de Submariner (Rolex) niet kapot te krijgen. 
Ik heb zelf ook jarenlang een Casio als daily beater gehad (geen G-Shock) en was er altijd supertevreden over.
Nu 1,5maand in bezit heeft modder, regen en stof overleeft tijdens het mountain-biken, duiken tot 35m in zoutwater en wellicht de grootste uitdaging een week lang ravottende, spelende en stoeiende basisschoolkinderen
Dat ding is inderdaad echt niet stuk te krijgen 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Een man met gevoel voor kunst. Ziehier zijn kunst van polshorloges. Ik vind het zeer creatief en erg mooi. Wat een idee om van beschadigd en kapotte uurwerken zoiets te maken.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ik koop alleen nog maar replica's voor een tientje op de markt aangezien ik al men horloges mol. Ik heb op dit moment ook een horloge om met een grote barst door het glas 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ben momenteel bezig met het opruimen van mijn kamer en zolder. Heel veel boekjes, folders en tijdschriften over sieraden en horloges van honder tot in de honderduizenden euro's in mijn oude opleidingsdoos gevonden.
Ben ze nu even aan het doornemen, maar de meeste zal ik toch weggooien. Best zonde, maar ik heb er niets meer aan. Plus het zijn boeken van 2007 - 2009 collectie, dus vrij oud.
Ik zal een paar houden, want er zitten een paar dikke boeken met veel informatie bij en een aantal folders van horloges of armbanden waar ik nog later in kan kijken om een idee te krijgen, mocht ik iets aan willen schaffen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Inmiddels een hoop boeken opgeruimd. Heb zeker 25 kilo aan horloge/sieraden folders weggedaan.
Heb nog even gekeken welke merken;
* Horloges: Piaget, Emboss, Police, Carucci, Pulsar, Citizen, Bulova, Chopard, Seiko, Corum, Cartier, Ferrari, Bvlgari, Audemars Piguet, Tag Heuer, Bell & Ross, Dior, Baum & Mercier en nog een aantal minder bekende. Sommige hadden zelfs een DVD'tje over wat geschiedenis.
* Sieraden: Utopia, Tirisi, Tamara Comolli, Schoeffel, Pasquale Bruni, Monzario, Chopard,
Giorgio Martello en enkele anderen.
Ik heb slechts een klein selectie overgehouden, voornamelijk horloges natuurlijk. Een aantal boeken van IWC, A. Lange & Söhne, TW Steel, Breitling, Mont Blanc, Edox en nog een aantal andere merken. Qua sieraden heb ik 2 kleine folders over diamanten gehouden en nog 1 of 2 boeken over stoere design armbanden (merk; Zeuz).
bozzy
-
- 2161 messages
- 670 votes
Ik heet Hugo mede doorom heb ik besloten om een Hugo Boss horloge te dragen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes

Hopelijk wordt dit meer dan enkel een concept design.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Zijn er ook horloges waar je eerst rebussen of kruiswoordraadsels op moet lossen voordat je te zien krijgt hoe laat het is?
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Wel goed dat ze er bij zetten hoe laat het is
.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Al die toeters en bellen van tegenwoordig. Alles is mode, ook onder de horloges. U-Boat of TW Steel formaten zijn wel leuk, maar die'moderne' en vreemde stijlen van sommige merken... Dit vind ik echt niet meer op een horloge lijken.
Take 5
-
- 433 messages
- 0 votes
Waar je de tijd duidelijk op kunt zien. geen wirwar van toeters en bellen dus.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Na jaren zonder te hebben rondgelopen sinds gisteren toch terug een horloge. Niet zelf gekocht maar gekregen van mijn broer die het niet meer droeg omdat het een cadeau van zijn ex-vriendin was geweest.

Ik moet wel zeggen dat het even wennen is om terug analoog te lezen, keek daarvoor altijd op mijn gsm en mijn vorige horloge was ook al digitaal
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Not my style.
Van alle horloges die ik heb gedragen en gezien blijft die van Edox nog in mijn gedachte. Ik hoop wel dat die een stukken goedkoper was dan toen, al ben ik niet van plan het te kopen. Ik heb nu 3 prima horloges en niet elke dag is een dag om een horloge te dragen. De Edox wil ik zeker wel ooit kopen, maar dat zie ik dan volgend jaar of daarna.
Ik ben nu meer op zoek naar een dikke armband à la Zeuz- en Buddha to Buddha-design. Dus groot, opvallend en stoer en geen mini-armbanden zoals een gourmet- of koningsarmband. Waarom groot? Simpel. Ik draag graag opvallend en grote horloges en om ze te combineren zou het leuk zijn om een grote armband of 2 te hebben. Natuurlijk heb ik er al een paar, maar het zijn allemaal kleintjes. Totdat ik zo'n grote heb moet ik me tevreden houden met 2 lederen armbanden (ook wel mooi).