• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.900 votes
Profile

Wat voor horloge(s) dragen de MM-users?

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Groot gelijk, mooi, opvallend en stoer.

Helaas is het niet een al te geweldige horloge. Vaak gedragen door de wat jongere mensen. Je betaalt alleen dure prijzen voor de merk zelf alleen. Niet voor wat het uurwerk te bieden heeft. Het is een klein uurwerk in een grote kast, dus zo fascinerend is het uurwerk niet. Dus kortom: het is alleen voor de looks en niet voor een kenner.

Maar dat weerhoudt me niet om het zelf te kopen (een witte denk ik). Dus mijn 4de horloge zal waarschijnlijk een TW Steel zijn.

Ik denk dat de merk U-Boat onder grote horloges en uurwerken beter uit zal komen, alleen betaal je er gigantisch veel voor.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Minotaures wrote:

mooi, opvallend en stoer

Vond ik ook.

Ben allesbehalve een kenner, vooral voor de buitenkant dat ik ze koop.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Minotaures wrote:

Ik denk dat de merk U-Boat onder grote horloges en uurwerken beter uit zal komen, alleen betaal je er gigantisch veel voor.

Tussen U-Boat en TW-Steel zit toch een voornaamst verschil vanwege de uurwerken. TW-Steel bevatten naar mijn weten voornamelijk quartz-uurwerken van het Japanse Myota. Niks mis mee verder, maar echte 'topkwaliteit' is het verder niet. U-Boat heeft alleen ongemodificeerde automaten van het Zwitserse ETA. Dat zijn erg betrouwbare werkjes.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Laat je wel goed adviseren tijdens je gesprek met een juwelier/horlogier. Het is tenslotte geen 10tje dat je kwijt bent.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Minotaures wrote:

Laat je wel goed adviseren tijdens je gesprek met een juwelier/horlogier. Het is tenslotte geen 10tje dat je kwijt bent.

Zal ik doen, ken de man persoonlijk dus dat helpt wel.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Laat je wel goed adviseren tijdens je gesprek met een juwelier/horlogier.

Meeste juweliers hebben imo de ballen verstand van horloges. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik verkopers moest 'verbeteren' als ze het over specifieke dingen hadden.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Achja, als ik uit ervaring over mijn juweliersopleiding spreek, werden we volgegooid over horloges en allerlei termen. Keimoeilijk en had vaak genoeg een slecht cijfer.

Kan me voorstellen dat het moeilijk voor sommige verkopers is (al hebben de meeste geen diploma). Als je het simpel houdt is het niet al te moeilijk om een klant informatie te geven, maar als je meer technisch wilt gaan doen, is het wel lastig.

mrwhite

• 1521 messages
  • 3499 votes

http://www.uhren-schmuck-sh...

deze draag ik met veel plezier

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Leuk filmpje waarin je basic kunt zien hoe een gemiddeld automatisch horloge werkt:

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Pff, alleen als ik ernaar kijk doet het me aan mijn opleiding en de vak uurwerken denken... Je moest zulke onderdeeltjes tot op het laatst kennen, hoe ze werken, waar ze voor dienen, waar ze in een uurwerk zich bevinden, etc. Ik ken wel een paar van die radartjes en dan nog dat Zweedse rad geloof ik? Tsk, was gewoon een kloteopleiding waar je veel geld en tijd in verliest...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Schoonhoven?

Het moet je ding maar zijn. Ik zie het mezelf ooit nog weleens doen die opleiding.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Yup, dat is ook 't enigste plek in Nederland waar je opleiding aansluitend aan de juweliersbranche kan volgen, geloof ik. Althans, er waren Duitse en Deense studenten, dus ik neem aan dat er niet zoveel scholen zijn die zulke opleidingen aanbieden.

Zeker horlogier als opleiding, gok ik?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Minotaures wrote:

Yup, dat is ook 't enigste plek in Nederland waar je opleiding aansluitend aan de juweliersbranche kan volgen, geloof ik. Althans, er waren Duitse en Deense studenten, dus ik neem aan dat er niet zoveel scholen zijn die zulke opleidingen aanbieden.

De school in Schoonhoven staat internationaal erg bekend.

Waarom was je gestopt? En wat motiveerde je eraan te beginnen?

Zeker horlogier als opleiding, gok ik?

Eigen opleiding. Ik lees er behoorlijk van van, maar mijn interesse is tot op zekere hoogte. Ik zou wel graag als horlogeverkoper willen werken. Volgens verkopers heb ik meer dan genoeg kennis en ik ben 1 keer min of meer gevraagd.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Mijn motivatie was dat ik een eigen zaak richting juwelen wou hebben. En aangezien er een opleiding van bestaat om je daar voor klaar te stomen, was dat meer dan genoeg en schreef me zonder aarzeling in.

Na 3 jaar op school te hebben gezeten vonden ze dat ik uiteindelijk geen geschikte kandidaat was om een juweliersdiploma te verdienen, ze gaven me een dwingend advies om een niveau'tje lager te proberen en dan kon ik weer terugkomen. Dat was mede dankzij mijn stageplek toen (een juwelier in Gouda), die zwaktes en minpunten in me zag om een eigen filiaal te starten of om zelfs in de juwelenbranche te werken.

Maar een juwelieropleiding is zo ongeveer het zwaarste opleiding wat ze daar hebben. Je krijgt van elke vaardigheid heel wat leerprocessen, dus goudsmeden (praktijk en theorie), uurwerk (praktijk en theorie), Duits, Nederlands, Engels, Graveren (praktijk en theorie), Edelsteenkunde (praktijk en theorie), Kunstgeschiedenis, Tekenen en nog 2 - 3 andere vakken. Dus stukken zwaarder dan een Goudsmids opleiding bijv. die alleen praktijk en theorie over goudsmeden krijgt plus wat talen.

Een beetje over-rated, aangezien er weinig mensen die 3 - 4 strenge jaren halen (mijn oude klas bestond uit 18 - 23 mensen en waarschijnlijk zullen er dit jaar 3 - 4 slagen). Mijn oude klas zit nu in hun laatste jaar en bestaat nog maar uit 4 studenten. Het is dus gewoon te veel wat we krijgen voor zeker 70% van de studenten in een jaar.

Ik zou een juweliersopleiding zeker afraden. Maar een eigen opleiding heb ik nog nooit van gehoord. Ik kan me wel in begrijpen als je voor horlogier wilt gaan verdiepen, want aan de hand van sommige berichten die ik heb gelezen heb je zat kennis om dat te worden.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Hmmm, wat kut dat ze je dat oordeel gaven… Ik geloof graag dat het een hele zware opleiding is. Mijn zuster heeft ook op die school gezeten. (vorig jaar afgestudeerd)

Lijkt het je niet gewoon wat om in een juwelier te werken als (tijdelijk) alternatief voor een eigen juwelierszaak?

Met 'eigen opleiding' bedoel ik dat ik mezelf 'opleid' door er veel over te lezen etc. Een eigen zaak zou ik niet willen, maar verkoper worden lijkt me wel wat. Meeste heb ik toch wel met de kwalitatiefe massaproductie (denk maar aan merken als Breitling, Omega, Rolex, Tag Heuer etc etc). Handgemaakte horloges vind ik ook bijzonder interessant, maar zodra het prijskaartje boven de 20/30 duizend gaat, begint mijn interesse minder te worden.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

U-96 wrote:

Lijkt het je niet gewoon wat om in een juwelier te werken als (tijdelijk) alternatief voor een eigen juwelierszaak?

Hopelijk ooit, maar momenteel heb ik 2 banen. Misschien mocht ik ooit van de ene weggaan, zal ik een aantal zaken binnenlopen maar momenteel heb ik het meer dan goed.

Horloge's waren ook mijn favoriete producten en had veel interesse, nadeel waren mijn cijfers voor uurwerktechniek (meestal rond de 4), maar ik blijf ze boeiend vinden ondanks dat het lastige krengen zijn onder het studeren.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Lijkt me toch wel geweldig om ooit nog eens een meesterwerk als deze te hebben;

(afbeelding)

M'n Rolex stelt ineens een stuk minder voor als je ziet wat voor een prijskaartje hier aan hangt. Ben bang dat ik dit horloge ook nooit zal krijgen. Maar... wie weet.

Don_Rubens

• 180 messages
  • 1589 votes

Die zien er inderdaad goed uit. Alleen dan lijkt het me wel mooier in zilverkleur.

Ik heb zelf een horloge van United Colors of Benetton.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Het is inderdaad mooi. Maarja, het zou pas gunstiger zijn als je een tycoon bent in de 40. Want persoonlijk zou ik zo een horloge in m'n jonge jaren niet willen dragen. En dan nog, er zijn genoeg dingen waar je meer aan hebt aan al dat geld.

Duurste horloge wat ik momenteel wil is 2,500 ofzo. Dat zou nog wel kunnen, maar ik wacht nog een paar jaartjes. Heb nu genoeg aan horloge's.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Minotaures wrote:

Duurste horloge wat ik momenteel wil is 2,500 ofzo.

Welke is dat?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Leland Palmer wrote:

Lijkt me toch wel geweldig om ooit nog eens een meesterwerk als deze te hebben;

Da's een mooie inderdaad. Wat een techniek zit er in zo'n ding!

Ik heb mijn Seamaster inmiddels precies een jaar en hij bevalt nog meer dan uitstekend. Briljant ding gewoon.

Dstalker8

• 211 messages
  • 689 votes

Ik draag nu al bijna 10 jaar dezelfde horloge een Seiko 5 Automatic 7S26, ik ben er zeer tevreden mee, vooral omdat hij het nog doet en ik hem niet een keer heb laten repareren. Alhoewel het tijd word dat ik hem laat oppoetsen.

(afbeelding)

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Seiko 5

Kwalitatief zeer goede automaten voor weinig geld. Blijven het altijd doen. Afwijking is soms wel erg veel. Wat is die van jou?

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Minotaures wrote:

Ik hoop ooit nog Edox Classe Royale en een (...) te bezitten.

(afbeelding)

Vroeger toen ik stage liep bij een juwelier had de eigenaar een aantal horloge's, waaronder een Edox. Wat een geweldig ding; lux, stoer, groot, opvallend, noem maar op. Sindsdien stond deze echt op m'n wish-list.

Ik heb even een site doorgespit en zie dat die tegen de 1,300 is. Flink gedaald. Maar naar mijn weten, kan die hier voor +/- 2,500 gekocht worden. Heb het een keertje aan een dealer gevraagd, maar dat is dik 2 jaar geleden. Wie weet zijn de prijzen omlaag.

Hier een website met alle Classe Royale modellen. Een zilverkleurige is ook mooi, maar ik houd het toch op een goudkleurige.

Dstalker8

• 211 messages
  • 689 votes

U-96 wrote:

Seiko 5

Kwalitatief zeer goede automaten voor weinig geld. Blijven het altijd doen. Afwijking is soms wel erg veel. Wat is die van jou?

~20s te snel/24h, valt wel mee, ik controleer hem elke morgen met mijn computer clock ~elke 3 dagen zet ik hem een minuut terug.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Don_Rubens wrote:

Die zien er inderdaad goed uit.

''Die zien''? Het is er één. Je ziet de voor- en achterkant op die foto.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Erg mooi horloge HarmJan, als je dit ooit koopt, koop er dan meteen maar een brandkast bij. Keep me posted.

ibendb

• 5034 messages
  • 3212 votes

gekregen voor mijn 13de verjaardag:

(afbeelding)

ik draag hem met plezier elke dag!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Grappig. Ik had vroeger van die Harry Potter horloges gezien, wat een flutdingen. Ze worden ook nooit gekocht.

Dit is wel leuk tot je 12de ofzo en dan begin je aan de mobiele telefoon en is een horloge overbodige luxe.

mrmojorisin123

• 1869 messages
  • 1808 votes

Geen, ik heb liefst niets rond de armen en handen. Mijn vriendin wil wel een horloge kopen voor me omdat het 'mooi' is maar ik zie er het nut niet van in.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.