• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.105 votes
Profile

Het grote gamestopic

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Gisteren begonnen met Child of Light (PS4), een downloadable multiplatform RPG. Een aanrader voor die € 15! Schitterend stijltje en verslavend combat system. Echt eens iets anders.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Gisteren pas voor het eerst MGS op de PSX voltooid. Schandalig lang mee gewacht, maar briljant natuurlijk. Voordeeltje is dat ik nu in één rits deel 2, 3, 4 en al die andere kan spelen

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Over een paar dagen is het weer zover: E3

E3 2014 Press Conferences - E3 - Electronics Entertainment Expo Wiki Guide - IGN

Tijdstip (onze tijd):

maandag 18u30: Microsoft met om 18u de preshow

maandag 21u00: EA met om 20u30 de preshow

maandag 00u00: Ubisoft met om 23u30 de preshow

dinsdag 03u00: Sony met om 02u30 de preshow

dinsdag 17u30: Nintendo met om 17u de preshow

livestream

Andere jaren had ik school dus dan kon ik het wel eens opbrengen om nachtje door te doen, maar met werk nu zit de kans er niet in. Microsoft en EA boeien me nu eigenlijk ook niet echt.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Zoontje heeft Wii U met Mario Kart 8 gekocht.

Aanrader dat Mario Kart!

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

horizons wrote:

Aanrader dat Mario Kart!

Duh! Als het goed is heeft een maat van me vandaag ook een WiiU gekocht speciaal voor Mario Kart. Mario Kart blijft toch wel het ultieme spelplezier hoor. En ik heb gelezen dat er een anti-blauwe schild wapen in het spel zit, nice!

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Het was het toch waard om de Sony-show tot 5 uur snachts uit te zitten; Uncharted 4!

En de gebeden zijn na meer dan 15 jaar verhoord... nieuws over Grim Fandango! Geen sequel, maar met een remastered edition neem ik ook genoegen. Kan niet wachten!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Watch dog is best oke trouwens. Geen GTA maar wel geinig. Nog wel een grote open wereld. Maar ben vooral blij met me PS4. Prachtig ding nu nog even wachten op de echte games. Maar die lijken nu eerst voor de Wii U te komen. Mario Kart is de game van dit moment. Vooral heerlijk om in de rust van WK even snel potje te spelen. Dat doe je bij Watch Dog dan weer niet.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eerste indrukken wat betreft EA Sports UFC zijn héél erg goed. Wat het meeste opvalt zijn de werkelijk sublieme character models, bijna niet van echt te onderscheiden. Maar ook de 'damage' models zijn zo sterk, hoe zwaar je iemand toe kan takelen is erg impressive.

Wat vooral erg goed is dat EA de essentie van de sport naar de game hebben weten te vertalen. Een totale mastering van de sport is een must, met alleen een standup game of alleen een ground game kom je er niet, dat heeft gevolgen voor je invloed een bout naar je toe te trekken. Leren verdedigen is een must.

De game is wel erg kaal, mbt modus maar de modus die er voor mij toe doet zit er in. De career modus, waar je je via The Ultimate Fighter een contract verdient en je carriere opbouwt. Erg fijn zijn de kleine details die tellen zoals als je in je carriere echt fysieke beatings krijgt zal dat zware invloed hebben op de lengte van je carriere.

Voor de eerste game van een franchise zeer goed voorlopig, en dat wordt komende edities alleen maar beter. Ook benieuwd met welke DLC EA nog komt, want er missen nog wel wat fighters.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Recent Wolfenstein: The New Order uitgespeeld. Onverwachts best van genoten.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Wat een fucking briljante nieuwe episode van The Walking Dead: Season 2 (Episode 4: Amid the Ruins). Samen met de seizoensafsluiter van seizoen 1 één de sterkste episode tot nu toe.

Weer genoeg spanning en mysterie om je lang bezig te houden, episode was dit keer gelukkig lekker lang in tegenstelling tot de ietwat tegenvallende seizoensafsluiter van The Wolf Among US. Kenny blijft een geweldig character dit seizoen en Jane is ook een toffe verassing (mag toch hopen dat ze nog terugkeert de laatste aflevering...). Die cliffhanger op het einde met die Russen.

Met het niveau van deze episode mag ik toch hopen dat er nog een seizoen 3 komt. Kan er echt geen genoeg van krijgen.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Inmiddels een Wii U gekocht met enkele spellen erbij en ik kan zeggen: het is een geweldige aankoop. Waar alle spellen in mijn Xbox 360 hoogstens een uurtje werden gespeeld om vervolgens nooit meer naar om te worden gekeken, er nog een stapel games ligt te wachten in seal-verpakking en mijn gaming interesse sowieso verminderde. Bij de Wii U is dat anders. Ik heb nu constant weer de behoefte om te gamen en de spellen helemaal uit te spelen. De Nintendo-magie is weer terug in mijn lichaam! De Nintendo-fans weten waar ik het over heb. Weg met die 'stoere mes in je face gameplay' waar je tegenwoordig steeds mee geconfronteerd wordt. Zeker een aanrader de Wii U (en als je em tot en met 31 juli koopt met Mario Kart kan je nog een gratis spel zoals Pikmin 3 downloaden ook).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ah, de chick console.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Heb de WII U ook en is inderdaad the shizzle hoor. Filmische games (GTA, Last of Us) moet je er niet op spelen (met die twee games kan het ook niet) maar een Mario Kart, Pikmin, Rayman zijn geweldig. Heb Rayman op de PS3 ook, maar op de WII U 10x leuker door de gamepad. Ziet er ook prachtig uit inmiddels. Hou ook erg van de filmische games, en die komen beter tot zijn recht uiteraard op de PS4. Maar als je een echte gamer bent heb je natuurlijk beide X-Box moet je sowieso links laten liggen.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ideaal vind ik trouwens ook dat je alleen de Gamepad kunt gebruiken en je de tv dus ergens anders op kunt zetten. Toen ik daarvan hoorde dacht ik wat heb je daar aan? Maar in de praktijk blijkt dat ik het wel een erg lekkere optie vind.

Een Nintendo console koop je in eerste instantie inderdaad voor de Nintendo-games. Inmiddels heb ik al in bezit: Mario Kart 8, Pikmin 3, New Super Mario Bros., Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Super Mario 3D World en sinds vandaag Nintendoland (voor een tientje, anders hoefde ik em niet). Op de E3 heeft Nintendo nog veel meer interessante Nintendo titels aangekondigd. Toch is er ook nog leuk 3rd party spul. Zo ga ik zeker nog Rayman Legends (beste versie op Wii U dankzij Gamepad) en ZombiU kopen. The Wonderful 101 schijnt ook goed te zijn, maar daarvan heb ik de demo nog niet gespeeld.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik zou graag een Wii-u halen, maar het is een groot nadeel dat alleen de games van Nintendo vaak echt de moeite zijn. Dus Mario Kart, Smash Bros, Mario etc. En dat zijn vaak erg weinig games in een jaar. Ben van kind uit een Nintendo fan, maar hun aanbod is op de consoles vaak zo beperkt (en ze maken het externe bedrijven veel te moeilijk om er wat op uit te brengen), dan ik de Wii-u helaas niet interessant genoeg vind. Toch jammer, want mijn gamershart doet pijn als ik geen nieuwe Mario Kart kan spelen.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Maar die Nintendo titels houden je wel lang bezig. En er komen en zijn toch al paar leuke third party games.

Wat ook een voordeel is het feit dat je je oude Wii spellen makkelijk op de Wii u kunt spelen. Dus dat is alles niet weggegooid.

Dus je kunt gewoon dat fantastische Mario Galaxy 1& 2 blijven spelen waarbij de Wii u ook nog eens het beeld op waardeert.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Zo heel duur is de Wii U niet en met inderdaad games als Mario Kart, de aankomende Zelda, Donkey Kong, Super Smash Bros, Pikmin en de Mario games valt er echt volop te genieten. Metroid zal er ook nog wel komen. Zelfs Nintendo Land is erg leuk. Maar ook ZombiU vind ik persoonlijk een echte topper. Verder kun je andere toptitels zoals Rayman Legends en bijvoorbeeld Resident Evil Revelations gewoon op de WiiU spelen. En Mario Kart, Super Smash Bros en Nintendo Land zijn oneindig speelbaar.

Spaar €269,- op en je hebt een Wii U incl. Mario Kart. En als je opschiet ook die gratis game!

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Die A&L trekt wel bij jongens. Horizons en JacoBaco weten waar ze het over hebben. Er zijn inmiddels al genoeg spellen om een hele tijd vooruit te komen. Ook omdat je een Nintendo game helemaal stuk speelt. En dan heb ik Rayman Legens en ZombiU nog geeneens in bezit. En binnenkort komt Super Smash alweer, dat wordt ook weer smullen geblazen.

En daarnaast kan je inderdaad ook nog Wii games op je Wii U spelen. De games worden hierbij ook meteen ff geüpscaled. Nintendo had mijn aandacht verloren tijdens de Wii, omdat ik vond dat het bedrijf zich teveel richtte op familietjes en de bewegingssensor (zonder toegevoegde waarde). Hierdoor heb ik dus ook nog Super Mario Galaxy 2, Donkey Kong Country Returns, Metroid: Other M en Zelda: Skyward Sword die ik destijds gemist heb en nu nog moet spelen.

Wat is jullie Nintendo ID of hoe het ook genoemd wordt? Mijne is Lefgozer. Online gamen vind ikzelf eigenlijk nooit zo interessant, maar bij Mario Kart voel je meteen dat het spelplezier aanwezig is. Geen schreeuwende pubers in je oor of mensen die stoppen als ze achterstaan. Heerlijk!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik was gisteren in de Game Mania en zag daar ook de Wii U staan, wist zelfs helemaal niet dat dat bestond. Bewijst maar weer eens in hoeverre ik nog mee ben in die nieuwe consoles Soit, zag tijdens het wachten een trailer passeren voor een nieuwe Mario en dat zag er wel erg nice uit.

Ben dus ook aan het twijfelen om me er één aan te schaffen, maar ligt het aan mij of zijn die prijzen echt te gortig geworden sinds de laatste keer dat ik iets heb gekocht. Zo'n 50-60 euro voor 1 spel, dat kan ik er echt niet aan uitgeven. Stel je voor dat het dan geen leuke game is.. Het ding zelf kost ook nog eens 300 euro en ik heb mijn twijfels of ik wel voldoende tijd kan vrijmaken voor te gamen, iets wat er nu vaak compleet overschiet. Al moet ik wel zeggen dat ik wat ben uitgekeken op mijn PS2. Langs de andere kant ben ik niet zo te vinden voor dat bewegend gamen, ik heb bij een kameraad wat op de Kinect gespeeld maar ben er niet wild van.

Wat het nut is van dit bericht? Ik weet het zelf ook niet echt, maar ik wou de twijfel wat van me afschrijven

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Metalfist Gamen kan idd een prijzige hobby zijn. Wat kan je doen? Je games in internationale webwinkels kopen die dan wel wat goedkoper zijn. Of games inwisselen bij de game mania waardoor het aanschaf van een nieuw spel voordeliger wordt.

Zijn games voor de Wii-U ook rond de 50-60? Vind ik voor wat je krijgt wel prijzig. Op basis van production value dan, maar de tijd dat je ermee zoet bent is wel groter. Zal het zelf eerlijk gezegd niet uit kunnen geven voor zo'n game maar ondanks dat het een dure hobby is, vind ik de prijzen niet echt 'duur' als je kijkt wat je er voor krijgt. Al ligt het allemaal net in je wensen en wat voor die hard gamer je bent. Je kan er ook voor kiezen niet next-gen te gaan en voor een PS3 te kiezen (aangezien je op een PS2 speelt). Spellen zijn ook goedkoper en heb je gelijk (als je dat nog niet had) een bluray speler.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Mjah, ik ben vooral een oldschool gamer eigenlijk. Hetgeen ik in huis heb is een SNES, een N64, een SEGA en een PS2 en ik heb wat ervaring met een PS3 en Xbox 360 via vrienden. Ik heb op dit moment enkel bij de site van Game Mania gekeken, maar een Mario Kart 8 (al zit die ook wel in een bundel blijkbaar) is 60 euro.

Ik vind het gewoon erg veel voor wat het is, temeer omdat ik eigenlijk niet deftig weet of deze nieuwe generatie me gaat kunnen boeien. Ben sowieso al niet meer zo'n fervente gamer wegens andere bezigheden dus om dan ineens zo'n 400 euro aan te geven aan een console en wat games.. Al moet ik toegeven dat het wel begint te kriebelen bij pakweg de HD remake van Zelda

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Er zijn sowieso ook al wat spellen die makkelijk voor onder de twintig euro te verkrijgen zijn. Zoals Rayman Legends, ZombiU, Nintendoland, etc. De Nintendo games blijven altijd hoog in prijs, maar zelfs die zijn bij sommige internationale webshops voor zo'n veertig euro verkrijgbaar (verschilt per dag lijkt het wel, goed in de gaten houden dus).

Als je een oldschool gamer bent zal je de Wii U wel waarderen. Er zijn op het moment al volop heerlijke platformers te spelen. Jammer dat je nu pas op de hoogte bent van de Wii U, want tot en met 31 juli was er een actie waarbij je een gratis game kreeg als je Mario Kart 8 kocht. Zodoende ben ik aan mijn Pikmin 3 gekomen (ook alweer zo'n heerlijk spel). De Wii U / Mario Kart 8 box heb ik destijds voor 280 euro gekocht dus ook daarvoor goed om je heen kijken, kan me niet voorstellen dat ie in elke Belgische winkel 300 euro kost.

Naomi Watts wrote:

Zijn games voor de Wii-U ook rond de 50-60? Vind ik voor wat je krijgt wel prijzig. Op basis van production value dan, maar de tijd dat je ermee zoet bent is wel groter. ... Al ligt het allemaal net in je wensen en wat voor die hard gamer je bent. Je kan er ook voor kiezen niet next-gen te gaan en voor een PS3 te kiezen (aangezien je op een PS2 speelt). Spellen zijn ook goedkoper en heb je gelijk (als je dat nog niet had) een bluray speler.

Het ligt inderdaad volledig aan je eigen wensen. Zie ook mijn eerdere berichten in dit topic, ik geniet nu echt gewoon weer van het gamen. De magie is terug. Allemaal weer omdat ik de games van Nintendo spel die speelplezier uitstralen. De production value, tja, het maakt mij weinig uit of een lantaarnpaal er nu zeer realistisch uitziet. Geef mij maar lekkere gameplay. En als je al die kleuren in HD van je scherm ziet afspatten kan je alleen maar een glimlach op je gezicht krijgen. Hoe kinderachtig de games er dan ook uitzien (want dat krijg je dan meestal te horen vanuit het anti-Nintendo kamp). Speel je bijvoorbeeld volop first person shooters ben je bij de Wii U niet aan het goede adres.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Metalfist wrote:

Ik vind het gewoon erg veel voor wat het is, temeer omdat ik eigenlijk niet deftig weet of deze nieuwe generatie me gaat kunnen boeien. Ben sowieso al niet meer zo'n fervente gamer wegens andere bezigheden

Dan is een WiiU wel ideaal. Zit (zat) in hetzelfde straatje en dan zit je wel goed bij Nintendo, die via hun bekende IPs toch steeds wat vernieuwing toevoegen. Sowieso kan je via de WiiU ook alle Wii games spelen, toch ook een voordeel aangezien die tegenwoordig niet al te duur meer zijn. Visueel wel wat verouderd, al zijn er genoeg games die qua artstyle wel blijven overtuigen.

Heb sinds anderhalf jaar ook een WiiU en hoewel er niet al te veel games voor uitkomen werkt dat nét goed als je niet al te veel games meer speelt. Wat er op uitkomt is meestal wel de moeite, dus een echt gebrek aan keuze is er niet.

En met een nieuwe Bayonetta, Zelda en Xenoblades voor de boeg staan er toch ook een aantal spellen op het menu om naar uit te kijken.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Hmm, ik moet zeggen dat het toch aantrekkelijk klinkt. Jammer dat die actie dan juist voorbij is, maar soit. Ik zal wel eens wat verder rondsurfen of ik nog een goedkopere winkel dan Game Mania vind. Kan niet zo moeilijk zijn denk ik.

Het dringt ook helemaal niet, zag gewoon toevallig die trailer en het begon te kriebelen, dus wie weet komt er nog wel een actie aan. In ieder geval: bedankt voor de input!

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Wat ik ook tof vind aan de Wii U is dat er meer spellen toegankelijk zijn voor de hele familie. Mario Kart is natuurlijk een super spel wat je makkelijk met iedereen kan spelen maar we hebben afgelopen weekend met gezinnetje super mario u gespeeld. Hilarische pret. Dochter heeft ze zich op een gegeven moment toegelegd op helpen via de Wii U Game pad.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Sacrilegium en Human Element zijn twee horrorgames die ook voor de WiiU zullen verschijnen.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Vanaf vandaag is de Mercedes DLC voor Mario Kart gratis te downloaden. Met hierin drie nieuwe karts (Mercedes auto's) en gameplay verbeteringen zoals een on-screen map (eindelijk!).

Daarnaast kan je vanaf vandaag de knip trekken voor toekomstige DLC (de eerste in november 2014, de tweede in mei 2015). Dit zal je in totaal zestien nieuwe tracks (vier nieuwe cups), zes nieuwe characters (o.a. Link) en acht nieuwe karts (o.a. de Blue Falcon) geven.

En dit alles kost je maar €8 per DLC of als je nu alvast de knip trekt voor allebei kost het maar €12 (en dan krijg je ook nog eens acht skins voor Yoshi en acht voor Shy Guy). Zo hoort DLC te zijn, zoveel content voor zo'n zacht prijsje!

Link, Villager, 16 nieuwe tracks en meer DLC aangekondigd voor Mario Kart 8 - Nieuws (Wii U) | N1ntendo

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Vooral die 16 tracks

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Toen ik het voor het eerst las:

http://giant.gfycat.com/BowedGregariousHydra.gif

(Vince McMahon sowieso altijd +1)

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Ja. Dat is toppie van Nintendo. Die 12 euro gaan ze krijgen.

Schijnt dat wario's gold mine in één van die twee dlc's zit.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.