• 179.445 movies
  • 12.317 shows
  • 34.174 seasons
  • 650.259 actors
  • 9.402.071 votes
Profile

Het grote gamestopic

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Eindelijk een Star Wars titel voor de Wii in aantocht die misschien de moeite waard is. De Gamecube deed het over het algemeen niet zo geweldig en verkocht 2X zo weinig als de PS2. De weinige games die hardstikke goed waren, waaronder de twee "Star Wars: Rogue Sqadron titels", maakten het enigzins goed. Met de komst van de Wii zijn er veel SW fans die dromen over een game waarin je de Wii-mote als Lightsaber kan gebruiken. Ik had er niet gek veel vetrouwen in...tot er vandaag een bericht verscheen:

Virtuele light sabers in aantocht

De droom van elke StarWars-fan, gamen met een light saber. Na ruim een jaar er niks van vernomen te hebben spreekt George Lucas weer.

Een klein jaartje geleden liet Stave Sansweet van LucasArts op de stripconferentie ComicCon enkele woorden vallen over de Nintendo Wii. De beste man vertelde dat een light saber voor de Wii in de toekomst tot de mogelijkheden zou behoren. Daarna was het stil, tot vandaag.

Niemand minder dan George Lucas kwam onlangs aan het woord. Hij vertelde in een interview dat de light saber in aantocht is. Er zal een Wii-game op de markt komen waarin de gamer een virtuele light saber hanteert.

Denden 100 Piek

• 397 messages
  • 121 votes

Ik vond Star Wars Bounty Hunter op de Cube ook heel erg leuk. Maar Rogue Squadron II was echt vette shit. Maar goed, een lightsabre-game op de Wii, daar hebben vele mesen op zitten wachten natuurlijk. Ik ook.

Ik zal trouwens ook maar wat top vijfjes plaatsen:

PC:

1. Deus Ex

2. Beyond good & Evil

3. Red Alert 2 (Yuri's Revenge)

4. Silent Hill 2: Restless Dreams

5. Rollercoaser Tycoon 2

PSX:

1. Final Fantasy VII

2. Metal Gear Solid

3. Ape Escape

4. Spyro 2: Gateway to Glimmer

5. Silent Hill

Gameboy (Color):

1. The Legend of Zelda: Link's Awakening

2. Metal Gear Solid

3. Pokémon Yellow

4. Ducktales 2

5. Super Mario Land 2: Six Golden Coins

Gamecube:

1. Beyond Good & Evil

2. Super Smash Brothers Melee

3. Metal Gear Solid: Twin Snakes

4. Skies of Arcadia Legends

5. The Legend of Zelda: The Wind Waker.

All-time favourites:

1. Final Fantasy VII

2. Beyond Good & Evil

3. Metal Gear Solid (PSX)/Metal Gear Solid: Twin Snakes

4. Super Smash Brothers Melee

5. Deus Ex

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Hey Denden 100 Piek, heb je Twilight Princess nog niet gespeeld of vondt je hem gewoon minder goed dan Wind Waker? Leuk trouwens dat je ook een top hebt ingevuld.

Any way, hieronder nog even mijn top-5jes van de Handheld's:

Game Boy (GB):

1: Super Mario Land 2: Six Golden Coins

2: Super Mario Land

3: Mega Man

4: Tetris

5: Turtles: Fall of the Footclan

Game Boy Color (GBC):

1: Super Mario Bros. DX

- ik heb maar één GBC spel helaas

Game Boy Advance (GBA):

1: Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3

2: Kirby: Nightmare in Dreamland

3: Mega Man & Bass

4: Mario Kart: Super Circuit

5: Krazy Racers

Nintendo DS (NDS):

1: Mario Kart DS

2: Super Mario 64 DS

3: New Super Mario Bros.

4: Diddy Kong Racing DS

5: SBK Snowboard Kids

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Welke games staan op jouw verlanglijstje dit jaar? De volgende titels wil ik zelf zeker hebben:

PS: Het aantal sterretjes ( * ) achter een game geeft aan wat mijn persoonlijke verwachting is van deze titel.

Nintendo Wii:

Driver Parallel Lines (Sandbox) * * *

Mario & Sonic: Olympic Games (Sports) * * * *

Mortal Kombat: Armageddon (Beat 'm Up) * * *

Resident Evil: The Umbrella Chronicles (Rail-Shooter) * * * * *

Resident Evil 4 - Wii Edition (Survival/Horror) * * * * *

Soul Calibur: Legends (Action/Adventure) * * * * *

Super Mario Galaxy (Platform) * * * * *

Super Smash Bros. Brawl (Beat 'm Up) * * * * *

Tomb Raider: Anniversary (Action/Adventure) * * * * *

Nintendo DS:

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Action/Adventure) * * * * *

Playstation 2:

Tomb Raider: Anniversary (Action/Adventure) * * * * *

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Mario Galaxy, Metroid Prime, en alles met apen in doorzichtige knikkers (Wii)

Assassin's Creed, Drake's Fortune, GTA4, Ratchett & Clank (PS3)

Jammer dat dat allemaal nog maanden gaat duren. Maar goed, aangezien ik jaren niet gegamed heb, heb ik heb nog wat dingen in te halen die eerder op de Xbox 360 of PC uitkwamen (Oblivion, Rainbow Six Vegas, ...)

Ik heb trouwens Resident Evil 4 voor de PS2 voor weinig gekocht, schijnt er goed uit te zien met de nieuwe upscale-software van de PS3. Is dat nou dezelfde game als die titel voor de Wii??

sinterklaas

• 11821 messages
  • 3321 votes

Ben momenteel bezig met Splinter Cell: Chaos Theory (bij Intertoys voor 6 euro). Is een top spel. Een van de beste Splinter Cell delen.

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Jordy wrote:

Mario Galaxy, Metroid Prime, en alles met apen in doorzichtige knikkers (Wii)

Assassin's Creed, Drake's Fortune, GTA4, Ratchett & Clank (PS3)

Jammer dat dat allemaal nog maanden gaat duren. Maar goed, aangezien ik jaren niet gegamed heb, heb ik heb nog wat dingen in te halen die eerder op de Xbox 360 of PC uitkwamen (Oblivion, Rainbow Six Vegas, ...)

Ik heb trouwens Resident Evil 4 voor de PS2 voor weinig gekocht, schijnt er goed uit te zien met de nieuwe upscale-software van de PS3. Is dat nou dezelfde game als die titel voor de Wii??

Ziet Resi4 (PS2) er nog strakker uit op de PS3? De game was eigenlijk al erg mooi om te zien...als last-gen game sowieso.

Oorspronkelijk was Resi4 exclusief voor de Cube. Later kwam de game nog eens uit voor de PS2 met iets mindere graphics (niet echt opvallend) en de extra Ada content die bij de Cube versie ontbrak. In juni verschijnt nog eens de Wii versie die de extra's bevat van de PS2 versie, net wat strakker oogt (ook in 16:9) en dankzij de Wii-mote wat beter te besturen is naar het schijnt. Ook de Wii versie kreeg hier en daar al ruim een 9 net als de andere twee versies. Het enige minpunt wat je kan noemen is het feit dat het een bestaande game is. Grafisch was Resi4 al indrukwekkend als last-gen game, op de Wii oogt het zeker ook nog wel fraai.

Vooral het richten met de pointer gaat vloeiender dan met een control stick. Voor 30 euro komt de Wii-versie in de winkel. Dit omdat het in feite een bestaande game is, alleen geperfectioneerd voor de Wii. Maar voor zowel de Cube als de PS2 en de Wii blijft Resi4 een pracht van een game. Misschien ga ik deze nog aanschaffen. Hopelijk wordt Resident Evil: Umbrella Chronicles voor de Wii ook een must-have. Er scheen ook een andere Resi geweest te zijn voor de PS2 met online mogelijkheden. Ik ben alleen de naam vergeten.

Denden 100 Piek

• 397 messages
  • 121 votes

Resident Evil 4 kan grafisch nog aardig meekomen met next-gen toppers, vind ik. ik denk dat we nog best grafische hoogstandjes kunnen verwachten op de Wii als er al zoiets mogelijk was op de Gamecube (en Playstation 2). Umbrella Chronicles zal qua gameplay niet echt interessant worden, vrees ik. Maar grafisch wordt het prachtig, zeker weten.

Ik ben nog druk bezig met het binnenhalen van de laatste toppers op de Cube, en gewoon nog wat leuke games alvorens ik een Wii ga halen. Het wordt zeer lastig, aangezien ik altijd een budgetgamer ben geweest, en op die manier nooit de toppers Paper Mario 2 en Tales of Symphonia heb kunnen kopen. voor de rest heb ik de grootste toppers wel. Mag ook wel, met bijna 60 Gamecube games in bezit.

PsychoBoyJack

• 244 messages
  • 72 votes

Als ergens in het najaar de vernieuwde X BOX 360 uikomt (met die nieuwe chip), ga ik die kopen, samen met een HD scherm.

Het spel waar ik het meest naar uit kijk is Mass Effect. Ook verwacht ik veel van Bioschock, Assassins Greed, Splinter cell; Conviction, Halo 3, Haze, en hoe kan het ook anders; GTA 4

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Mocht ik nog een next-gen console aanschaffen, dan denk ik dat het de PS3 gaat worden (bij prijsverlaging). Games als Haze (altijd een fan geweest van Timesplitters) en GTA IV zou ik wel heel graag willen hebben in m'n toch wel uitgebreide collectie. En datzelfde vind ik van Halo 3, die jammergenoeg (en vanzelfsprekend) alleen op de 360 uitkomt. Ik denk er nog even over na welke van de twee next-gen consoles ik wil hebben.

Ik heb Tomb Raider: Anniversary vandaag binnen gekregen voor de PS2. Werkelijk een prachtig spel, een eerbetoon aan de eerste Tomb Raider en dezelfde beklemmende sfeer. De loop-routes in de levels komen sterk overheen met het orgineel, maar wijken daar soms ook sterk vanaf. City of Vilcabamba bijvoorbeeld gebruikt als basis het originele level maar is op sommige punten compleet anders ingedeeld. De levels lopen nu ook direct in elkaar over i.p.v. losstaande gebieden zoals in het origineel.

Dat het huis gebasseerd is op die van Legends (die het weer heeft van de films) blijft een klein minpuntje. Wel tof dat er een tuin is toegevoegd met een prachtig labyrint er achter. Het idee van verhuisdozen in de hoofdzaal komt dan weer wel uit de eerste Tomb Raider. Ook leuk dat er sommige verwijzingen zitten in bepaalde boeken die verspreid liggen in het huis. Zo las ik een boek over de zoektocht naar het schip de "Maria Doria". En de mensen die Tomb Raider II nog gespeeld hebben weten wat ik bedoel.

Conclusie: Een ode aan de eerste Tomb Raider, tempels en gewelven zijn groter en magischer dan ooit (soms bijna Zelda achtig), de sfeer is weer sinisters als vanouds en Anniversary is als game zeker uitgebreider als voorganger Legends. Een must-have voor de TR-fans en een aanrader voor liefhebbers van Action/Adventure games die zo mooi kennis kunnen maken met Lara Croft en haar reis door tempels, tombes en gewelven.

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Denden 100 Piek wrote:

Resident Evil 4 kan grafisch nog aardig meekomen met next-gen toppers, vind ik. ik denk dat we nog best grafische hoogstandjes kunnen verwachten op de Wii als er al zoiets mogelijk was op de Gamecube (en Playstation 2). Umbrella Chronicles zal qua gameplay niet echt interessant worden, vrees ik. Maar grafisch wordt het prachtig, zeker weten.

Resident Evil 4 zal denk ik niet drastisch mooier worden op de Wii. Zoals gewoonlijk kiezen ze voor de makkelijke weg en passen ze alleen de besturing aan. En deze schijnt ook nog perfect te werken heb ik gelezen op IGN. Op grafisch vlak wordt Resi 4 misschien wat strakker gepolijst en is het spel te spelen in 16:9. Ik ga het spel waarschijnlijk wel aanschaffen omdat het zeker de moeite waard is.

Wat betreft Umbrella Chronicles denk ik alleen dat fans van games als House of the Dead deze game kunnen waarderen. Anderzijds lijkt de Wii natuurlijk perfect voor Rail-shooters en volgens Capcom wordt UC wel een stuk afwisselender dan de standaard Rail-shooters. Het kiezen tussen paden in het huis was één voorbeeld. Ik hou deze game wel goed in de gaten want het kan opzich best een topper worden. Op zijn eigen manier natuurlijk.

Ik ben nog druk bezig met het binnenhalen van de laatste toppers op de Cube, en gewoon nog wat leuke games alvorens ik een Wii ga halen. Het wordt zeer lastig, aangezien ik altijd een budgetgamer ben geweest, en op die manier nooit de toppers Paper Mario 2 en Tales of Symphonia heb kunnen kopen. voor de rest heb ik de grootste toppers wel. Mag ook wel, met bijna 60 Gamecube games in bezit.

60 Cube games is aardig wat en sowieso 10 meer dan wat ik heb. Ik heb de Wii al een geruime tijd in m'n bezit (al één keer opgestuurd wegens reparatie) en ik ben er nog steeds gek op. Excite Truck is meesterlijk, SSX Blur vind ik persoonlijk de beste Snow Boarder aller tijden en een eigenwijs spelletje als Kororinpa is gewoon zeer vermakelijk. Ik wacht momenteel op Resi4, Driver Parallel Lines (als het een goeie game wordt uiteraard) en Mortal Kombat: Armageddon.

Games waar ik naar uit kijk: Super Smash Bros. Brawl, Super Mario Galaxy, Resident Evil: Umbrella Chronicles, Soul Calibur: Legends, Metroid Prime 3: Echoes, Tomb Raider: Anniversary, Battalion Wars II en heel misschien Mahunt 2 of Obscure II. Het lange wachten op echte toppers is nog altijd een heel groot nadeel. Maar daar hebben natuurlijk alle consoles in het begin mee te kampen.

Hannibal

• 9381 messages
  • 3305 votes

Vandaag de nieuwe Tomb Raider voor de pc aangeschaft. Ziet er prachtig uit, wat een feest van herkenning.

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Tomb Raider: Anniversary...prachtig spel. Zie mijn post van 2 juni 2007, 17:38 uur (3 posts naar boven).

Hannibal

• 9381 messages
  • 3305 votes

Ja, die had ik al gelezen.

Ik moet het nu opnemen tegen 3 dino's (level 3) maar dat valt niet mee zeg. pffff...

Inderdaad grappig, dat je de levels eigenlijk al (her)kent, maar toch veel uitgebreider zijn. Soms is het wel makkelijk, als ik precies weet wanneer ik aangevallen ga worden.

Vaak kom je in een heel herkenbare ruimte, maar je opdracht is er heel anders dan in het oorspronkelijke eerste deel, en de pakketjes liggen op andere plekken.

Zo op het eerste gezicht vind ik dit het mooiste deel van allemaal. Deel 1 en deel 4 (The Last Revelation) waren tot nu toe mijn favorieten. Heerlijk dat ze weer in de echte tombes rondloopt, waar ze thuishoort.

Ik ben in ieder geval blij dat Core Design ze niet meer maakt na dat gedrocht van The Angel of Darkness. ("Ik ben nog niet sterk genoeg om deze deur te openen", tssss hoe verzinnen ze het) Crystal Dynamics geeft Core Design met deze 'remake' een flinke klap in het gezicht.

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Zo was City of Vilcabamba behoorlijk anders ingedeeld dan in het origineel. In Tomb Raider 1 was er ergens een ruimte in dit level waar je een steen (in Anniversary een kist) naar binnen moest schuiven tegen de zijmuur aan om zo op dat zoldertje te komen. Bovenin zag je wat oude meubels, wat stro en een vleermuis aan 't plafond. Als je weer beneden was (zelfde kamer) kon je achterin twee nisjes vinden (links en rechts). In de ene nis lag een sleutel en in de andere nis (met schedels bedekte muren) een klein beeldje. In Anniversary lag dit beeldje er niet vreemd genoeg.

Ik vind het wel apart dat het basin in de hoofdzaal een hoge rand bevat. In het origineel kon je er zowel in als uit komen. Ook de onderwater tunnel is in Anniversary een stuk korter en heeft maar één einde. In TR1 kon je ook nog naar links waar je uit kwam bij een kamer met waterspugers en een Healt-pak. Het derde level waar ik nou mee begin (Lost Valley) begint vreemd genoeg pal voor de waterval. Terwijl het origineel ergens achteraan de waterval begon wat juist voor een verassing zorgde wanneer je werd meegesleurd en door de stroming naar beneden viel.

In het begin level "Caves" was er ook iets totaal anders dan in het origineel. De eerste schakelaar in het level (vlak na de eerste vleermuizen) opende naast je een deur. Hier achter was een kamer (#) met een vleermuis, een verhoging die leide naar de bruggen-kamer met de wolven. In Anniversary is deze route veel korter gemaakt en loopt hij een stuk anders. De bruggen-kamer opzich is ook een stuk kleiner dan in de originele Tomb Raider. Dat de makers van TR beweerden dat Anniversary veel groter zou worden dan het origineel geloof ik graag. Maar op sommige punten juist weer kleiner.

Ook vond ik vreemd dat het einde van Caves (schuine muren met dart pijlen) kleiner was en anders ingedeeld. Ik weet nog goed dat je vanuit deze hal zo door een houten schot heen kon kijken naar het kamertje (#). Stiekem hoopte ik ook dat de makers van Anniversary de bekende mummy in "Caves" zouden zetten (zie bruggen-kamer). Maar ja, we kunnen ook niet alles hebben denk ik dan. En aan het huis te zien wilde Crystal Dynamics denk ik graag hebben dat Anniversary in een direct lijn zou liggen met Legends en de twee films. Beetje jammer want Lara's originele stulpje was veel groter, leuker om in te rennen, springen en klimmen en de de toevoeging van de enorme tuin in TR2 en 3 was een uitkomst.

Denden 100 Piek

• 397 messages
  • 121 votes

megaman wrote:

60 Cube games is aardig wat en sowieso 10 meer dan wat ik heb. Ik heb de Wii al een geruime tijd in m'n bezit (al één keer opgestuurd wegens reparatie) en ik ben er nog steeds gek op. Excite Truck is meesterlijk, SSX Blur vind ik persoonlijk de beste Snow Boarder aller tijden en een eigenwijs spelletje als Kororinpa is gewoon zeer vermakelijk. Ik wacht momenteel op Resi4, Driver Parallel Lines (als het een goeie game wordt uiteraard) en Mortal Kombat: Armageddon.

Nou ja, zoals je al in mijn pm las, zijn het er nu nog 51, maar ik heb al betaald voor de 6 games die ik online van iemand heb gekocht. dus heb ik er in feite 57. En SSX Blur wil ik erg graag hebben, want ik ben zwaar verslaafd geweest aan SSX Tricky. 3 was ook erg leuk. Excite Truck vind ik ongetwijfeld ook geweldig, Excite Bike vond ik vroeger tenslotte ook al zo tof.

Pascal A

• 213 messages
  • 0 votes

Resident Evil 4 zal denk ik niet drastisch mooier worden op de Wii. Zoals gewoonlijk kiezen ze voor de makkelijke weg en passen ze alleen de besturing aan. En deze schijnt ook nog perfect te werken heb ik gelezen op IGN. Op grafisch vlak wordt Resi 4 misschien wat strakker gepolijst en is het spel te spelen in 16:9. Ik ga het spel waarschijnlijk wel aanschaffen omdat het zeker de moeite waard is.

Ze mogen van mij bij de volgende Resident Evil één optie toevoegen aan de controls en dat is het switchen van wapens in de game zelf, en dus niet heel erg irritant in het menu, een simpele knop op de control is genoeg.

Ik kijk trouwens heel erg uit naar R.E.5 en Silent Hill 5 als die games uit zijn wordt het voor mij tijd om een PS3 of een Xbox 360 aan te schaffen.

PsychoBoyJack

• 244 messages
  • 72 votes

Pascal A. schreef;

'' Ze mogen van mij bij de volgende Resident Evil één optie toevoegen aan de controls en dat is het switchen van wapens in de game zelf, en dus niet heel erg irritant in het menu, een simpele knop op de control is genoeg.''

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik begon me dr een beetje aan te ergeren , van de hele tijd switchen in het menu (zeker omdat het vaak nodig was om van wapen te wisselen)

joe black

• 364 messages
  • 1462 votes

1. Call of duty: the big red one

2. The Godfather

3. GTA

4. metal gear solid

5. fifa

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2262 votes

Ik heb het waarschijnlijk al eens eerder gevraagd: maar zijn er ook mensen die GTA San Andreas multiplayer spelen?

Pascal A

• 213 messages
  • 0 votes

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik begon me dr een beetje aan te ergeren , van de hele tijd switchen in het menu (zeker omdat het vaak nodig was om van wapen te wisselen)

Het is idd heel echt irritant ik probeer zoveel mogelijk met de handgun te doen, en als ik in een hoek wordt gedreven en het niet red met mijn handgun, gebruik ik ff snel een ander wapen.

Het switchen van wapen is best belangrijk in Resident evil dus dat moet gewoon snel.

Pascal A

• 213 messages
  • 0 votes

Oh ja nog ff voor alle gamefreaks, elke woensdag avond om 21.00 is er een serie op Discovery, I Videogame het gaat over de geschiedenis van gaming tot het gamen van nu.

Voor de liefhebbers woensdag is de tweede aflevering.

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Pascal A wrote:

(quote)

Ze mogen van mij bij de volgende Resident Evil één optie toevoegen aan de controls en dat is het switchen van wapens in de game zelf, en dus niet heel erg irritant in het menu, een simpele knop op de control is genoeg.

Ik kijk trouwens heel erg uit naar R.E.5 en Silent Hill 5 als die games uit zijn wordt het voor mij tijd om een PS3 of een Xbox 360 aan te schaffen.

Capcom heeft dit probleem vaker gehad. In het begin van de Mega Man serie op de NES kon je ook alleen van wapen veranderen door elke keer weer naar het menu te gaan. Bij de Anniversary Collection van Mega Man voor de Cube/Xbox/PS2 werd een systeem waarbij je met een druk op de knop kon switchen tussen wapens. Nou moet Capcom dat ook eens doen bij Resident Evil vindt ik.

Pascal A

• 213 messages
  • 0 votes

Capcom heeft dit probleem vaker gehad. In het begin van de Mega Man serie op de NES kon je ook alleen van wapen veranderen door elke keer weer naar het menu te gaan. Bij de Anniversary Collection van Mega Man voor de Cube/Xbox/PS2 werd een systeem waarbij je met een druk op de knop kon switchen tussen wapens. Nou moet Capcom dat ook eens doen bij Resident Evil vindt ik.

Zelf had ik de Gamecube versie en in het begin dacht dat het iets te maken had met het beperkt aantal buttons op de controller.

HeresJohnny

• 104 messages
  • 5 votes

ThaMovieVoter wrote:

Ik heb het waarschijnlijk al eens eerder gevraagd: maar zijn er ook mensen die GTA San Andreas multiplayer spelen?

Nee, wel Vice City op pc

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

De Multiplayer in GTA San Andreas heb ik nooit echt geweldig gevonden. Sowieso niet logisch aangezien alle aktie zich afspeelt op één beeldscherm. Daardoor kan een andere speler makkelijk beknelt raken achter een muur of gewoon geen overzicht meer hebben over het speelveld. Hack & Slash games als Gauntlet of Baldur's Gate (Console versie) hadden ditzelfde probleem in Multiplayer. Alleen hier had je het voordeel dat de camera zich boven het speelveld bevond. Ze hadden bij San Andreas beter een Splitscreen mode kunnen stoppen zoals bij Driver indertijd op de PSone. Midtown Madness 3 op de Xbox had dit ook.

Op dit moment ben ik aardig in de Resident Evil mood en na de twee films nog eens te hebben bekeken probeer ik alle delen te verzamelen voor de Gamecube. Alhoewel alle delen, alleen het originele deel 1 niet. Gelukkig kan ik die nog ergens krijgen voor de PSone. Ik kijk ook erg uit naar Resident Evil 4 - Wii Edition en Resident Evil: The Umbrella Chronicles. Naast De Resi delen ben ik nog op zoek naar de Silent Hill Collection voor de PS2. Op Silent Hill 1 van de PSone na (nogal vreemd) zitten alle delen in dit pakket.

Samenvatting van de games die ik nu probeer te verzamelen:

Resident Evil delen:

Resident Evil Zero - Gamecube

Resident Evil - Playstation

Resident Evil (remake) - Gamecube

Resident Evil 2 - Gamecube

Resident Evil 3: Nemisis - Gamecube

Resident Evil: Code Veronica X - Gamecube

Resident Evil 4 - Gamecube (heb ik al)

Toekomstige delen:

Resident Evil 4 Wii Editiion - Wii

Resident Evil: The Umbrella Chronicles - Wii

Silent Hill delen:

Silent Hill - Playstation

Silent Hill Collection PS2:

----------------------------------

Silent Hill 2

Silent Hill 3

Silent Hill 4: The Room

Pascal A

• 213 messages
  • 0 votes

Resident Evil Zero - Gamecube

Resident Evil - Playstation

Resident Evil (remake) - Gamecube

Resident Evil 2 - Gamecube

Resident Evil 3: Nemisis - Gamecube

Resident Evil: Code Veronica X - Gamecube

Resident Evil 4 - Gamecube (heb ik al)

Jammer dat ik ze zelf allemaal niet meer heb, ik heb een paar weken al mijn consoles en games verkocht.

Het enigste dat ik nog heb is Silent Hill PSone (Daar heb ik echt heel lang naar gezocht) en de rest van de Silent hill serie op de PS2.

Ik heb nu alleen nog een PSP en wacht op Silent hill Origins.

Het is jammer dat SH1 alleen bij de japanse versie van the SH collection zit.

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Het blijft een beetje stil hier in dit forum. Gelukkig heb ik nog even het één en ander te vertellen in mijn review van:

Driver: Parallel Lines (Wii)

Al vanaf 't begin ban het Playstation tijdperk waren zowel m'n broer als ik dik verslaafd aan Driver. Voor mij was de optie "Free Ride" een echte uitkomst om ze eens even lekker te touren door de stad. Vaak nog met enkele cheats er bij waardoor je onschadelijk werd of dat de politie niet reageerde. M'n broer koos voor het echte werk en speelde de missies door. Driver in het algemeen was voor mij een game die qua gameplay realistischer over kwam dan de wat cartoon-achtige GTA games. Vooral het rijden, slippen door de bochten en afschudden van polities was al iets wat GTA nooit heeft overtroffen in de 3D versies van deze series.

Helaas ging het bergafwaarts met Driver wat kwam omdat de serie teveel wilde lijken op GTA maar dat niveau nooit wist te bereiken. In Driver 2 kon je voor het eerst uit de auto en liep je nogal stijfjes door de straten. Dit deel liet al goed zien wat de beperkingen waren van de oude PSX en vergde er gewoon teveel van. Gebouwen die een paar meter voor je tevoorschijn sprongen, auto's die narmate je dichtbij kwam langzaam werden opgeboud en kartonnen decors wat water moest voorstellen en niet zo goed overliepen naar de achtergrond als dat de bedoeling was. Het geen waar Driver 1 ook al mee te kampen had waren de vreemde bugs in het spel. Politiewagens die door het dak van een parkeergarage heen schoten of burgers die over het water heen liepen. In Driver 2 kon je, voordat je tegen een muur aan wilde botsen, nog uitstappen waarna de auto dwars door de muur heen reed.

Ondanks deze fouten hebben ik en m'n broer best veel schik gehad met de 'Drivers'. Jaren later, toen GTA al dik de koning was op free-roaming (tegenwoordig Sandbox genoemd) gebied, kocht ik nog Driver 3 op de Xbox (inmiddels alweer op de PS2). De gebieden waren prachtig en sommige landen zoals Nice (Frankrijk) waren meer toeristische trekplijsters dan grauwe steden. De wagens reden vrij realistisch, al waren ze minder flexibel dan in de oude Driver delen. Helaas kampte ook Driver 3 weer met slordige fouten en slordigheden waardoor de game niet bepaald hoog scoorde. De burgers slaken allemaal dezelfde kreetjes wanneer ze uit de auto's worden getrokken. Bepaalde sound effecten, zoals wanneer er stukken metaal op de grond vielen van een auto, klonken niet naar behoren. Ook in bepaalde gebieden waren sommige stukken niet goed afgemaakt en wist de auto niet goed het verschil tussen de grond en een stijle bergrand. De hoofdpersonage Tanner (a.k.a: The Driver) die we kennen uit de vorige delen, loopt en springt nog steeds te houterig. Ook hier zeg ik weer dat ik me ondanks deze foutjes best heb vermaakt met Driver 3.

En dan zijn we nu aangekomen bij Driver: Parallel Lines (oftewel: Driver 4). De Wii versie om precies te zijn. Sinds de komst van de Wii viel het me al op dat dit systeem wat meer diverse games voorschoteld dan voorganger Gamecube dat deed. Met name in het Free-Roaming genre was True Crime zo'n beetje de enige game op de Cube. Grafisch nogal matig met wazige texturen en nog slordigere fouten dan Driver destijds had. Gebouwen die pikzwart waren (oftewel: zonder texturen), sommige gedeeltes van de stad die niet waren afgemaakt en het spel crashte diverse keren. Erg jammer want de Cube kon wel een degelijke GTA-beater gebruiken. Gelukkig kwam daar dan de revolutionaire opvolger van de kubus met de Free-Roaming games: Godfather, Driver: PL en Scarface. Dankzij de populairiteit van de Wii komen er steeds meer ontwikkelaars tevoorschijn om games te produceren voor de Wii. Veelal PS2/Xbox/Gamecube ports die alleen qua besturing echt opzienbarend zijn.

Zo ook Driver: Parallel Lines. Ik ken het origineel van de Xbox en PS2 niet wat misschien wel een voordeel is. Daar is een overzetting naar de Wii ook voor bedoeld. Voor mensen die deze game nog nooit gespeeld hebben en via de Wii dus kunnen kennismaken. Meestal een gemakzuchtige aktie van ontwikkelaars om maar even snel een slaatje uit de Wii te slaan. Any way, deze Driver op de Wii bevalt me zeer goed. De graphics zijn stukken beter dan genre genoot Godfather: Blackhand Edition. De auto's glimmen mooi, de straten zijn goed gevuld met burgers, auto's, rondslingerend vuilnis en andere voorwerpen zoals tonnen en dozen. De wagens rijden precies hetzelfde als bij Driver 3 en daar is ook niks mis mee. Het personage in Driver: PL (dit keer geen Tanner) loopt veel soepeler en het spel bevat niet dezelfde fouten en slordigheden als Driver 3 die had.

De sfeer is lekker swingend (jaren 70) en de mogelijkheid om van radiozenders te wisselen doet al gauw denken dat de makers veel hebben gekeken naar GTA Vice City. De stijlvolle scénes in het spel doet ook wel denken aan de film Kill Bill. Verder is Driver: PL totaal geen miskoop en ziet er best mooi uit en speelt perfect op de Wii. Er is dit keer gekozen voor één stad net zoals bij GTA. Opzich wel fijner want je kunt zien dat de stad veel beter is uitgewerkt en meer is opgevuld dan de losse en kleinere steden uit Drivere 1, 2 en 3. In dit genre vindt ik Driver : PL zeker wel de beste op de Wii. Als vergelijkingsmateriaal heb ik dan alleen Godfather (Scarface heb ik niet) maar qua stijl en graphics scoort Driver veel hoger dan de Peetvader. Het vechtsysteem in Godfather is alleen nog een stuk beter en uitgebreider uitgewerkt in tegenstelling tot Driver. Maar daarnaast is er in Driver veel meer aktiviteit in de stad. Zoek je een vette Sandbox game voor de Wii: Driver: PL is de game!

Helaas nog steeds geen GTA beater maar wel een tof alternatief. Je hoort het al, bij mij thuis zijn we weer in de ban van Driver. De jaren 70 stijl en muziek, slippen door de straten en achtervolgd worden door polities geven het typische Driver sfeertje, wat ik erg mistte in Driver 3, weer geheel terug. En nee, je kan niet zwemmen in Driver: PL en de boten zijn ook achterwege gelaten. Maar wat dan nog, het is tenslotte Driver en niet GTA. Dat is waar Driver 3 de mist in ging. Any way, als Wii eigenaar zul je echt geen spijt krijgen om Driver aan te schaffen. Top spel!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

megaman wrote:

Het blijft een beetje stil hier in dit forum.

http://www.gamesmeter.nl/

ewalk

• 767 messages
  • 1059 votes

Ik wacht op patch 1.27 van Battleground Europe. Missionleader spawning, mortieren en supplytrucks. Eindelijk zichtbare voorraadlijnen! En natuurlijk TOEs. Table of Organisation and Equipment! Voorraden zijn niet meer gebonden aan steden maar aan de brigades. Dit betekent evt. gemechaniseerde brigades, infanteriebrigades, infanteriepantserbrigades, etc. Een gigantische frontlijn van Oost naar West!

Lekker!

www.dutchd.nl[/url]

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.