- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ik ben geneigd om dit te kopen:
Big Damn Sin City met maar liefst 1300 pagina's.

Alleen wel €86,99, hoewel ik 'm op eBay zie staan voor 20 à 30 Euro minder. Nog maar eens goed over nadenken.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Lijk mij niet lekker lezen zo'n pak papier.
Stevige prijs , maar je krijg er wel wat voor .
Wacht op digitale verzie.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
@ Shinobi : Houd rekening met invoerrechten wanneer het uit de US moet komen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Shinobi Ik zou het eerlijk gezegd niet doen. Dat Art of Sin City boek stelt niet veel voor en zo'n dik boek leest echt niet praktisch. Er zit voor de rest ook niets in dat je los kunt kopen precies, al is 90 euro wel een goede deal voor de 7 delen + Art of Sin City. Let inderdaad wel op voor invoerrechten zoals Brix zegt, want dat zal wel een serieuze kost zijn. De 7 delen los komen op 125 euro als je ze nieuw koopt, maar je vind ze vast en zeker wel goedkoper.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
De invoerrechten worden negen van de tien keer gedekt, staat er meestal wel duidelijk bij.
Ik laat het maar links liggen. Inderdaad te onpraktisch om te lezen en niet alle verhalen zijn even boeiend. Daar kwam ik afgelopen weekend achter toen ik Sin City: A Dame to Kill For (2014) zag.
Dan maar een keer de beste delen die in Sin City (2005) zijn verwerkt los kopen.
Bedankt voor de feedback heren. 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Guns of Shadow-Valley cbr digitaal Engelstalig Dave Wachter-James Clark .
7 delige chapter mooi verpakt in lilliput hardcover,prima tekenwerk.
http://i62.tinypic.com/5bb2qb.jpg
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Noach
Compleet 4 albums digitaal cbr NL talig.
Tekst: Darren Aronofsky & Ari Handel
Tekeningen: Niko Henrichon
Titels
Wegens de slechtheid van de mensen
En alles wat kruipt
En het Water Overspoelde de Wereld
Hij die Vloeit moet Bloeden.
Strip verfilmd of omgedraaid ,geef mij dan de strip prima scenario ,verbluft tekenwerk met zo weinig mogelijk aan dialoog .
4 schitterende albums.
http://i61.tinypic.com/fd9jlg.jpg
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Guns of Shadow-Valley cbr digitaal Engelstalig Dave Wachter-James Clark
Ziet er weer mooi uit. Ik heb me de laatste dagen bij aankopen beperkt tot een achtergrondverhaal bij de Nederlandse stripschrijver Dick Matena, "100 pagina's Dick", recente uitgave uit januari 2014, uitgeverij Personalia, op het standaardformaat van een stripverhaal. Wel met een fraaie foto uit 1986 over de eerste twee pagina's van Dick Matena voor zijn (?) boerderij in België.
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Noah vond ik een goede film. Heb de strip al regelmatig in de colruyt zien liggen. Was een beetje uit mijn gedachten gegaan. Binnenkort zeker eens lezen, ziet er mooi uit.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Sol1
Lijkt mij een prima eerbetoon aan Dick-Matena moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel op de hoogte ben van zijn werk, ook strips zonder ballon tekst waren niet mijn favorieten , ik meen nog hier binnen op digitaal de strip ‘Kees de jongen ’en ook die heb ik moeite met te veel aan tekst .
Zo ieder zijn ding wens je veel leesplezier met je aanwinst.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Dick Matena is een meesterverteller. Maandelijks schrijft hij een column in de Eppo en dat is keer op keer genieten. Hij tekende Tom Poes voor Marten Toonder, en zijn eigen SF strip Virl is knap gemaakt en heeft een goed verhaal. Matena is even wennen, je moet er even doorheen, maar is hij erg goed. 
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Dick Matena is een meesterverteller. Maandelijks schrijft hij een column in de Eppo en dat is keer op keer genieten. Hij tekende Tom Poes voor Marten Toonder, en zijn eigen SF strip Virl is knap gemaakt en heeft een goed verhaal. Matena is even wennen, je moet er even doorheen, maar is hij erg goed.
Goedemorgen Hannibal,
Ik ken hem eigenlijk, niet als persoon, maar door zijn werk in het striptijdschrift Pep uit de 70er-80er jaren van de vorige eeuw. Zijn werk varieert qua stijl (veel tekst, weinig tekst, bijna literair, gewoon taalgebruik), maar heeft wel een vrij goede constante kwaliteit. Van die oude Pep's ligt hier nogal een stapel. Met zijn moderne werk ben ik niet bekend.
Edit 13:52: aan je avatar te zien, ben je blijkbaar ook een Blacksad fan.
Dat heb ik eerder deze morgen over het hoofd gezien.
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Lijkt mij een prima eerbetoon aan Dick-Matena moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel op de hoogte ben van zijn werk, ook strips zonder ballon tekst waren niet mijn favorieten , ik meen nog hier binnen op digitaal de strip ‘Kees de jongen ’en ook die heb ik moeite met te veel aan tekst . Zo ieder zijn ding wens je veel leesplezier met je aanwinst.
Goedemorgen madmax1,
Bedankt voor de wens. Matena werkt in verschillende stijlen.
Ik heb Franstalige strips in het verleden (en nu nog steeds) onder andere gebruikt als prettig hulpmiddel, dat wil zeggen: één van de mogelijke hulpmiddelen, bij het leren en onthouden van Frans. Een magistrale striplastpost was daarbij Achille Talon (in het Nederlands: Olivier Blunder), met zijn woordenvloed, zijn absurdisme en zijn neologismen. Soms vrijwel niet te vertalen, zelfs met het woordenboek erbij. Op andere momenten: zo goed als geen tekst. Dat moet voor u bepaald geen favoriet zijn geweest.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Sol1
Was van morgen in Verviers denk haal je nog wat van die goed kopen strips op voor te scannen,echter het was afgelopen met de aanbieding ,en albums rond de 15 euro snijden voor te scannen is me teveel van het goede.
Niet dat ik niet van humoristische strips hou , Achille Talon ken ik wel maar is niet mijn strip,ondanks mijn Waalse afkomst is in mijn jeugd het strip verhaal een van de belangrijkste hulpmiddelen geweest bij de ontwikkeling van de Franse taal , de aaneen geschreven boeken was te inspannend voor mij en heb ik gemeden,als hulp middel gebruik ik nu mijn vrouw of mijn kinderen die taal nog perfect beheersen , zelf ben ik alleen nog goed in een strip met weinig dialoog haha.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Edit 13:52: aan je avatar te zien, ben je blijkbaar ook een Blacksad fan.
Dat heb ik eerder deze morgen over het hoofd gezien.
Ja, Blacksad is een topreeks. 
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Ja, Blacksad is een topreeks.
Absoluut! Ik heb op 5 augustus 2014 een minuscuul stukje tekst geplaatst hier, maar wist toen nog niet hoe er een plaatje bij te plakken. Alleen het laatste deel (5 - Amarillo) uit de reeks heb ik niet, wel mee in mijn handen gestaan in het buitenland. Ik hoop die binnenkort op te pakken.
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
http://www.comicbookresources.com/imgsrv/preview/0/0/1/DejahMars01-Cov-Anacleto-90a33.jpg
http://www.comicbookresources.com/imgsrv/preview/0/0/1/DejahMars01-1-c99d8.jpg
http://www.comicbookresources.com/imgsrv/preview/0/0/1/DejahMars01-2-e28c0.jpg
Dejah of Mars 1-4 uitgelezen.
Leuk verhaal. Dejah Thoris moet deze keer haar echtgenoot redden. The Red Reaper heeft hem uitvoerd en experimenteert op zijn lichaam om zijn onsterfelijkheid te achterhalen.
nu wachten tot noember voor nieuwe verhalen over John Carter als de nieuwe reeks uitkomt.
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Voor wat betreft mogelijk interessante westernstrips, kom ik voor de bekende liefhebbers hier (inclusief mijzelf) er twee tegen.
Rouge Comme Neige schijnt een hele goede presentatie te zijn van Indiaanse oorlogen in het Colorado van 1896, een soort van cinematografische weergave van een winter zonder einde. De striptekenaar is Christian de Metter, de uitgever is Casterman.
Klassieke ingrediënten met onder andere een verwijzing naar de strijd rond Wounded Knee.
Christian de Metter heeft in 2009 een boekhandelsprijs gewonnen voor een stripbewerking van de film Shutter Island.
Zie de volgende link:
De Metter - Rouge comme la neige - Christian De Metter - Casterman BD - bd.casterman.com
Jack Jackson is een striptekenaar van de westkust van de verenigde staten, in de tachtiger jaren betrokken bij de oprichting van de underground-scene van strips in die regio.
Zijn westernstrips Los Tejanos en Une Cause Perdue zijn in bepaalde Europese landen niet uitgebracht, dat wordt nu goedgemaakt door een publicatie van de uitgever Delcourt.
Beide strips zijn daarin opgenomen onder de naam Une Autre Histoire de l'Amérique.
Zie de volgende link:
Une autre histoire de l'Amérique, comics chez Delcourt de Jackson - planetebd.com
Deze gegevens gelden dan weer wel voor de Franse markt. Mogelijk ook in Nederland of in het Nederlands verkrijgbaar, dat is mij niet bekend.
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Van Jack Jackson's werk (zie mijn vorige e-mail) kan een 26 pagina's tellend voorbeeld in .pdf worden gedownload. Zie onder andere deze link.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
@ Sol1:
Zeer bedankt voor de interessante info en de links.
In tegenstelling tot dat in Rouge comme la neige (Christian de Metter) spreekt de tekenstijl van Jack Jackson (Los Tejanos & Lost Cause) mij niet erg aan.
Je kan de undergound stijl er nog goed in herkennen.
Het verhaal zelf van die laatstgenoemde strips dan weer wel.
Leuk commentaar ook van Jean Giraud op Los Tejanos/Lost Cause.
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
In tegenstelling tot dat in Rouge comme la neige (Christian de Metter) spreekt de tekenstijl van Jack Jackson (Los Tejanos & Lost Cause) mij niet erg aan.
Qua potloodtekeningen, moest ik bij Rouge comme la neige eerst even denken aan de oude stijl van Jos Looman met diens strip Dzjengis Khan uit 1973-1975. Als je die twee stijlen naast elkaar zet, zie je echter duidelijker de verschillen.
Hij is wel negatief over eigen werk ... ...
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Noah van Image Comics gelezen. Leuk om lezen, voor 90% hetzelfde als de film.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Heeft iemand toevallig ook de recente uitzending gezien van het Canvas TV programma "Hoera Cultuur"?
Ik zag vanmorgen de herhaling, met daarin een heel leuk item over de Brusselse tekenaar Berthet.
Het ging voornamelijk over de invloed van de film noir op zijn stripwerk.
Ik vond het interessant.
http://i59.tinypic.com/qoznso.jpg
http://i61.tinypic.com/2qv9mrr.jpg
http://i62.tinypic.com/4tskgh.jpg
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik stond een beetje achter met de Rode Ridders, dus ergens vorige week nummer 241 (De Zwarte Weduwe) en 242 (De Spookkrijgers) in een actie (3,90 euro per album) aangeschaft. Gisteravond De Zwarte Weduwe gelezen, maar dat is werkelijk één van de slechtste albums in tijden. Het verhaal heeft amper fut, lijkt ook meer een herhaling van andere delen te zijn, en de tekeningen zijn erg lelijk.
Ik heb de reeks altijd een erg warm hart toegedragen, maar ik hoop ten volle dat De Spookkrijgers van een beter niveau is
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Nieuwe John Carter serie op komst van Dynamite comics >
Marz Goes to Mars: JOHN CARTER: WARLORD OF MARS Returns | Newsarama.com
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Ik stond een beetje achter met de Rode Ridders, dus ergens vorige week nummer 241 (De Zwarte Weduwe) en 242 (De Spookkrijgers) in een actie (3,90 euro per album) aangeschaft. Gisteravond De Zwarte Weduwe gelezen, maar dat is werkelijk één van de slechtste albums in tijden. Het verhaal heeft amper fut, lijkt ook meer een herhaling van andere delen te zijn, en de tekeningen zijn erg lelijk.
Ik heb de reeks altijd een erg warm hart toegedragen, maar ik hoop ten volle dat De Spookkrijgers van een beter niveau is
Het probleem met de Rode Ridder serie lijkt mij de hoge verschijningsfrequentie (3 of 4 albums per jaar)
Twee zou naar mijn mening genoeg zijn, en de druk voor de tekenaar en scenarist wat verlagen, ten gunste van de kwaliteit.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Die frequentie zorgt er ook bij mij voor dat ik een eind achter lig met het lezen van de albums.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Gisteren dan toch De Spookkrijgers gelezen en hoewel daar ook wel wat op aan te merken is, is het wel een verbetering ten opzichte van zijn voorganger. Ik krijg wel het gevoel dat de albums gewoon in willekeurige volgorde worden uitgebracht? De ene moment zit Johan ergens in een verre uithoek en het album erna zit hij weer in De Horst. Nu zitten de oude albums ook niet meer zo fris in mijn geheugen, maar die hadden toch altijd nog wel een melding in de trend van 'na lange omzwervingen/na de avonturen van/...'
Soit, De Spookkrijgers grijpt terug op een aantal klassieke personages (onder andere Yorimoto) en het werkt beter dan in deel 239 - De Duivelse Poppenspeler met de terugkeer van Enid. Op het einde eventueel de heropstanding van Demoniah? Misschien geeft het de reeks wel terug een nieuwe boost.