• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.242 actors
  • 9.374.446 votes
Profile

Strips

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Antwerpen heeft trouwens ook zo'n beurs, al is die wel wat kleiner, genaamd de Antwerp Sci-Fi Convention. Maar vanuit Nederland is het inderdaad wel een serieuze trip

Thorongil

• 1620 messages
  • 691 votes

http://www.comicbookresources.com/assets/images/preview/b16b952i8195/prv8195_cov.jpg

IDW's Godzilla: Kingdom of Monsters (12 issues) gelezen ter voorbereiding vopor Pacific Rim. Was een echte leek wat Kaiju betreft. Echt geweldig om monsters als King Ghidora, Mechagodzilla en Godzilla tegen elkaar te zien vechten. Ook de menselijke karakters, Sergeant Woods en Allie waren interessant om volgen.

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Yep, maar toch bedankt, had ook anders kunnen zijn

Ook Archonia klant Bakema?

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Waar denk je dat ik die trades bestel? Juist....

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Een erg handige suplier, zeker weten.

de-alchemist

• 167 messages
  • 87 votes

www.cheap-comics.com

Ook niet verkeerd!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Qua prijs inderdaad soms de moeite maar alleen zonde van die waanzinnig slechte site.

Ga ik toch ook liever voor Archonia, staan ook vaak op beurzen trouwens.

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Voorheen bestelde ik nogal eens bij Comicasa.....zo'n 8 jaar geleden zeg maar. Maar dat waren losse issues vaak die ik miste of een limited serie in 1 x. Maar ik vind dat nu te beperkt eigenlijk. Archonia bevalt me eigenlijk prima, daar vind je in principe alles wel. Best lang wachten totdat alles compleet is en het opgestuurd wordt, maar echt hinderlijk vind ik dat niet, zolang ik maar zeker weet dat het komt uiteindelijk. Toch is er bij mijn voorlaatste bestelling nu iets gecanceled. En daar irriteer ik me wel aan, want dan mis je weer iets uit een reeks bijvoorbeeld. Maar goed, alles is te vinden dus die komt wel weer elders vandaan. En het probleem zit hem vaak meer bij de leverancier. Maar grappig is het niet. Gebeurt wel vaker bij webwinkels dat ze iets aanbieden, je bestelt het en dan kunnen ze het toch niet leveren. Het grootste verbeterpunt van een hoop van die sites/zaken al dan niet in samenspraak met leveranciers.

de-alchemist

• 167 messages
  • 87 votes

Lees tegenwoordig meer Nederlandse strips dan normaal. Ik hou het meest van Amerikaanse comics en af en toe een goeie manga. Daarnaast hou ik van Frans-Belgische klassiekers maar wij kunnen er ook wat van! Ik lach me momenteel stuk met Dirkjan en De Familie Doorzon! Zijn er liefhebbers van Nederlandse strips aanwezig?

Bilal030

• 8 messages
  • 0 votes

Exit de-alchemist, Enter Bilal030...

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

de-alchemist wrote:

Lees tegenwoordig meer Nederlandse strips dan normaal. Ik hou het meest van Amerikaanse comics en af en toe een goeie manga. Daarnaast hou ik van Frans-Belgische klassiekers maar wij kunnen er ook wat van! Ik lach me momenteel stuk met Dirkjan en De Familie Doorzon! Zijn er liefhebbers van Nederlandse strips aanwezig?

Natuurlijk! Zoveel leuke en mooie strips....Joop Klepzeiker, Sjef van Oekel, Franka, Douwe Dabbert, Agent 327, het oeuvre van Hein de Kort, Storm.......nou ja, zo kunnen we nog even doorgaan...

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

En de klassiekers niet te vergeten...allen vooraan Kapitein Rob (voor mij...maar ik ben zelf ook al antiek, dat scheelt)

Verder ook January Jones, om er een te noemen die nu nog loopt.

Bilal030

• 8 messages
  • 0 votes

Bakema NL wrote:

(quote)

Natuurlijk! Zoveel leuke en mooie strips....Joop Klepzeiker, Sjef van Oekel, Franka, Douwe Dabbert, Agent 327, het oeuvre van Hein de Kort, Storm.......nou ja, zo kunnen we nog even doorgaan...

Zag dat je je ook bij de reep hebt aangesloten!

Klassiekers als Agent 327, Storm en Franka heb ik wel gelezen vroeger. Heerlijk! Tegenwoordig blijf ik op de hoogte via Eppo.

Douwe Dabbert heb nog niet gelezen. Het ziet er wel prachtig uit.

Bilal030

• 8 messages
  • 0 votes

Brix wrote:

En de klassiekers niet te vergeten...allen vooraan Kapitein Rob (voor mij...maar ik ben zelf ook al antiek, dat scheelt)

Verder ook January Jones, om er een te noemen die nu nog loopt.

Kapitein Rob en Erik de Noorman wil ik zeker eens gaan lezen, geldt ook voor Dick Bos. Tom Poes en Ollie Bommel word hier wel flink gelezen!

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Tom Poes en Ollie, ja, zeker weten.

Douwe Dabbert is ook een heel sterke strip.

Ook de Indianen serie van Hans Kresse is een klassieker m.i.

Bilal030

• 8 messages
  • 0 votes

Indianen serie van Hans Kresse, klinkt goed.

January Jones ken ik trouwens via de Eppo. Eric Heuvel tekent in de pure klare lijnstijl. Leuk en avontuurlijk zijn de verhalen, doet me soms denken aan die andere Jones, Indiana.

Misschien alleen voor Eppo lezers bekend maar Haas (Fred de Heij en Rob van Bavel) en Ward (Marissa Delbressine en Willem Ritstier) zijn nieuwe, lopende series om rekening mee te houden.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Bilal030 wrote:

January Jones ken ik trouwens via de Eppo. Eric Heuvel tekent in de pure klare lijnstijl. Leuk en avontuurlijk zijn de verhalen, doet me soms denken aan die andere Jones, Indiana.

Het is zijn avontuurlijke nichtje (volgens Eric Heuvel)

Bilal030

• 8 messages
  • 0 votes

Brix wrote:

(quote)

Het is zijn avontuurlijke nichtje (volgens Eric Heuvel)

Dat verklaart een hoop!

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ja, ik ben ook een groot liefhebber van Nederlandse strips. January Jones is absoluut een topper, en natuurlijk Franka en Agent 327.

IJsbrand Oost vind ik ook een erg goede tekenaar (Max Miller), bij hem zie je duidelijke Eric Heuvel-invloeden.

Douwe Dabbert heb ik vroeger ook veel gelezen in de Donald Duck. Erg mooie strip.

Ik ben het ook eens met Bilal030 over de series Haas en Ward. Vooral Haas is geweldig.

Gerben Valkema (Elsje) is ook een aanwinst in de Nederlandse stripwereld en Aimée de Jongh ook (snippers) met haar herkenbare, grappige strookjes in de krant.

Daan Jippes (Danier) moet ik ook vermelden, wat een veelzijdige tekenaar is dat zeg. Internationaal succes, vooral natuurlijk als tekenaar bij Walt Disney. De enige Disney-tekenaar met Carl Barks' kwaliteiten.

En wat is die nieuwe strip van Hans van Oudenaarden (Rhonda) een juweeltje. Een zeer intelligente strip, het verhaal zit geweldig in elkaar, en de tekeningen zijn prachtig.

Oudere tekenaars: Bert Bus, Jean Dulieu (Jan van Oort), Jan Kruis

Theo van den Boogaard, Peter de Smet...

Ik vergeet er nog heel wat, maar we mogen in Nederland zeer trots zijn op onze striptekenaars!

Bilal030

• 8 messages
  • 0 votes

Helemaal met je eens Hannibal. Stond er bijna nooit bij stil maar we hebben toch heel wat mooie strips voortgebracht in Nederland.

Ik zie trouwens dat je ook een Eppo lezer bent, kan niet anders

Max Miller van Ijsbrand Oost is idd het vermelden waard, alleen zie ik vooral Henk kuijpers invloeden in zijn werk. Soms een beetje teveel...

Rhonda is geweldig, was ik even vergeten. Het wordt trouwens een trilogie.

Jan, Jans en de kinderen is toch wel een van de klassiekers die we rijk zijn ja, wat mij betreft mogen Sjors & Sjimmie daar ook tot gerekend worden. Helaas worden die al jaren niet meer gemaakt door de Wiroja's.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ja, natuurlijk, Robert van der Kroft!

IJsbrand Oost heeft mij op een beurs verteld dat Henk Kuijpers en Eric Heuvel zijn grote voorbeelden zijn. Beide stijlen (die niet zo heel veel verschillen, klare lijn) zijn terug te zien in zijn tekeningen. Henk Kuijpers tekent net iets strakker, een beetje zoals Theo van den Boogaard.

En ja, ik ben ook een Eppo-lezer

Edit: Over IJsbrand Oost. Zie zijn tekening in de eerste aflevering van het nieuwe Max Miller verhaal van het treinstation. (als de vriendin van Max op de trein naar huis stapt) Pure klasse!

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Dit is ook zo'n prachttekening van hem. Doe het maar eens, met al die buizen en leidingen.

http://assets.catawiki.nl/assets/2013/6/14/a/7/5/a7527ecc-d4ca-11e2-8f2b-40ee0f4d4c60.jpg

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Bilal030 wrote:

(quote)

Zag dat je je ook bij de reep hebt aangesloten!

Klassiekers als Agent 327, Storm en Franka heb ik wel gelezen vroeger. Heerlijk! Tegenwoordig blijf ik op de hoogte via Eppo.

Douwe Dabbert heb nog niet gelezen. Het ziet er wel prachtig uit.

Ja, jaren geleden zat ik er ook...maar weer geregistreerd, je pakt dan soms nog wel eens iets mee van andere users, altijd handig.

Bilal030

• 8 messages
  • 0 votes

Hannibal wrote:

Ja, natuurlijk, Robert van der Kroft!

IJsbrand Oost heeft mij op een beurs verteld dat Henk Kuijpers en Eric Heuvel zijn grote voorbeelden zijn. Beide stijlen (die niet zo heel veel verschillen, klare lijn) zijn terug te zien in zijn tekeningen. Henk Kuijpers tekent net iets strakker, een beetje zoals Theo van den Boogaard.

En ja, ik ben ook een Eppo-lezer

Edit: Over IJsbrand Oost. Zie zijn tekening in de eerste aflevering van het nieuwe Max Miller verhaal van het treinstation. (als de vriendin van Max op de trein naar huis stapt) Pure klasse!

Dat hij kan tekenen is zo zeker als maar kan. Ben het helemaal met je eens.

Bilal030

• 8 messages
  • 0 votes

Wie gaat er naar het stripfestival Breda?

http://www.stripfestivalbreda.nl/

Thorongil

• 1620 messages
  • 691 votes

http://www.comicbookresources.com/assets/images/articles/1304439205.jpg
http://www.comicbookresources.com/assets/images/preview/c9a0173i8970/prv8970_pg9.jpg
Vandaag Godzilla - Gangsters & Goliaths (1-5) gelezen. Toffe miniserie. Gaat over een detective Sato die geframed wordt voor de moord op zijn collega. Door middel van de Elias (2 feeën) krijgt hij controle over de kaiju Mothra en probeert de crimineel Takahashi klein te krijgen. Door de Elias en Mothra echter van Monster Island weg te halen, komt de kosmische balans echter in onevenwicht en gaan de andere monsters richting Tokio.

http://images.tfaw.com/covers_tfaw/400/ap/apr120372.jpg
http://www.comicbookresources.com/assets/images/preview/feb54e6i10438/prv10438_pg5.jpg
Vorige week ook Godzilla Legends gelezen, met telkens een andere kaiju in de hoofdrol, zoals Titanosaurus en Hedorah.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Op vakantie in Turkije is tijdens het zwemmen geheel onverwacht de bekende stripmaker en cartoonist Willy Lohmann overleden.

Willy Lohmann is beroemd geworden door zijn dagbladstrip Kraaienhove in Het Parool en zijn talrijke bijdragen aan de Nederlandse editie van het tijdschrift Mad. Voor Marten Toonder werkte hij enige tijd aan de strips rond Heer Bommel en Tom Poes. Het Stripschap kende hem in 2006 de Bulletje en Boonestaak Schaal toe, als stripmaker die aan de wieg van het Nederlandse beeldverhaal heeft gestaan.

Bron: Het Stripschap

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

R.I.P Willy Lohman.

Triest einde van een bekende naam uit de Nederlandse stripwereld (is er een "vrolijk" einde denkbaar?)

de-alchemist

• 167 messages
  • 87 votes

Triest... Heb Kraaienhove helaas nooit gelezen. Heb er wel interesse in aangezien ik het mooi en Toonderiaans eruit vind zien.

R.I.P. Willy Lohmann.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.