- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3218 votes
Heb zelf Ik Mik Loreland nog nooit gezien.. maar op screenshots van google zie iktoch wel dat het niet echt geschikt is voor kleindere kinderen..
werd vroeger al bang als mijn moeder me voorlas over de grote boze heks.. of zelfs van een vogel verschrikker.. hahaha 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Van de Grote Boze Heks serie op tv heb ik zelf nog vele nachtmerries gehad. Die vond ik doodeng, terwijl het toch echt niet zo was bedoeld. Het leken een soort schaduw-beestjes en ik vond ze helemaal niet vrolijk kijken. Was meestal vooral bang dat ze uit mijn schaduwen tevoorschijn zouden komen.
De boeken vond ik dan weer wel erg leuk.
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Had vroeger eens een cassetebandje wat ik ging luisteren vlak voor het slapengaan (zal een jaar of vier geweest zijn denk ik) en dat ging over twee reuzen die elkaar op het einde doodsloegen, die vertelstem was zo scary dat het me veel slapenloze nachten heeft doen beleven (als ik daar vandaag de dag aan terug denk kan ik er alleen maar om lachen).
En die serie De Grote Boze Heks (van Villa Achterwerk toch) vond ik persoonlijk niet echt eng, had wel altijd een apart en eigenaardig (donker) sfeertje, best leuk maar verre van eng.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Vannacht gedroomd dat m'n kat rel had met een pinguïn.
't Was weer even geleden dat ik iets bizars had gedroomd, maar zo zie je maar, nooit wanhopen...
Halcyon en zijn dromen... (avatar ko)
Ik kan me btw nog vele nachtmerries over ik mik loreland herinneren (dus ik was toch niet de enige die het eng vond)
Lui (crew films)
-
- 3490 messages
- 11856 votes
ik heb laatst gedroomd dat ik kon vliegen, echt kon vliegen 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Heb ik afgelopen nacht ook voor het eerst gehad. Was erg leuk. 
Manschot
-
- 152 messages
- 0 votes
Vroeger had ik wel eens dromen dat ik naakt tussen een hele grote groep mensen stond. Dat was niet fijn. 
Haha, die Karbonkel kan ik mij ook nog herinneren. Ik had daar inderdaad ook nachtmerries van gekregen.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Vroeger had ik wel eens dromen dat ik naakt tussen een hele grote groep mensen stond. Dat was niet fijn. 
Droomde ik ook vaak. Ik had er nochtans geen problemen mee om m'n blote fluit aan de mensen te laten zien
.
Een contradictie met de realiteit overigens, dus ga geen verkeerde dingen denken.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Haha geinig topic dit. Er zijn een paar dromen die ik me een beetje kan herinneren. Allebei al een tijdje geleden. Eentje was dat ik achtervolgd werd door een lelijke boef. Hij kwam dichterbij maar ik zat plotseling in een auto en reed voor en achteruit totdat hij plat was :S. De tweede heb ik vaker gehad. Meestal als ik met koorts in bed lag. Ik lig in de hoek van een voetbalgoal. Iedere keer werd er een bal op me af geschoten maar net als ie tegen mn gezicht aan zou komen verdwijnt ie en komt er een nieuwe bal....heel eng.
Karbonkel was trouwens ook erg eng. Maar daar heb ik gelukkig nooit nachtmerries van gehad (...maar mijn broertjes wel).

Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Vannacht over Freddy Krueger gedroomd, lekker oldschool
.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Vannacht over Freddy Krueger gedroomd, lekker oldschool
.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ja. Het speelde zich allemaal af in een school. Blijkbaar had Freddy er lelijk huisgehouden en ik was de persoon die het hele voorval moest onderzoeken. Leuk detail: in mijn droom overheersten de kleuren rood en groen (Freddy's shirt en tevens de kleuren waarin vele Freddy-scènes geschoten zijn).
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
ik heb een keer over Michael Myers gedroomd e nwaar ik de films nooit eng vind (tof maar niet eng), was dit een erg nare droom.
hoofd thema was het er niet vanaf kunne komen.
zoals je oo kwel eens dromen hebt dat je bijv. tegen een heuvel op wil klimmen maar geen steek verder komt of wil renne nmaar je benen bewegen niet.
zo bleef Michael hier ook (als in de films) constant terug komen en het was vrij heavy en ik was radeloos.
best wel vet eigenlijk, zo'n droom!
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ik kan me trouwens goed indenken dat er nog veel meer kinderen nachtmerries van Ik Mik Loreland hebben gehad 
Hah, inderdaad. Dat zagen wij vroeger op school altijd. Behoorlijk spannend 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ik droom nooit dat ik kan vliegen en ik heb voor zover ik me herriner welgeteld maar 1 keer een droom gehad waarbij ik door een monster achterna werd gezeten ofzo.
Vaak speelt de omgeving bij mij de grootste rol.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Vaak speelt de omgeving bij mij de grootste rol.
Playboy mansion.
aunuscus
-
- 591 messages
- 115 votes
ik droomde toen ik ik denk 10/11 jaar was over een porseleinen hand dat tot leven kwam.het ging over een amerikaans gezin ze zaten bij hun thuis en hoorde een druppelend geluid.de vadder vroeg aan zijn zoon of hij het was. de zoon antwoordde nee.heel het gezin draaide zich om en zagen een porseleinen langzaam over de kast kruipen. ik ben toen denk ik beginnen te janken toen ik wakker werd.
aunuscus
-
- 591 messages
- 115 votes
ik ben deze nacht geplaagd door een rasem nachtmerries!
ik ben pas wakker geworden om 11;10
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Heb nu tot 2 keer toe gedroomd dat ik The Dark Knight mocht kijken. Nog nooit eerder gehad. Heeft eraan bijgedragen dat ik de film nu ook echt graag wil zien.
aunuscus
-
- 591 messages
- 115 votes
ik krijg soms een preview van mijn nachtmerries en dan kan ik niet meer slapen
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Mijn dromen zijn nog niet echt geëvolueerd, ze zijn zwart-wit vooral...
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
En het was weer zover vannacht.
Ik bevond me op een trein die ergens door een landelijk gebied reed. Op een gegeven moment kreeg ik het aan de stok met een andere passagier en het kwam tot een handgemeen. Ik won overigens met glans door hem veelvuldig in de maagstreek te stompen waarna hij de ganse wagon onderkotste. Plots keerde iedereen zich tegen mij, als een soort Body Snatchers die mijn ziel wilden stelen. Ik slaagde er in uit de rijdende trein te springen en het onheil te ontvluchten. Maar dan…
Het gebied waar ik in terechtkwam was erg bizar. Voor mij niets anders dan ontelbare rood-witte elektriciteitsmasten en treinsporen, zo ver ik kon kijken. Rechts van mij een ondoordringbaar bos. Uiteindelijk trok ik dan door het bos en kwam plots aan bij een steile rots met afbrokkelende stenen. Om een of andere reden was ik er samen met drie onbekenden die ook op de vlucht waren voor de Body Snatchers. We moesten toen de rots op, zo’n honderd meters hoog, om te schuilen. Dit ging zeer moeilijk. Enkele keren gleed een van m’n medestanders bijna de afgrond in en ook ikzelf had het erg moeilijk om boven te geraken. Klinkt weinig spectaculair, maar mijn droom leek zo levensecht dat ik echt wel doodsangsten uitstond. Toen we eindelijk boven waren ontdekten we een zacht hellend paadje dat veilig en wel tot aan de voet van de rots liep.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
ik wordt al paar nachten onrustig wakker
ik hoor dan ineens in een ondiepe slaap stemmen in mijn kamer.
en heb een zaklamp naast me liggen en ga dan schijnen en dan bedenk ik me zelf weer een dat er niks is.
ook heeft een collega van mij gezegd dat ik een keer help heb geroepen paar nachten eerder
(ik woon met 9 collega's in een huis wel verschillende kamers)
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
ik wordt al paar nachten onrustig wakker
ik hoor dan ineens in een ondiepe slaap stemmen in mijn kamer.
en heb een zaklamp naast me liggen en ga dan schijnen en dan bedenk ik me zelf weer een dat er niks is.
ook heeft een collega van mij gezegd dat ik een keer help heb geroepen paar nachten eerder
Dat zijn wel échte nachtmerries! Eng!
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dat zijn wel échte nachtmerries! Eng!
ja zeg dat wel en ben er niet blij mee kan ik je wel vertellen
heb me rust hard nodig met deze drukte van de afgelopen 2 weken
en het warme weer.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Vandaag iets bizars meegemaakt.
Ik kwam thuis van het werk en was zo moe dat ik maar een dutje ging doen. Ik werd terug wakker om 19:55u, maar ik was zo in de war dat ik dacht dat het 7:55u 's ochtends was en dat m'n wekker niet was afgelopen. Ik liep dus naar beneden, propere kleren aan, lunchpakket in m'n rugzak, tanden poetsen en gel in m'n haar ... en pas wanneer ik op het punt stond om te vertrekken drong het tot me door dat het nog avond was.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
ja zeg dat wel en ben er niet blij mee kan ik je wel vertellen
heb me rust hard nodig met deze drukte van de afgelopen 2 weken
en het warme weer.
Kan ik me wel voorstellen, zoiets gaat niet in je kouwe kleren zitten laat staan dat je die nachtmerries vaker hebt.
Zijn je nachtmerries eigenlijk ook steeds het zelfde?
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Vandaag iets bizars meegemaak.
Ik kwam thuis van het werk en was zo moe dat ik maar een dutje ging doen. Ik werd terug wakker om 19:55u, maar ik was zo in de war dat ik dacht dat het 7:55u 's ochtends was en dat m'n wekker niet was afgelopen. Ik liep dus naar beneden, propere kleren aan, lunchpakket in m'n rugzak, tanden poetsen en gel in m'n haar ... en pas wanneer ik op het punt stond om te vertrekken drong het tot me door dat het nog avond was.
Ook bijzonder weird! Gelukkig merkte je toch nog op tijd dat het avond was.