- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
Elegy
-
- 72 messages
- 141 votes
Een tijd terug werd ik wakker terwijl mijn lichaam verder dus nog sliep.. Maar het voelde alsof ik uit mijn lichaam gezogen werd.
Moest met alle macht ertegen vechten omdat ik het al bijna verlaten had,(althans, zo voelde het) en door dat 'vechten' werd mn lichaam met een grote schok wakker.
De verdere symptomen van slaapverlamming waren er niet, was wel boeiend om eens mee te maken.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Dat term slaapverlamming begint je al meteen aan het denken te zetten of jij nou ook zoiets hebt meegemaakt, vanwege de beschreven symptonen die altijd op internet op een rijtje worden gezet. Meestal is dat gewoon bangmakerij en gelul.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Het is lang geleden maar ik had er een,
Een echte nachtmerrie.
Ik werd wakker met een mijn hard bonkend in mijn keel.
En de zin dat gaat niet gebeuren.
Wat was het geval ik dacht dat er iemand achter de deur stond in mijn slaapkamer.
mijn wat was ik geschrokken.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik was voor het slapen vroeger altijd bang dat er een monster onder mijn bed zat. Ik keek dan ook altijd eerst in het licht of er 1 zat lol.
Het nare was alleen dat mijn broer dit volgens mij ook wist en een keer onder mijn bed was gaan liggen. Ik dus weer checken, ligt hij daar opeens en schreeuwde keihard whaaaaaa.
Nou toen moest ik geloof ik wel even janken en heb geen oog meer dicht gedaan die nacht.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Sorry MMK..ik begrijp ook wel dat het voor jou op dat moment helemaal niet om te lachen was.
Maar wanneer je het zo leest...
Er zijn trouwens ook nogal wat volwassen mensen die met hetzelfde probleem te kampen hebben.
Dwangmatig steevast onder hun bed kijken..iedere dag opnieuw..
Een bekende Belgische TV presentatrice (met een heel intrigerend 'koppie'
Roos van Acker, heeft dat bijvoorbeeld óók.
Iedere vrijdag op TV VRT één te zien tegenwoordig, in het programma 'Goede Vrijdag'.
Niet zo heel lang geleden vertelde ze het openlijk in een interview, dat ik toevallig zag op TV.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik keek niet onder mijn bed maar lag er bijna naast.
Zo schrok ik wakker.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
@606:
Al eens wakker geworden in een stapelbed, terwijl je dacht in een normaal bed te liggen, en eruit gestapt in 't halfdonker? 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
@606:
Al eens wakker geworden in een stapelbed, terwijl je dacht in een normaal bed te liggen, en eruit gestapt in 't halfdonker?
Heb al wel geslapen in hoogslaper.
Dat kan ook wel leuk zijn als je dronken bent.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Jep,..helpt enorm om weer snel nuchter te worden 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Jep,..helpt enorm om weer snel nuchter te worden
Dat is waar. 
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Ik heb denk ik binnen 5 of 4 dagen al drie keer (?!!) over hetzelfde meisje gedroomd. Het is heel raar, want het is een meisje waarop een goede vriend van mij verliefd is. Ik vind haar ook wel leuk, maar liever niet dus
En eerlijk gezegd ken ik haar niet heel erg goed, ik heb haar wel eens gesproken maar dat was 1x in de kroeg en 1x op msn..
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes

Dat over je bed en je weet wat je voor haar voelt.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2630 votes
Ik heb denk ik binnen 5 of 4 dagen al drie keer (?!!) over hetzelfde meisje gedroomd. Het is heel raar, want het is een meisje waarop een goede vriend van mij verliefd is. Ik vind haar ook wel leuk, maar liever niet dus
En eerlijk gezegd ken ik haar niet heel erg goed, ik heb haar wel eens gesproken maar dat was 1x in de kroeg en 1x op msn..
.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
.
Omdat je vriend verliefd op haar is, heb jij dus pech gehad of zo.
.
De competitie aangaan!!!
(is dit de Tina-rubriek?
) .
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ho's before bro's. Sla je slag.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Omdat je vriend verliefd op haar is, heb jij dus pech gehad of zo.
.
Dat ook, want ik ga hem niet bedriegen. En volgend jaar zit ik op de hogeschool dus ik ben van plan om niks eraan te doen.
Ik ben niet verliefd, maar als ik haar beter zou kennen dan misschien wel (ik ken haar echt slecht, maar ken haar karakter wel). Maar 3x over haar dromen vind ik gewoon heel erg raar, overdag denk ik niet aan haar en opeens droom ik zovaak over haar.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Wat is daar bedriegen aan?
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Misschien diep van binnen toch verliefd
.
Ja, heel misschien wel. Liever niet
.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Wat is daar bedriegen aan?
Het is een goede vriend en hij durft niks, maar hij heeft wel kans omdat dat meisje hem ook wel degelijk leuk vindt.
Dus ik ga me er niet mee bemoeien. Ook al doet hij niks, het zal lullig zijn als ik haar opeens ga versieren en iets met haar zal krijgen.
Ik moedig HEM juist aan om actie te ondernemen, omdat hij het continue over haar heeft. Ik denk dat ik daardoor haar ook een beetje leuk begon te vinden. Maar ach, volgend jaar zit ik niet meer op de middelbare school dus ..
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Precies, ik vind dat je goed bezig bent ace leader!
Valt wat voor te zeggen hoor, trouwe vrienden of vriendinnen vind je niet snel.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
In die dromen voelde ik me wel aangetrokken tot haar
. In de droom van gisternacht vond zij mij ook leuk en begonnen we elkaar te zoenen. Ik vroeg = "En *naam goede vriend* dan? Ik kan hem dit toch niet aandoen".
Het voelde als een mooie droom maar toch als een nachtmerrie
. Ik heb een hekel aan liefdescrisis
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Een vriend vraagt juist eerlijkheid, niet dat je hypocriet en stiekem eigenlijk op zijn vriendin verliefd bent.
.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Ze hebben niks met elkaar, geen van beide durft de eerste stap te zetten. En ik moedig mijn vriend hier op aan. Téveel denk ik, want nu voel ik me er niet goed meer bij.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Is het een droom of een film/ situatie die je in je hoofd voor je uitspeelt?
Want voor iets vanuit je onderbewustijn, is hier weinigs schimmigs aan. Het is eerder zelfbewuste wensdenken.
Dan lijkt het me toch duidelijk waarom je over haar 'droomt'.
Doe er iets aan of laat het gaan.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
ik heb wel wat gevoelens maar die zijn zo weer weg als ik het wil. Het enige rare is dat ik 3x over dat meisje droom, dat is wat ik even wilde zeggen...
Ik laat het gaan, want ik verhuis volgend jaar toch naar een andere stad en heb ik nauwelijks meer contact met die vriend. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dan kan je er beter nog wat mee doen
.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Wat ik lees is dat die vriendin toch gek is op je vriend en niet op jou?
Lekker laten gaan jongen. Komen er genoeg voorbij.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Wat ik lees is dat die vriendin toch gek is op je vriend en niet op jou?
Lekker laten gaan jongen. Komen er genoeg voorbij.
Ze vindt hem wel leuk, maar niemand neemt de eerste stap. Ik weet niet wat ze van de andere jongens of van mij vindt. Yup, ik laat het gaan