- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
sinterklaas
-
- 11821 messages
- 3321 votes
A Forrest van The Cure is ook een leuk nummer. 
basketballerke
-
- 4727 messages
- 0 votes
Zo'n beetje alles van Le Cure is goed.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
The Cure is een van de beste bands ter wereld. 
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Da's wel een beetje te overdreven.
Pere Ubu dan? 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Da's wel een beetje te overdreven.
Dat is mijn mening. Jij mag natuurlijk wat anders vinden. 
Wie vind jij goed dan?
Perfectly clear
-
- 283 messages
- 18 votes
Pere Ubu dan? 
Jij kiest eerder voor Korn, limp bizkit of Linkin park ? 
Waar gaat het heen met de mensheid 
sinterklaas
-
- 11821 messages
- 3321 votes
Pere Ubu dan? 
Ik zeg niet dat Pere Ubu de beste band van de wereld is. 
sinterklaas
-
- 11821 messages
- 3321 votes
Dat is mijn mening. Jij mag natuurlijk wat anders vinden. 
Wie vind jij goed dan?
Tsja, ik zeg dit maar: het is gewoon eeeeerrrrrrrggggg moeilijk om een beste band "ter wereld" te kiezen want dat zijn er wel 1000den (ok the cure valt daar ook wel in).
timbo_
-
- 13116 messages
- 3875 votes
1. Roger Waters - Amused to Death
2. Leonard Cohen - Take This Waltz
3. Kanses - Dust in the Wind
4. Dire Straits - Private Investagations
5. Roger Waters - It's a Miracle/ Simple Minds - Belfast Child
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Top 10 op MuMe: 
Bij sommige must hear albums een video gestoken. Vooral de laatste moet je gewoon eens in je leven gehoort hebben of je bent het niet waard te leven. 
here we go...
1. Judas Priest - Painkiller (1990)
--> Voor wie dit niet kent en van een stevige Rock/metal nummer houd:
2. Metallica - Master Of Puppets (1986) (*12 in de top 250*)
Thrashmetal zoals het moet zijn. 
3. Slayer - Reign in Blood (1986) (*57 in de top250*)
Nog een Thrashmetalklassieker 
4. Mercyful Fate - Don't break the oath (1984)
--> Goede ouderwetse heavy metal zoals ze vandaag niet meer gemaakt word. 
5. Metallica - Kill 'em all (1983) (* 168 in de top 250*)
--> Toen Metallica nog een underground-Garageband was, en geen rijkeluis-rockband.
Thrashmetal, Speedmetal, en NWOBHM. Alles ontmoet zich in deze ultieme tienerheadbangplaat.
Zalige riff's, tempoversnellingen, overgoten met een heerlijk sausje van meesterlijke solo's, en een puberaale rauwe stem van James Hetfield.
Aanrader voor wie van Punk, Rock en omteven welk metalgenre houd. 
6. Ozzy Osbourne - Blizzard of Ozz (1981)
De inmiddels 25 jaar overleden Randy Rhoads stelt een staaltje ultiem gitaarwerk voor. De Riff's in het nummer Crazy Train word trouwens aanzien als de beste riff ooit. 
Dat alles met de stem van Ozzy Osbourne zoals die nooit tevoren klonk. 
videoclip CRAZY TRAIN (van het live-album: Randy Rhoads Tribute).
Citaat van "Orbit": "Toen Ozzy nog geen wauwelende mtv-parodie was en gewoon steenhard en gifspuwend rockte!! Voor ieder pukkelpubertje dat denkt dat metal pas begon bij slayer (of erger: cradle of filth of een van die andere suffe blackmetalbandjes), luistert deze plaat maar eens en probeer je oren eens te ontdoen van de ruis." 
7. Motörhead - Orgasmatron (1986)
Rock'N' Roll in de hoogste versnelling.
Met veel Punk en heavy metal invloeden.
"the father of all metal" word Lemmy genoemt. En in 1986 zette ie jaren na Ace of spades, Bomber en Overkill nog eens een album van formaat neer. 
8. King Diamond - Abigail (1987)
The real Danish dynamite !
De uit Denenmarken afkomstige King Diamond heeft me met deze plaat geweldig overtuigt dat ie zelf in m'n avartar staat.
(wel niet zoals ie indertijd was, met z'n capeke en beperkte corpsepaint. Tegenwoordigziet ie er zo uit als in m'n avartar)
Als je dit de eerste maal hoort ga je enorm beginnen lachen/verschieten van de unieke stem van King Diamond.
Neemt niet weg dat de solo's en riff's van de bovenste plank zijn en ervaren recensisten dit als een van de betere metal-albums aanzien.
Wie opmerkingen maakt in de aard van "ballen in een bankschroef" sla ik spontaan op z'n gezicht
(Echt waar hoor
)
9. Judas Priest - Screaming for Vengeance (1982)
Nog zo'n metal/rock album die bij de eerste noot en indruk op je achterlaat. Ook enorm geliefd bij belangrijke recensisten.
Was de eerste plaat van Judas Priest die ik hoorde, en ik had nog nooit zoiets gehoort.
Telkens als ik dit album hoor krijg in zin om op tafel te springen en uit volle borst mee te zingen.
Als je deze video ziet en hoort weet je wat ik bedoel:
(Bevat overgens alle cliche's van heavy metal) 
10. Black Sabbath - Paranoid (1970)
Ozzy's eerste band. Enorm gekent/geliefd over de wereld, en vooral bij iedereen die van Metal houd omdat Black Sabbath de eerste echte metalband was met albums als deze.
Zeker de oudere mensen (en ook de jongeren) zullen volgende song wel kennen (of bekent voorkomen) 
Black Sabbath - Paranoid (live Belgium 1970)
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5786 votes
Oh ja... wie Pere Ubu nog niet kent, Hier is een nummer.
Wow, dat is niet mijn smaak 
Ontopic:
Ik kan niet kiezen tussen de volgende twee:
The Who - Baba O'Reily (Teenage Wasteland)
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
en misschien ook dat bekende Young Folks liedje op youtube
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Tsja, ik zeg dit maar: het is gewoon eeeeerrrrrrrggggg moeilijk om een beste band "ter wereld" te kiezen want dat zijn er wel 1000den (ok the cure valt daar ook wel in).
Ja, je hebt gelijk. Dat is ook moeilijk, om te bepalen wat de allerbeste band is. Er zijn heel veel goede bands en artiesten!
Nog fans van David
Bowie hier? 
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
en misschien ook dat bekende Young Folks liedje op youtube
Je bedoelt dat nummer met dat fluitje? Komt wel eens langs op mtv. 
DieGo
-
- 5808 messages
- 2369 votes
http://www.youtube.com/watch?v=51V1VMkuyx0 geweldig nummer inderdaad! Ook het album is erg goed.
Perfectly clear
-
- 283 messages
- 18 votes
Ja, je hebt gelijk. Dat is ook moeilijk, om te bepalen wat de allerbeste band is. Er zijn heel veel goede bands en artiesten!
Nog fans van David
Bowie hier? 
Absoluut, David
Bowie is wat je noemt een topartiest die zijn tijd ver vooruit was.
Ik ben op dit moment bezig zijn albums chronologisch te verkennen, ik ben nu bij Aladdin Sane.
Mijn top 3 (tot nu toe dan) is :
1, Hunky Dory
2, Ziggy Stardust
3, Space oddity (net voor the man who sold the world)
Ik kijk iedergeval zeer uit naar zijn Berlijn periode die volgens mij zeer de moeite waard is.
Maar eerst zijn coveralbum Pin-ups maar eens bij mijn platenboer scoren 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Hunky Dory en Aladdin Sane vind ik persoonlijk zijn beste albums. Sowieso is zijn werk uit de jaren zeventig het beste. Ik vind het vooral zo sterk aan hem dat hij zo veelzijdig is. Een kameleon, niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua muziekstijl. Uit zijn Berlijnperiode is vooral Station to Station geweldig, maar ook Heroes en Low zijn ijzersterk! 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2878 votes
David Bowie
Echt een geweldige vent en echt fantastische muziek. Moet hoognodig eens een album van hem in mijn MuMe top 10 zetten, heb alleen geen idee welke van hem ik al gehoord heb en welke ik het beste vond. Mijn pa heeft een oude bandrecorder en daar heeft hij een heel stel Bowie-platen mee opgenomen. Heb er al verschijdene geluistert, maar heb er nooit een tracklist bij
Volgens mij staan mijn favorieten in ieder geval op Ziggy Stardust.
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
Blief met dien poten van mien poedie blijft toch een klassieker. 
Perfectly clear
-
- 283 messages
- 18 votes
Nog Joy Division liefhebbers hier aanwezig ?
Persoonlijk is deze band uit de eind jaren 70 toch wel één van mijn favoriete bands all-time.
Deze groep uit Manchester heeft in de relatief korte tijd dat ze bestonden een dikke stempel op de muziek geschiedenis gedrukt en is tot op heden (zie Interpol, Editors etc) een inspiratiebron voor vele (new wave) bandjes.
Eeuwig zonde dat frontman Ian Curtis zelfmoord heeft gepleegd, afgezien van het persoonlijke leed voor zijn familie en vrienden zou ik wel eens willen weten tot wat voor werk Joy Division nog meer in staat was geweest te maken, ze hebben immers maar twee albums uitgebracht.
Mischien zegt een ander wel weer dat daar juist de kracht ligt van Joy Division.
Een mythe over een veel te vroeg gestorven zanger, Tragedie ! Tragedie ! is iets waar mensen van houden, kijk maar naar Kurt Cobain, 2pac, James Dean, Jimmy Hendrix, Janis Joplin, Jeff Buckley, Bob Marley etc.
Het lijkt me dat deze groep nog zoveel kon berijken, er zat nog zo veel rek in, ze zouden legendarisch worden.
Maar het zou ook zomaar kunnen dat als Ian nog zou leven hij Love will tear us appart in een duet met b.v. Ruth Jacott zou verkrachten op de Night of the proms ofzo.
En uit inspiratiegebrek en geldnood wegens een te hoge alimentatie weer het zoveelste verzamelaartje op de markt gooit.
We zullen helaas nooit weten hoe de jaren 80, 90 tot nu er uit hadden gezien met Ian Curtis onder ons.
kos
-
- 46724 messages
- 8878 votes
Maar het zou ook zomaar kunnen dat als Ian nog zou leven hij Love will tear us appart in een duet met b.v. Ruth Jacott zou verkrachten op de Night of the proms ofzo.
.
soom
-
- 24922 messages
- 2754 votes
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
vond laatst deze elpee van slayer (zie avatar) in de collectie van mn pa, luister nooit naar metal, maar om af en toe op te zetten is best vet
maar teveel moet ik het ook niet horen,daarom hou ik het liever bij mn guns n roses,bryan adams etc. , maar zo heel af en toe, ff tussendoor, best lekker 
Ronnievb
-
- 602 messages
- 683 votes
Nog Joy Division liefhebbers hier aanwezig ?
Persoonlijk is deze band uit de eind jaren 70 toch wel één van mijn favoriete bands all-time.
Deze groep uit Manchester heeft in de relatief korte tijd dat ze bestonden een dikke stempel op de muziek geschiedenis gedrukt en is tot op heden (zie Interpol, Editors etc) een inspiratiebron voor vele (new wave) bandjes.
Eeuwig zonde dat frontman Ian Curtis zelfmoord heeft gepleegd, afgezien van het persoonlijke leed voor zijn familie en vrienden zou ik wel eens willen weten tot wat voor werk Joy Division nog meer in staat was geweest te maken, ze hebben immers maar twee albums uitgebracht.
Mischien zegt een ander wel weer dat daar juist de kracht ligt van Joy Division.
Een mythe over een veel te vroeg gestorven zanger, Tragedie ! Tragedie ! is iets waar mensen van houden, kijk maar naar Kurt Cobain, 2pac, James Dean, Jimmy Hendrix, Janis Joplin, Jeff Buckley, Bob Marley etc.
Het lijkt me dat deze groep nog zoveel kon berijken, er zat nog zo veel rek in, ze zouden legendarisch worden.
En uit inspiratiegebrek en geldnood wegens een te hoge alimentatie weer het zoveelste verzamelaartje op de markt gooit.
We zullen helaas nooit weten hoe de jaren 80, 90 tot nu er uit hadden gezien met Ian Curtis onder ons.
Joy Division (lekker contrasterende bandnaam trouwens, zeker als je weet wat het betekent) is ook in mijn waardering enorm aan het groeien. Kijk dan ook enorm uit naar Control, die binnenkort uit zal komen. Zoals gezegd erg belangrijk geweest voor de muziekindustrie, maar helaas veel te kort bestaan om echt in het rijtje der groten geplaatst te worden. Maar ach, je weet wat ze zeggen: Only the good die young.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Joy Division behoort ook zeker tot mijn favorieten. Zoals vrij veel uit de periode 1977-1983 trouwens. De releasedatum van Control (4 oktober) staat al maanden met hoofdletters in mijn agenda genoteerd! 
Leland Palmer
-
- 23787 messages
- 4906 votes
Mijn top 30 allertijden:
1. A-Ha- The Sun Always Shines On TV
2. Simple Minds - Don't You Forget About Me
3. Sandra - I'll Never Be Maria Magdalena
4. A-Ha - I've Been Losing You
5. Sandra - Around My Heart
6. The Doors - The End
7. Simple Minds - Belfast Child
8. Alphaville - Forever Young
9. Jefferson Airplane - White Rabbit
10. Eric Carmen - Hungry Eyes
11. Propaganda - Duel
12. Sandra - In The Heat Of The Night
13. Alphaville - Sounds Like A Melody
14. Europe - Carrie
15. Matthias Reim - Verdammt Ich Lieb Dich
16. Laura Branigan - Self Control
17. Madonna - Frozen
18. Beach Boys - Kokomo
19. Marrilion - Kayleigh
20. Kelly Clarkson - Since U Been Gone
21. Tracy Chapman - Fast Car
22. Billy Ocean - Loverboy
23. A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love
24. Icehouse - Crazy
25. Wang Chung - Dance Hall Days
26. Pet Shop Boys - Alway On My Mind
27. Animotion - Obsession
28. 2Pac - Changes
29. Prince - Gold
30 . Vanessa Williams - Save The Best For Last
Dit is op dit moment mijn top 30. Zo nu en dan verandert er natuurlijk wel weer iets, maar de meeste nummer blijven steevast op hun plaats staan.......
kos
-
- 46724 messages
- 8878 votes
Ik hoop niet dat je ooit m'n buurman wordt.
.
Leland Palmer
-
- 23787 messages
- 4906 votes
Ik hoop niet dat je ooit m'n buurman wordt.
.
Haha, jeetje nouw......Zo slecht is het toch niet?
starbright boy (moderator films)
-
- 22475 messages
- 5145 votes
Je bent in ieder geval een jaar of 13 te laat geboren. Wat een hoop hits uit mijn basisschooltijd zeg...