- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2893 votes
Tjah,. ben niet zo een extreem grote muziekliefhebber.
Tijdloze liedjes die me nooit vervelen:
- Warren G & Nate Dogg - Regulate
en
- Madonna - La Isla Bonita
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
radiohead - ok computer
the killers - hot fuss
pixies - debaser
tom waits - rain dogs
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Goed bezig Herman!
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Slint - Spiderland
Sonic Youth -Sister/ Evol
Miles Davis - Kind of Blue
Unwound- New Plastic Ideas/Repetition

Tegenwoordig luister ik veel naar Shotmaker

Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Tjah,. ben niet zo een extreem grote muziekliefhebber.
idem
Tijdloze liedjes die me nooit vervelen:
- Warren G & Nate Dogg - Regulate
True
en
- Madonna - La Isla Bonita
Not true, maakt me dat een slechtere muziekliefhebber?
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2878 votes
pixies - debaser

Mijn playlistje is nu:
Coldplay - Speed of Sound
AC/DC - Let Me Put My Love Into You
Add N To (X) - Plug Me In
Mew - Apocalypso
The Crystal Method - Born Too Slow
The Offspring - Can't Repeat
Smog - Cold Blooded Old Times
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31191 messages
- 5473 votes
Enkele topalbums:
Graceland - Paul Simon
Use your illusion (I en II) - Guns 'n Roses
Californication - Red Hot Chili Peppers
Esperanza - Manu Chao
Dark side of the moon - Pink Floyd
Americana - Offspring
Led Zeppelin II - Led Zeppelin
Hoe sterk is de eenzame fietser - Boudewijn de Groot
The Marshall Mathers LP - Eminem
Hete Winters - Katastroof
Even in the quietest momentes - Supertramp
Er zijn er nog wel meer waar ik niet direct kan op komen. Men topalbum aller tijden is wel:
Hé Hé - Jan De Wilde
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
Californication - Red Hot Chili Peppers

Heb Stadium Arcadium ook net in bezit, komt qua niveau erg dicht bij Californication. 
-
- 31191 messages
- 5473 votes
By the way vond ik ook wel leuk van de Peppers, maar het niveau is nogal wisselend op dat album.
-
- 31191 messages
- 5473 votes
Ik heb geen probleem met foute muziek. Tenslotte zouden Pink Floyd of Led Zeppelin op een fuif of in een café alleen maar parels voor de zwijnen zijn. Paradise by the dashboardlight vind ik echter de irritantste song ooit. Niet zozeer de slechtste, want dan kan ik er een massa slechtere opnoemen. Maar het is wel enorm irritant. Als ik ergens ga draaien en ze vragen die plaat toch (uit mezelf speel ik hem nooit), zal ik er van profiteren om ondertussen naar de WC of zo te gaan. In de meeste gevallen kan ik me er van afhelpen door te zeggen dat ik het nummer niet bij heb...
Ieder z'n smaak natuurlijk.
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
Vond het een, naar hun maatstaven dan, redelijk zwak album. Zoals jij al zegt nogal wisselend; geniale en matige nummers wisselen elkaar af.
-
- 31191 messages
- 5473 votes
Waarschijnlijk last van tijdsdruk om genoeg goeie nummers te maken voor een compleet album. Iets waar tegenwoordig meer artiesten last van hebben. Meer dan vroeger wordt er gestreefd naar een hit (singles) dan naar een goed album.
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
Je verklaring klinkt wel redelijk logisch. Ik weet niet of je Stadium Arcadium al beluisterd hebt, maar dit vind ik wel degelijk een kwalitatief zeer goed (en constant) album. 
-
- 31191 messages
- 5473 votes
Heb het nog niet beluisterd. Probleem met muziek is dat er ontzettend veel muziek is. Ik ben nu al iets meer dan 10 jaar actief met muziek bezig en heb al zoveel genres en namen ontdekt maar heb toch de indruk dat het niet vooruit gaat. Ik ben al op zoek geweest bij kleinkunst, folk, rock, eurodance, festivals, jazz, klassiek, accoustic, ballads, ... noem maar op. En telkens ontdek ik opnieuw muziek. Vroeger was dat vooral via verzamelalbums om zo snel een brede kijk te hebben op een bepaald genre of artiest. Sinds enkele jaren schaf ik mij nu ook gewoon albums aan van artiesten.
Daarom dat ik ook liever hier op het filmforum blijf en niet zozeer op het musicforum. Dat is me veel te uitgebreid en daar is het nog meer appels met citroenen vergelijken...
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
Wees er blij om dat je zo'n brede muzieksmaak hebt. Lijkt me juist fijn dat je 'voor eeuwig' door kan gaan met nieuws ontdekken. 
-
- 31191 messages
- 5473 votes
Wees er blij om dat je zo'n brede muzieksmaak hebt. Lijkt me juist fijn dat je 'voor eeuwig' door kan gaan met nieuws ontdekken. 
Daar ben ik inderdaad enorm blij om. Maar het blijft moeilijk om dat te bespreken op een forum. Muziek moet je horen en is moeilijk te verklaren. Terwijl het bij film beter lukt lijkt me. Het jongere musicmeter heeft nu al bijna 2 keer zoveel albums als er films staan op moviemeter. En dan ontbreekt er nog enorm veel. (bij moviemeter ook natuurlijk, maar denk in verhouding nog meer bij musicmeter...)
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2878 votes
De oldschool Red Hot Chilli Peppers zijn veel cooler. Veel meer funky dan Californication of By the Way (Het nummer Dani California klonk dan weer een stuk beter).
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Vind Dani California weer net zo flauw als de voorgaande platen.
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
Ze zijn inderdaad duidelijk een andere richting ingeslagen, maar persoonlijk ervaar ik dit juist als positief. Wat ze deden was al erg goed, maar ik vind ze veel beter in het soort van pop/rock wat ze nu maken. En het funk-gedeelte komt af en toe nog steeds om de hoek kijken, met verschil dat er nu prachtige coupletten tussen zitten. Overigens heb ik Stadium Arcadium vanavond herbeluisterd en ik moet zeggen dat ik het zelfs een sterker album vind dat Californication (!). Werkelijk prachtige nummers staan hierop!
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Californication, ook een heerlijk nr.
Lekker relaxed en een beetje maatschappijkritisch
.
Hun beste nr. vind ik toch "Under the Brigde", vooral die gitaarsolo op het einde, blijft prachtig!

BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ik heb geen probleem met foute muziek. Tenslotte zouden Pink Floyd of Led Zeppelin op een fuif of in een café alleen maar parels voor de zwijnen zijn. Paradise by the dashboardlight vind ik echter de irritantste song ooit. Niet zozeer de slechtste, want dan kan ik er een massa slechtere opnoemen. Maar het is wel enorm irritant. Als ik ergens ga draaien en ze vragen die plaat toch (uit mezelf speel ik hem nooit), zal ik er van profiteren om ondertussen naar de WC of zo te gaan. In de meeste gevallen kan ik me er van afhelpen door te zeggen dat ik het nummer niet bij heb...
Ieder z'n smaak natuurlijk.
Helemaal mee eens! Ik irriteer me ook mateloos aan Paradise By The Dashboard Light. Aan Meatloaf in het algemeen eigenlijk...
-
- 31191 messages
- 5473 votes
November Rain - Guns 'n Roses. Vorig weekend heb ik ze live kunnen zien en november rain zat er uiteraard bij. Kippenvel gewoon!
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Helemaal mee eens! Ik irriteer me ook mateloos aan Paradise By The Dashboard Light. Aan Meatloaf in het algemeen eigenlijk...
Verschrikkelijk nummer inderdaad.
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
1. Underworld - Born Slippy
2. Bon Jovi - Livin On a Prayer
3. Duran Duran - The Reflex
4. Simple Minds - Don `t You Forget About Me
5. Anastacia - I `m Outta Love
6. Dire Straits - When The Sultan Swings
7. Fragma - Toca `s Miracle
8. Moby - In This World
9. Haddaway - What Is Love?
10. Dandy Warhols - Bohemian Like You
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
1. Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
2. Aesop Rock - Labor Days (2001)
3. Cee-Lo - Cee-Lo Green Is the Soul Machine (2004)
4. System of a Down - Toxicity (2001)
5. Venetian Snares - Doll Doll Doll (2001)
6. N.E.R.D. - In Search Of... (2002)
7. Blackalicious - Blazing Arrow (2002)
8. Beastie Boys - Hello Nasty (1998)
9. Blockhead - Music by Cavelight (2004)
10. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium (2003)

valentino
-
- 126 messages
- 901 votes
Junkie XL - A little less converstaion remix
The prodigy - Outta Space
Probeer daar maar eens stil bij te zitten...