- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Oh ja, ook alles van David Bowie trouwens. David is mijn held! 
U-96
-
- 11875 messages
- 2106 votes
Oh ja, ook alles van David Bowie trouwens.
Ik ken weinig van hem, maar de Labyrinth-soundtrack is meesterlijk.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
En zo heeft hij veel meesterlijke platen gemaakt! 
meneertjenilson
-
- 53 messages
- 18 votes
Schi scha schnappie
nee Ff serieus op dit moment vind ik keane zeer goed
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
- Tom Waits - Alice
- Creedence Clearwater Revival - Cosmos Factory
- AC/DC - If you want Blood youve Got it
- Deep Purple - Machine Head
- Johnny Cash - At Folsom Prison
- Rolling Stones - Let it Bleed
- Kris Kristofferson - Me and Bobby McGee
- Lynyrd Skynyrd - Pronounced Leh-nerd Skin-nerd
- Roxy Music - Avalon
- Bruce Springsteen - Born in the USA
Mijn 10 favo albums, wat n muziek....
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Gewoon m'n nr 1 bij musicmeter:
Sigur Ros - Agaetis Byrjun
Om heel erg blij van te worden 
Doom
-
- 8214 messages
- 1541 votes
Rank 1 - Airwave breathing ( 2003 Vocal Mix )
Angerfist - Maniac Killa
Phil Collins - In The Air Tonight
Eminem - Kim
Daar mogen de volgende ook wel bij:
K's Choice - Dad
Coldplay - Speed of Sound
The Verve - Bittersweet Symphony
La dormeuse
-
- 111 messages
- 218 votes
moeilijke vraag, er zo ZO-VEEL goeie muziek gemaakt. Even een kleine greep uit mijn favoriete muziek:
Metallica - Unforgiven II
Live - Run to the water
3 doors down - Here without you
Evanescence - My immortal
En niet te vergeten de hele soundtrack van Amelié (Yann Tiersen)
T.O.
-
- 2429 messages
- 2806 votes
Minimale Techno roeleert ook heftig
Ricardo Villalobos, Richie Hawtin,Sutekh, Fabrice Lig, Steve Bug ,Savvas Ysatis, Theorem, Stewart Walker, Monolake, Thomas Brinkmann, Anthony Rother, Alles van Basic Channel, Kanzleramt, Pokerflat, Peacefrog en Tresor 
Kom ook even naar Musicmeter 
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
en vrij veel van de muziekstroming the new wave of new wave...
Wat bedoelde je precies toen je deze zin opschreef? 
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Wish you were here van Pink Floyd natuurlijk 
Is de beste plaat ooit 
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
1. Kelly Clarkson - Since U Been Gone
2. Kelly Clarkson - A Moment Like This
3. Europe - Final Countdown
4. Bon Jovi - It's My Life
5. Green Day - Wake Me Up When September Ends
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Hallellujah- Jeff Buckley
With or without you- U2
The scientist- Coldplay
Creep- Radiohead
The blower's daughter- Damien Rice
The drugs don't work- The Verve
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes

katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Ja, mikoz. Het zal je wellicht met afschuw vervullen maar smaken, hé, die willen wel eens verschillen. Het is gewoon schandalig dat zoiets mogelijk is. 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ja, mikoz. Het zal je wellicht met afschuw vervullen maar smaken, hé, die willen wel eens verschillen. Het is gewoon schandalig dat zoiets mogelijk is. 
Tuurlijk ik respecteer zijn mening.
Maar ik vind het wel een beetje treurig , maar ik denk ook dat beste Timmy weinig liedjes gehoord heeft .. zal eens naar wat meer oudere liedjes moeten luisteren die zijn 100 keer zo goed als al die 50 cent bagger ( heeft Kelly clarkson overgens niks mee te maken )
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Ja, dat dacht ik ook maar het kwam mij een beetje kwetsend over dat je bij z'n àllerbeste plaat ging huilen.
JonathanTucker
-
- 764 messages
- 0 votes
Ik vind Kelly Clarkson wel goed hoor.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ja, dat dacht ik ook maar het kwam mij een beetje kwetsend over dat je bij z'n àllerbeste plaat ging huilen.
Dat is dan toch ook een mening ?
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Dat is dan toch ook een mening ?
Tuurlijk maar je hebt verschillende gradaties waarin je je mening kunt geven. Dit vond ik tot de kwetsende graad behoren. Muziek ligt sowieso gevoeliger dan film en dan kunnen mensen zich sneller gekwetst voelen als je er een botte reactie op plaatst. Maar goed, doe wat je wil. Mij het stoort het niet, ik wou gewoon ook even mijn mening op jouw reactie plaatsen. 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Tuurlijk maar je hebt verschillende gradaties waarin je je mening kunt geven. Dit vond ik tot de kwetsende graad behoren. Muziek ligt sowieso gevoeliger dan film en dan kunnen mensen zich sneller gekwetst voelen als je er een botte reactie op plaatst. Maar goed, doe wat je wil. Mij het stoort het niet, ik wou gewoon ook even mijn mening op jouw reactie plaatsen. 
Dat snap ik , maar ik vatte jou reactie ook helemaal niet aanvallend op hoor 
Doom
-
- 8214 messages
- 1541 votes
Ik vind Kelly Clarkson wel goed hoor.
'wel' goed of gewoon de allerbeste plaat allertijden.
Klein verschil! 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Muziek- (en film-)smaak komt met de jaren. Toen ik een jonge tiener was, vond ik ook alle top40-muziek fantastisch (met bandjes opnemen van je radio, wat een tijd, TDK60).
top vijfje van vandaag:
1. Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
2. New Order - Blue Monday
3. Pixies - Debaser
4. Beatles - A Day In The Life
5. Belle & Sebastian - Slow Graffiti
(en wat is er mis met Since U Been Gone van Kelly Clarkson...een van de betere popplaatjes van dit jaar)
Doom
-
- 8214 messages
- 1541 votes
(en wat is er mis met Since U Been Gone van Kelly Clarkson...een van de betere popplaatjes van dit jaar)
Niet echt wat mis, maar ik vind het persoonlijk een standaard plaatje. Hoor je zo vaak allemaal.
Idols winnares van Amerika, die live niet echt deze stem heeft. Maakt het weer een typisch vrouwtje dat er goed uit ziet en veel computer ondersteuning nodig heeft.
Liedjes is wel 'ok', hoor hem graag. 
Maar de 'aller-aller-aller-beste plaat aller tijden ?' .. Mwha is het te standaard voor.
Is puur mijn mening, gelukkig denkt niet iedereen er hetzelfde over.
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Niet echt wat mis, maar ik vind het persoonlijk een standaard plaatje. Hoor je zo vaak allemaal.
Idols winnares van Amerika, die live niet echt deze stem heeft. Maakt het weer een typisch vrouwtje dat er goed uit ziet en veel computer ondersteuning nodig heeft.
Mevrouw Clarkson heeft live een erg mooie stem (ik heb wat audities/optredens gezien van American Idol), en dat ze er goed uit ziet is haar schuld niet. Haar tweede plaat staat op Musicmeter trouwens op 4 in de toplijst van 2004: http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/2004
Ik heb 2 singletjes van haar gedownload en daar laat ik het bij (niet geheel mijn ding), maar in de categorie 'pop' vind je weinig betere...
Doom
-
- 8214 messages
- 1541 votes
Ik zeg ook nergens dat mevrouw Clarkson live slecht of vals klinkt, ik zei dat ze 'anders' klonk.
Ik heb wat optredens gezien en dat klonk best wel, maar niet zoals op de single. Niet vals, maar anders. 
En dan ben ik niet aan het mieren-neuken.
Maar ok, haar eerste single was idd beter dan een standaard pop liedje van deze tijd.
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Ik zeg ook nergens dat mevrouw Clarkson live slecht of vals klinkt, ik zei dat ze 'anders' klonk.
Hmm ja, slecht lezen van mijn kant 
Anyway, mijn keuze voor beste nummer zou het ook niet zijn, maar we zijn het erover eens dat het zeker niet slecht klinkt 
JonathanTucker
-
- 764 messages
- 0 votes
'wel' goed of gewoon de allerbeste plaat allertijden.
Klein verschil! 
Ik heb het over haar als artiest, ze heeft wel talent, en sommige nummers zijn ook goed.