- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1921 votes
Er komen een aantal prachtige artiesten voorbij in dit topic, ik bekijk het dan ook altijd graag 
Wat denken jullie van dit nummer? Voor mij is dit het ultieme lied voor een gebroken hart. Niet dat ik daar nu last van heb
maar de tekst is echt subliem. Als je denkt aan Slipknot dan denk je ongetwijfeld aan metal, maar dit is een ballad van jewelste.
Naast het instrumentale zijn de tegenstellingen ook prachtig in dit nummer. Zo van: "Ik haat je, maar ik hou van je"
Het verwoord perfect de gevoelens die ik ooit gekend heb, voor mij is het dan ook een klassieker van jewelste:
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Nu bben ik niet zo van Snotklip, maar de band en 'liefdesliedjes' gaat al helemaal niet samen 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Die zanger van Slipknot heeft ooit nog es boven mij gehangen tijdens een concert en wilde toen mn pet afpakken. Vieze zweetgast met zn lelijke -van dichtbij toch stiekem enge- masker.
riesma
-
- 3706 messages
- 3085 votes
Misschien wel het mooiste nummer van Nick Drake:
Respekked
-
- 6286 messages
- 1231 votes
Gaaf nummer met dito clip. Kid Cudi is goed bezig!
Brix
-
- 19706 messages
- 5139 votes
Een zanger waar ik grote bewondering voor heb (had) De Italiaan Bobby Solo.
Zijn grote voorbeeld was Elvis Presley, dat mag al duidelijk zijn bij de eerste noten die je van hem hoort.
Zijn stemgeluid ligt heel dicht bij dat van Elvis, zoals die op zijn studio-opnames klonk.
Maar Bobby kon dat ook live met gemak zo brengen.
Misschien klinkt het voor sommigen als 'heiligschennis' , maar persoonlijk vind (vond) in Bobby een nog sterkere zanger dan 'The King'.
Zijn stembereik was groter, en hij beheerste zijn stem ook nog beter.
Hier twee live opnames uit de jaren zestig, van songfestival optredens.
(beide liedjes stonden op een 45-toeren singletje dat ik in destijds kocht, en grijs gedraaid heb)

decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Sorry ben even in de Stones stemming.
Hier nog eentje voor jou Brix aangezien je net ook eentje van het songfestival plaatste.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Trouwens erg mooie liedjes Brix ben onder de indruk!
Brix
-
- 19706 messages
- 5139 votes
@ decicco:
Met dank aan Bobby (te weinig bekend hier denk ik)
Aan dat lied van Logan heb ik overigens bizarre herinneringen.
Ik kan het niet horen zonder daar aan terug te denken.
Maar dat is eerder iets voor een boek dan om hier te vertellen. 
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
@ decicco:
Met dank aan Bobby (te weinig bekend hier denk ik)
Aan dat lied van Logan heb ik overigens bizarre herinneringen.
Ik kan het niet horen zonder daar aan terug te denken.
Maar dat is eerder iets voor een boek dan om hier te vertellen.
Haha, ik zou zeggen schrijf er een boek over!
Heb ik trouwens ook vaker bij liederen dat ik aan een bepaalde gebeurtenis/persoon moet denken.
Apollinisch
-
- 21300 messages
- 0 votes
Lockjaw
Dat stukje na precies negentien seconden. 
Dit topic is trouwens behoorlijk oninteressant geworden nu er elke dag een stuk of vijftig nummers geplaatst worden.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Dat stukje na precies negentien seconden. 
Dit topic is trouwens behoorlijk oninteressant geworden nu er elke dag een stuk of vijftig nummers geplaatst worden.
Staat niet op de EP maar is ook één van men favo's: Stormtower.
En nu we toch begonnen zijn, ik hou wel van dit soort muziek en sta altijd open voor nieuwe ontdekkingen. Tips? 
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
@ Kevin13, van een tijd geleden ken ik Squarepusher nog, misschien is het wat? Ik geloof dat Xanopticon nog wel een stukje gekker is, maar die ken ik verder niet.
(-edit- : Zie ook MusicMeter --> Squarepusher)
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Leuke tip. Klinkt goed maar toch iets te braaf. Maar ga die Squarepusher toch wat verder ontdekken. 
Apollinisch
-
- 21300 messages
- 0 votes
Staat niet op de EP maar is ook één van men favo's: Stormtower.
En nu we toch begonnen zijn, ik hou wel van dit soort muziek en sta altijd open voor nieuwe ontdekkingen. Tips?
Je zou wel gratis vortex kunnen downloaden. Dertien artiesten, en allemaal ratelen ze er lekker op los.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Geen computers e.d., maar 'gewoon' een band in het kader van 'de waanzin voorbij':
En eigenlijk mag dan ook Naked city(John Zorn), hier met Mike Patton(o.a. Faith no more, Mr. Bungle, Fantomas) niet ontbreken:
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Als we dan toch electronische artiesten in het zonnetje zetten...
Kashiwa Daisuke