- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Deze beelden zijn met elke muziek goed.
Bonus... 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Justin Hayward & Norda Mullen - Voices In The Sky:
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Left 2-3-4 - Rammstein (extended version):
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Links 2-3-4 - Rammstein:
Laat dat een waarschuwing zijn 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dit thema werkt ook goed aan het begin van deze video: Panthers over Korea - YouTube
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Het zeldzame electronische instrument de Theremin, bespeeld door de virtuoze KATICA ILLÉNYI
KATICA ILLÉNYI - Once Upon a Time in the West - Theremin - YouTube
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Knip er die prutser van een Kanye West uit en je krijgt meteen zo een lekker nummer!
Trouwens in mijn top 10 artiesten gewoon geen mannen meer, of toch niet als lead singer (lol).
1. Grimes
2. yeule
3. FKA twigs
4. Cocteau Twins
5. Yukari
6. Crystal Castles
7. Beach House
8. Empress Of
9. Melody's Echo Chamber
10. La Femme
En top 10 albums op Musicmeter.nl nu
1. Grimes - Halfaxa (2010)
2. My Bloody Valentine - Loveless (1991)
3. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)
4. yeule - Serotonin II (2019)
5. Cocteau Twins - Heaven or Las Vegas (1990)
6. Cocteau Twins - Treasure (1984)
7. Panda Bear - Person Pitch (2007)
8. Slowdive - Souvlaki (1993)
9. The Cure - Disintegration (1989)
10. FKA twigs - Magdalene (2019)
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Voor wie trouwens mijn top 100 singles wilt volgen: dit is het topic
De top 100 van... (TornadoEF5)
Nu zitten we aan 81.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Nog zo een mooi nummer... maar het is echt wel één van de meest fucked up nummers ooit. Als er één nummer is dat depressie zo mooi weet te omschrijven is het dit wel.
Trouwens, soort van mix tussen glitch, poëzie en spoken word.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Op MusicMeter plaatste ik vrijdag een link naar deze live performance van Ecco2K en bladee. Op MuMe lijken er niet echt fans van de muziek te zijn, maar misschien vinden mensen het hier wel leuk om te checken omdat het visueel ook interessant is.
Lijkt misschien wel iets voor mij te zien (heb gewoon een kort fragment gehoord). Maar die twee ga ik zeker nog eens checken. Ligt normaal wel in mijn straatje, al is het wel wat meer hip hop invloeden en cloud rap.
Ik weet dat je me ooit FKA twigs aangeraden hebt, en dat ik toen zei dat ze niets voor mij was, maar dat is toch serieus aan het veranderen. In 2016, 2017, 2018 kon ik het gewoon niet verdragen haar muziek. In 2019 kwam Magdalene dan uit, en dat vond ik vrij goed. Dat gaf ik een hoog cijfer, en dan draaide ik het nauwelijks nog op, behalve dan misschien sad day en later ook cellophane, maar dan valt onbewust nummer per nummer. En nu is thousand eyes een van mijn favoriete nummers aller tijden. En dan is LP1 ook nog eens zo ziek goed. Ik moet haar EP's nog eens luisteren.
Maar echt waar, dank je voor die tip toen! (met paar jaar uitstel dan). Ik zou zelfs durven zeggen dat ik ze beter vind dan Grimes.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Het grappige is dat ik elk jaar... een artieste er echt uitspringt (soms meerdere), maar echt vooral één artiest. In 2016 was dat Grimes, In 2017 BRAIDS, in 2018 Empress Of, in 2019 Cocteau Twins (maar ook Beach House en Crystal Castles), in 2020 dan yeule, en dit jaar lijkt het FKA twigs te gaan worden.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
In 2021 al de helft beluisterd van wat ik in 2020 beluisterde, met 6000 scrobbles.
Dit zijn de voorlopige last.fm statistieken na 1/4e. FKA twigs zou normaal hoger moeten zijn, maar heb ze ook al veel beluisterd wanneer ik niet achter de laptop zat (dus dan trackt die dat niet). Idem eigenlijk voor yeule (die zou nog wat hoger staan anders). En zit al bijna in mijn all-time top 10.
https://i.imgur.com/V2rfsn1.png
Wat ik ook goed vond waar dat ik de klik echt maakte dit jaar:
M83 (heb gewoon een ander album beginnen luisteren, dus mss vind ik het andere gewoon niet goed?)
The Velvet Underground
Ride (al was dat gewoon omdat ik die nog niet voldoende luisterde)
Let's Eat Grandma (idem als bij Ride)
Kate Bush (ligt me ook veel beter nu dan vroeger)
Bauhaus (idem als bij Ride)
Melody's Echo Chamber (met dank aan een cover van yeule)
En kende ik nog niet
Kelsey Lu
George Clanton
yuragi