- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Slowdive, Cigarettes After Sex, Chromatics.
Misschien ook Austra, Arca, Morphine, Banks, FKA Twigs. Ik kan nog wel even doorgaan zo.
Morphine & FKA Twigs 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Bij mij staat over 2018 Terror Jr bovenaan. Dat is dan mijn tip, TornadoEF5.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Hoe heet je op last.fm , TornadoEF5?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Enkele soundtracks uit TV-thriller Overspel (met dank aan Kees Prins/"Huub Couwenberg"):
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Kali Uchis ligt me echt wel. Al meer van geluisterd, nu voor het eerst naar haar album geluisterd. Zeker en vast één van de betere albums uit 2018 voor mij.
Erg goed nummer, en naar het schijnt is het eerste album ook goede. Tweede album meer mainstream pop (met bvb de theme song van The Fault in Our Stars). Maar dit nummer klinkt lekker van haar.
Heerlijk nummer van een album dat ik nu aan het luisteren ben!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Tribute band beter dan originele band:
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Waar kan ik best starten met FKA Twigs eigenlijk. Een paar keer iets geprobeerd op YouTube maar dat trok me nu eens echt niet.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Waar kan ik best starten met FKA Twigs eigenlijk. Een paar keer iets geprobeerd op YouTube maar dat trok me nu eens echt niet.
Ik raakte hooked aan het nummer Two Weeks en ben daarna meer van LP1 gaan beluisteren. Duurde wel even voordat het kwartje viel. De M3LL155X video is ook zeker tof om eens te bekijken.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ja ik heb nog veel werk...
Lekker nummer zeg, hypnagogic pop
Eerst een beetje wat meer recente releases luisteren van dit decennium met nu en dan eens een ouder album dat aansluit op de muziek die ik al gehoord heb, en nu en dan eens een klassieker ertussen.
Lekker nummer zeg. Erg goed album ook! Van Deerhunter ga ik meer moeten luisteren, komen toevallig met een nieuw album binnen twee weken. En ik kan je garanderen dat dat geen toeval is.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
https://www.mupload.nl/img/hvu9qm6ytsnx.png
Al naar 1028 liedjes van 128 artiesten geluisterd dit jaar. Beach House gaat al hard!
Prachtig nummer trouwens. Een van de mooiste nummers die ik dit jaar al heb gehoord. Hopelijk gaat Lana deze route op met haar nieuw album. Zonder twijfel mijn favoriet nummer van haar, deze Venice Bitch.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Elk nummer van Beach House blijft keer op keer kleven bij mij. Voor mij maken ze al deel uit van het gouden kwartet: Empress of, Cocteau Twins, Beach House en Grimes die zonder moeite me met quasi elk nummer kunnen inpalmen. Daarnaast nog veel groepen waar ik dat in mindere mate ook wel bij heb: The Doors, My Bloody Valentine, Slowdive, The Cure, Crystal Castles, Braids, Panda Dub (ja guilty pleasure, maar hun sound is zo lekker), La Femme, Tame Impala. Er zullen nog wel groepen zijn maar daar moet ik meer van luisteren voor ik beter kan oordelen, maar
Bjork is trouwens ook een geweldige artieste, maar daar moet ik wel voor in de moed zijn omdat het soms wel iets 'te' is voor mij. Ik moet altijd wat wennen aan haar muziek, en soms iet wat geforceerd aanvoelende stem of opbouw, maar dit nummer is wel prachtig. Het heeft zelfs een beetje de Halfaxa-sfeer, en Vespertine is misschien komt hetgeen dat het dichtst komt bij Halfaxa qua sfeer, maar ik moet er meer naar luisteren voor ik beter kan oordelen.
Nog zo een lekker nummer trouwens dit, en elk nummer van dit album is zalig.
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
Vespertine is zo'n waanzinnig mooi album
.
Hier luister ik momenteel veel naar:
Turkse ehmm spacerock of zo 
ambient, staat niet op youtube.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik weet niet wat dit is... dream metal ofzo, maar zot mooi nummer van een mooi album.