• 179.413 movies
  • 12.312 shows
  • 34.166 seasons
  • 650.139 actors
  • 9.400.549 votes
Profile

Het grote muziektopic

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

De enige grote naam die ik echt mis in je lijstje is overigens The Prodigy.

Slecht.

Apollinisch

• 21300 messages
  • 0 votes

De enige grote naam die ik echt mis in je lijstje is overigens The Prodigy.
Zou ook een beetje misstaan tussen al die rockers. Bovendien staan ze al in mijn lijstje. Overigens alleen wegens The Fat of the Land. Music for the Jilted Generation vond ik niks.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:

Hoort ook niet tussen al die rockers staan en staat al in mijn lijstje.

Oke, dat kan natuurlijk

niethie

• 7319 messages
  • 7277 votes

Ben ook geen pophistoricus hoor, jouw muziek kennis zal ongetwijfelt meer uitgebreid en beter zijn dan de mijne, vond het gewoon wel geinig om zo'n lijstje te maken ook om zelf met wat meer rock en popgroepen door de jaren heen in aaraking te komen en dat is tot nu toe prima gelukt.

En wat The Prodigy betreft heb er nog aan zitten twijfelen, het is dance/electronic maar aangezien Massive Attack en Portishead er ook in staan zal ik deze er toch ook maar even bijzetten, hij verdiend het tenslotte...

niethie

• 7319 messages
  • 7277 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Zou ook een beetje misstaan tussen al die rockers. Bovendien staan ze al in mijn lijstje. Overigens alleen wegens The Fat of the Land. Music for the Jilted Generation vond ik niks.
In The Fat and the Land zatten volgens mij (het is alweer een tijd geleden dat ik het album hoorde) wel wat rockinvloeden.

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

niethie wrote:

Ben ook geen pophistoricus hoor, jouw muziek kennis zal ongetwijfelt meer uitgebreid en beter zijn dan de mijne

Dat betwijfel ik

Als het niet hedendaags is en in de rock/indie of folk/singer-songwriter hoek haak ik al snel af...

The Prodigy schaar ik gewoon (gedeeltelijk) onder rock trouwens, dat doe ik bij twijfelaartjes als de Klaxons ook gewoon.

niethie

• 7319 messages
  • 7277 votes

Same here al kan ik die muziek van alle tijden waarderen...

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Als het niet hedendaags is en in de rock/indie of folk/singer-songwriter hoek haak ik al snel af...

Dan wordt het net interessant

Apollinisch

• 21300 messages
  • 0 votes

niethie wrote:

En wat The Prodigy betreft heb er nog aan zitten twijfelen, het is dance/electronic maar aangezien Massive Attack en Portishead er ook in staan zal ik deze er toch ook maar even bijzetten, hij verdiend het tenslotte...

En Daft Punk, Lamb, LCD Soundsystem, Underworld, ...?

kos

• 46724 messages
  • 8878 votes

otherfool wrote:

.

Dat is dan ook vrijwel het enige wat in die lijst staat.

Ik bedoel Prince staat er niet eens in. . Of James Brown.

Leland Palmer

• 23787 messages
  • 4906 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
En Daft Punk, Lamb, LCD Soundsystem, Underworld, ...?

En A-Ha, Sandra, Prince, Roxy Music, Alphaville, A Flock of Seagulls etc. etc.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Leland Palmer wrote:

(quote)

En A-Ha, Sandra, Prince, Roxy Music, Alphaville, A Flock of Seagulls etc. etc.

Kijk.

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

klute89 wrote:

Dan wordt het net interessant

Nou, ik ben alvast niet geinteresseerd in dance, metal, soul, rap, hiphop, schlagers. Soms hint ik een beetje richting blues of klassiek, maar ik ben nu eenmaal vrij eenkennig op muziekvlak.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Nou, ik ben alvast niet geinteresseerd in dance, metal, soul, rap, hiphop, schlagers.

Soul kan zeker, de rest

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

kos wrote:

Wie?

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

james Brown hoeft er van mij niet eens in. Veel liever Prince

Leland Palmer

• 23787 messages
  • 4906 votes

otherfool wrote:

(quote)

Wie?

(afbeelding)

(afbeelding)

Al vind ik James Brown maar niks. Prince rules!

niethie

• 7319 messages
  • 7277 votes

kos wrote:

(quote)
Dat is dan ook vrijwel het enige wat in die lijst staat.

Kijk dan ook wat er boven de lijst staat, het is zeker niet allemaal even invloedrijk, in tegendeel zelfs sommige bandjes die er tussen hebben vrijwel allemaal dezelde sound, en dat Prince en James Brown er niet tussen staan is een goede verklaring voor de lijst is allen gericht op groepen anders was het wel heel erg dom van me geweest dat ik artiesten als Elvis en Bob Dylan vergeten was.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Leland Palmer wrote:

(quote)

(afbeelding)

(afbeelding)

Al vind ik James Brown maar niks. Prince rules!

Als je die koppen al eens vergelijkt Ik ga ook veel liever voor Prince, ik vind James brown Maar niks.

kos

• 46724 messages
  • 8878 votes

otherfool wrote:

(quote)

Wie?

Je kunt er niet van houden maar als je het over invloedrijke musici hebt en je laat James Brown, Prince, Bob Marley, Public Enemy, Otis Redding, Marvin Gaye, Funkadelic, Parliament etc. er uit

en je zet de Chili Peppers, Urban Dance Squad, Specials, Simply Red, Prodigy, Portishead etc. etc. er in ben je natuurlijk wel tamelijk dom bezig.

niethie

• 7319 messages
  • 7277 votes

klute89 wrote:

(quote)

Soul kan zeker, de rest

dance en metal kan op zijn tijd zeker lekker zijn, ook hip hop kan ik heel af en toe wel waarderen maar dan enkel oldschool, maar schlager mogen ze van mij direct afschaffen

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Ik vind het trouwens wel een lekker overzichtelijk lijstje. De enige 2 namen van de jaren 90 die me niet bekend voorkwamen (Swans en Kyuss) al even aangeklikt, zal me ook eens verdiepen in de oudere bandjes...

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Ik vind het trouwens echt goed Niethie dat er in jouw lijst The Cult Staat: She Sells Sanctuary rocks!

Leland Palmer

• 23787 messages
  • 4906 votes

Leuk lijstje inderdaad. Had bij Killing Joke eerder Love Like Blood verwacht. Vind ik de beste, maar ga jou keuze ook eens bestuderen.

niethie

• 7319 messages
  • 7277 votes

kos wrote:

(quote)

Je kunt er niet van houden maar als je het over invloedrijke musici hebt en je laat James Brown, Prince, Bob Marley, Public Enemy, Otis Redding, Marvin Gaye, Funkadelic, Parliament etc. er uit

en je zet de Chili Peppers, Urban Dance Squad, Specials, Simply Red, Prodigy, Portishead etc. etc. er in ben je natuurlijk wel tamelijk dom bezig.

Pardon (dom) kan je niet lezen ofzo (dit staat er boven mijn lijst)

Hier overgens een lijst met de meest invloedrijke rock/pop/folk/punk/metal/

new wave/avant garde

Ik schreef een paar berichtjes geleden nog dat de lijst alleen gericht is op groepen en niet op soloartiesten dus lees voortaan eventjes wat beter voordat je me dom noemt.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

kos wrote:

(quote)

So what. Het is Niethie z'n lijst, als je het er niet mee eens bent, maak dan vooral zelf eens een lijst.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1718 votes

otherfool wrote:

De enige 2 namen van de jaren 90 die me niet bekend voorkwamen (Swans en Kyuss) al even aangeklikt, zal me ook eens verdiepen in de oudere bandjes...

Kyuss niet kennen, shame on you Uit Kyuss is oa Queens of the Stoneage voortgekomen.

kos

• 46724 messages
  • 8878 votes

niethie wrote:

dus lees voortaan eventjes wat beter voordat je me dom noemt.

Ik noemde jou niet dom maar degene die de lijst had gemaakt. Ik dacht niet dat je die zelf had gemaakt namelijk.

Indien dat wel zo is mijn excuses.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Prince en James Brown is soul/funk. Ik vind J.Brown pure funk hebben. Prince is meer van de jaren 80 soul, minder rauw, net iets gelikter, maar wel ontzettend goed, net als J.Brown.

niethie

• 7319 messages
  • 7277 votes

kos wrote:

(quote)

Ik noemde jou niet dom maar degene die de lijst had gemaakt. Ik dacht niet dat je die zelf had gemaakt namelijk.

Indien dat wel zo is mijn excuses.

Ik heb de lijst inderdaad zelf gemaakt en het heeft me een hoop werk gekost en ik moet zeggen dat ik zelf best blij ben met het resultaat, het lijkt misschien op een lijst die zo uit een boek of van internet over genomen is maar dit is absoluut niet het geval ik heb gewoon zoveel mogenlijk verschillende bands genomen die me wel geschikt leken en heb ze over een lange periode (tijd) bij elkaar gezet en nogmaals ze zijn zeker niet allemaal even invloedrijk (vooral de bands van nu die eigenlijk allemaal een betej dezelfde sound hebben en niets vernieuwends met zich mee brengen maar het ging mij vooral om de meest poipulaire en vernieuwende bands door de jaren heen),

maar goed excuses aanvaard...

En nogmaals nog een keer voor alle duidelijkheid, de lijst is alleen gericht op-

rock/pop/folk/punk/metal/new wave/avant garde

met als uitzondering op sommige electronic en dance muziek met rock invloeden, groepen/duo's als Portishead en Massive attack vallen bijvoorbeel onder de triphop.

Daarnaast is de lijst ook alleen maar gericht op gropen en niet op soloartiesten, zo'n lijst heb ik ook nog ergens achter de hand maar die is nogal incompleet...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.