- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Slecht. 
Apollinisch
-
- 21300 messages
- 0 votes
Overigens alleen wegens The Fat of the Land. Music for the Jilted Generation vond ik niks.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Hoort ook niet tussen al die rockers staan en staat al in mijn lijstje. 
Oke, dat kan natuurlijk 
niethie
-
- 7319 messages
- 7277 votes
Ben ook geen pophistoricus hoor, jouw muziek kennis zal ongetwijfelt meer uitgebreid en beter zijn dan de mijne, vond het gewoon wel geinig om zo'n lijstje te maken ook om zelf met wat meer rock en popgroepen door de jaren heen in aaraking te komen en dat is tot nu toe prima gelukt.
En wat The Prodigy betreft heb er nog aan zitten twijfelen, het is dance/electronic maar aangezien Massive Attack en Portishead er ook in staan zal ik deze er toch ook maar even bijzetten, hij verdiend het tenslotte...
niethie
-
- 7319 messages
- 7277 votes
Overigens alleen wegens The Fat of the Land. Music for the Jilted Generation vond ik niks.otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Ben ook geen pophistoricus hoor, jouw muziek kennis zal ongetwijfelt meer uitgebreid en beter zijn dan de mijne
Dat betwijfel ik 
Als het niet hedendaags is en in de rock/indie of folk/singer-songwriter hoek haak ik al snel af...
The Prodigy schaar ik gewoon (gedeeltelijk) onder rock trouwens, dat doe ik bij twijfelaartjes als de Klaxons ook gewoon.
niethie
-
- 7319 messages
- 7277 votes
Same here al kan ik die muziek van alle tijden waarderen...
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Dan wordt het net interessant 
Apollinisch
-
- 21300 messages
- 0 votes
En wat The Prodigy betreft heb er nog aan zitten twijfelen, het is dance/electronic maar aangezien Massive Attack en Portishead er ook in staan zal ik deze er toch ook maar even bijzetten, hij verdiend het tenslotte...
kos
-
- 46724 messages
- 8878 votes
Als het niet hedendaags is en in de rock/indie of folk/singer-songwriter hoek haak ik al snel af...
.
Ik bedoel Prince staat er niet eens in.
. Of James Brown.
Leland Palmer
-
- 23787 messages
- 4906 votes

En A-Ha, Sandra, Prince, Roxy Music, Alphaville, A Flock of Seagulls etc. etc. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
En A-Ha, Sandra, Prince, Roxy Music, Alphaville, A Flock of Seagulls etc. etc. 
Kijk.

otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Dan wordt het net interessant 
Nou, ik ben alvast niet geinteresseerd in dance, metal, soul, rap, hiphop, schlagers. Soms hint ik een beetje richting blues of klassiek, maar ik ben nu eenmaal vrij eenkennig op muziekvlak.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Soul kan zeker, de rest

klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
james Brown hoeft er van mij niet eens in. Veel liever Prince 
Leland Palmer
-
- 23787 messages
- 4906 votes
Wie? 

Al vind ik James Brown maar niks. Prince rules!
niethie
-
- 7319 messages
- 7277 votes
Ik bedoel Prince staat er niet eens in.
. Of James Brown.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
(afbeelding)
(afbeelding)
Al vind ik James Brown maar niks. Prince rules!
Als je die koppen al eens vergelijkt
Ik ga ook veel liever voor Prince, ik vind James brown Maar niks. 
kos
-
- 46724 messages
- 8878 votes
Wie? 
Je kunt er niet van houden maar als je het over invloedrijke musici hebt en je laat James Brown, Prince, Bob Marley, Public Enemy, Otis Redding, Marvin Gaye, Funkadelic, Parliament etc. er uit
en je zet de Chili Peppers, Urban Dance Squad, Specials, Simply Red, Prodigy, Portishead etc. etc. er in ben je natuurlijk wel tamelijk dom bezig.
niethie
-
- 7319 messages
- 7277 votes
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Ik vind het trouwens wel een lekker overzichtelijk lijstje. De enige 2 namen van de jaren 90 die me niet bekend voorkwamen (Swans en Kyuss) al even aangeklikt, zal me ook eens verdiepen in de oudere bandjes...
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ik vind het trouwens echt goed Niethie dat er in jouw lijst The Cult Staat: She Sells Sanctuary rocks! 
Leland Palmer
-
- 23787 messages
- 4906 votes
Leuk lijstje inderdaad. Had bij Killing Joke eerder Love Like Blood verwacht. Vind ik de beste, maar ga jou keuze ook eens bestuderen.
niethie
-
- 7319 messages
- 7277 votes
Je kunt er niet van houden maar als je het over invloedrijke musici hebt en je laat James Brown, Prince, Bob Marley, Public Enemy, Otis Redding, Marvin Gaye, Funkadelic, Parliament etc. er uit
en je zet de Chili Peppers, Urban Dance Squad, Specials, Simply Red, Prodigy, Portishead etc. etc. er in ben je natuurlijk wel tamelijk dom bezig.
Hier overgens een lijst met de meest invloedrijke rock/pop/folk/punk/metal/
new wave/avant garde
Ik schreef een paar berichtjes geleden nog dat de lijst alleen gericht is op groepen en niet op soloartiesten dus lees voortaan eventjes wat beter voordat je me dom noemt. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
So what. Het is Niethie z'n lijst, als je het er niet mee eens bent, maak dan vooral zelf eens een lijst.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1718 votes
De enige 2 namen van de jaren 90 die me niet bekend voorkwamen (Swans en Kyuss) al even aangeklikt, zal me ook eens verdiepen in de oudere bandjes...
Kyuss niet kennen, shame on you
Uit Kyuss is oa Queens of the Stoneage voortgekomen.
kos
-
- 46724 messages
- 8878 votes
dus lees voortaan eventjes wat beter voordat je me dom noemt. 
Ik noemde jou niet dom maar degene die de lijst had gemaakt. Ik dacht niet dat je die zelf had gemaakt namelijk.
Indien dat wel zo is mijn excuses.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Prince en James Brown is soul/funk. Ik vind J.Brown pure funk hebben. Prince is meer van de jaren 80 soul, minder rauw, net iets gelikter, maar wel ontzettend goed, net als J.Brown.
niethie
-
- 7319 messages
- 7277 votes
Ik noemde jou niet dom maar degene die de lijst had gemaakt. Ik dacht niet dat je die zelf had gemaakt namelijk.
Indien dat wel zo is mijn excuses.
maar goed excuses aanvaard...
En nogmaals nog een keer voor alle duidelijkheid, de lijst is alleen gericht op-
rock/pop/folk/punk/metal/new wave/avant garde
met als uitzondering op sommige electronic en dance muziek met rock invloeden, groepen/duo's als Portishead en Massive attack vallen bijvoorbeel onder de triphop.
Daarnaast is de lijst ook alleen maar gericht op gropen en niet op soloartiesten, zo'n lijst heb ik ook nog ergens achter de hand maar die is nogal incompleet...