• 178.163 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.003 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Vind toch vooral dat eerste. Snap echter wel je mogelijke bezwaren tegen die films om goed in de lijst te passen.

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Wouter wrote:

Wel een groot deel, toch?

Net even opgezet, schat dat 60 a 70 % van de dialogen in het Engels is.

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Het gaat in dit geval om Engelstalige produkties van Nederlandse bodem, eigenlijk om 'pogingen' tot internationaal succes.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

neo wrote:

Baby Blue was ook Nederlands.

Greenaway's zijn inderdaad ook goeie voorbeelden. Bij bijvoorbeeld A Zed & Two Noughts zie je duidelijk op imdb hoeveel crew Nederlands is. Zelfs Nyman week af van zijn eigen Michael Nyman Band voor het inspelen van zijn composities en werd bij deze vervangen door enkel Nederlandse musici.

Producer (niet de co-producent, maar de hoofdproducer), camera, art direction, soms acteurs. Er is regelmatig genoeg Nederlands.

Meer dan bijv. bij de Von trier-films, waar de VPRO inzit, een bijrol (die altijd wordt teruggesneden tot figurant), een geluidsman (die al honderd jaar in Denemarken woont) en een van de duizend co-producenten.

Anders telden Breaking the Waves, Dancer in the Dark Dogville en Manderlay ook. Wel Nederlandse D.O.P paar keer.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Quentin wrote:

(quote)
Maar of het dan echt gaat om creatieve inbreng van Nederlandse bodem of produktionele verplichtingen . . .

Serieuze inbreng, hoor. Roelfs/Van Os waren bijvoorbeeld toch heel belangrijk voor die films. En productionele verplichtingen? Initierende producer is Nederlander.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Het Stenen Vlot klopt trouwens niet. Herinner mij enkel Spaans gepraat.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Quentin wrote:

(quote)

Lijkt me niet, toch echt in de VS geïnitieerd.

Dan eerder Israel, lijkt me.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

neo wrote:

Het Stenen Vlot klopt trouwens niet. Herinner mij enkel Spaans gepraat.

Klopt. Heb films in andere talen expres niet genoemd.

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Wouter wrote:

Dan eerder Israel, lijkt me.

Golan en Globus opereerde toch al sinds begin jaren '80 uit de VS?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Quentin wrote:

(quote)
Het gaat in dit geval om Engelstalige produkties van Nederlandse bodem, eigenlijk om 'pogingen' tot internationaal succes.

Wacht eens even, vroeg die andere Q het niet?

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Jawel, maar we waren samen dat lijstje aan het opzetten voor een stuk wat ik wil schrijven.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Quentin wrote:

(quote)
Golan en Globus opereerde toch al sinds begin jaren '80 uit de VS?

Ik weet het niet. Regisseur was in ieder geval ook een Israelier.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Quentin wrote:

Jawel, maar we waren samen dat lijstje aan het opzetten voor een stuk wat ik wil schrijven.

Ik kan je nu al vertellen dat het in andere Europese landen succesvoller gedaan is....

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Wouter wrote:

Ik kan je nu al vertellen dat het in andere Europese landen succesvoller gedaan is....

Dat had ik ook al door , wil juist gaan kijken waarom het zo vaak (bijna altijd ...) mis ging.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Commercialregisseur Emanuel Boeck maakte ooit The Raft, opgenomen in Miami (meen ik). Ik heb er ooit een groot deel van gezien. Dat was zo slecht, volgens mij is het nooit ergens vertoond.

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Wouter wrote:

Ik weet het niet. Regisseur was in ieder geval ook een Israelier.

Volgens CannonFilms.com, opereerde ze toch echt vanuit de VS.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Quentin wrote:

(quote)
Dat had ik ook al door , wil juist gaan kijken waarom het zo vaak (bijna altijd ...) mis ging.

Bijna altijd? Welke beschouw je als succesvol?

Kruistocht en Discovery waren in Nederland succesvol, maar daarbuiten niet.

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Wouter wrote:

Bijna altijd? Welke beschouw je als succesvol?

The Delivery (alhoewel dat niet lastig is op een budget van 700.000 gulden en dan valt nog te betwisten of het een succes was), Do Not Disturb van Maas heeft in het buitenland genoeg opgebracht en Soul Assasin ook aan video/dvd-rechten.

Het punt is dat ze bijna allemaal niet veel hebben gedaan, ook niet in het video-circuit; wil daarom juist kijken naar het creatieve aspect ipv het financiële.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Quentin wrote:

Het punt is dat ze bijna allemaal niet veel hebben gedaan, ook niet in het video-circuit; wil daarom juist kijken naar het creatieve aspect ipv het financiële.

Prima, want het financiele is toch niet echt transparant.

Welke vinden jullie artistiek geslaagd?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Zou zelf dan graag een titel als Morlang noemen.

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Hollywood sign 2,75*

Tom & thomas 2,75*

Cold Light of day 3*

Moonlight 3,5*

Morlang 4*

Flesh & Blood 4*

De rest varieert van matig tot ronduit slecht, vaak ongeïnspireerd en een slappe cast.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Nog wel een aantal hoor (Kruistocht, Charlotte bijv). Uit alle titels maken we overigens een selectie, dus lang niet alles zal besproken worden.

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Wouter wrote:

Commercialregisseur Emanuel Boeck maakte ooit The Raft, opgenomen in Miami (meen ik). Ik heb er ooit een groot deel van gezien. Dat was zo slecht, volgens mij is het nooit ergens vertoond.

The Raft: Anyone who thinks Miami is becoming homogeneous is in for a surprise with this film. Emanuel Boeck is a writer-director from Germany who came to Miami to make a movie about Cuban rafters. He chose five of Venezuela's top actors as his cast. The dialogue is in English. Got that? Inspired by Alfred Hitchcock's The Lifeboat, Boeck's The Raft (La Balsa) tells the tale of four Cubans who flee their country on (you guessed it) a raft. Everything is going along swimmingly for them until they rescue a drowning man (from another raft, we presume). The ingrate proceeds to menace them, making them regret ever having left Cuba because now they really have no escape. The film premieres tonight and tomorrow at 8:30 at the Colony Theater (1040 Lincoln Rd., Miami Beach). Tickets cost ten dollars. Call 232-6636. (NK)

(Maart 1998)

AyJay

• 3 messages
  • 1 votes

In Overigen > Algemeen > Klein onderzoekje (win kaarten voor bios):

Voor mijn studie Marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam ben ik momenteel een scriptie aan het schrijven. Daarom ben ik op zoek naar een aantal personen die mee willen werken aan een onderzoek.

Het onderzoek is verdeeld in twee delen. Het eerste deel bestaat uit een filmfragment van 6-8 minuten. Na het filmfragment is er een korte vragenlijst.

Onder de deelnemers van het onderzoek zal er 2 x 2 bioscoopkaarten worden verloot. Alleen personen met een volledig ingevulde vragenlijst voor 28 mei maken kans op deze bioscoopkaarten.

Om mee te doen aan het onderzoek kun je op de volgende link klikken. De rest wijst zich vanzelf.

http://www.thesistools.com/?qid=31513&ln=ned

Alvast bedankt voor je medewerking.

Da Jando

• 1383 messages
  • 1063 votes

Voor mijn opleiding Interactieve Media ga ik iets ontwikkelen wat de filmhuizen in Amsterdam onder de aandacht gaat brengen. Wat dat precies gaat worden weet ik nog niet. In ieder geval wil ik aan de mensen die niet nog niet met filmhuizen bekend zijn laten zien waarom een bezoek de moeite waard is.

Mijn vraag aan jullie is wát het is dat een filmhuisbezoek leuk maakt. Is het beter dan de andere bioscopen? Wat maakt filmhuizen bijzonder/uniek/anders? Waarom ga je er heen?

Hebben jullie ook een idee waarom er veel mensen zijn die niet naar filmhuizen gaan? Hebben ze er een verkeerd beeld van? Weten ze uberhaupt van het bestaan af?

Voor de mensen die er niet naartoe gaan: waarom niet?

Ik ben benieuwd naar de meningen van andere mensen. Misschien brengt een reactie me op een leuk idee...

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Vooroordeel: enkel goedkope kunstzinnige films voor een klein publiek?

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Weten jullie misschien titels van films over voyeurisme waarin de 'bekeken' persoon het doorheeft en het spel meespeelt of naar eigen hand zet?

marnixb

• 8 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Film-O-Rama zoekt mannen en vrouwen (van die echte) met rusteloze pen...:

Zie Film-O-Rama - Looking for the 'oooh' in movies... - filmorama.nl voor onze werve(le)nde kreten...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.