- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Vind toch vooral dat eerste. Snap echter wel je mogelijke bezwaren tegen die films om goed in de lijst te passen.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8552 votes
Quentin
-
- 10202 messages
- 8552 votes
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Baby Blue was ook Nederlands.
Greenaway's zijn inderdaad ook goeie voorbeelden. Bij bijvoorbeeld A Zed & Two Noughts zie je duidelijk op imdb hoeveel crew Nederlands is. Zelfs Nyman week af van zijn eigen Michael Nyman Band voor het inspelen van zijn composities en werd bij deze vervangen door enkel Nederlandse musici.
Producer (niet de co-producent, maar de hoofdproducer), camera, art direction, soms acteurs. Er is regelmatig genoeg Nederlands.
Meer dan bijv. bij de Von trier-films, waar de VPRO inzit, een bijrol (die altijd wordt teruggesneden tot figurant), een geluidsman (die al honderd jaar in Denemarken woont) en een van de duizend co-producenten.
Anders telden Breaking the Waves, Dancer in the Dark Dogville en Manderlay ook. Wel Nederlandse D.O.P paar keer.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Serieuze inbreng, hoor. Roelfs/Van Os waren bijvoorbeeld toch heel belangrijk voor die films. En productionele verplichtingen? Initierende producer is Nederlander.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Het Stenen Vlot klopt trouwens niet. Herinner mij enkel Spaans gepraat.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Lijkt me niet, toch echt in de VS geïnitieerd.
Dan eerder Israel, lijkt me.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8552 votes
Dan eerder Israel, lijkt me.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Wacht eens even, vroeg die andere Q het niet?
Quentin
-
- 10202 messages
- 8552 votes
Jawel, maar we waren samen dat lijstje aan het opzetten voor een stuk wat ik wil schrijven.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik weet het niet. Regisseur was in ieder geval ook een Israelier.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Jawel, maar we waren samen dat lijstje aan het opzetten voor een stuk wat ik wil schrijven.
Ik kan je nu al vertellen dat het in andere Europese landen succesvoller gedaan is....
Quentin
-
- 10202 messages
- 8552 votes
Ik kan je nu al vertellen dat het in andere Europese landen succesvoller gedaan is....
, wil juist gaan kijken waarom het zo vaak (bijna altijd ...) mis ging.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Commercialregisseur Emanuel Boeck maakte ooit The Raft, opgenomen in Miami (meen ik). Ik heb er ooit een groot deel van gezien. Dat was zo slecht, volgens mij is het nooit ergens vertoond.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8552 votes
Ik weet het niet. Regisseur was in ieder geval ook een Israelier.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
, wil juist gaan kijken waarom het zo vaak (bijna altijd ...) mis ging.Bijna altijd? Welke beschouw je als succesvol?
Kruistocht en Discovery waren in Nederland succesvol, maar daarbuiten niet.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8552 votes
Bijna altijd? Welke beschouw je als succesvol?
The Delivery (alhoewel dat niet lastig is op een budget van 700.000 gulden en dan valt nog te betwisten of het een succes was), Do Not Disturb van Maas heeft in het buitenland genoeg opgebracht en Soul Assasin ook aan video/dvd-rechten.
Het punt is dat ze bijna allemaal niet veel hebben gedaan, ook niet in het video-circuit; wil daarom juist kijken naar het creatieve aspect ipv het financiële.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Het punt is dat ze bijna allemaal niet veel hebben gedaan, ook niet in het video-circuit; wil daarom juist kijken naar het creatieve aspect ipv het financiële.
Prima, want het financiele is toch niet echt transparant.
Welke vinden jullie artistiek geslaagd?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Zou zelf dan graag een titel als Morlang noemen.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8552 votes
Hollywood sign 2,75*
Tom & thomas 2,75*
Cold Light of day 3*
Moonlight 3,5*
Morlang 4*
Flesh & Blood 4*
De rest varieert van matig tot ronduit slecht, vaak ongeïnspireerd en een slappe cast.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Nog wel een aantal hoor (Kruistocht, Charlotte bijv). Uit alle titels maken we overigens een selectie, dus lang niet alles zal besproken worden.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8552 votes
Commercialregisseur Emanuel Boeck maakte ooit The Raft, opgenomen in Miami (meen ik). Ik heb er ooit een groot deel van gezien. Dat was zo slecht, volgens mij is het nooit ergens vertoond.
(Maart 1998)
AyJay
-
- 3 messages
- 1 votes
In Overigen > Algemeen > Klein onderzoekje (win kaarten voor bios):
Voor mijn studie Marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam ben ik momenteel een scriptie aan het schrijven. Daarom ben ik op zoek naar een aantal personen die mee willen werken aan een onderzoek.
Het onderzoek is verdeeld in twee delen. Het eerste deel bestaat uit een filmfragment van 6-8 minuten. Na het filmfragment is er een korte vragenlijst.
Onder de deelnemers van het onderzoek zal er 2 x 2 bioscoopkaarten worden verloot. Alleen personen met een volledig ingevulde vragenlijst voor 28 mei maken kans op deze bioscoopkaarten.
Om mee te doen aan het onderzoek kun je op de volgende link klikken. De rest wijst zich vanzelf.
http://www.thesistools.com/?qid=31513&ln=ned
Alvast bedankt voor je medewerking.
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1063 votes
Voor mijn opleiding Interactieve Media ga ik iets ontwikkelen wat de filmhuizen in Amsterdam onder de aandacht gaat brengen. Wat dat precies gaat worden weet ik nog niet. In ieder geval wil ik aan de mensen die niet nog niet met filmhuizen bekend zijn laten zien waarom een bezoek de moeite waard is.
Mijn vraag aan jullie is wát het is dat een filmhuisbezoek leuk maakt. Is het beter dan de andere bioscopen? Wat maakt filmhuizen bijzonder/uniek/anders? Waarom ga je er heen?
Hebben jullie ook een idee waarom er veel mensen zijn die niet naar filmhuizen gaan? Hebben ze er een verkeerd beeld van? Weten ze uberhaupt van het bestaan af?
Voor de mensen die er niet naartoe gaan: waarom niet?
Ik ben benieuwd naar de meningen van andere mensen. Misschien brengt een reactie me op een leuk idee...
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Vooroordeel: enkel goedkope kunstzinnige films voor een klein publiek?
Quentin
-
- 10202 messages
- 8552 votes
Weten jullie misschien titels van films over voyeurisme waarin de 'bekeken' persoon het doorheeft en het spel meespeelt of naar eigen hand zet?
marnixb
-
- 8 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Film-O-Rama zoekt mannen en vrouwen (van die echte) met rusteloze pen...:
Zie Film-O-Rama - Looking for the 'oooh' in movies... - filmorama.nl voor onze werve(le)nde kreten...