- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Hetty Blok en Clive Dunn, beiden 92 geworden, R.I.P.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
RIP Hetty Blok
Ik heb ooit van Amsterdam tot in het dorp waar ik vroeger met mijn ouders en zus woonde met haar in de auto gezeten. Ik weet al niet meer precies waarom het was, ik zal een jaar of 8 geweest zijn (eind jaren 70).
We woonden als 'import' in zo'n klein boerengat, waar mijn ouders in een soort culturele vereniging zaten die 't Nut heette (Tot het Nut van het Algemeen). Ik denk dat in het kader van een culturele avond Hetty Blok een keer te gast geweest is.
Ik ben met mijn moeder naar Amsterdam gegaan en we hebben Hetty Blok opgehaald en zijn terug gereden. Grote verhalen. Ik had geen idee wie Hetty Blok was, maar het was iemand die ik totaal niet kende en een type dat voor mij 'vreemd' was. Zal het nooit vergeten - ook haar stem vooral niet.
edit: de link werkt trouwens niet (meer). Hier een andere: Actrice Hetty Blok overleden - NOS Nieuws
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Actrice Will van Kralingen is op 61-jarige leeftijd overleden.
Ze overleed vanochtend aan de gevolgen van kanker in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam. Dit maakte haar familie vandaag bekend.
De actrice speelde haar laatste rol in de speelfilm De Goede Dood (2012) (tijdens de opnames was ze al ziek).
Ik kende haar vooral van de tv-serie De Zomer van '45 (1991) en van haar rol in de film Wilde Mossels (2000)
Bron / meer info: Actrice Will van Kralingen (61) overleden - FILM - PAROOL
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
RIP.. Weer veels te jong 
Wel apart dat haar laatste film zo titel draagt.. het is bijna passend als een laatste film( niet sarcastisch of lullig bedoelt verder)
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Haar rol als "Jomanda" in Pleidooi was geweldig. RIP Will...
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Alhoewel ik nooit een liefhebber van Flikken Maastricht ben geweest, kon ik wel genieten van Will van Kralingen's acteren in die serie.
Dat maakte het voor mij nog enigszins het bekijken waard.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Filmactrice OLYMPE BRADNA is op 92 jarige leeftijd overleden.

Bradna speelde in de jaren en 30 hoofdrollen naast bekende acteurs uit die tijd zoals Gary Cooper,george Raft,Ronald Reagan en Ray Milland.
Bradna werd geboren in Parijs,vertrok op jonge leeftijd naar de VS,waar ze in 1936 bij de Paramount studio's een contract kreeg aangeboden.
Na haar huwelijk in 1942,stapte ze uit de filmwereld,

IMDB:
Wikipedia:
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
BILL TARMEY,die 30 jaar lang in de Britse soap Coronation street speelde is op 71 jarige leeftijd op Tenerife overleden

Acteur DANNY ZORN overleed op 40 jarige leeftijd.
Zorn speelde in TV-series en films mee vanaf 1992.

IMDB:
PEGGY AHERN,een kindersterretje uit de tijd van de stomme film overleed op 95 jarige leeftijd.
]
Ahern was vooral bekend als een van de "Little Rascals",uit de gelijknamige filmreeks.
Verder was ze oa te zien in films met Norma Shearer,Ricardo Cortez en Betty Bronson.
IMDB:
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Acteur BRAD MONIZ die een rol speelde in "Sudden Death" tegenover Jean Claude Van damme is op 54 jarige leeftijd overleden.
IMDB:
de Engelse actrice ELIZABETH BELL overleed op 71 jarige leeftijd
Bell met Paul Scofield.
IMDB:
Acteur LEONARD TERMO overleed op 77 jarige leeftijd.

Termo speelde in zo'n 40 films,waarvan 5 met zijn goede vriend,acteur Mickey Rourke.
Films oa:The Pope of Greenwich Village (1984) Year of the Dragon (1985), Barfly (1987), A Prayer for the Dying (1987) en Homeboy (1988).
IMDB:
De Engelse acteur JOE MELIA overleed aan een hartziekte op 77 jarige leelftijd

Melia was oa te zien in:'The Intelligence Man, Oh! What a Lovely War en Privates on Parade"
IMDB:
Actrice CANDY JOHNSON,het best bekend door de Beach-movies uit de jaren 60,is op 68 jarige leeftijd overleden.

Wikipedia:
Candy Johnson - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
IMDB:
Zangeres NATINA REED overleed op 32 jarige leeftijd nadat ze was aangereden door een auto
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
JE bent goed op de hoogte van al die overlijdings berichten zeg 
Toevallig van de week nog It's Over geluisterd, raar dat ze nu opeens is overleden.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Zangeres MIGGY die een enorme hit scoorde met het nummer "annie,hou jij mijn tassie even vast"is op 51 jarige leeftijd overleden...
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Ze vallen opeens wel met bosjes zeg! en grotendeels ook nog veels te jong 
Life = Unfair..
RIP!
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Rip. Blijkbaar heeft Miggy in m'n dorp gewoond. Ik kan haar best eens gezien hebben tijdens bv. die carnavalsfeesten in Born.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
R.I.P. voor deze mensen, sommige gaan veels te vroeg...
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
RIP ook aan alle slachtoffers uit WO1. Met voorsprong het wreedste conflict in Vlaanderen.
(In Vlaanderen is het dodenherdenking vandaag. Bij jullie is dat ergens begin Mei zeker?)
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Bij ons is Dodenherdenking op 4 mei. Oorspronkelijk worden dan de gevallenen van WO II herdacht.
Op 11 november vieren we (althans in delen van Nederland) Sint Maarten, maar dat is offtopic.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Bij ons is Dodenherdenking op 4 mei. Oorspronkelijk worden dan de gevallenen van WO II herdacht.
Op 11 november vieren we (althans in delen van Nederland) Sint Maarten, maar dat is offtopic.
Om even te vergelijken, wat cijfertjes. Hierin volgen cijfers van België (Van Vlaanderen kon ik niet vinden).
Gesneuvelde militairen WO1: 36.000
Gesneuvelde militairen WO2: 12.000
Burgerslachtoffers WO1: Ongekend. (Momenteel zijn onderzoekers bezig met hier een getal op te kleven. Binnenkort volgt een resultaat)
Burgerslachtoffers WO2: 49.000 + 24.000 Joden
Maar om de wreedheid nog extra te benadrukken, nog een cijfer:
De Slag rond Passendale (Augustus - November 1917): 708.000 militaire slachtoffers van overal ter wereld! Dat in een dorpje dat vandaag nog geen 3000 inw telt.
-
Vergelijking België <--> Nederland WO2
BE: Gesneuvelde militairen: 12.000
NL: Gesneuvelde militairen: 8.000
BE: Burgerslachtoffers: 49.000 (excl. Joodse slachtoffers)
NL: Burgerslachtoffers: 89.000 (excl. Joodse slachtoffers)
BE: Joodse Holocaustslachtoffers: 24.000
NL: Joodse Holocaustslachtoffers: 102.000
--
BE: Totaal slachtoffers: 85.000 (1,02% van Bevolking)
NL: Totaal slachtoffers: 199.000 (2,32% van Bevolking)
vergelijking met:
Duitsland: 7.503.000 (10,77% van Bevolking)
Polen: 5.000.000 (18,51% van Bevolking (hoogste percentage ter wereld))
--
Conclusie:
- Het is begrijpelijk dat WO2 in Nederland en Duitsland een diepere indruk heeft nagelaten dan in België.
- Hoewel het aantal Belgische slachtoffers in WO1 niet spectaculair veel hoger ligt dan in WO2, spelen een aantal belangrijke gebeurtenissen uit deze oorlog zich hier af.
Ieper, 1919:

Ieper, vandaag. Het duurde tot eind jaren 60 vooraleer de stad terug was heropgebouwd.
![]()
(Tot zover de geschiedenislessen op een dag als deze
)
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Op 11 november vieren we (althans in delen van Nederland)
Waar in Nederland gaan kids niet langs de deuren voor snoep dan? 
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Ook off-topic, maar in Limburg is 11 november de officiële opening van het carnavalsseizoen.
De start is dan telkens om 11:11 uur.
In diverse steden is het feest momenteel aan de gang.
(Ook wel bizar, in vergelijking met de herdenking in België)
Edit
In de US viert men vandaag overigens ' veterans day', ter ere van alle militaire veteranen.
Het is een officiële feestdag.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Altijd interessant om wat geschiedenis te zien. Bedankt voor de les AGE-411. De cijfers zijn overigens afschuwelijk...
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
R.I.P. Richard Robbins (filmcomponist van James Ivory)
Maurice, Remains Of The Day, Howards End, ...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.