- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Claude Pinoteau (87) filmregisseur.
Vooral zijn films met Lino Ventura blijven mij bij.
Hij was ook de ontdekker van Isabelle Adjani en Sophie Marceau
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Acteur TURHAN BEY die een grote ster was in de jaren 40 van de vorige eeuw is op 90 jarige leeftijd in Wenen, Oostenrijk overleden.

De Joodse Bey onvluchte zijn vaderland,Oostenrijk,in 1938,
Hij ging naar de VS waar hij al gauw ontdekt werd en een grote ster werd.
Vooral in de toen populaire"Arabic nights" films.
Na de oorlog,in 1949,ging hij terug naar Oostenrijk,maar kwam af en toe nog terug naar Hollywood om daar in TV-series een gastrol te spelen.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Actrice UTA FRANZ die wereldberoemd werd in de "Sissi"-films,waar zij de rol van de oudere zus van Sissi (Romy Schneider) speelde is op 76 jarige leeftijd overleden in haar huis in oostenrijk.

Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
R.I.P. Turhan Bey, voor mij vooral de acteur van de kleurrijke exotische avonturenfilms.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Violist, musicus, concertmeester en schrijver over klassieke muziek Theo Olof is dinsdag na een kort ziekbed op 88-jarige leeftijd overleden.
Violist Theo Olof (88) overleden - Cultuur - VK - volkskrant.nl
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Acteur LEO O'BRIEN,het best bekend van de film "The last Dragon" is op 41 jarige leeftijd overleden.

IMDB:
Actrice SAMMI KANE KRAFT,die een grote rol speelde in de film:"The Bad News Bears," uit 2005 is op 20 jarige leeftijd bij verkeersongeluk om het leven gekomen.

IMDB:
Actrice BEVERLY ARCHER is op 64 jarige leeftijd overleden.
Best bekend door de TV-series "Mama's family en "Major Dad"

Archer speelde in heel veel films en TV-series mee...ABC Weekend Special, The Adventures of Pollyanna, Family Ties, Spencer, The Fall Guy, Comedy Factory, My Sister Sam, ALF, What a Dummy, Married With Children, Full House, en Clueless.
IMDB:
Films oa:Vice Versa, The Couch Trip en The Brady Bunch Movie.
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Allemaal (erg) jonge leeftijden
R.I.P.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4896 votes
Uitstekende cameraman! R.I.P. Harris Savides.
narva77 (crew films)
-
- 12728 messages
- 6540 votes
R.I.P. Harris Savides
Veel te jong overleden. 
Ik zie dat hij het camerawerk heeft gedaan van Restless en Greenberg, twee films die ik nog moet zien.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Gary Collins op 74-jarige leeftijd overleden in een ziekenhuis in Mississippi...

Hij speelde o.a een parapsycholoog in The Sixth Sense (nee, niet die), Hawaii Five-O en Perry Mason / klik.
R.i.p..
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Enorm verlies, niet in het minst omdat hij tot op heden de enige is die in de jaren '60 een film gemaakt heeft die ik met 4* beoordeeld heb. Daarnaast was hij nog steeds zeer actief en had ik niet de indruk dat z'n laatste films minder scherp waren, integendeel zelfs.
Groots regisseur, dan maar hopen dat z'n dood de beschikbaarheid van z'n oeuvre ten goede komt.
R.I.P.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
wow dat is nog eens slecht nieuws 
ondanks de naamsbekendheid die hij de laatste jaren weer genoot, heb ik toch altijd het gevoel gehad dat hij door het genre waarin hij als onafhankelijk filmer voornamelijk in verkoos te werken, de pinku, nogal eens onderschat werd
een unieke stem binnen de Japanse cinema valt hier weg
RIP
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Nog steeds niks van gezien, maar hoog op de to see lijst. Mijn beeld is dat van een filmmaker die zijn hele loopbaan driftig buiten de lijntjes kleurde. Erg jammer.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Moet nog veel werk van de man zien, maar wat ik heb gezien, was niet mis!
R.I.P.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Spijtig zeg. Nog veel te weinig van gezien, geen enkele recente film zelfs.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4694 votes
Bijzonder filmmaker. Zal binnenkort nog eens een film van hem kijken. Voorlopig alleen Go Go gezien.
RIP.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ook nog niets van gezien, maar inderdaad van reviews e.d. toch een bekende naam.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.