- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
stinissen (crew films & series)
-
- 23444 messages
- 76937 votes
R.I.P.James Farentino
Mijn moeder en m'n vrouw waren gek op hem in de hit-serie Dynasty
Ataloona
-
- 734 messages
- 4263 votes
Hier draaide mijn maag wel volledig van om vanmorgen, Theo Angelopoulos begon ik vanaf deze week pas echt te kennen. O Thiasos was al langer mijn favoriete film, maar zaterdag nadat ik Landscape in the Mist zag (ook in mijn top 10) en na ik gister The Beekeeper zag (ook 5*) had ik het gevoel dat ik met dé ideale regisseur te maken had.En juist dan hoor je dat hij is overleden, een grote schok.
R.I.P. Theodoros Angelopoulos
Paalhaas
-
- 1582 messages
- 2569 votes
R.I.P. Theo Angelopoulos 
Wat een lullig einde voor een man die nog vol levenslust en passie zat. Ik had altijd zo'n vermoeden dat-ie De Oliveira achterna zou gaan als eeuwige (no pun intended) filmmaker. En dan dit. Trilogie niet mogen voltooien. Bedankt voor al het moois dat je ons hebt nagelaten.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
En de manier van sterven past eigenlijk helemaal niet bij hem. Een ziekte waarbij een film maakt over zijn eigen dood wel.
Antoni Gaudi verongelukte toch op een vergelijkbare manier? Onder een tram of een taxi of zoiets. Je hebt het niet voor het kiezen, maar da's wel mooi kunstenaarsgezelschap.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Zo'n acteur, en dat wordt nu pas bekend gemaakt 
R.I.P. Nicol Williamson.
Twee van mijn favoriete films met Williamson:

Audrey Hepburn (Marian) Sean Connery (Robin) en Nicol Williamson (Little John) in Robind and Marian, een van de mooiste Robin Hood films.

Robert Duvall (Dr. Watson) en Nicol Williamson (Sherlock Holmes) in The Seven-Per-Cent Solution.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
R.I.P. Angelopoulos. Nare dood. Ik heb alleen O Thiassos gezien. Een sterke film en ik ben benieuwd naar meer.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
RIP WIlliamson! Zijn versie van Hamlet (1969) is zeker de moeite waard!
thunderball
-
- 5882 messages
- 1414 votes
R.I.P. Williamson.
Een van mijn favoriete films is Excalibur, waarin hij de rol van Merlin vertolkt.
Verder was hij ook oa een paar maal de schurk in Columbo, vooral die aflevering met de twee dobbermanpinchers heeft destijds grote indruk op mij gemaakt.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
R. I.P. James Farentino, Theodoros Angelopoulos en...
Nicol Williamson. 
Voor altijd in mijn geheugen gegrift als de slapstick versie van Merlin in Excalibur. Groot acteur!
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Acteur ROBERT HEGYES is op 60 jarige leeftijd,na een hartaanval,overleden.

Hegyes was het best bekend door zijn rollen in de TV series"Welcome back Kotter"en "Cagney & Lacey".
Verder was hij op TV te zien in oa:"NewsRadio," "Diagnosis Murder" en "The Drew Carey Show...en films als:""Bob Roberts" met Tim Robbins
IMDB:
Acteur IAN ABERCROMBIE is op 77 jarige leeftijd in Hollywood overleden.

Abercrombie was de laatste jaren het best bekend door zijn rol in de TV-serie:"Seinfeld",waarin hij in zeven afleveringen de rol van Mr Pit speelde,de baas van Elaine.
Abercombie speelde in zo'n 183 Films en TV-produkies mee.
Films oa:Von Ryan’s Express (1965) ,They Shoot Horses, Don’t They? (1969), The Molly Maguires (1970), Young Frankenstein (1974), Puppet Master III (1991), The Lost World: Jurassic Park (1997), Marilyn Hotchkiss’ Ballroom Dancing en Charm School (2005) en Garfield: A Tale of Two Kitties (2006).
IMDB:
TV-Acteur NICK SANTINO heeft op 47 jarige leeftijd zelfmoord gepleegd.De acteur had eerder zijn hond in moeten laten slapen en was daardoor zo van slag,dat hij besloot een einde aan zijn leven te maken.
Santino was tussen 1998 en 2011 regelmatig op de TV te zien,hij was vooral actief in de soaps.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Actrice DIMITRA ARLISS is na een hersenbloeding op 79 jarige leeftijd overleden.

Arliss was het best bekend door haar rol in de film"The Sting"uit 1973,waar ze naast Paul Newman en Robert Redford te zien was.
Na deze film was ze te zien in uiteenlopende rollen in films als"Xanadu"met Olivia Newton-John en Gene Kelly...en "Firefox." met Clint Eastwood.
Veel op de TV te zien oa in"Dallas",''Quincy M.E.," en "Rich Man, Poor Man."
Dimitra Arliss - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Tjemig! Kom ik terug van vakantie en is er een waslijst aan sterrenoverleden, waaronder:
Theodorus Angelopoulos
R.I.P. een bijzonder regisseur.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
De Britse acteur COLIN TARRANT heeft in zijn huis in Bristol zelfmoord gepleegd,hij is 59 jaar geworden.
Familie en vrienden zijn geschokt omdat hij op alle fronten succesvol was:hij speelde op het toneel in een hit en zijn vrouw beviel een half jaar geleden van een zoon.

Tarrant was het best bekend van de TV-serie:"The Bill",waarin hij de rol van Andrew Monroe speelde.
Hij was oa ook te zien in:"Holby City", "Casualty" en "Midsomer Murders".
IMDB:
Colin Tarrant - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Zangeres LESLIE CARTER is op 25 jarige leeftijd overleden.

Carter scoorde een hit met het nummer "like Wow",die ook op de Shrek-soundtrack is te horen.
Leslie Carter was de zus van zangers Nick (backstreet boys) en Aaron Carter.
Vorig jaar april werd haar eerste kindje geboren.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
RIP Ian Abercrombie, altijd een toffe acteur om in een film voorbij te zien komen!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
25 jaar? Jeetje. Vraag me af wat de doodsoorzaak is. Veel te jong.
606
-
- 23876 messages
- 12267 votes
Verschrikkelijk 25 jaar pfff ze had nog een heel leven voor zich.
Veel sterke voor Familie gewenst.
606
-
- 23876 messages
- 12267 votes
25 jaar? Jeetje. Vraag me af wat de doodsoorzaak is. Veel te jong.
She died earlier in the day on Tuesday in upstate New York. No further details on Leslie’s death were immediately available.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31152 messages
- 5450 votes
25 jaar! veel te jong om dood te gaan, jammer voor wie overblijft...
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
I know, maar dit is toch extra informatie over de doodsoorzaak?
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Die berichten van users van FOK onder het artikel van A&L's link. 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4698 votes
Blijkbaar helemaal aan mij voorbijgegaan maar wat jammer zeg...
RIP Angelopoulos
Vooral van Topio Stin Omichli spoken er nog regelmatig beelden door m'n hoofd. Binnekort The Beekeeper maar eens proberen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.