- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Johnny Otis overleden

Gratis Nieuws - Nederlands Dagblad
===============
De franse filmactrice Mila Parély is op 94 jarige leeftijd overleden.
Het best bekend was zij door haar rollen in de films:"La Belle et la Bête" en "La Règle du jeu".
Ze werkte met regisseurs als:Max Ophüls, Robert Bresson, Fritz Lang en G.W. Pabst
In de jaren 50 gaf ze haar succesvolle filmcarriere op,om haar echtgenoot te verzorgen,die als autocoureur zwaar gewond was geraakt bij een race.
In de jaren 80 kwam ze nog een keer terug op het witte doek.

Films:
The Shanghai Drama (1938)
The Rules of the Game (1939)
Le Lit à colonnes (1942)
Beauty and the Beast (1946)
Dernier refuge (1947)
Snowbound (1948)
Mission in Tangier (1949)
Blood Orange (1953)
=====
Nog een Franse Filmactrice: ROSY VARTE overleed op 88 jarige leeftijd.
De actrice speelde in zo'n 95 films en Tv-shows.

IMDB:
=========
De Amerikaanse filmactrice BETTY JANE RHODES overleed op 90 jarige leeftijd
De actrice speelde tussen 1936 en 1944 in zon 21 films mee,vaak onder de naam "Jane Rhodes",zoals in deze film:

Betty Jane Rhodes (midden) in de 1936 film"Jungle Jim".
IMDB:
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31152 messages
- 5450 votes
Etta James was een zeer grote zangeres. Wie meer over haar wil weten kan de film Caddilac Records zien, waarin ze gespeeld werd door Beyoncé...
R.I.P. Etta James
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
R.I.P. Etta James (Blueszangeres)
Jammer dat ze uiteindelijk toch gestorven is. Ze was langer ziek maar ik had gehoopt dat ze erdoor ging geraken.
RIP Etta James
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Etta James was het voorbeeld van Adele zei ze laatst in een interview.
R.I.P.
narva77 (crew films)
-
- 12733 messages
- 6540 votes
R.I.P. Johnny Otis
R.I.P. Etta James
R.I.P. Mila Parély
R.I.P. Rosy Varte
R.I.P. Betty Jane Rhodes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Altijd flink klote als één fan je favoriete vocalistes overlijdt. At Last is één van mijn favoriete albums ooit en wat een verlies voor de hele muziekindustrie. Van de huidige vocalistes van dezerdagen die ook daadwerkelijk iets kunnen was zij een groot voorbeeld. Al was het overlijden een kwestie van tijd sinds Dedember. We gaan je missen Etta, rest in paradise.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
R.I.P. Paterno, de Lombardi van college football. Penn State zal nooit meer hetzelfde zijn.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Etta James... Lees het nu pas. Wat een soul en blues had die vrouw.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
.
Ik zie er wel even tegenop om At Last weer eens op te zetten of welke andere willekeurige Etta James plaat dan ook. Emotioneel moment wordt dat, even het juiste moment uitzoeken.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31152 messages
- 5450 votes
I'd rather go blind is geweldig. Ik kende niet zo heel veel van haar, maar dankzij de film Caddilac Records ben ik nog meer origineel materiaal van haar gaan opzoeken. Fantastische zangeres die je muzikaal gewoon omver kon blazen.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Off-topic berichten verwijderd. Dit topic is niet bedoelt voor allerlei maatschappelijke discussies.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Griekse filmmaker Angelopoulos verongelukt

De gerenommeerde Griekse filmregisseur Theodorus Angelopoulos is dinsdag overleden nadat hij werd aangereden door een motorfiets. Dat meldde de Griekse publieke omroep.
Angelopoulos (76) genoot internationale faam. Hij maakte sinds de jaren 70 veel films over het moderne Griekenland. Hij won onder meer de Palme d'Or op het filmfestival van Cannes in 1998 met de film Mia aioniotita kai mia mera (De eeuwigheid en een dag).
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Jezusmina... Ik wou net nog een reactie plaatsen over hem, blijkft dat hij overleden is....
R.I.P. 
yeyo
-
- 6352 messages
- 4615 votes
Bijzonder droevig nieuws.. bizar ook dat ik daarnet toevallig nog juist een film van hem zag (The Bee-Keeper).
RIP
narva77 (crew films)
-
- 12733 messages
- 6540 votes
Ik lees het zojuist op NOS-teletekst zeg. Overleden na het oversteken van de straat in Athene, geschept door een motor... Triest zeg, dit gun je niemand, maar de Grieken zeker niet, zeker op dit moment... 
R.I.P. Theodoros Angelopoulos !!
beavis
-
- 6627 messages
- 14803 votes
R.I.P. Theodoros Angelopoulos
schokkend nieuws best wel
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Gebeurt ook nog eens terwijl hij bezig was met zijn nieuwe film 
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
JAMES FARENTINO,een TV-acteur die tussen 1962 en 2006 een bekend gezicht was op de Amerikaanse TV ,is na een lang ziekbed in een ziekenhuis in Los Angeles,VS,overleden.
Hij is 73 jaar geworden.

Farentino was in Nederland het best bekend door zijn rol in de TV-serie:"Dynasty"(Als Dr Toscani) en "ER"(als de vader van George Clooney)

IMDB:
606
-
- 23876 messages
- 12268 votes
R.I.P.James Farentino
Thodoros Angelopoulos
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13412 votes
RIP Theodoros Angelopoulos, een van Europa's beste
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Theodoros Angelopoulos, dat is toch wel een groot verlies. Doodjammer dat hij zijn film over de Griekse crisis niet heeft kunnen maken. Angelopoulos had het een plekje gegeven in de historie en cultuur van Griekenland.
En de manier van sterven past eigenlijk helemaal niet bij hem. Een ziekte waarbij hij een film maakt over zijn eigen dood wel.
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Theo Angelopoulos, een van de allerlaatste overgebleven klassieke filmauteurs. Gestorven in het harnas. Bedankt voor je vele mooie films! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.