- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
thunderball
-
- 5882 messages
- 1414 votes
Erg triest idd allemaal.
Rust in vrede, Antonie.
soom
-
- 24920 messages
- 2752 votes
R.I.P Antonie Kamerling. Sterkte Isa en kinderen, jeetje mina.
neo
-
- 15435 messages
- 10041 votes
Ik heb een hele discussie verwijderd. Hierbij het verzoek om fatsoenlijk over iemands dood te praten.
Stephan
-
- 7894 messages
- 1387 votes
Ik heb Antonie één keer ontmoet. We zaten in de trein en na een korte babbel vroeg een clubje jongeren hem gezellig een blowtje te doen. (in de tijd dat er nog gerookt mocht worden in de trein).
Ik zag een mooi moment van fans en hun held, gezamelijk iets stiekems doen. Ik zat een beetje op de uitkijk voor de conducteur. (ik rook dat niet
)
R.I.P.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2639 votes
Was wel ff schrikken vanmorgen toen ik het hoorde
. Zelfmoord is zoiezo niet niks. Ik vraag me altijd af wat er in iemands hoofd omgaat als ie zelfmoord wil plegen. Ik hoorde wel dat ie in een erge depressie zat. Heel triest. Anyway R.I.P Antonie.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3237 votes
R.I.P. Antonie Kamerling, je hoort de laatste jaren wel veel over zelfmoord zeg 
maxcomthrilla
-
- 15579 messages
- 2845 votes
Heftig nieuws idd.
R.I.P. Antonie Kamerling.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
"Als je been gebroken is, ziet iedereen dat. Als je ziel gebroken is, zit je daar alleen mee." (Daphne Deckers)
En zo is het. Nogmaals: RIP Antonie.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Tragisch nieuws. Wat bezielt je, wetende dat je zoveel mensen achter laat zeg...
Opvallend dat RTL Boulevard nu bezig is MET Albert Verlinde. Toch netjes dat ie alweer op tv is.
Voor de niet kenners..de vrouw van Kamerling is de zus van de vriend van Albert (Isa Hoes en Onno Hoes).
stinissen (crew films & series)
-
- 23462 messages
- 76959 votes
Sterkte Isa en kinderen wat erg....
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
En nog een paar off-topic berichten verwijderd.
Leviwosc
-
- 883 messages
- 335 votes
Deze man die zoveel heeft bereikt in de ogen van velen. Alles had wat zijn hartje maar kon begeren, heeft een onomkeerbare beslissing genomen. Het juiste antwoord op de meest gesteld vraag, zou alleen Antonie zelf kunnen beantwoorden.
Moge hij rusten in vrede
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het was een vreemd moment vanochtend tijdens een college. Om ongeveer 10:15 werd de pauze aangekondigt door de docent en meteen ging er een soort storm door de collegezaal heen met de mededeling dat Antonie Kamerling overleden was (wat iemand op zijn laptop had zien staan).
Persoonlijk zag ik hem lange tijd als een acteur met weinig bijzonder talent en ook iemand die mij gewoon niet aansprak. Maar begin 2009 zag ik de musicalversie van Sunset Blvd. Ik zag toen op tegen Kamerling in de William Holden rol, maar de grote verrassing bleek dat Kamerling nauwelijks aan Holden onderdeed (al hoefde Holden niet te zingen). Toen leken me voor hem de mogelijkheden groot, maar helaas zag hij dat zelf niet. Rust in vrede.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2253 votes
Ik heb nooit zoveel van hem gezien, maar volgens mij was het een hele sympathieke gozer. Ongelofelijk dat mensen die het op het eerste gezicht zo goed lijken te hebben, ineens besluiten om een einde aan hun leven te maken. Hoe diep ben je dan wel niet gezonden. Wel bedroevend. R.I.P.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Spijtig. Is volgens mij een grote Nederlander.
starbright boy (moderator films)
-
- 22414 messages
- 5114 votes
Wat een verschrikkelijk nieuws zeg! Ik schrik hier echt heel erg van. Wat jaren geleden heb ik Antonie ontmoet toen ik figureerde in de serie All Stars en ik heb hem altijd een hele aardige man gevonden. Ik moet hier echt even van bijkomen.
Daar was ik bij en daar moet ik meteen weer aan denken. Heb 'm altijd wel gemogen. Ook op die ene dag dat ik 'm een klein beetje meemaakte.
Ook wordt ik altijd heel triest van zelfmoorden. Wat moet er in zo iemand om zijn gegaan als zelfs vrouw en kinderen je niet meer op deze wereld kunnen houden.
En ik heb sterk het idee dat hij veel meer kon als dat er in veel films uitkwam..
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Damn wat een nieuws. Hoe erg in de shit moet je wel niet zitten om zoiets te doen met kinderen. Rip
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2253 votes
Ook wordt ik altijd heel triest van zelfmoorden. Wat moet er in zo iemand om zijn gegaan als zelfs vrouw en kinderen je niet meer op deze wereld kunnen houden.
Dat vraag ik mij dus ook heel erg af. Het is letterlijk tasten in het duister.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Schrok er vanochtend wel even van. R.I.P
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Damn wat een nieuws. Hoe erg in de shit moet je wel niet zitten om zoiets te doen met kinderen. Rip
Was ook mijn eerste gedachte die bij me opkwam. Vaak zijn het toch wel redelijk geisoleerde mensen.
R.I.P.
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6541 votes
R.I.P. Antonie Kamerling !!!!!

Ik vond hem altijd wel sympathiek overkomen. Niet naast zijn schoenen gaan lopen, en altijd érg onzeker over zijn eigen kunnen. Het succes overkwam hem gewoon, en hij wist er nooit echt raad mee....
Erg triest dit.
niethie
-
- 7319 messages
- 7246 votes
Schrok ook heel erg toen ik het hoorde! Heb hem vooral leren kennen door de series, oa gtst en all stars, die ik in mijn jeugd volgde. Niet dat ik hem nu opeens de hemel in ga prijzen, vond het immers helemaal niet zo'n goede acteur maar volgens mij wel een hele sympathieke kerel in het echt. Weinig pretenties, altijd vrolijk in interviews, spotten met zijn slechtlopende carriere enzo. Dan verwacht je zoiets gewoon niet... R.I.P!!!
Word wel een beetje ziek van die zelfmoord discussies telkens! Denk eerst eens even na lieve mensen voor je wat zegt. Je kunt toch geen oordeel vellen over iemand die je helemaal niet gekent hebt? Heel erg voor zijn gezin natuurlijk, maar dan nog...
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Acteur Lex van Delden overleden
AMSTERDAM – Acteur Lex van Delden is op 63-jarige overleden. Van Delden was al een paar maanden ziek. Zijn familie heeft bekendgemaakt dat de acteur inmiddels in zijn woonplaats Amsterdam is begraven.
Dat meldt de NOS vrijdag.
Van Delden debuteerde als Addy in De kleine zielen, een verfilming van een boek van Louis Couperus. Later was hij onderanderen te zien in Hollands Glorie en de Stille Kracht.
De acteur vertrok in 1978 naar Groot-Brittannië waar hij in televisieseries en toneelstukken speelde.
Van Delden was een neef van acteur Ko van Dijk.
![]()
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Geestelijk vader 'Douwe Dabbert' overleden

Striptekenaar Piet Wijn is maandag op 81-jarige leeftijd overleden. Hij werd vooral bekend als de tekenaar van de populaire stripreeks 'Douwe Dabbert'.
Piet Wijn werd in 1929 geboren in Hilversum. op zijn achttiende ging hij werken bij Toonder Studio's, de animatie- en stripstudio van de beroemde striptekenaar Marten Toonder. In 1948 verscheen in weekblad Tom Poes de eerste stip van zijn hand: De Zwarte Hertog. Korte tijd later begon hij als freelancer.
Voor Het Parool schreef hij halverwege de jaren vijftig de strip Frank de Vliegende Hollander. Verder maakte hij in die tijd onder meer een stripbewerking van Hector Malots Alleen op de wereld en Johan Fabricius' De scheepsjongens van Bontekoe.
In de jaren vijftig en zestig werkte Wijn voor de Toonder Studio's aan de satirische stripserie Koning Hollewijn. In deze strip werd het Nederland van de jaren vijftig op een milde manier op de hak genomen.
Vooral bekend werd Wijn echter als tekenaar van de serie Douwe Dabbert. De tekenaar maakte samen met schrijver Thom Roep in totaal 23 verhalen over deze goedhartige dwerg met toverknapzak. De verhalen verschenen in weekblad Donald Duck en werden ook als losse albums uitgebracht.
Nadat hij in 1986 een hersenbloeding had gehad, leerde Wijn zichzelf met links tekenen. Hij overleed maadag na een lang ziekbed in Leidschendam.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
De zangeres COLETTE RENARD is overleden.
Onlangs zond de zender best 24 nog een optreden in Nederland van haar uit 1961.
Colette Renard is 85 jaar oud geworden.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Tjonge. Triest nieuws. Te jong overleden, ook.
Brix
-
- 19685 messages
- 5121 votes
R.I.P.
Colette Renard (dank voor het clipje, ik herinner mij haar wel nog van vroeger)
Lex van Delden (degelijk acteur)
en vooral Piet Wijn (een van de grote Nederlandse striptekenaars.Zijn 'ridder-stripserie' 'Aram' was ook heel populair destijds.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nadat hij in 1986 een hersenbloeding had gehad, leerde Wijn zichzelf met links tekenen. Hij overleed maadag na een lang ziekbed in Leidschendam.
Hoe knap is dat wow 
RIP Wijn, las Douwe Dabbert erg graag.
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
Precies en hij is van zijn problemen af, en de rest zit nu met veel verdriet.
R.I.P
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.