- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3277 votes
Had jij dat plaatje een aantal jaren later niet onder je kussen liggen Speedy? 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Dat we wel weten waar Dita het vandaan heeft hè.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
R.I.P. Bettie Page
Een geweldig icoon.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Had jij dat plaatje een aantal jaren later niet onder je kussen liggen Speedy? 
Ja, maar ik had liever de vrouw gehad. Zoals ze er toen uitzag natuurlijk. 
Dit is nog een 'Kerstkaart' van Bettie Page. 
stephan73
-
- 6269 messages
- 14446 votes
Het mooie van Bettie Page is dat ze haar eigen schoonheid wilde bewaren en ze was dan ook tegen foto's van haar zoals ze er op oudere leeftijd uitzag!
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Acteur VAN JOHNSON is overleden op 92 jarige leeftijd,in een bejaarden/verpleeghuis in Nyack, NY

Van Johnson was een topster,die in films speelde vanaf 1940.
Speelde tegenover sterren van Katherine Hepburn tot Humprey Bogart...van Gene Kelly tot Lucille Ball.
Alhoewel Johnson homosexueel was,was hij-onder druk van zijn studio MGM- van 1947 tot 1968 getrouwd met Eve Lynn Abbott.
Uit dit ge-arangereerde huwelijk werd een dochter geboren,waar hij al jaren geen contact meer mee had.
![]()
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Jammer zeg. Ze gaan de laatste dagen opnieuw snel... 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5752 votes
RIP! Ik heb een week geleden nog een film met hem gezien. Eng idee, eigenlijk.
zeus
-
- 1201 messages
- 2891 votes
Horst 'Derrick' Tappert overleden
MÜNCHEN - De Duitse acteur Horst Tappert is op 85-jarige leeftijd overleden. Hij werd vooral bekend om zijn rol als de Duitse politieman Derrick uit de gelijknamige ZDF-serie.
Hij stierf zaterdag in München. Dat heeft zijn vrouw Ursula maandag aan Duitse media meegedeeld.
Tappert brak in 1966 door toen hij een rol speelde in de driedelige krimi-serie 'Die Gentlemen bitten zur Kasse'. Daarna speelde hij in meerdere misdaadfilms. In 1974 kreeg hij de hoofdrol in de krimi Derrick, waarin hij hoofdinspecteur Stephan Derrick speelde. Hij werd daarin bijgestaan door zijn assistent inspecteur Harry Klein (Fritz Wepper).
De serie werd een groot internationaal succes. Er werden tot en met 1998 uiteindelijk 281 afleveringen gemaakt. De misdaadserie was in 104 landen op televisie te zien.
Fanclubs
De serie, die zich vaak in betere kringen afspeelde, leverde Horst Tappert zelfs fanclubs in het buitenland op, als enige Duitse acteur.
"Als je nagaat dat die clubs ook uitgerekend in Holland en Frankrijk werden opgericht, dan mag je zeggen dat Horst Tappert naast zijn tv-rol ook een ambassadeursrol voor de Bondrepubliek Duitsland op zich genomen heeft", zei een woordvoerder van het ZDF bij de slotaflevering.
Volgens plaatsvervangend ZDF-programmadirecteur Hans Janke was Derrick "een figuur die zich vertonen kan en met wie wij ons kunnen vertonen. In ruim honderd landen is hij bekend als een Duitser zonder angst, voor wie tegelijk niemand bang zou hoeven te zijn."
Begrip
Tappert zelf verklaarde het succes van de serie bij zijn afscheid uit het begrip dat er niet alleen voor de slachtoffers, maar ook voor de daders werd getoond. Het was de inmiddels met een toupet getooide acteur zelf die nu maar eens een eind aan de reeks wilde breien.
De op 26 mei 1923 in Wuppertal geboren ambtenarenzoon zei kort voor zijn 75e verjaardag: "Ik heb me bijna een kwart eeuw aan de serie verbonden en weinig anders gedaan. Ik heb het gevoel dat ik lucht moet krijgen en eens 'nee' moet kunnen zeggen."
Hij nam nog nieuwe uitdagingen aan, zoals rollen in de tv-producties: Vlucht uit de hel, Dodelijke Sonate en Zwarte Madonna.
Begin deze eeuw speelde Horst Tappert in de Nederlandse politiereclame 'Geen spoed, wél politie', bij de introductie van een nieuw landelijk alarmnummer.
© ANP/NU.nl
lebowski
-
- 173 messages
- 324 votes
Wat een treurig nieuws, deze man heeft mij vroeger uren aan de buis gekluisterd.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Inderdaad, dat vind ik jammer. Vroeger vaak gekeken naar Derrick.
sammie14
-
- 567 messages
- 1829 votes
RIP Horst Tappert
inderdaad dat jammer..
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Horst Tappert is een klein beetje van mijn jeugd. Blijft altijd even schrikken dat zo iemand dood kan.
Fran
-
- 1953 messages
- 1732 votes
Ik zat in mijn jonge jaren ook altjd aan de buis gekluisterd als Derrick via de Tros werd uitgezonden. Mijn moeder en ik vonden het allebei heel erg spannend en zaten samen gespannen op de bank te kijken. Deze herinnering heb ik dus te danken aan de serie Derrick.
RIP en bedankt voor alle mooie spannende tv momenten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.