- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
R.I.P newman
heb alleen Road to Perdition (2002)
was hij goed in
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Een slechte dag vandaag, ondanks het mooie weer. Maar Paul Newman heeft een respectabele leeftijd gehaald.
Rust in vrede
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Paul Newman is gestorven.
De legendarische acteur Paul Newman is gisteren op 83-jarige leeftijd overleden na een lange, slepende strijd tegen kanker. Dat meldt zijn woordvoerster Marni Tomljanovic. Newman was één van de grootste Hollywoodsterren ooit, een wereldicoon in zijn gloriejaren. En hoewel hij een sexsymbool was, slaagde hij erin de liefde van zijn leven sinds 1958 tot zijn dood trouw te blijven. Hij was ook een groot filantroop en schonk naar schatting gedurende zijn leven voor een half miljard euro weg aan goede doelen.
Newman stopte de chemotherapie in augustus, en iedereen wist dat het een kwestie van weken was voordat hij zou overlijden. In mei dit jaar trok hij zich terug uit het filmproject 'Of Mice and Men', een film naar de roman van John Steinbeck die hij zou gaan regisseren. Toen klonk het nog vaag 'wegens gezondheidsredenen'.
Op 25 mei 2007 verklaarde hij nog in een interview met de Amerikaanse zender ABC dat hij zou stoppen met acteren omdat hij "niet meer kan werken op het niveau dat ik zou willen", en omdat hij naar eigen zeggen zijn geheugen, zijn vertrouwen en zijn vindingrijkheid begon te verliezen. Hij wilde zich voortaan concentreren op zijn restaurant en op projecten voor terminaal zieke kinderen.(hln.be)

Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4897 votes
Rust in vrede Paul Newman. Ik zal Cool Hand Luke binnenkort weer 's opzetten.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Goede beknopte biografie:
http://www.telegraaf.nl/prive/2044730/__Sekssymbool_Newman_vocht_voor_echte_erkenning__.html
Paar opmerkingen daarbij:
- Paul schitterde niet naast zijn geliefde Joanne Woodward, maar naast Elizabeth Taylor in Cat On A Hot Tin Roof
- Die film Message in a Bottle heb ik niet gezien. Maar om te zeggen dat Paul na 1994 jarenlang slechte rollen heeft gespeeld vind ik toch echt voor de rekening van de schrijver van dit stukje
- Paul heeft dat vermogen niet alleen met slasaus verdient maar met een hele lijn aan producten onder de naam Newman's Own (www.newmansown.com). Paul heeft alle winst van dit bedrijf (loopt in de vele miljoenen) altijd direct naar goede doelen doorgesluisd
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
R.I.P Paul Newman, een geweldig acteur is heengegaan. In de Sting was ie echt geweldig.
Wouter
-
- 18720 messages
- 3085 votes
Niet alleen daarin. Een van de allergrootsten allertijden, wat mij betreft.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
Het vreemdste van de zaak is nog dat ik net aan het kijken was naar "Cool Hand Luke" (waarin hij weer fantastisch speelde), toen ik het nieuws hoorde. Ach, wat valt hier over te zeggen: fantastische man en schitterende acteur. RIP
.
Fiets-scene uit Butch... Newman's mooiste scene, naar m'n mening.
niethie
-
- 7319 messages
- 7246 votes
Na Marlon Brando en James Dean zeker een van de grootste acteurs van die tijd. Wereldrollen in oa Cool Hand Luke, The Hustler en Cat on a Hot Tin Roof. Zeker een zeer groot verlies voor de filmwereld al deed hij de laatste tijd niet veel meer. 
Dikke R.I.P voor deze legende (moge hij nooit vergeten worden). 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Wat een treurige dag
Laatst Cool Hand Luke nog eens bekeken, wat een magistrale acteur toch, die blik, die glimlach.
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
Een icoon, een acteur met een onvergelijkbare uitstraling en een van de laatste grote acteurs uit het gouden tijdperk, Paul Newman is dood, Lang Leve Paul Newman.
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
schandalig ik vergat dat ik ook de film
Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) heb gezien
zeus
-
- 1201 messages
- 2891 votes
R.I.P. Paul Newman....., zag het net op het nieuws.
stinissen (crew films & series)
-
- 23460 messages
- 76955 votes
Een van de laatste sterren is helaas heen gegaan.......
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13414 votes
Tsja wat moet je daar nu op zeggen. De man heeft een mooie leeftijd bereikt, en de geruchten dat t slecht met m ging deden al een tijdje de ronde. Maar het verlies voor de cinema is er niet minder groot om.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5752 votes
83 is zeker niet niks voor iemand die een kettingroker was.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Paul Newman is mag met recht een van de beste acteurs aller tijden genoemd worden. Echt een onvervangbare man die rollen gespeeld heeft die me altijd bij zullen blijven.
Rust in vrede, Paul Newman, rust in vrede.
kos
-
- 46700 messages
- 8856 votes
Koning!
Maar goed, we moeten allemaal een keertje gaan, mooie carrière gehad.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Altijd veel respect voor Paul Newman gehad. Een fantastische acteur en een echte persoonlijkheid op het scherm.
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Een van mijn persoonlijke helden is niet meer. Vanavond extra aandacht voor zijn heengaan bij de talkshow op het NFF, met beelden uit Butch Cassidy and the Sundance Kid (mijn dvd, het minste wat ik voor hem kan doen
). Paul Newman, rust zacht.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Heb maar weinig van de beste man gezien. Wat ik wel zag was simpelweg goed. The Color of Money was voor mij zijn beste rol. Ben benieuwd naar Butch Cassidy and the Sundance Kid. Zal binnenkort eens achteraan gaan. R.I.P.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3126 votes
Hoorde het net op de radio, erg treurig.
RIP Paul Newman.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.