• 178.420 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.378.960 votes
Profile

R.I.P.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Pink Floyd-bandlid Wright overleden

LONDEN - LONDEN (ANP) - Op 65-jarige leeftijd is maandag Pink Floyd-bandlid Richard Wright overleden. Hij overleed na een korte strijd tegen de kanker, meldt de BBC maandag op haar website.

Wright bespeelde de keyboard vanaf het eerste album The Piper at the Gates of Dawn in 1967 met Syd Barrett, Roger Waters and Nick Mason. Dave Gilmour kwam pas een jaar later, nadat Barret de groep verliet. Wright schreef de twee misschien wel bekendste nummers van de band: Dark side of the Moon en Wish you were here.

(afbeelding)

R.I.P.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

RIP

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

RIP

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Rest in peace !

niethie

• 7319 messages
  • 7246 votes

Groot verlies.

Rip. !!!

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

R.I.P

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Groot verlies, was een groot muzikant...

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Verdorie vorige week nog een link gezet naar mijn all time favorite.

Richard Wright (o.a.) aan het woord over "The Great Gig in the Sky"

Dit nummer mogen ze bij mijn dienst draaien...

niethie

• 7319 messages
  • 7246 votes

Bloedmooi nummer inderdaad.

sammie14

• 567 messages
  • 1829 votes

R.I.P

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

R.I.P.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

RIP

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

R.I.P. Richard Wright!

Ik hoor hem nog iedere dag spelen, een groots man die een gigantische steen heeft bijgedragen aan de mooiste muziek.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

RIP

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Schrijver 'I Heard It Through The Grapevine' overleden

Norman Whitfield, producer en tekstschrijver van het beroemde Motown-label, is op 65-jarige leeftijd overleden aan diabetes. Dat meldden showbizzmedia. Whitfield trad op 19-jarige leeftijd in dienst bij Motown en lag aan de wieg van de Motown sound, het kenmerkende geluid van bands van de platenmaatschappij.

Hij schreef en produceerde onder meer de hit 'I Heard It Through The Grapevine' van Gladys Knight and The Pips. Ook de cover van Marvin Gaye kwam op het conto van Whitfield. Hij werkte verder nauw samen met The Temptations en Rose Royce. Het werk van Whitfield werd drie keer met een Grammy Award onderscheiden. (anp/sps)

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

R.I.P

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

R.I.P.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

RIP

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

RIP, al heb ik nog nooit van de knakker gehoord.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Materny wrote:

RIP, al heb ik nog nooit van de knakker gehoord.

Whitfield schreef een reeks nummers die klassiekers werden, zoals:

War

Papa Was a Rolling Stone

I Heard it Through the Grapevine

Ook Creedence Clearwater Revival had een hit met het nummer. 'Too busy thinking about my baby', waarmee Gaye in 1969 een hit had, was ook van Whitfield.

Muziek voor eeuwig. Een groot artiest is heengegaan. I remember you always Richard.

En ook zijn muziek voor de film is heel bekend

En Materny, begint er nu al een lichtje te branden???

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Heb ze allemaal even beluisterd, en alleen de laatste blijft onbekend voor me. Maar de rest die ik wel ken zijn uiteraard klassiekers, die heb ik inderdaad al vaker gehoord ook al is het van ver voor mijn tijd. Met dank aan m'n vader, dat wel

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

War

(embed)

Ik wist niet dat het van Whitfield was, ik ken het nummer alleen als cover van Frankie Goes To Hollywood.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

was hierjuist op het nieuws van 7 uur.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5752 votes

Dutchfan wrote:

ANITA PAGE OVERLEDEN.

De ster van de stomme film en de vroeg-sprekende film,Anita Page,is in haar slaap,in haar woning in Los Angeles overleden.

De actrice is 98 jaar oud geworden.

De actrice begon haar carriere in 1924 in de film:"a kiss for Cinderella".

De hoofdrol in die film werd gespeeld door de actrice Betty Bronson,een vriendin van Page,die zorgde dat ze een rolletje kreeg in die film.

Page groeide al gauw uit als een topster voor de filmmaatschappij MGM.

Haar bekendste film,is de film:"Broadway-melody",[1929]de eerste filmmusical en de winnaar van de [tweede] oscar voor de beste film van het jaar.

Haar beste vriendinnen in de filmwereld waren"Joan Crawford en Dorothy Sebastian [met wie ze in drie films speelde:"Our Dancing Daughters," "Our Modern Maidens" en"Our Blushing Brides."

Ook was zij goed bevriend met Marion Davies & Jean Harlow.

Anita Page speelde tegenover veel grote sterren uit die tijd: Clark Gable, Buster Keaton, John Gilbert, Ramon Novarro, Douglas Fairbanks Jr., Lon Chaney, Charles Starrett, Robert Montgomery, William Haines, en Walter Huston.

Haar carriere eindige toen ze weigerde in te gaan op de sexuele avances van MGM-productiechef Irving Thalberg.

Na een mislukt huwelijk met de tekstschrijver Nacio Herb Brown,trouwde ze met de marine man Herschel House.

Ze kreeg twee dochters en maakte in 1994,na de dood van haar man,een verassende come-back in films.

Haar laatste film,"Frankenstein Rising,",komt dit jaar nog uit.

(afbeelding)

(afbeelding) Anita met Clark Gable.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Misschien laat, maar RIP. Kwam toch wel aan als een grote verrassing. Ik heb gehoord dat zij haar fans altijd met respect behandelde, en dat is altijd fijn om te horen over een bekendheid (jaja, in haar tijd was ze erg groots).

In ieder geval shock, ondanks al het officiële gezeik zal zij voor mij de laatstlevende ster uit de stomme film zijn. Een hoofdstuk wordt dus voorgoed afgesloten

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

http://www.moviemeter.nl/director/7026

The news has just come in that film director Ichikawa Jun (市川準監督) passed away in the early morning hours of September 19 after collapsing at breakfast.

http://jasongray.blogspot.com/2008/09/ichikawa-jun-1948-2008.html

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

R.I.P

Mooie film Tony Takitani, althans wat ik er een keer van gezien heb.

Spetie

• 38871 messages
  • 8165 votes

R.I.P. ook al vond ik Tony Takitani dan niet zo'n goede film.

De man ziet er op de foto ook wel een stuk ouder uit dan 60.

sammie14

• 567 messages
  • 1829 votes

R.I.P

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

matthijs_013 wrote:

[In ieder geval shock, ondanks al het officiële gezeik zal zij voor mij de laatstlevende ster uit de stomme film zijn. Een hoofdstuk wordt dus voorgoed afgesloten

Er zijn nog een paar sterren uit de stomme film periode in leven...waaronder Barbara Kent,die in December 102 jaar hoopt te worden.

(afbeelding)

Barbara Kent

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.