- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
®Tc
-
- 8212 messages
- 1087 votes
Ik had deze topic over het hoofd gezien, mijn excuses
Lui (crew films)
-
- 3492 messages
- 11914 votes
rust zacht bernie, veel te jong...
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Soul legend Isaac Hayes dead at 65

Soul singer and arranger Isaac Hayes, who won Grammy awards and an Oscar for the theme from the 1971 action film "Shaft," has died, sheriff's officials in Memphis, Tennessee, said Sunday. Relatives found Hayes, 65, unconscious in his home next to a still-running treadmill. Paramedics attempted to revive him and took him to a hospital, where he was pronounced dead.
Soulzanger Isaac Hayes overleden
WASHINGTON - De Amerikaanse soullegende Isaac Hayes is thuis in Memphis (Tennessee) op 65-jarige leeftijd overleden.
Dat maakte de Amerikaanse nieuwszender CNN zondagavond bekend.
Hayes kreeg vooral grote bekendheid met de soundtrack Theme from Shaft. Hij won Grammy Awards en, als eerste zwarte muzikant, een Oscar voor een titelsong (Shaft uit 1971). Hij was ook jarenlang, van 1997 tot 2006, de stem van de kok Chef in de animatiereeks South Park. Samen met David Porter schreef hij soulklassiekers als Soul Man en When Something Is Wrong With My Baby.
Isaac Lee Hayes Junior werd bewusteloos naast een fitnessapparaat aangetroffen. In een plaatselijk ziekenhuis konden artsen alleen nog maar zijn dood vaststellen. Hij stierf tien dagen voor zijn 66e verjaardag.
Hayes was een van de belangrijkste creatieve krachten achter het soulmuzieklabel Stax Records. Met de albums Hot Buttered Soul (1969) en Black Moses (1971) gold hij destijds als de topartiest van Stax. In 2002 werd hij opgenomen in de Rock 'n Roll Hall of Fame.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Mooie film Shaft, met ook een mooie en sfeervolle soundtrack.
R.I.P
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Nu is Chef dan ook in het echt dood
.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Best mooie muziek gemaakt. Inderdaad een beetje een legende die gestorven is. En soms was ie als acteur ook leuk oa in Truck Turner.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12855 votes
Beetje jammer van Bernie Mac, wist in Bad Santa toch een aardig komisch typetje neer te zetten.
starbright boy (moderator films)
-
- 22413 messages
- 5077 votes
Ken 'm vooral als Chef en van zijn filmmuziek en zijn Theme from Shaft was geweldig. Ik schrik wel hiervan.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Ben benieuwd wat South Park hiermee gaat doen.
Verder jammer van Mac, heeft een bepaalde charme waardoor de films waarin hij speelt meestal goed te doen zijn. En maakt idd Bad Santa nog wat leuker dan de film al is.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik bedoel juist dat je er wat laat mee bent. Scroll eens naar boven; bericht plus foto was al geplaatst namelijk. 
Mallory Destiny
-
- 251 messages
- 986 votes
sorry... Nu zie ik het ook ja. Ik haal het wel weg dan.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Wellicht wat laat, maar nog even een gemeende R.I.P. voor Aleksandr Solzjenitsyn (03-08-2008) en Jo Stafford (16-07-2008) van mijn zijde!
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4897 votes
Alweer iemand? Rust in vrede Isaac Hayes.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Chef, whats a vagina?
What do you ask it to me?
En zovaak zulke grappige dialogen gezien met Hayes aka Chef in South Park. Zijn muziek was dan weer niet echt mijn smaak, maar ach...
Er gaan we veel bekendheden dood de laatste tijd zeg..
Criticism
-
- 3011 messages
- 1444 votes
Ben benieuwd wat South Park hiermee gaat doen.
Ik geloof dat hij al weg was bij de serie. RIP Isaac Hayes die me regelmatig een glimlach op me gezicht heeft bezorgd met zijn typetje Chef.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik geloof dat hij al weg was bij de serie. RIP Isaac Hayes die me regelmatig een glimlach op me gezicht heeft bezorgd met zijn typetje Chef.
Isaac was volgens mij zelf bij South Park opgestapt (een onenigheid omtrent de Scientology episode), waarop de makers weer een spoof met zijn stemsamples hebben uitgehaald. Wellicht volgt er nog een spoof, of juist een ode?
kArIzMa_Movie
-
- 1290 messages
- 334 votes
Wat was hij toch een geniale zanger! Geen chef meer. 
R.I.P.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Eén van de grote soul iconen. R.I.P. een van de grootsten.
Chef?? Hou op alsjeblieft.... dat was bijzaak. Dat deed hij trouwens al lang niet meer.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
R.I.P.
groot verlies. was lang een van mijn favoriete personages bij South Park
kos
-
- 46702 messages
- 8857 votes
Chef?? Hou op alsjeblieft.... dat was bijzaak.
Idd, 100 keer liever zjn muziek.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.