- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Ik heb niks van de man gezien. Ook erg weinig stemmen op zijn films hier.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Raar eigenlijk. 29 films alleen al op MM en ik heb er ook niet één van gezien.
Toch een respectabele leeftijd bereikt. R.I.P.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Ook hier niks gezien, ook nooit van gehoord eigenlijk. Maar een fraaie en vredige leeftijd.
RIP
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
De naam zegt mij ook niks.
Inderdaad wat een leeftijd!
R.I.P
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Amerikaanse komiek George Carlin overleden.
De Amerikaanse komiek George Carlin is zondag op 71-jarige leeftijd overleden aan een hartaanval. Carlin stond bekend als een tegendraadse komiek.
In 1972 werd hij na een optreden in Milwaukee gearresteerd wegens het verstoren van de openbare orde. Aanleiding vormde zijn sketch 'Seven words you can never say on tv'. De uitzending van de sketch door een radiozender in New York leidde er zes jaar later toe dat het hooggerechtshof de bevoegdheid van de overheid bevestigde om in te grijpen als zenders schuttingtaal uitzonden.
Vorige week werd bekend dat Carlin dit jaar de Mark Twain Prize for American Humor, een carriereprijs, zou krijgen. De onderscheiding wordt in november alsnog postuum uitgereikt.
Carlin speelde ook in een aantal films, waaronder 'Car Wash', 'The Prince of Tides' en 'Scary Movie 3'. (ap/sd/hln.be)

gotti
-
- 14075 messages
- 5893 votes
Jammer. Hij was niet altijd even subtiel, maar bij vlagen wel weergaloos.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Kende hem niet...
Maar toch natuurlijk:
R.I.P.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13419 votes
Een van de meest invloedrijke stand-up comedians.
RIP
Shit piss fuck cunt cocksucker motherfucker tit fart turd twat
Spetie
-
- 38871 messages
- 8171 votes
Ik kende hem niet, maar ik hoorde straks een stukje van hem op de radio en ik moet zeggen dat het wel iemand was die niet bang was om zijn mening te geven.
R.I.P.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Kazachse Ruslana Korshunova pleegt zelfmoord in New York.
Fotomodel Ruslana Korshunova is zaterdagmiddag overleden na een val uit een appartementencomplex in Manhattan. Het lijkt erop dat de 20-jarige Russin zelfmoord heeft gepleegd door uit het raam van haar appartement op de negende verdieping te springen.

De politie onderzoekt de dood van de blondine, zo melden de New York Post en Newsday.
Elle en Vogue
Korshunova werd in 2003 ontdekt. In datzelfde jaar tipte de Britse editie van Vogue het meisje als 'het nieuwe gezicht'. De jonge Russin sierde covers voor Europese edities van Elle en Vogue. Daarnaast deed ze reclamecampagnes voor onder meer DKNY, Vera Wang en Marc Jacobs.
Ruslana in Ricci-reclamefilmpje:
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
echt erg van zo'n mooie vrouw
en zo jong.
waarom toch
R.I.P
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Mies Bouhuys overleden
AMSTERDAM - De schrijfster en activiste Mies Bouhuys is overleden. Ze stierf maandagochtend om tien over negen, aldus een familielid ’s middags in Bouhuys’ woning in Amsterdam. Bouhuys, geboren in Weesp, was 81 jaar oud. De zegsman wilde niet vertellen waaraan en waar Bouhuys is gestorven. De schrijfster was al geruime tijd ziek.
Bouhuys werd niet alleen bekend door haar (kinder)boeken, maar ook door haar politieke engagement. Ze was onder meer betrokken bij de Dwaze Moeders in Argentinië. Voorafgaand aan het staatsbezoek van koningin Beatrix aan Argentinië, enkele jaren geleden, was ze daarover nog nadrukkelijk aan het woord in de media.

In 1948 won ze met haar debuutbundel Ariadne op Naxos meteen de Reina Prinsen Geerligs Prijs. Ze publiceerde nog wel vaker poëzie, maar haar verhalen en gedichtjes voor kinderen kregen de meeste aandacht. “Je mag een kind nooit vertellen hoe het moet denken”, was een uitgangspunt van de auteur van onder meer Anne Frank is niet van gisteren.
Hoewel elk onrecht haar het bloed onder de nagels vandaan haalde, paste Bouhuys voor een belerende toon. “Je kunt ze veel beter zelf aan het denken zetten”, zei ze eens tegen een krant. “Daar hebben ze hun hele leven wat aan.” Bekend bij velen zijn waarschijnlijk haar door Fiep Westendorp geïllustreerde Pim en Pom-poezenverhalen, gebundeld in de Pim en Pom Omnibus (1969). Ze schreef ook toneel en werk voor televisie, zoals het zeer succesvolle tv-drama Huis in een schoen (1971), dat op veler verzoek nog een paar keer herhaald werd.
In 1971 was haar muziektheaterstuk voor jongeren Esperanza te zien op het Holland Festival. Samen met haar echtgenoot Ed. Hoornik (1910-1970) schreef ze Roerig Amsterdam, dat in 1973 door de televisie werd uitgezonden.
Woord voor woord, bijbelverhalen in een bewerking van onder anderen Bouhuys, op tv verteld door een nog jonge Aart Staartjes werd eveneens Heel goed bekeken. Oud en jong, gelovig en ongelovig, iedereen zat aan de buis geplakt.
Bouhuys bewerkte in 1985 het Amerikaanse toneelstuk Dagboek van Anne Frank van Frances Goodrich en Albert Hackett voor het Nederlandse toneel (Jeroen Krabbé speelde Otto Frank en regisseerde, Jip Wijngaarden speelde de hoofdrol). Het werd een veelbesproken productie. Haar betrokkenheid bij de oorlogsperiode kwam deels voort uit de ervaringen van Hoornik, die in concentratiekamp Dachau had gezeten.
Als jarenlang vertegenwoordigster in Nederland van de Dwaze Moeders van de Plaza de Mayo in Argentinië had ze het moeilijk met de keuze van de toekomstige koning Willem-Alexander voor een bruid die de dochter is van een man die deel uitmaakte van het dicatoriale Videla-regime. Bij het staatsbezoek aan Argentinie in 2006 trok ze nog eens hard van leer. De vorstin ging met prins Willem-Alexander en prinses Maxima naar de rondreizende tentoonstelling over Anne Frank op de Plaza de Mayo, die door de Anne Frank Stichting werd aangevuld met panelen over het Videla-regime. Bouhuys vond het bezoek maar een beetje gratuit. “Ik vind het niet zo geweldig, wat gemakkelijk, eigenlijk wordt Anne een beetje misbruikt”, aldus Bouhuys. Maxima heeft nooit iets gedaan voor al die vermoorde kinderen in haar eigen land, vond de schrijfster; nu mocht Anne voor een gebaar dienen.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Stargate en Twin Peaks acteur Don S. Davis overleden.
Het stond hier nog niet, maar acteur Don S. Davis is op 29 juni overleden. Don S. Davis werd vooral bekend van zijn rol als luitenant generaal George S. Hammond uit de Stargate SG-1 serie en zijn rol als Major Garland Briggs uit Twin Peaks. Verder was hij onder andere in X-Files te zien als Captain William Scully, de vader van Dana Scully.
Verder speelde Davis in films als Needful Things, The Fan en Alaska en in TV-series als Madison. Een paar van de laatste projecten van Davis waren Stargate: Continuum en Woodshop. Volgens The Vancouver Sun is de acteur zondagochtend overleden in zijn woning na de gevolgen van een hartaanval.
Davis is 65 jaar geworden.

Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
"There's more in Heaven and Earth than are dreamt of in our philosophy"
So long, Major Briggs...
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Het is een cliché maar ik keek vandaag nog de aflevering van Twin Peaks waarin hij verdween eigenlijk ken ik hem alleen van TW waarin hij een erg cool personage was, een van de leukste zelfs.
R.I.P.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5775 votes
Echt zo'n kop dat iedereen kent, maar slecht weinigen weten van waar.
R.I.P.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zat hij ook niet in MacGyver?
Kwam er ook in ja. Het was geen topacteur, maar hij verscheen zeer veel in b-rollen. Deed zijn werk zeer goed volgens mij. Een echte 'karakterkop'. Jammer. 
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
veel te jong om heen te gaan.
en per toeval kijk ik nu needfull things
en ik wist niet dat hij overleden was.
goede acteur
R.I.P
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Acteur KEITH CHARLES is overleden.
Keith Charles [1934-2008]speelde vooral grote rollen op broadway,maar was ook te zien in veel TV-series zoals: "Law & Order," "Kate and Allie," "Newhart," "Remington Steele," "Dallas," "Barnaby Jones" "As the World Turns," "Ryan's Hope," "Guiding Light" and "One Life to Live."
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.