- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
R.I.P Sir Sean Connery
https://www.scotsusa.com/pages/wp-content/uploads/2015/01/seanconnery.jpg
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Sean Connery was een jeugdidool van mij. Onderschat acteur met een groot charisma die meer dan James Bond was. Hij trok een film steeds omhoog. Kon helaas niet blijven duren, in augustus nog 90 jaar geworden. R.I.P. Sean Connery!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
https://i.postimg.cc/dVWkvyMG/seanconnery1982-th.jpg
Vodka-Martini: Shaken, not stirred...
Sir Sean Connery, R.I.P.
(de veruit beste vertolker van) James Bond, A Bridge Too Far, Shalako...
https://i.postimg.cc/vZ3Fj2tQ/Sean-Connery-2.jpg
Sean, nog op een herenfiets (diamond-frame ["diamonds are forever"])... kom daar tegenwoordig maar om!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Een legende. Een icoon. De enige échte Bond. James Bond.
Dievegge
-
- 3168 messages
- 8191 votes
Connery had een grote en lange carrière. Zijn stijl was een mengeling van stoer en galant. Dat Schotse accent kon hij nooit helemaal wegsteken. Behalve z'n overbekende rol als geheim agent heeft hij in een hoop mooie dingen meegespeeld: Marnie, Indiana Jones and the Last Crusade, The Untouchables, Entrapment... Hij heeft een onuitwisbare plaats in de filmgeschiedenis.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sean Connery was een jeugdidool van mij. Onderschat acteur met een groot charisma die meer dan James Bond was. Hij trok een film steeds omhoog. Kon helaas niet blijven duren, in augustus nog 90 jaar geworden. R.I.P. Sean Connery!
Onderschat is toch geen term die bij Connery past? De man heeft tig verschillende rollen gespeeld, alle prijzen gewonnen en eeuwige lof gehad? Hij is het meest bekend van James Bond, maar een gemiddelde filmkenner kan zo daarna nog 5 titels op noemen.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Onderschat is toch geen term die bij Connery past? De man heeft tig verschillende rollen gespeeld, alle prijzen gewonnen en eeuwige lof gehad? Hij is het meest bekend van James Bond, maar een gemiddelde filmkenner kan zo daarna nog 5 titels op noemen.
Heeft toch lang geduurd voor hij serieus genomen werd in een film zonder Bond. En slechts 1 Oscar in een bijrol. Gelukkig is de fanclub loyaler dan Hollywood. 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ze speelden daarnet op de radio zijn acceptance speech, typisch Connery
(vanaf 1:44)
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
In Memoriam Sean Connery
KenroKuen72
-
- 42 messages
- 18 votes
Na Roger Moore claimt S.P.E.C.T.R.E een tweede bond, Sean Connery.
Behalve in Bondfilms heeft hij in heel wat verschillende films geschitterd waaronder The man who would be King, Indiana Jones and the last Crusade, The Longest Day, The Hill, Time Bandits ,Cuba( mijn favoriet) en Marnie en een enkele misser,The Avengers
R.I.P Sean Connery
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Zag hem altijd graag in films, R.I.P Sean Connery! 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
In Memoriam Sean Connery Rust Zacht
en bedankt voor al het moois 
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
RIP Sean Connery. Wat een acteur, wat een legende.
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
In Memoriam Sean Connery Rust Zacht
en bedankt voor al het moois
Zeker al het moois 
Joy4ever
-
- 4609 messages
- 1832 votes
De beste James Bond vertolker was uiteraard Roger Moore.
Nevertheless: RIP Sean. Tomorrow never dies.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Oef! Lees het nu pas.
Absoluut één van mijn favoriete filmhelden. Laatst nog een minimarathon gehouden met een aantal van zijn Bondfilms. Samen met Moore voor mij de beste Bond. Kon eigenlijk nooit een keuze tussen hun maken.
Ik ken geen enkele film waarin hij niet een meerwaarde was, zelfs in mindere films uit de jaren'70 wist hij zich altijd staande te houden.
Thank you, Sean! R.I.P.
Tanita
-
- 547 messages
- 5064 votes
(embed)
In the Name of the Rose en The Man Who Would be King zitten er niet bij? (2 van zijn sterkste rollen) RIP
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Prachtige acteur.
Prachtige man.
Prachtige leeftijd ook.
Vaarwel Sean Connery

Don Homer
-
- 510 messages
- 1297 votes
Rip Sean Connery. Mij staat zijn interessante rol in Hitchcocks Marnie het meeste bij.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Filmjournalist Ward Verrijcken overleden - hln.be Ik was het verre van altijd met hem eens maar een erg herkenbare stem en bovendien een vlotte verteller. Toch verschieten dit..
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ward Verrijcken was op dit moment toch wel DE persoon in de media als je iemand nodig had om over film te vertellen. Een gepassioneerde verteller en groot filmliefhebber en -kenner. Nog maar 47 jaar...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Schrikken ja, al vond ik hem als filmstem nu niet bepaald een grote meerwaarde hebben.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Schrikken ja, al vond ik hem als filmstem nu niet bepaald een grote meerwaarde hebben.
Onze media schenkt niet tot geen aandacht aan film. Ward kon er wel passioneel over vertellen en toch elke keer blij dat hij op een (h)eerlijke manier er over kon vertellen.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
RIP inderdaad Ward Verrijcken. Ik ga zijn opgewekte interviews en reportages missen ...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.